Geld & Recht alle pijlers

Kan ik dit opgeven bij de verzekering ?

19-11-2010 08:21 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond is mijn fiets gestolen. Hij stond op ons erf (oprit) voor de deur. Niet op slot want ik moest nog weg.. En toen ik dus weg wilde gaan was hij weg.. Ontzetten k.t. natuurlijk. Want los van het feit dat ik het hondsbrutaal vind dat in ons minidorpje iemand die ik ken (want dat is het meest waarschijnlijk) zomaar mijn fiets mee neemt, is het ook nog eens zo dat het een vrij nieuwe, dure fiets was. Ik ben nl. lang en heb reuma dus heb destijds een goede. lichtlopende fiets gekocht (waar ik gvd ook nog eens behoorlijk voor heb moeten sparen)..

Maar goed, hij is weg.. Ik heb inmiddels aangifte gedaan (digitaal) en het gemeld bij mijn verzekering..

Maar kan ik het uberhaupt claimen ? Ik zou niet zo gauw weten waar het onder valt. Als hij in de garage had gestaan dan was het duidelijk maar hij stond buiten, op ons erf en voor de voordeur zeg maar.. en niet op slot.. Wat zijn mijn rechten en wat kan ik doen ?
bedankt iedereen..

Ja natuurlijk had ik hem op slot moeten zetten, maar goed.. hij stond op mijn eigen erf .. goede les

Aangifte gedaan dat dan wel en verz. geeft idd aan dat het niet vergoed wordt.. logisch .. maar wel jammer..
niet vergoed omdat hij dus niet op slot stond.. dat is onvoorzichtig. Tja.. en dat is wettelijk natuurlijk zo.. Maar ik had natuurlijk gehoopt op een klein maasje in de wet..
Ik snap het probleem niet zo, je hebt je fietssleutel toch gewoon altijd bij je, zorg gewoon dat je je fiets dan ook altijd op slot hebt staan, zelfs in je eigen schuur/berging. dan heb je ook geen rpobleem met sleutels moeten overleggen bij een verz. maatschappij
quote:poldervrouw schreef op 19 november 2010 @ 13:32:

niet vergoed omdat hij dus niet op slot stond.. dat is onvoorzichtig. Tja.. en dat is wettelijk natuurlijk zo.. Maar ik had natuurlijk gehoopt op een klein maasje in de wet..je had natuurlijk kun nen zeggen dat ie uit je schuur is gepikt. dan valt ie onder je inboedel, maar dat is frauderen.
Balen zeg, ik ben ook bang dat het niet verzekerd is. De scooter van mijn man is onlangs uit onze tuin gestolen. Hij stond wel op stuurslot, maar niet aan de ketting. Tuinhek was dicht, maar niet op slot, dus we hadden nergens braakschade. Dat viel ook niet onder de verzekering.
..
quote:hanZie schreef op 19 november 2010 @ 13:58:

[...]

je had natuurlijk kun nen zeggen dat ie uit je schuur is gepikt. dan valt ie onder je inboedel, maar dat is frauderen.

zo zit ik niet in elkaar.. hij zit niet op slot punt. en dan kan ik ook niet de 2 sleutels laten zien..

En nee. Ik zette hem normaliter niet op slot IN MIJN EIGEN VOORTUIN.. wij wonen niet een grote stad..
quote:Atelier_madame schreef op 19 november 2010 @ 13:37:

Ik snap het probleem niet zo, je hebt je fietssleutel toch gewoon altijd bij je, zorg gewoon dat je je fiets dan ook altijd op slot hebt staan, zelfs in je eigen schuur/berging. dan heb je ook geen rpobleem met sleutels moeten overleggen bij een verz. maatschappijAls hij in e garage staat staat de garage op slot, maar in mijn eigen tuin, eigen oprit, eigen erf voor mijn deur zou ik hem moeten kunnen neerzetten.. En ik heb wel 2 sleutels, maar 1 zat in mijn fiets
Je krijgt m waarschijnlijk gewoon vergoed via je inboedelverzekering. Mijn fiets is uit de schuur gehaald, stond niet op slot maar gewoon vergoed gekregen. Fietsverzekering kun je wel vergeten.
quote:poldervrouw schreef op 19 november 2010 @ 18:10:

[...]

zo zit ik niet in elkaar.. hij zit niet op slot punt. en dan kan ik ook niet de 2 sleutels laten zien..

En nee. Ik zette hem normaliter niet op slot IN MIJN EIGEN VOORTUIN.. wij wonen niet een grote stad.. waar heb ik het over 2 sleutels?
quote:Hebbes schreef op 19 november 2010 @ 18:27:

Je krijgt m waarschijnlijk gewoon vergoed via je inboedelverzekering. Mijn fiets is uit de schuur gehaald, stond niet op slot maar gewoon vergoed gekregen. Fietsverzekering kun je wel vergeten.inboedel gaat op als ie in de schuur had gestaan maar hij stond in de tuin en dan dekt de inboedel niet.
quote:hanZie schreef op 19 november 2010 @ 21:22:

[...]

waar heb ik het over 2 sleutels?pardon.. ik quote verkeerd.. ik moest reageren maar drukte op quote.. ik reageerde op jou en op iemand die schreef dat ze niet snapte waarom je neit gewoon 2 sleutels had ofzo
quote:hanZie schreef op 19 november 2010 @ 21:23:

[...]

inboedel gaat op als ie in de schuur had gestaan maar hij stond in de tuin en dan dekt de inboedel niet.juust.. hij stond buiten, het had bij de opstal woonhuis gekund blijkt maar alleen als hij op slot stond
Ik zal dan wel uit een grote stad komen, want als ik mijn fiets ook maar 2 min open laat staan is ie weg, mij is dan ook altijd geleerd dat je altijd je fiets op slot moet zetten, zelfs in je eigen schuur,
De tip om een sleuteltje bij te laten maken en dat te gebruiken zodat je altijd de twee originele sleutels kunt tonen, is niet heel handig. Bij mijn verzekering staat namelijk dat een van de twee originele sleutels gebruikssporen moet hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven