kadobedrag
vrijdag 12 mei 2017 om 19:16
Beste Forummers,
Iedere keer als ik naar een (kinder)verjaardag, bruiloft of een ander feest moet, worstel ik er weer mee: Welk bedrag geef je uit aan het kado? Vooral als de wens een envelopje is vind ik dit moeilijk. Wat geven jullie meestal of vinden jullie passend voor:
- een kinderverjaardag (kind van vrienden)
- een verjaardag van een volwassen vriend of vriendin
- bruiloft (alleen receptie)
- bruiloft (feest)
- bruiloft (diner)
Ik hoop er iets meer een lijn in te krijgen in de toekomst..
Bedankt!
Iedere keer als ik naar een (kinder)verjaardag, bruiloft of een ander feest moet, worstel ik er weer mee: Welk bedrag geef je uit aan het kado? Vooral als de wens een envelopje is vind ik dit moeilijk. Wat geven jullie meestal of vinden jullie passend voor:
- bruiloft (feest)
- bruiloft (diner)
Bedankt!
vrijdag 12 mei 2017 om 19:24
vrijdag 12 mei 2017 om 19:24
Kinderverjaardag familie: Ik geef geen geld. Cadeau +/- 40 à 50 euro.mummy2be schreef: ↑12-05-2017 19:16Beste Forummers,
- bruiloft (feest)
- bruiloft (diner)
Bedankt!
Kinderverjaardag van vrienden: Ik geef geen geld. Cadeau hangt er een beetje van af wat ie vraagt. Ik zit snel aan 30 euro.
Volwassen vriendin: Geen geldcadeau. Fles drank.
Familie: +/- 50 euro
Receptie bruiloft familie: 70 euro
Receptie bruiloft vrienden: 50 euro
Bruiloft feest familie: 80 à 100 euro
Bruiloft feest vrienden: 50 euro
vrijdag 12 mei 2017 om 19:37
Kinderverjaardag €10,00
Volwassenen verjaardagen doen wij geen geldbedrag, hebben we afgeschaft, maar ik vind het wel vervelend om met lege handen aan te komen dus neem meestal een 'kleinigheidje' van ongeveer €20,00 mee.
Bruiloftsfeesten zonder diner €30,00. Bruiloftsfeest met diner €50,00-€100,00. Wisselt per vriendengroep / welke kant van de familie.
Volwassenen verjaardagen doen wij geen geldbedrag, hebben we afgeschaft, maar ik vind het wel vervelend om met lege handen aan te komen dus neem meestal een 'kleinigheidje' van ongeveer €20,00 mee.
Bruiloftsfeesten zonder diner €30,00. Bruiloftsfeest met diner €50,00-€100,00. Wisselt per vriendengroep / welke kant van de familie.
vrijdag 12 mei 2017 om 19:44
Bij de grote familie van mijn vriend is het 15 euro per stel (dus 7.50euro p.p.) voor een verjaardag (maakt dus niet uit of het voor schoonzus, neefje, nichtje, zwager of schoonouders is) dus dan kunnen we voor dat grotere bedrag een gezamenlijk cadeau kopen wat diegene dan wil.
Mijn familie is een stuk kleiner en minder verjaardagen dus dan zit ik vaak tussen 15/25 euro. Voor vriendinnen eigenlijk ook dat bedrag.
Een bruiloft 40/60 euro
Mijn familie is een stuk kleiner en minder verjaardagen dus dan zit ik vaak tussen 15/25 euro. Voor vriendinnen eigenlijk ook dat bedrag.
Een bruiloft 40/60 euro
Tralalalala
vrijdag 12 mei 2017 om 19:51
Wat geef jij veel voor een kinderverjaardag! Ik heb alleen al van familie en vrienden 30 kinderverjaardagen per jaar. Heb jij er ook zoveel?TinyBel schreef: ↑12-05-2017 19:24Kinderverjaardag familie: Ik geef geen geld. Cadeau +/- 40 à 50 euro.
Kinderverjaardag van vrienden: Ik geef geen geld. Cadeau hangt er een beetje van af wat ie vraagt. Ik zit snel aan 30 euro.
Volwassen vriendin: Geen geldcadeau. Fles drank.
Familie: +/- 50 euro
Receptie bruiloft familie: 70 euro
Receptie bruiloft vrienden: 50 euro
Bruiloft feest familie: 80 à 100 euro
Bruiloft feest vrienden: 50 euro
vrijdag 12 mei 2017 om 20:06
Kinderverjaardag vrienden: tussen de 10 en 15 euro, ik geef meestal cadeautjes als het effe kan en dan red je het meestal net niet met een tientje.
Volwassen verjaardag vrienden: tussen de 15 en 25 euro. Zelfde als bovenstaand, ik geef vaak cadeaus en bijvoorbeeld een boek kost al vaak rond de 20 euro, of een kookboek rond de 25 euro. Eigenlijk heb ik dus als "regel" dat alles waarvan ik weet dat de jarige er blij mee zal zijn tot een budget van 25 euro wel goed is. Als ik geld geef is het meestal ook een briefje van 20, ik vind een briefje van 10 voor een volwassene echt net niks, en een van 10 en een van 5 staat zo karig, vind ik. Dus meestal gewoon een briefje van 20.
Voor naaste familie heb ik geen budget.
Bruiloft: receptie 20, feest of daggast vrienden 50, familie 100.
Volwassen verjaardag vrienden: tussen de 15 en 25 euro. Zelfde als bovenstaand, ik geef vaak cadeaus en bijvoorbeeld een boek kost al vaak rond de 20 euro, of een kookboek rond de 25 euro. Eigenlijk heb ik dus als "regel" dat alles waarvan ik weet dat de jarige er blij mee zal zijn tot een budget van 25 euro wel goed is. Als ik geld geef is het meestal ook een briefje van 20, ik vind een briefje van 10 voor een volwassene echt net niks, en een van 10 en een van 5 staat zo karig, vind ik. Dus meestal gewoon een briefje van 20.
Voor naaste familie heb ik geen budget.
Bruiloft: receptie 20, feest of daggast vrienden 50, familie 100.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 12 mei 2017 om 20:53
Hier vrijwel geen bruiloften. Bruiloft van broer (daggast) 50 euro pp, dus 150 euro. Plus een cadeau, toilettas met verwennerijtjes, dingen als massageolie, kaarsje, chocolaatjes, borrel/wijn......
(Kinder)verjaardag 20 euro, of door de ouders cadeautip.
(Kinder)verjaardag 20 euro, of door de ouders cadeautip.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 12 mei 2017 om 21:02
Kinderverjaardagen: Zoveel mogelijk kleine cadeaus (en allemaal apart inpakken) en in een cadeau tas doen. 5 tot 20 euro
Volwassen vriend: Een cadeau die helemaal aansluit bij haar of zijn interesse....Dat kan 1 euro zijn maar ook 40
De bruiloft ligt helemaal aan de band: Minimaal 50 euro. Maar dat ligt ook aan de financiële situatie.
Volwassen vriend: Een cadeau die helemaal aansluit bij haar of zijn interesse....Dat kan 1 euro zijn maar ook 40
De bruiloft ligt helemaal aan de band: Minimaal 50 euro. Maar dat ligt ook aan de financiële situatie.
zaterdag 13 mei 2017 om 02:28
Nope. Gelukkig niet.
Zo'n 4 à 5 per jaar.
Het kan er hier dus rustig vanaf.
En ik koop ook liever een doos Duplo, Lego, ... die langer meegaat dan de zoveelste rommel van de Action die na een week kapot is.
1 doos Lego voor mijn neefje en ik ben gelijk 40 à 50 euro armer. En dan sta ik in de speelgoedwinkel voor een immens rek waar de "coole" Lego makkelijk richting 100 euro gaat
zaterdag 13 mei 2017 om 07:52
zondag 14 mei 2017 om 12:08
zondag 14 mei 2017 om 12:18
- een kinderverjaardag (kind van vrienden): 15-25 euro.
- een verjaardag van een volwassen vriend of vriendin: 25-30 euro.
- bruiloft (alleen receptie): 25-50 euro.
- bruiloft (feest): 50-100 euro.
- bruiloft (diner): 50-100 euro.
En soms een bon, soms een belevenis, soms een cadeau. Soms wat duurder, soms wat goedkoper.
Het ligt er ook aan wat te besteden is. Wat er niet is kan niet worden uitgegeven. Wat er wel is kan slechts eenmaal worden uitgegeven. Dus hou daar ook rekening mee.
- een verjaardag van een volwassen vriend of vriendin: 25-30 euro.
- bruiloft (alleen receptie): 25-50 euro.
- bruiloft (feest): 50-100 euro.
- bruiloft (diner): 50-100 euro.
En soms een bon, soms een belevenis, soms een cadeau. Soms wat duurder, soms wat goedkoper.
Het ligt er ook aan wat te besteden is. Wat er niet is kan niet worden uitgegeven. Wat er wel is kan slechts eenmaal worden uitgegeven. Dus hou daar ook rekening mee.
zondag 14 mei 2017 om 12:32