Geld & Recht alle pijlers

Kan iemand ons helpen?

07-02-2011 19:36 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geachte heer, mevrouw

Even een oproep namens een wanhopig persoon die er even niet meer uitkomt.

Iedereen in Nederland is wel bekend met de goede doelen die lopen in ons land. Iedereen geeft ook wel eens wat aan de goede doelen in ons land, wat niet meer dan normaal is aangezien er mensen zijn die deze hulp hard nodig hebben.

Nu ben ik een persoon in Nederland die uw hulp goed kan gebruiken.

Mijn situatie is als volgt,Ik ben een persoon die op dit moment hard bezig is met de WSNP, dit is een schuldsaneringtraject voor natuurlijke personen. Hierdoor heb ik in de week 60 euro leefgeld voor mij en mijn vriendin. Op dit moment heb ik totaal geen leefgeld aangezien ik ben ontslagen bij een uitzendbureau die mij uitbuite. Mijn vriendin zit sinds kort in een rolstoel dankzij een ongeluk. Zij loopt hiervoor bij het ziekenhuis om te revalideren, de doktoren weten niet wanneer dit helemaal is hersteld ( als het volledig hers teld) . Zij kan geen uitkering aanvragen bij de uitkering instantie aangezien zij een opleiding volgt die word gefinancieerd door de staat, maar werken kan zij ook niet aangezien zij niet langer dan een uur kan staan per dag. Zitten is ook geen optie aangezien zij dan ook last van haar lichaam krijgt. De uitkering instantie zegt dat zij tussen wal en schip in valt aangezien zij nog geen 21 is en haar ouders financieel verantwoordelijk voor haar zijn. Op hun manier verdienen haar ouders samen teveel om haar een uitkering te verschaffen. U kunt van mij aannemen dat dit zeker niet het geval is... Aangezien wij totaal afhankelijk zijn van mijn kleine 600 euro in de maand van de bijstand hebben wij gewoon gigantisch tekort. De vaste lasten van ons samen zijn namelijk een 800 euro. Laat staan als ik werk heb heeft mijn vriendin alsnog geen geld om haar vaste lasten te betalen die een 200 euro in de maand bedragen. Natuurlijk doe ik er alles aan om zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan en om mijn vriendin geld te g even voor haar vaste lasten, maar dit lukt mij bijna niet...

Ik vraag hiervoor uw hulp! Iedereen is gesteld met de mensen van de giro's en ik hoop dat u mij kunt begrijpen waarom ik een zelfde soort oproep doe aan u! Een man hoort te zorgen voor zijn vrouw en een vrouw hoort te kunnen rekenen op haar man, en op dit moment wil ik dit heel graag maar lukt het mij niet... Kunt u ons helpen?

Dit is geen doorgestoken kaart, voor vragen of contact kunt u altijd mailen en zal ik u naar waarheid informeren. Als een aantal personen ook maar een euro storten helpt dit ons al heel erg, alstublieft help...
quote:_Carrera_ schreef op 10 februari 2011 @ 00:09:

En de rechter kan wsnp ook afwijzen in het ergste geval. De meeste mensen rest dan faillissement. Maar hoe dat voor particulieren gaat, weet ik niet exact. Ik werkte voornamelijk met kleine zelfstandigen (die overal buiten de boot vielen), dus dan liggen de zaken anders. Zakelijk en privé loopt dan nogal door elkaar.Ik denk dat de rechter wsnp zal afwijzen als het duidelijk is dat de persoon in kwestie niet te helpen is op geen enkel vlak, er zijn mensen die in het minnelijke traject willen maar ondertussen dat het proces in gang word gezet/loopt er nog een puinhoop van maken,door o.a weer op afbetaling kopen ed dus extra schulden aan het maken zijn.
Dat klopt. Ik had soms mensen aan de lijn die totaal verontwaardigd waren over een negatief advies, terwijl ze bij zitting hun schuld hadden weten te verdubbelen!

Onbegrijpelijk soms. En dan had je daar tegenover Sjaak de Schilder die droog brood at en zelf al een deel vrijwillig had afgelost.

Sommige mensen....
quote:_Carrera_ schreef op 10 februari 2011 @ 00:16:

Dat klopt. Ik had soms mensen aan de lijn die totaal verontwaardigd waren over een negatief advies, terwijl ze bij zitting hun schuld hadden weten te verdubbelen!

Onbegrijpelijk soms. En dan had je daar tegenover Sjaak de Schilder die droog brood at en zelf al een deel vrijwillig had afgelost.

Sommige mensen....

Wij waren vorrige week dinsdag dan ook verbaasd toen wij voor budget beheer gingen tekenen dat die vrouw zei: goh ik zie geen rare dingen dus ik huh rare dingen? ja zegt ze geen loterij of iets dergelijks.

ik heb het niet gezegd maar dacht wel ja duh we hebben niet voor niets kpn tv hallo.
Je hebt de WSNP en dan sta je inderdaad onder bewind.

Je kan kiezen voor vrijwillige bewindvoering.

Je kan in het minnelijk traject komen. Dan moeten idd alle schuldeisers akkoord gaan (soms kun je nog een dwangbevel regelen. Hoe het met je financiën geregeld is kan dan verschillen. Soms ben je zelf verantwoordelijk voor je betalingen, maar vaak wordt die verantwoordelijkheid je ontnomen.

Per gemeente verschil het trouwens ook hoe de trajecten worden aangepakt. Straks gaat er sowieso veel veranderen met de komst van de Wet schuldhulpverlening.
Joh, ik kan jeverhalen vertellen waarvan je van je stoel valt. En juist die mensen verpesten het eigenlijk een beetje voor de rest. Een rechter kijkt na een paar van dat soort zaken niet meer geheel objectief naar 'weer zo'n puinhoop'.

Maar ja, niks aan te doen. Gelukkig vallen de meesten vanzelf door de mand, want het is echt heel pittig als je bijvoorbeeld niet eens je eigen post kunt openmaken. Ik vond het altijd het ergst als er verjaardagspostvoor kinderen tussen zat.
Ik ben zeker mosterd, maar ik kan het rekeningnummer niet vinden, waar kan ik storten?
Tis juist de bedoeling van de WSNP dat je een paar jaar op een houtje bijt
quote:_Carrera_ schreef op 10 februari 2011 @ 00:27:

Joh, ik kan jeverhalen vertellen waarvan je van je stoel valt. En juist die mensen verpesten het eigenlijk een beetje voor de rest. Een rechter kijkt na een paar van dat soort zaken niet meer geheel objectief naar 'weer zo'n puinhoop'.

Maar ja, niks aan te doen. Gelukkig vallen de meesten vanzelf door de mand, want het is echt heel pittig als je bijvoorbeeld niet eens je eigen post kunt openmaken. Ik vond het altijd het ergst als er verjaardagspostvoor kinderen tussen zat.Dat is heel erg triest
quote:meds schreef op 10 februari 2011 @ 00:35:

Tis juist de bedoeling van de WSNP dat je een paar jaar op een houtje bijtHoe kom je daar nu bij,alles wat boven de beslagvrijevoet aan inkomen binnen komt word gebruikt om de schulden af te lossen, je komt dan 10% onder het bijstands niveau,dat is krap maar niet op een houtje bijten, tenminste niet zoals ik boodschappen haal.
quote:ronniemitchel schreef op 10 februari 2011 @ 00:39:

[...]

Hoe kom je daar nu bij,alles wat boven de beslagvrijevoet aan inkomen binnen komt word gebruikt om de schulden af te lossen, je komt dan 10% onder het bijstands niveau,dat is krap maar niet op een houtje bijten, tenminste niet zoals ik boodschappen haal.dat vind ik knap maar ik zie dat TO er heel anders over denkt. Dat het restant wordt gebruikt om af te lossen vind ik prima
Om even antwoord te geven op de vragen ja ik werk op een advocatenkantoor waar wij zowel faillissementen als schuldsaneringsregelingen behandelen voor de bijzondere gevallen die niet bij een bewindvoeringsbureau terecht kunnen komen, omdat die te ingewikkeld zijn. Denk aan 1 partner in de WSNP de andere niet, onroerendgoed dat verkocht moeten worden, mensen met een eigen zaak etc. Wij werken zelf niet met de kredietbank. Er is gewoon een boedelrekening bij bank X en daar wordt het saldo boven het vrij te laten bedrag op gestort. Schuldenaren mogen als de bank er toestemming voor geeft op hun eigen bankrekening verder gaan. De bank dient dan zijn vordering in tot datum wsnp en de rekening staat weer op nul. Met als regel dat er geen debet stand meer op mag komen. Soms zijn de schulden bij die bank te hoog en raden we mensen aan om gewoon een ING rekening te openen. Ervaring leert dat als daar geen schulden zijn je daar een rekening kan openen met bovenstaande eis. Er is er geen 1 bij ons die nergens een rekening kon openen en dus bij de Kredietbank zit.

Dat je een traject tekend voor 3 jaar betekent dat niet dat je na 3 jaar klaar bent. Als jij je niet aan de regels hebt gehouden kan of de schuldsanering beeindigd worden zonder schone lei (gaan je schulden weer herleven van voor datum WSNP) of de Rechter stelt voor om de schuldsaneringsregeling te verlengen. Ook die zaken heb ik lopen.

Een beschermingsbewindvoerder wordt ook door de rechtbank aangesteld en beheert geld voor mensen die (vaak) op medische gronden niet zelf met hun geld om kunnen gaan. Denk aan een handicap, drugsgebruik etc. en die werken met weekgeld.

Wij (als kantoor) laten mensen vrij wat ze met hun vrij te laten bedrag moeten doen en gaan geen schoolmeestertje spelen over het geld en betalen dan ook geen vaste laten. Daar ben jezelf verantwoordelijk voor. Als je nieuwe schulden laat ontstaan is dat een reden om de schuldsaneringsregeling te beeindigen.
anoniem_116801 wijzigde dit bericht op 10-02-2011 08:29
Reden: een toevoeging.
% gewijzigd
quote:_Carrera_ schreef op 10 februari 2011 @ 00:27:

Maar ja, niks aan te doen. Gelukkig vallen de meesten vanzelf door de mand, want het is echt heel pittig als je bijvoorbeeld niet eens je eigen post kunt openmaken. Ik vond het altijd het ergst als er verjaardagspostvoor kinderen tussen zat.Ik maak verjaardagspost voor kinderen niet open. Die hoeven niet onder de schuldsaneringsregeling van hun ouders te lijden. Postblokkade is overigens 13 maanden.
Wat gebeurt er eigenlijk met mensen die de WSNP worden uitgeknikkerd? En hoe ver moet je het eigenlijk laten komen voor persoonlijk faillissement en wat gebeurt er dan precies? Enkeltje daklozenopvang en soepje bij het Leger des Heils?
quote:meds schreef op 10 februari 2011 @ 00:33:

Ik ben zeker mosterd, maar ik kan het rekeningnummer niet vinden, waar kan ik storten?TO heeft het geld niet meer nodig, schijnt.
Mensen de uit de WSNP worden geknikkerd vervallen terug in de situatie van vóór de WSNP. De eerste tien jaar -meen ik- mag je er ook niet weer in.

De deurwaarders kunnen dan weer hun gang gaan. Als je in de WSNP zit en je traject keurig uitdient dan kunnen deurwaarders niets meer beginnen voor wat betref de "oude schulden".
quote:SuperCow schreef op 10 februari 2011 @ 09:29:

Wat gebeurt er eigenlijk met mensen die de WSNP worden uitgeknikkerd? En hoe ver moet je het eigenlijk laten komen voor persoonlijk faillissement en wat gebeurt er dan precies? Enkeltje daklozenopvang en soepje bij het Leger des Heils?Er zijn heeeeeeeeeeeeeel weinig mogelijkheden als je de WSNP uitgeknikkerd wordt. Is ook echt een probleemgroep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven