Geld & Recht alle pijlers

Kan iemand ons helpen?

07-02-2011 19:36 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geachte heer, mevrouw

Even een oproep namens een wanhopig persoon die er even niet meer uitkomt.

Iedereen in Nederland is wel bekend met de goede doelen die lopen in ons land. Iedereen geeft ook wel eens wat aan de goede doelen in ons land, wat niet meer dan normaal is aangezien er mensen zijn die deze hulp hard nodig hebben.

Nu ben ik een persoon in Nederland die uw hulp goed kan gebruiken.

Mijn situatie is als volgt,Ik ben een persoon die op dit moment hard bezig is met de WSNP, dit is een schuldsaneringtraject voor natuurlijke personen. Hierdoor heb ik in de week 60 euro leefgeld voor mij en mijn vriendin. Op dit moment heb ik totaal geen leefgeld aangezien ik ben ontslagen bij een uitzendbureau die mij uitbuite. Mijn vriendin zit sinds kort in een rolstoel dankzij een ongeluk. Zij loopt hiervoor bij het ziekenhuis om te revalideren, de doktoren weten niet wanneer dit helemaal is hersteld ( als het volledig hers teld) . Zij kan geen uitkering aanvragen bij de uitkering instantie aangezien zij een opleiding volgt die word gefinancieerd door de staat, maar werken kan zij ook niet aangezien zij niet langer dan een uur kan staan per dag. Zitten is ook geen optie aangezien zij dan ook last van haar lichaam krijgt. De uitkering instantie zegt dat zij tussen wal en schip in valt aangezien zij nog geen 21 is en haar ouders financieel verantwoordelijk voor haar zijn. Op hun manier verdienen haar ouders samen teveel om haar een uitkering te verschaffen. U kunt van mij aannemen dat dit zeker niet het geval is... Aangezien wij totaal afhankelijk zijn van mijn kleine 600 euro in de maand van de bijstand hebben wij gewoon gigantisch tekort. De vaste lasten van ons samen zijn namelijk een 800 euro. Laat staan als ik werk heb heeft mijn vriendin alsnog geen geld om haar vaste lasten te betalen die een 200 euro in de maand bedragen. Natuurlijk doe ik er alles aan om zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan en om mijn vriendin geld te g even voor haar vaste lasten, maar dit lukt mij bijna niet...

Ik vraag hiervoor uw hulp! Iedereen is gesteld met de mensen van de giro's en ik hoop dat u mij kunt begrijpen waarom ik een zelfde soort oproep doe aan u! Een man hoort te zorgen voor zijn vrouw en een vrouw hoort te kunnen rekenen op haar man, en op dit moment wil ik dit heel graag maar lukt het mij niet... Kunt u ons helpen?

Dit is geen doorgestoken kaart, voor vragen of contact kunt u altijd mailen en zal ik u naar waarheid informeren. Als een aantal personen ook maar een euro storten helpt dit ons al heel erg, alstublieft help...
Ga kranten bezorgen, óf ga met een plastick bekertje bij de ingang van een supermarkt staan... Als je kunt bedelen op dit forum dan ben je voor deze laatste optie ook wel in staat, toch?? Geld groeit ook niet op mijn rug joh!!
quote:HansHier schreef op 07 februari 2011 @ 20:59:

Maar zeggen dat zijn vriendin dan maar weer bij haar ouders moet intrekken vind ik gewoon denigrerend.

TO werkt vanaf zn zestiende, vaak veertig uur per week las ik.

Dus hij is duidelijk geen werkschuw type.Nood breekt wet Hans, en ik vind het een betere oplossing dan bietsen op een forum waar niemand je kent!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:HansHier schreef op 07 februari 2011 @ 20:56:

[...]

Natuurlijk zijn niet alle reakties zeikreakties, er zitten wel degelijk serieuze tips bij.

Ik heb echter niet de indruk dat TO niet wil werken, maar dat zijn oproep een soort van laatste, en uiteraard tijdelijke, strohalm is.Dan moet hij om te beginnen zijn vriendins mobiel maar eens een tijd onder zijn hoede nemen. Hij en alleen hijzelf kan wat aan de situatie veranderen. Stel dat wij hier nu met z'n allen een paar honderd euro voor hem bij elkaar sprokkelen....dan is zijn probleem maar voor een maand of twee opgelost. Dat is toch ook geen oplossing?

Maar zeggen dat zijn vriendin dan maar weer bij haar ouders moet intrekken vind ik gewoon denigrerend.

Dus hij is duidelijk geen werkschuw type.Waarom denigrerend? Wat niet kan, dat kan niet toch? Ik zit ook liever in mijn oude appartement, waar ik alles voor mezelf had, dan weer alles te delen in een (te kleine) studentenkamer. is ook niet alles, maar wel wat binnen mijn budget past. Het zij zo. Als samenwonen (financieel) niet mogelijk is, dan houd het gewoon op. heel lullig, vervelend en jammer, maar dan is het niet anders.
quote:HansHier schreef op 07 februari 2011 @ 20:56:

[...]

Natuurlijk zijn niet alle reakties zeikreakties, er zitten wel degelijk serieuze tips bij.

Ik heb echter niet de indruk dat TO niet wil werken, maar dat zijn oproep een soort van laatste, en uiteraard tijdelijke, strohalm is.Dan moet hij om te beginnen zijn vriendins mobiel maar eens een tijd onder zijn hoede nemen. Hij en alleen hijzelf kan wat aan de situatie veranderen. Stel dat wij hier nu met z'n allen een paar honderd euro voor hem bij elkaar sprokkelen....dan is zijn probleem maar voor een maand of twee opgelost. Dat is toch ook geen oplossing?
quote:Summerdance schreef op 07 februari 2011 @ 20:58:

[...]

Maar hoe zit dat dan bij een verschillende hoogte in schuld zoals ik net al aangaf?

¤10.000 duurt toch veel langer om af te lossen dan ¤5000?

Of los je dan per maand meer af of zo?

In de WSNP los je niet alle schuld af. Je gaat een traject van 3 jaar in, dan krijg je dus weekgeld (en dat is bepaald niet ruim) en alle rekeningen worden betaald door budgetbeheer. De schuldeisers krijgen een voorstel en gaan dan akkoord met een bepaald percentage van de schuld die betaalt wordt. Je kunt dus 100.000 schuld hebben en veel minder dan dat aflossen. Die schuldeisers zien ook wel in dat ze nooit álles gaan krijgen en kiezen dan eieren voor hun geld en krijgen een bepaald percentage (en dat scheelt hen weer kosten van het innen van het geld).

Dus of je nu 10.000 of 50.000 schuld hebt, je lost 3 jaar af. Natuurlijk kom je niet héél makkelijk in de WSNP, de eisen zijn streng en de regels waar je je aan moet houden ook, anders lig je er zo weer uit.

(zelf niet in gezeten hoor, weet er toevallig iets van)

Dus hij is duidelijk geen werkschuw type.Wat is daar denigrerend aan? Samenwonen is een slecht idee. Ze kunnen niet rondkomen en er is geen zicht op dat ze dat binnenkort wel kunnen. Jammer de bammer, dan wacht je nog maar even.
quote:Bianca40 schreef op 07 februari 2011 @ 20:49:

[...]

Ik denk dat ie aan het solliciteren is op online vacatures!!

We hebben een zieltje gered! Hahahahaha, dat zou wat zijn!! Of in gesprek met zijn vriendin, over haar absurd hoge zorgverzekering
quote:Summerdance schreef op 07 februari 2011 @ 21:01:

[...]

Nood breekt wet Hans, en ik vind het een betere oplossing dan bietsen op een forum waar niemand je kent!

Is dat juist niet het goede aan zo'n forum, juist dat je niemand kent, en dat zij jou niet kennen?

Hoeveel stallen sloten niet hun deuren , to J en M wanhopig een onderdak zochten, voordat ze uiteindelijk iets vonden?

Dus hij is duidelijk geen werkschuw type.Als je al 23-16= 7 jaar fulltime werkt en dan geen baan kunt vinden nadat je "door een uitzendbureau bent genaaid" dan is er wel wat aan de hand hoor. Op je 23ste kun je plenty werk vinden, niet altijd leuk werk, maar ik zat zelf ook een paar maanden zonder werk (had al nieuwe werkgever, maar kon daar pas 2 maanden later instromen), ik kon zo op de bloemenveiling gaan werken en dat heb ik (WO opleiding) dan ook met veel lol gedaan.
quote:Solveig schreef op 07 februari 2011 @ 21:02:

[...]

In de WSNP los je niet alle schuld af. Je gaat een traject van 3 jaar in, dan krijg je dus weekgeld (en dat is bepaald niet ruim) en alle rekeningen worden betaald door budgetbeheer. De schuldeisers krijgen een voorstel en gaan dan akkoord met een bepaald percentage van de schuld die betaalt wordt. Je kunt dus 100.000 schuld hebben en veel minder dan dat aflossen. Die schuldeisers zien ook wel in dat ze nooit álles gaan krijgen en kiezen dan eieren voor hun geld en krijgen een bepaald percentage (en dat scheelt hen weer kosten van het innen van het geld).

Dus of je nu 10.000 of 50.000 schuld hebt, je lost 3 jaar af. Natuurlijk kom je niet héél makkelijk in de WSNP, de eisen zijn streng en de regels waar je je aan moet houden ook, anders lig je er zo weer uit.

(zelf niet in gezeten hoor, weet er toevallig iets van)

Noem me maar heel naief hoor, maar is dit niet juist de kan op het spek binden op deze manier?

Want stel..(ik zeg stel hè) dat ik nu binnen no time een schuld maar van pak hem beet ¤15.000 opbouw ,dan zou dat betekenen dat ik per saldo net zo veel afbetaal dan iemand van ¤5000

Dat is toch niet eerlijk?
quote:Nova78 schreef op 07 februari 2011 @ 21:01:

[...]

Stel dat wij hier nu met z'n allen een paar honderd euro voor hem bij elkaar sprokkelen....dan is zijn probleem maar voor een maand of twee opgelost. Dat is toch ook geen oplossing?Dat zou wel degelijk een oplossing zijn, die maand of twee, Dat zou TO tijd geven die dream job te vinden en z'n eerste cheque te ontvangen. Een tijdelijke oplossing dus.
quote:HansHier schreef op 07 februari 2011 @ 21:04:

[...]

Is dat juist niet het goede aan zo'n forum, juist dat je niemand kent, en dat zij jou niet kennen?

Hoeveel stallen sloten niet hun deuren , to J en M wanhopig een onderdak zochten, voordat ze uiteindelijk iets vonden?Ik denk dat de situatie van J+M wel even iets anders was dan die van TO
quote:hanneke000 schreef op 07 februari 2011 @ 21:01:

[...]

Waarom denigrerend? Wat niet kan, dat kan niet toch? Ik zit ook liever in mijn oude appartement, waar ik alles voor mezelf had, dan weer alles te delen in een (te kleine) studentenkamer. is ook niet alles, maar wel wat binnen mijn budget past. Het zij zo. Als samenwonen (financieel) niet mogelijk is, dan houd het gewoon op. heel lullig, vervelend en jammer, maar dan is het niet anders.Maar het zou toch te gek zijn dan een jong paartje niet bij elkaar kan wonen vanwege geldgebrek? Vergeet niet dat ze erg jong zijn en elkaar nodig hebben tijdens deze donkere periode.
quote:HansHier schreef op 07 februari 2011 @ 21:06:

[...]

Dat zou wel degelijk een oplossing zijn, die maand of twee, Dat zou TO tijd geven die dream job te vinden en z'n eerste cheque te ontvangen. Een tijdelijke oplossing dus.Hij zit in de sanering, die cheque gaat dus niet gebeuren, want dat gaat naar het traject. Geld aannemen binnen dit traject mag (als het goed is) ook niet. Dat is fraude.
quote:HansHier schreef op 07 februari 2011 @ 21:06:

[...]

Dat zou wel degelijk een oplossing zijn, die maand of twee, Dat zou TO tijd geven die dream job te vinden en z'n eerste cheque te ontvangen. Een tijdelijke oplossing dus.Hans jongen wat ben je naief
quote:hanneke000 schreef op 07 februari 2011 @ 21:07:

[...]

Ik denk dat de situatie van J+M wel even iets anders was dan die van TOBovendien speelde het verhaal van J&M ruim 2000 jaar geleden en zouden ze dan helemaal geen rechts op een uitkering, schuldsanering of studiefinanciering hebben. Maar het scheelde natuurlijk toen wel aanzienlijk in de kosten voor mobieltjes, energie en internet
quote:HansHier schreef op 07 februari 2011 @ 21:04:

[...]

Hoeveel stallen sloten niet hun deuren , to J en M wanhopig een onderdak zochten, voordat ze uiteindelijk iets vonden?

Wat een onzin!

Als iets niet kan, dan kan het niet

TO en vriendin hebben bewezen dat samenwonen geen optie is

En DUS gaat vriendin weer netjes thuiswonen!

Je hebt jezelf in de ellende gebracht, zorg ook maar dat je er zelf weer uit komt

En Maria, die kon er helegaar niets aan doen, die was onbevlekt ontvangen...kon ze zelf niets aan doen!
quote:hanneke000 schreef op 07 februari 2011 @ 21:07:

[...]

Ik denk dat de situatie van J+M wel even iets anders was dan die van TO

Natuurlijk Hanneke, het was een slecht gekozen voorbeeld van mij.

Ik bedoel natuurlijk dat J en M ook gedwongen waren hun trots op zij te zetten om een rustige plaats voor die stille nacht te vinden.
Ik heb ooit voor iemand met een 'eerlijk verhaal' een treinkaartje gekocht en

¤ 10 geleend, nou het resultaat laat zich raden.

Sindsdien leen ik onbekenden NOOIT meer iets.
[quote]ingelise schreef op 07 februari 2011 @ 20:55:

Ongekend dat er mensen zijn die dit bericht serieus nemen !

Laat staan reageren.

Ik kijk ook mijn ogen uit.

Ik geloof hier niks van................
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Summerdance schreef op 07 februari 2011 @ 21:06:

[...]

Noem me maar heel naief hoor, maar is dit niet juist de kan op het spek binden op deze manier?

Want stel..(ik zeg stel hè) dat ik nu binnen no time een schuld maar van pak hem beet ¤15.000 opbouw ,dan zou dat betekenen dat ik per saldo net zo veel afbetaal dan iemand van ¤5000

Dat is toch niet eerlijk?

Zo kun je het zien. Maar ik zie dat wel anders. Want iemand met een minimuminkomen en een schuld van 100.000 die komt daar nóóit vanaf. Dus dan heb je ook meteen geen enkele motivatie om er iets aan te doen, en dat kost de maatschappij een stuk meer geld. Dus dan kun je beter iemand zo'n traject aanbieden (en dat is géén makkelijk traject, echt niet, het is 3 jaar op een houtje bijten en met strenge regels te maken hebben) en daarna met een schone lei weer beginnen, en de kans hebben nog niets van je leven te maken.

Vrijwel iedereen met schulden heeft daar veel last van en veel spijt van, dus ik denk dat dit wel een goede oplossing is. Mensen laten boeten voor fouten is prima, maar niet tot in lengte van dagen zonder enige kans om te bewijzen dat ze het beter kunnen. En je kunt volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) maar 1x zo'n traject doen, daarna nooit meer. Dus je hebt dan 1 kans om het weer goed te maken en iets op te bouwen. Dat heeft wel zin denk ik.
Wel leuk te zien dat alle neuzen J+M technisch dezelfde kant opstaan
quote:Ja schreef op 07 februari 2011 @ 19:45:

Nou aangezien jullie zo goed zijn in oordelen en zo volwassen zijn, vertel mij dan maar eens wat de oplossing hiervoor is. Misschien moet je het bericht eens begrijpend lezen. Ben hier niet om uitgekafferd te worden maar zoek hulp voor mijn vriendin...

Werken. Dat is de oplossing, net als al die anderen bij wie jij geld probeert af te troggelen.

Waar haal je de brutaliteit eigenlijk vandaan om een smeektopic te openen?
quote:HansHier schreef op 07 februari 2011 @ 21:08:

[...]

Maar het zou toch te gek zijn dan een jong paartje niet bij elkaar kan wonen vanwege geldgebrek? Vergeet niet dat ze erg jong zijn en elkaar nodig hebben tijdens deze donkere periode.Het zou toch te gek zijn dat ik als jonge vrouw geen luxe sportwagen zou kunnen kopen uit geldgebrek? Vergheet niet dat ik erg jong ben en veel behoefte heb hieraan? Bovendien staat het mij nu nog leuk, ik heb hem dus echt nú nodig ipv op mijn 50ste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven