Geld & Recht alle pijlers

Kan dit zomaar (verzekeringsvraag)?

19-03-2012 12:54 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik heb even advies nodig over het volgende:

Momenteel ben ik bezig met het zoeken naar een baan dat het beste bij mij past. Hier ben ik naast mijn werk mee bezig en ga nu binnenkort terug naar een beroepspsycholoog die ik enkele jaren geleden heb bezocht. Hij gaat aan de hand van die resultaten uit 2008 met mij opnieuw het gesprek aan.

Nu raadde hij mij aan dit via mijn huisarts aan te vragen, zodat dit via de verzekering loopt. Ik vind dat wel logisch, alleen: kan dit?

Ik heb in 2010 een 'gewone' psycholoog bezocht, een andere i.v.m. persoonlijke problemen. Kan ik nu naar de HA gaan en wéér een verwijsbrief vragen naar deze beroepspsycholoog? Is dit niet vreemd?

Wel ben ik goed verzekerd, maar ook de vraag: dekt de verzekering dit? Mag ik opnieuw gebruik maken van een psycholoog?

Excuses voor de vele vragen, maar ik wil geen misbruik maken van de situatie.

Veel liefs,

BA
En wat is je advies? je schrijft dat je advies hebt....
Aangepast in de OP, ik heb advies nodig Woordje vergeten.
Kun je niet via de website van je verzekering kijken wat de voorwaarden zijn? vaak werken ze met aangesloten hulpverleners.
Je polisvoorwaarden van je verzekering moet hier uitsluitsel over geven. Volgens mij zit in het basispakket iets van 6 bezoeken aan een 1e lijns psycholoog die vergoed worden. Maar zeker weten doe ik het niet.

Wat je in 2010 hebt gedaan is trouwens in 2012 niet meer relevant. Je vergoedingen gaan per jaar.
Tuurlijk, gewoon even de huisarts bellen.
OK dames, dan weet ik voldoende. Dan ga ik een afspraak maken bij de HA.

Het laatste wat ik wil is de boel bedonderen!
Twee tegen één van de reacties gaven aan dat je even je polis moest checken. Niet dat je de huisarts moest bellen

Maarre... succes ermee
Bel de huisarts even en kijk in de verzekeringsvoorwaarden wat je rechten en plichten zijn.
Hoezo zou je de boel bedonderen? Als je gewoon alles eerlijk opgeeft, hoor je vanzelf wel of het gedekt is. Zo niet, dan laat de verzekering dat echt wel weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven