Geld & Recht alle pijlers

Kan iemand ons helpen?

07-02-2011 19:36 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geachte heer, mevrouw

Even een oproep namens een wanhopig persoon die er even niet meer uitkomt.

Iedereen in Nederland is wel bekend met de goede doelen die lopen in ons land. Iedereen geeft ook wel eens wat aan de goede doelen in ons land, wat niet meer dan normaal is aangezien er mensen zijn die deze hulp hard nodig hebben.

Nu ben ik een persoon in Nederland die uw hulp goed kan gebruiken.

Mijn situatie is als volgt,Ik ben een persoon die op dit moment hard bezig is met de WSNP, dit is een schuldsaneringtraject voor natuurlijke personen. Hierdoor heb ik in de week 60 euro leefgeld voor mij en mijn vriendin. Op dit moment heb ik totaal geen leefgeld aangezien ik ben ontslagen bij een uitzendbureau die mij uitbuite. Mijn vriendin zit sinds kort in een rolstoel dankzij een ongeluk. Zij loopt hiervoor bij het ziekenhuis om te revalideren, de doktoren weten niet wanneer dit helemaal is hersteld ( als het volledig hers teld) . Zij kan geen uitkering aanvragen bij de uitkering instantie aangezien zij een opleiding volgt die word gefinancieerd door de staat, maar werken kan zij ook niet aangezien zij niet langer dan een uur kan staan per dag. Zitten is ook geen optie aangezien zij dan ook last van haar lichaam krijgt. De uitkering instantie zegt dat zij tussen wal en schip in valt aangezien zij nog geen 21 is en haar ouders financieel verantwoordelijk voor haar zijn. Op hun manier verdienen haar ouders samen teveel om haar een uitkering te verschaffen. U kunt van mij aannemen dat dit zeker niet het geval is... Aangezien wij totaal afhankelijk zijn van mijn kleine 600 euro in de maand van de bijstand hebben wij gewoon gigantisch tekort. De vaste lasten van ons samen zijn namelijk een 800 euro. Laat staan als ik werk heb heeft mijn vriendin alsnog geen geld om haar vaste lasten te betalen die een 200 euro in de maand bedragen. Natuurlijk doe ik er alles aan om zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan en om mijn vriendin geld te g even voor haar vaste lasten, maar dit lukt mij bijna niet...

Ik vraag hiervoor uw hulp! Iedereen is gesteld met de mensen van de giro's en ik hoop dat u mij kunt begrijpen waarom ik een zelfde soort oproep doe aan u! Een man hoort te zorgen voor zijn vrouw en een vrouw hoort te kunnen rekenen op haar man, en op dit moment wil ik dit heel graag maar lukt het mij niet... Kunt u ons helpen?

Dit is geen doorgestoken kaart, voor vragen of contact kunt u altijd mailen en zal ik u naar waarheid informeren. Als een aantal personen ook maar een euro storten helpt dit ons al heel erg, alstublieft help...
Als dit werkt, zie je zo mijn topic ook verschijnen!
quote:nixus schreef op 07 februari 2011 @ 19:56:

Haha, feeks; great minds think alike:-)
quote:Joehoe ik ben heel sympathiek dus wil jij omdat ik zo sympathiek stort wel geld storten voor mijn goed doel *lees designer tas*Uiteraard. Wat is je rekeningnummer
Vriendin weer thuis laten wonen, daar laten revalideren, zelf hard werken en zorgen dat je de WSNP afrondt, hopelijk is je vriendin dan hersteld en heb jij een normaal inkomen en dan kun je eens kijken naar samenwonen.
Wie kan me helpen? Ik heb prachtige louboutins gezien, als iedereen nou 1 euro stort kan ik ze kopen
quote:gympie26 schreef op 07 februari 2011 @ 19:58:

Als dit werkt, zie je zo mijn topic ook verschijnen!Ik wil graag meedoen, kan zelf ook wel een geldkraantje gebruiken.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit gemeend is, als je echt geld wilt geef je toch minstens gegevens in je OP lijkt me.
Serieus????

Je denk echt dat mensen hier als een soort giro 555 gaat storten om jou te helpen?

Dan had je wel wat vriendelijk uit de hoek mogen komen jochie!

Maar buiten dat

In december ben ik door een faillissement van mijn baas op straat komen te staan,

aanvragen UWV gedaan allemaal papieren rompslomp kortom, 2 maanden geen inkomen

Want salaris na een faillissement wordt pas na 2 maanden uitbetaald.

In eerste instantie geen zicht op een doorstart.

Maar dacht je dat ik 1 dag zonder werk heb gezeten?

Uiteindelijk ben ik aangenomen door de nieuwe eigenaar, maar kon wel 3 baantjes afbellen die ik al had aangenomen per 1 februari.

Moraal van dit verhaal....

Je HOEFT niet zonder werk te zitten

Pakken wat je pakken kan, al is het tomaten plukken in de kas

Ik begrijp daarom ook echt niet hoe een 23 jarige zonder baan kan zitten.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Waar ik trouwens nog geen antwoord op heb gehoord; hoe kan je in een traject zitten én van bijstand moeten rondkomen. In een traject is het toch zo dat van het leefgeld boodschappen e.d. doet, maar dat de rest van de lasten door het traject "worden betaald"? Vanwaar die 800 vaste lasten en 600 euro bijstand?
Beste mensen, ik reageer zo omdat ik er gewoon doorheen zit. Het komt op mij over alsof jullie denken dat ik niks aan deze situatie wil doen.

In tegendeel, ik ben er wel zeker mee bezig maar het komt me allemaal mijn strot uit op dit moment omdat ik en mijn vriendin van alle kanten worden tegengewerkt.

Ik waardeer de adviezen en reacties wel degelijk maar sommigen denken dat ik lui ben. Ik werk al vanaf mijn 16e 40 uur in de week. Het klopt dat ik op vroege leeftijd dingen heb verpest waardoor ik nu in de sanering zit, ik wil hieruit komen vandaar de sanering, ik wil een nieuw start.

Verhuizen probeer ik al, we staan nu 2 jaar ingeschreven maar een goedkopere woning wil niet vlotten.
No way dat je van mij ook maar 1 euro krijgt. Ik wens je wel heel veel succes met het vinden van werk!
De vaste lasten van mijn vriendin bedragen 200, mijne 600.
Studentenkamer bij een particulier? Terug naar je ouders? Dorp in de buurt met minder wachttijd?
En waarom gaat je vriendin niet gewoon weer thuis wonen?
Tjah Ja, ik denk dat je wel door hebt dat het antwoord op dit forum NEE is. Ik zou het ergens anders proberen.
quote:Ja schreef op 07 februari 2011 @ 19:36:

. Mijn vriendin zit sinds kort in een rolstoel dankzij een ongeluk. Zij loopt hiervoor bij het ziekenhuis om te revalideren, de doktoren weten niet wanneer dit helemaal is hersteld ( als het volledig hers teld) . Zij kan geen uitkering aanvragen bij de uitkering instantie aangezien zij een opleiding volgt die word gefinancieerd door de staat, maar werken kan zij ook niet aangezien zij niet langer dan een uur kan staan per dag. Zitten is ook geen optie aangezien zij dan ook last van haar lichaam krijgt.
Nogmaals: vriendin terug naar haar ouders, óf je samenwonen goed regelen.
Ik ga trouwens ook geen geld storten aan iemand die in de WSNP zit, die heeft wel bewezen niet met geld om te kunnen gaan, dus wie zegt dat je dat nu wél goed doet?

Daarbij: waarom wonen jullie samen? Dat vroeg ik net ook al. Niemand werkt je trouwens tegen, je moet gewoon zelf harder werken.
Ga tijdelijk bij 1 van de ouders inwonen.

Ik vind het verhaal onnodig zielig klinken.

Verman jezelf.
maar weten nog niet hoe het zit met je vriendin ,, Wat deed ze en waarom studeert ze op kosten van de staat, waarom is geen rechthebbende partner ? Waarom niet bij haar ouders ?
Je zit in de schuldsanering, dat houdt in dat we met z'n allen al meebetalen om jou bestaande schuld weg te poetsen.

Het enige wat je daarvoor hoeft te doen, is leven voor 60 euro per week. Dit vind ik op zich een goede deal, nadat jullie jarenlang boven jullie stand hebben geleefd.
quote:positivodo schreef op 07 februari 2011 @ 20:06:

Tjah Ja, ik denk dat je wel door hebt dat het antwoord op dit forum NEE is. Ik zou het ergens anders proberen.

Oe en als het dan lukt, wil je dan ook even komen melden waar je het voor elkaar hebt gekregen

Ik en nog wat dames komen dan ook een oproepje plaatsen!
quote:palientje schreef op 07 februari 2011 @ 20:06:

Je zit in de schuldsanering, dat houdt in dat we met z'n allen al meebetalen om jou bestaande schuld weg te poetsen.

Het enige wat je daarvoor hoeft te doen, is leven voor 60 euro per week. Dit vind ik op zich een goede deal, nadat jullie jarenlang boven jullie stand hebben geleefd.Vind ik persoonlijk nog niet eens heel weinig als ik eerlijk ben!
Hoe worden jullie tegen gewerkt? En wie werkt jullie tegen dan? :-S
Vriendin heeft geen recht op Wajong omdat ze minder dan een jaar arbeidsongeschikt is én omdat herstel binnen een jaar te verwachten is (klopt dat?).

En ze heeft geen recht op WWB, omdat haar ouders nog onderhoudsplichtig zijn (want ze is nog geen 21).

Dus de bijstand die je krijgt is 50% van het minimumloon, want je woont samen. Als je vriendin weer bij haar ouders woont dan krijg je 70%. Dan is het gat dicht.

Als jullie dat niet willen dan is er slechts één optie: werken tot je erbij neervalt.

Verder moet je echt stoppen met jezelf als slachtoffer te zien. Met 23 jaar in de schuldhulpverlening, dan heb je er echt zelf een puinzooi van gemaakt.

Waar komen de schulden van? Telefoonrekening? Lening voor auto?
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven