Geld & Recht alle pijlers

Kan ik dit van mijn (ex) man eisen/vragen?

24-04-2010 16:29 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals ergens anders te lezen is heeft mijn (ex) man bijna een maand geleden zijn spullen gepakt en is hij vertrokken naar een andere vrouw.

Nu hebben we in de eerste week wat afspraken gemaakt wat betreft de auto (ivm trainen en wedstrijden van de kinderen)

Na een week begon hij echter al te piepen (het was te lastig en hij kon door de afspraak 2 dagen in de week niet op een vaste tijd eten)

Ik heb hem voorgesteld om naar de garage te gaan en de auto te verkopen. Dan konden we allebei van ons deel een autotje kopen of zo.

Maar hij wil dit niet omdat hij met de opbrengst niet kan kopen wat hij wil (grote auto) en hij vind dat ik maar moet gaan fietsen.



Nu vind ik dat de auto van ons allebei is (gemeenschap van goederen) en we er dus allebei gebruik van moeten kunnen maken. Ik betaal trouwens een kilometervergoeding aan hem voor de kilometers die ik maak (voor de training van onze kinderen) Daar kan ik wel mee leven ook al vindt mijn omgeving het onzin omdat het ook zijn kinderen zijn maar goed...



Vandaag begon hij er weer over en weer heb ik gezegd dat we dan maar naar de dealer moeten rijden. Hij vroeg zich af of ik hem daar wel toe kon dwingen.



Mijn vraag is hoe denken jullie hierover?

Of kan ik hem vragen de auto te laten taxeren en mij dan de helft van de waarde van de auto te geven zodat ik daar een klein autotje van kan kopen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nammma schreef op 24 april 2010 @ 17:27:

Hij heeft de auto nodig omdat hij anders niet op vaste tijden kan eten???Is hij autistisch of zo? Jeetje mina, het zijn ook zijn kinderen hoor! Dan brengt hij ze toch naar sport....

Het is helemaal mijn sociale kringetje en hij heeft zich nooit om de trainingen bekommerd. Dat was altijd mijn ding.

Ook de weekend trainingen wil hij niet perse door laten gaan in zijn weekend. Stel je voor dat je zondag om half 9 je bed uit moet!!!

Ik heb 2 jaar lang iedere zondag om half 10 op de training gezeten terwijl mijnheer uitsliep tot 12 uur.

Mijnheer dacht waarschijnlijk dat hij zonder een centje last en moeite van het ene in het andere bed kon rollen. Hij wist eerst niet eens dat er zoiets als partner allimentatie bestond. Hoe bedoel je impulsief je l*l achterna lopen.



Maar goed nu verzanden we in een discussie over hoe slecht hij wel niet is en zo en dat is meer iets voor het andere topic op relaties waar ik ook schrijf.

Het gaat me meer om mijn rechten wat betreft de auto.
Alle reacties Link kopieren
@ Dutskop:

Zonder auto kan ik geen kant op en de cirkel van de woningbouw hier bedraagt zo'n 50 km doorsnee dus dat is ook geen optie. Maar of ik met 500 euro in de maand een autotje kan betalen weet ik ook niet. Ben alleen niet van plan om zonder gevecht de auto op te geven.

Bovendien gaan in veel gemeentes inwonende/economisch gebondenen voor en ja, dat ben ik dus allemaal niet.

De enige "snelle"oplossing is dat hij mij dwingt ons huis te verkopen en dan toch nog urgentie krijgen (maar dat is zelfs niet helemaal zeker want de vrouw van de woningbouw had het over 3 maanden in dakloze opvang voordat je urgentie zou kunnen krijgen)



Zoals ik in dat andere topic al zei wil ik in slaap vallen en wakker worden in mijn eigen huisje/flatje met alles geregeld en alles rond.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt niet uit of hij een advocaat heeft of niet, er zijn wettelijke termijnen voor het vaststellen van voorlopige voorzieningen (ik meen max. 6 weken). Zet eens op een rijtje wat je wilt (eigen vervoer, zelfstandige woonruimte, voldoende inkomsten om jezelf en de kinderen voorlopig te kunnen onderhouden, uitschrijving van ex van jullie adres) en geef dit door aan de advocaat, voor zover je dat nog niet hebt gedaan.



De voorlopige voorzieningen blijven van kracht tot de scheiding is uitgesproken. Als je verwacht dat de scheiding lang kan gaan duren, is het dus zaak dat die goed geregeld zijn.



Wat belet je trouwens om zelf de auto te laten taxeren? Vertrouw niet te veel op je ex, die zorgt zo te horen vooral voor zijn eigen hachje.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
@ Dutskop.

Kinderen zijn 8 en 10 jaar en op het moment halen ze heel veel steun en afleiding uit de sport en de vriendjes dus het zou echt een allerlaatste oplossing zijn.

Familie en vrienden wonen ook allemaal hier.

Werk heb ik op het moment niet zoals je hebt kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 24 april 2010 @ 17:46:

Het maakt niet uit of hij een advocaat heeft of niet, er zijn wettelijke termijnen voor het vaststellen van voorlopige voorzieningen (ik meen max. 6 weken). Zet eens op een rijtje wat je wilt (eigen vervoer, zelfstandige woonruimte, voldoende inkomsten om jezelf en de kinderen voorlopig te kunnen onderhouden, uitschrijving van ex van jullie adres) en geef dit door aan de advocaat, voor zover je dat nog niet hebt gedaan.

In de voorlopige voorzieningen staan nu mijn wensen wat betreft omgangsregeling, woonlasten, en de advocaat zou ook erin zetten dat ze wenst dat hij zich uitschrijft (maar ja zoals ik ergens anders al zei heeft dat nogal wat haken en ogen). De auto heb ik daarbij niet betrokken omdat het er toen nog naar uitzag dat hij zich aan de afspraken ging houden.



De voorlopige voorzieningen blijven van kracht tot de scheiding is uitgesproken. Als je verwacht dat de scheiding lang kan gaan duren, is het dus zaak dat die goed geregeld zijn.



Wat belet je trouwens om zelf de auto te laten taxeren? Vertrouw niet te veel op je ex, die zorgt zo te horen vooral voor zijn eigen hachje.Eigenlijk niets maar hij bond na de eerste keer dat ik er iets over zei wel in maar nu dus niet (en de vraag is in hoeverre zij daar iets mee te maken heeft maar ja dat is niet aan te tonen natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen is geen optie dus, logisch gezien je sociale leven. En net als je kinderen heb jij je familie en vrienden nu ook hard nodig. Is het mogelijk om een baan te zoeken of is gezien de crisis op dit moment niets vinden wat bij je past of waarin je een opleiding hebt gevolgd? Niet om je tot werken te dwingen, maar hoe onafhankelijker jij wordt hoe minder vat hij op jou heeft. Maar het is pas vier weken geleden dus waarschijnlijk staat je hoofd hier nog niet naar
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dolgraag weer aan het werk willen en ik zou vorige week ook een gesprek hebben met de reintegratie mijnheer maar er zijn bij mij verkeerde lymfeklier cellen gevonden dus ik moet volgende week onder het mes en daarna eerst herstellen voordat we daarmee weer verder kunnen.

Er is echt iemand een spelletje met me aan het spelen.

"Laten we zoveel mogelijk shit op peper uitgooien en kijken hoelang het duurt voor ze breekt"

De scheiding en de verkeerde cellen zijn niet het enige wat er het afgelopen half jaar gebeurt is maar dan zou ik al het vermogen van de site moeten gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Pepersteak, ik denk los van het feit, of die 'tante', haar huur/zorg toeslag, en weet ik veel, kwijtraakt.

Dat het normaal is, dat hij als voorlopige voorziening, jouw woonkosten betaalt.

Zolas je momenteel beschrijft, ben je niet in staat om te werken.

Hij heeft voor een ander gekozen.

Wees wijs, en laat je niet ringeloren, jij bent de moeder van zijn kinderen, en (nog) zijn vrouw.

En aan haar toeslagen, heb jij totaal geen boodschap.

't Was zijn keuze.



Sterkte meid.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik Binkie maar (en nee, dit is geen meelevende maar) zodra hij daar de helft van de huur zal moeten betalen heeft hij inderdaad geen geld meer voor onze woonlasten. En in het ergste geval gaat het dan over executie verkoop en mogen we blij zijn dat we de hypotheek eruit halen.

Mijn advocaat heeft het uitschrijven meegenomen in de voorlopige voorzieningen dus het is even afwachten hoe hij daar op gaat reageren.

Zij heeft een vriendin in een vechtscheiding (en die vriendin heeft weer een nieuwe vriend die vers uit een vechtscheiding komt) dus ik denk dat die ook aardig op hem inpraten.

Ik ben zeker van plan om het gevecht aan te gaan voor mezelf en de kinderen maar ik had echt goede hoop dat dat niet hoefde.
Alle reacties Link kopieren
Oh en iedere keer als ik zeg dat het zijn keuze was om weg te gaan krijg ik als antwoord "Dat weet ik ook wel" en daar kan ik het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Kennelijk heb je al een advocaat. Regel dit met je advocaat. Het is ondoenlijk om hier op basis van onvolledige informatie advies te geven, hoe goed bedoeld ook. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik wuiles. Weet ook niet zo goed wat ik verwachte. Misschien iemand die advocaat was en me wat wijzer kon maken.

Het lastige is dat ik op het moment dat hij zei dat hij wegging, veranderde van iemand die wel afwachtte wat er komen zou, in iemand die nu duidelijkheid wil en het alles het liefste gisteren geregeld wil zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:pepersteak schreef op 24 april 2010 @ 19:37:

Dat weet ik wuiles. Weet ook niet zo goed wat ik verwachte. Misschien iemand die advocaat was en me wat wijzer kon maken.

Het lastige is dat ik op het moment dat hij zei dat hij wegging, veranderde van iemand die wel afwachtte wat er komen zou, in iemand die nu duidelijkheid wil en het alles het liefste gisteren geregeld wil zien.Ik vraag me weleens af waarom zoveel mensen die gaan scheiden verwachten dat de scheiding in goed overleg geregeld zal kunnen worden. Als je samen zo goed overweg kon was die scheiding toch vaak niet nodig? Enfin, je weet nu wat je aan hem hebt. Overleg met je advocaat en blijf ademhalen. Als je het goed regelt komt er een keer een einde aan dit gedoe.
Alle reacties Link kopieren
quote:wuiles schreef op 24 april 2010 @ 19:49:

[...]





Ik vraag me weleens af waarom zoveel mensen die gaan scheiden verwachten dat de scheiding in goed overleg geregeld zal kunnen worden. Als je samen zo goed overweg kon was die scheiding toch vaak niet nodig? Enfin, je weet nu wat je aan hem hebt. Overleg met je advocaat en blijf ademhalen. Als je het goed regelt komt er een keer een einde aan dit gedoe.

Misschien omdat de mens van nature uit positief ingesteld is en het goede in de mens wil blijven zien (ik tenminste wel)

En ik hem geloofde toen hij zei dat hij alles netjes en eerlijk wilde doen.

Scheiden was volgens hem nodig omdat hij al jaren (????) ongelukkig was bij me.



Ik weet dat er een einde aan dit gedoe zal komen maar ik wil mezelf en de kinderen zo graag de pijn besparen die er in de tussentijd geheid zal komen. En ik wil er niet slechter uitkomen dan strikt noodzakelijk is.

Dus niet hij 3 keer per jaar op vakantie en een mooi huis en ik in een flatje met 2 kamers.

Gewoon een eerlijke verdeling maar dat wordt lastig als ik niet alleen met (ex) man moet onderhandelen maar ook nog eens indirect met haar.
quote:pepersteak schreef op 24 april 2010 @ 20:00:

[...]



Misschien omdat de mens van nature uit positief ingesteld is en het goede in de mens wil blijven zien (ik tenminste wel)

En ik hem geloofde toen hij zei dat hij alles netjes en eerlijk wilde doen.

Scheiden was volgens hem nodig omdat hij al jaren (????) ongelukkig was bij me.



Ik weet dat er een einde aan dit gedoe zal komen maar ik wil mezelf en de kinderen zo graag de pijn besparen die er in de tussentijd geheid zal komen. En ik wil er niet slechter uitkomen dan strikt noodzakelijk is.

Dus niet hij 3 keer per jaar op vakantie en een mooi huis en ik in een flatje met 2 kamers.

Gewoon een eerlijke verdeling maar dat wordt lastig als ik niet alleen met (ex) man moet onderhandelen maar ook nog eens indirect met haar.

Maar dat is precies waar je mee te maken zal krijgen, met haar belangen.

Zij wil er voor zichzelf het beste uit halen wat er in zit, wordt daar niet kwaad om, hou er wel rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet kwaad op haar (of per definitie op hem) maar wel over het feit dat afspraken zo makkelijk verbroken kunnen worden omdat hij erachter komt dat ik blijkbaar niet het hulpeloze volgzame vrouwtje ben waar hij me voor aanzag.

Ik weet dat ik op maandag moet wachten en op wat mijn advocaat te zeggen heeft hierover maar het zit/zat me gewoon heel hoog op dit moment.

Heerlijk dat er internet/vivaforum bestaat ( beatrix met je uitspraken)
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 24 april 2010 @ 20:04:

[...]



Maar dat is precies waar je mee te maken zal krijgen, met haar belangen.

Zij wil er voor zichzelf het beste uit halen wat er in zit, wordt daar niet kwaad om, hou er wel rekening mee.





Sorry, Cateautje,Met haar belangen?? Zij is geen partij in deze!!

En niet kwaad worden, doe dat eens voor alsjeblieft?
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:binkie14 schreef op 24 april 2010 @ 20:40:

[...]





Sorry, Cateautje,Met haar belangen?? Zij is geen partij in deze!!

En niet kwaad worden, doe dat eens voor alsjeblieft?

Zij is wel een partij in deze.

Zij zal een goed leven met hem willen en er belang bij hebben dat hij er meer aan over houdt dan peper, want dan houdt zij er ook meer aan over.

Als ex haast geen alimentatie hoeft te betalen, als hij dat voor elkaar weet te krijgen, dan blijft er voor haar meer over om van te gaan winkelen.

Zo simpel ligt het echt.
quote:binkie14 schreef op 24 april 2010 @ 20:40:

[...]





En niet kwaad worden, doe dat eens voor alsjeblieft?Dat zal af en toe heel moeilijk worden, maar kwaad worden zorgt er eerder voor dat zaken kunnen gaan escaleren en dat wil niemand, dan wordt het een puinhoop en de ellende is zo ook al groot genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 24 april 2010 @ 20:49:

[...]



Dat zal af en toe heel moeilijk worden, maar kwaad worden zorgt er eerder voor dat zaken kunnen gaan escaleren en dat wil niemand, dan wordt het een puinhoop en de ellende is zo ook al groot genoeg.





Sorry Cateautje, ik snap wat je bedoelt, maar als ik naar de leeftijd van TO kinderen kijk, dan is dat een lange geschiedenis.

En zo 'n juffrouw komt dan even om de hoek kijken, en denkt daar ook rechten aan te kunnen ontlenen, met haar subsidies?

Nou, dan maar escalatie hoor!

Ik denk trouwens dat dit beter uitpakt voor TO, dan voor haar overspelige vent, met zijn nieuwe juf!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Alle reacties Link kopieren
Ben het in deze (het niet kwaad worden) eens met cateautje.

Boos worden doe ik zeker wel eens maar dat ventileer ik dan naar mijn moeder (niet de beste in deze omdat ze mijn gevoelens alleen maar versterkt en harder maakt, logisch ben haar kind en dit is mij aangedaan door hem) en hier op het forum en bij iemand waar ik mailcontact mee heb.

Ik wil mijn rust bewaren als het om contact met hem gaat, al is het alleen maar voor de kinderen.



En dat ze een (dikke) vinger in de pap heeft is nu wel duidelijk. Ik denk dat ze zichzelf al in dit huis ziet wonen (gaat niet lukken want zelfs samen hebben ze niet genoeg om me uit te kunnen kopen) en ze heeft een nieuwe vader voor haar kind. Ze heeft er alles aan te winnen dat hij aan de scheiding meer overhoudt als ik.



Ik ga nog even kijken op de andere topics en dan zet ik de PC uit.Morgen weer een dag.

Wil proberen even rust in mijn hoofd te krijgen anders wordt slapen een probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 24 april 2010 @ 20:46:

[...]



Zij is wel een partij in deze.

Zij zal een goed leven met hem willen en er belang bij hebben dat hij er meer aan over houdt dan peper, want dan houdt zij er ook meer aan over.

Als ex haast geen alimentatie hoeft te betalen, als hij dat voor elkaar weet te krijgen, dan blijft er voor haar meer over om van te gaan winkelen.

Zo simpel ligt het echt.





Absoluut, GEEN partij in deze.



Komop zeg, TO is ik weet niet hoeveel jaar getrouwd.

Zij en haar man, gaan dit met elkaar oplossen.

Wat overblijft, is voor haar.

Zij is nieuwkomer, niets minder, maar ook niets meer.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Alle reacties Link kopieren
Sorry Pepersteak, maar ik word zo kwaad van dit onrecht.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Alle reacties Link kopieren
Sorry jouw post nog niet gezien Binkie.

Even op zijn engels omdat het meer de lading dekt,.

I think she got more then she bargained for.

Ik denk dat het hun idee was dat hij hier zou blijven wonen en hij naar haar toe zou kunnen als ze daar zin in hadden.

Ik geloof niet dat het in hun hoofd opgekomen is dat ik hem er gewoon niet meer in wil hebben en dat het dus iets sneller/anders gegaan is als ze samen bedacht hadden.

Weet het niet maar soms geeft het me wel een goed gevoel als ik bedenk dat dit nooit lang goed kan gaan. Al vind ik het dan wel weer lullig voor haar dochtertje (en jaaaa ik weet dat ik daar niet aan moet denken maar het is wel een schat van een meid)
Alle reacties Link kopieren
oh over iets meer als 2 weken 12.5 jaar getrouwd maar al meer als 22 jaar samen. Ze liep nog in de luiers toen we elkaar leerde kennen,.

En nu gaat de PC echt uit.

Ga gerust verder maar ik lees het morgenochtend pas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven