Geld & Recht alle pijlers

Kerstbudget

12-12-2015 19:07 197 berichten
In navolging van het topic over sintbudgetten. Hoe veel geven jullie uit?

Ik zit nu op 130 euro voor boodschappen (daar zitten ook boodschappen voor de komende week bij maar toch...oeps) en versieringen. En er komen nog boodschappen bij, de niet lang houdbare producten. Ik schat dat dat ook nog wel 50 zal worden. Cadeautjes slaan we dit jaar een keer over.

En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Snap ik heus, maar waarom alleen met kerst? Dat is mijn punt. Af en toe uitpakken is leuk, maar wat is dat toch dat je met kerst ineens luxe moet eten, je in nieuwe kleding steekt?

Als de overheid zou zeggen dat kerst niet meer bestaat dan doet iedereen niet meer aan kerst?
Mot met to
Kerstboom: 0 euro, doe al negen jaar met mijn kunstboom

Kerstversiering: 3 euro aan 3 witte slingers voor in de boom en 13 euro voor twee kerstkransen (maar eentje 2 maanden geleden al gekocht) en de rest vorig jaar gekocht dus daar verder niets voor nodig.

Nieuwe jurk: 30 euro (maar twee maanden geleden al gekocht, ligt al in de kast)

Twee clutches zodat ik af kan wisselen: 20 euro (maar drie maanden geleden al gekocht)

Cadeautjes voor vriend: 40 euro

Cadeautjes voor de kat: 13 euro (maar afgelopen maand al gekocht, liggen al ingepakt onder de boom)

Cadeautjes voor beste vriendin: 20 euro

Cadeautjes voor ouders: 20 euro samen

Cadeautjes voor ouders van vriend: moeten we samen nog even kijken

Eten: 25 a 30 euro extra denk ik aan gourmetspullen voor twee en kaasfondue
quote:Star schreef op 12 december 2015 @ 19:35:

[...]

Omdat er meer mensen dan alleen het gezin aan tafel zitten?En omdat je een keer iets anders dan de standaard maaltijd op tafel wilt zetten.
quote:Jenette schreef op 12 december 2015 @ 19:10:

Nul. Wij doen daar niet aan. Ik vind dat onzinnig. We halen en eten gewoon wat we altijd doen. Het is allemaal al duur genoeg en het is gewoon commerciële heisa.He gut, wat ben jij een gezellig lichtpuntje in donkere dagen
quote:redbuIIetje schreef op 12 december 2015 @ 19:36:

Kerstversiering kost me niks. Heb 20 jaar geleden een goede kwaliteit kunstboom aangeschaft en versiering dus dat komt elk jaar weer van zolder af.Hier ook elk jaar hetzelfde. Qua kerstboomornamenten en versiering heb ik nog veel dat nog van mijn oma of ouders was, elk jaar weer mooi in de boom. Hou niet van bomen met zelfgemaakte frutsels, of houten poppetjes, of andere modieuze toelie. Elk jaar dezelfde boom, versierd in zilver, vind ik het mooiste.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik zit nu op ¤90,- aan cadeautjes voor mijn familie, en ¤15,- voor de boom (hele mooie uitgezocht )

Daar komt nog wel zo'n 100,- (gezamenlijk) bovenop aan eten.
Ik ben kritisch ja, dat staat los van of ik gezellig ben.
Mot met to
quote:Jenette schreef op 12 december 2015 @ 19:39:

Snap ik heus, maar waarom alleen met kerst? Dat is mijn punt. Af en toe uitpakken is leuk, maar wat is dat toch dat je met kerst ineens luxe moet eten, je in nieuwe kleding steekt?

Als de overheid zou zeggen dat kerst niet meer bestaat dan doet iedereen niet meer aan kerst?De overheid mag zo veel zeggen. Voor ons is kerst een paar extra dagen vrij en alle tijd voor familie en vrienden. En dan wordt er uitgebreider gekookt, en wordt er een keer wat specialere kaas etc gehaald. En ja, dat kost geld. En dat is prima.
Punt is dat je elke dag iets extras op tafel mag zetten. Waarom alleen met kerst?
Mot met to
quote:luiwammes schreef op 12 december 2015 @ 19:15:

Dat klinkt wel erg sober, Jenette! Ook met een kleiner budget kun je toch wel iets bijzonders doen en de tafel feestelijk aankleden (bv met versieringen die je al in huis hebt). Mooie muziek opzetten en gezellig samen zijn - hoeft niet veel te kosten maar maakt de lange winter toch bijzonder.Wat Jenette denk ik bedoelt, en waar ik mij dus bij aansluit, is dat je daar toch geen apart budget voor hoeft te hebben? Mooie muziek opzetten, gezellig samenzijn, lekker eten, dat kun je toch altijd doen? In het weekend, vanwege meer tijd dan doordeweeks, sowieso (even uitgaande van onszelf met een maandag tot en met vrijdag baan). Als ik op 6 april zin heb in eendeborst, dan maak ik dat, heb ik op tweede kerstdag zin in pizza, dan komt dat op tafel. We eten wat we lekker vinden en gaan bijvoorbeeld niet extra dure bonbons kopen of veel eten ( of, weggooien, want teveel ingekocht) omdat het toevallig kerst is.
quote:Jenette schreef op 12 december 2015 @ 19:41:

Punt is dat je elke dag iets extras op tafel mag zetten. Waarom alleen met kerst?Maar wie zegt dat mensen alleen met kerst iets extra's op tafel zetten? En met kerst is dat dan 3 avonden achter elkaar. Haal die piek uit je achterste

Als de overheid zou zeggen dat kerst niet meer bestaat dan doet iedereen niet meer aan kerst?Geen idee, ik eet lekker wanneer ik dat wil. Maar niet iedereen heeft het budget om dat te doen. Of de tijd/zin.
Jij begrijpt hem paresseuse. Heeft niks te maken met dat ik andermans keuze afzeik, of niet gezellig ben.

Probeer eens verder te kijken is mijn punt.
Mot met to
Heb een kunstboom dus kosten 0.

Cadeau's: 30 euro per persoon.

Eten: bij ouders, kosten 0.

Ik zorg meestal voor een lekkere cake en chocolade. Ben aan het zoeken voor wat nieuws dus kosten onbekend :p.
Carpe Diem!
Heb ik niet😂
Mot met to

Punt is dat je elke dag iets extras op tafel mag zetten. Waarom alleen met kerst?Je bent aan het zeuren. Je mening is nu wel bekend.
quote:sofietje83 schreef op 12 december 2015 @ 19:38:

Eerste kerstdag komen schoonouders eten, met drank en eten denk ik zo rond de 80 euro klaar te zijn, vlees bij de slager besteld. Kadootjes hebben we met Sint gedaan, 600 euro maar daar zat een bijzonder sieraad bij. Nieuw jurkje: 55 euro

Tweede kerstdag bij ouders dus dan neem ik een aardigheidje mee, 25 euro?!

Hoop geld maar ik vind het leuk, nieuwe jaar sparen we wel weer verder

Punt is dat je elke dag iets extras op tafel mag zetten. Waarom alleen met kerst?Met dit soort dagen is dat extra's makkelijker verkrijgbaar en bij sommige dingen ook goedkoper.

Als de overheid zou zeggen dat kerst niet meer bestaat dan doet iedereen niet meer aan kerst?

Jezus (pun intended) wat een onzin...

Af en toe uitpakken is leuk, zeg je, dus waarom niet met kerst?

Ideale gelegenheid (Vrijwel iedereen is vrij enzo..)
Ik eet alle dagen savonds bij familie, maar smorgens ontbijt/brunch of lunch ik thuis met mijn vriend. Daar moet ik nog boodschappen voor doen.

Qua cadeaus: leren handschoenen voor mijn moeder (waren iets boven budget 80 ipv 50 euro), cadeau voor de lootjes bij mijn vriend zijn familie (25 euro), een zonnebril voor mijn vriend (250 euro, maar ook voor zijn verjaardag en voor zijn bachelordiploma) en dan nog 3 cadeaus voor zijn vader, moeder en zus (60 euro in totaal).

Al met al qua cadeaus dus al 415 euro kwijt.
Wij doen dan trouwens weer niet aan sinterklaas. Dat komt ooit wel als we kinderen in die leeftijd hebben, we zijn niet van die sint-fans.
Ik gun iedereen, elke dag, luxe en veel liefde. Niet alleen op de door weet ik wie bedachte feestdagen.
Mot met to
quote:matroesjka_ schreef op 12 december 2015 @ 19:42:

[...]

Haal die piek uit je achterste

Ik vermoed dat ze geen piek heeft, jeweetwel, door de overheid opgelegde commerciële onzin enzo...
quote:Jenette schreef op 12 december 2015 @ 19:45:

Ik gun iedereen, elke dag, luxe en veel liefde. Niet alleen op de door weet ik wie bedachte feestdagen.Ja, ja, nou weten we het wel...

Punt is dat je elke dag iets extras op tafel mag zetten. Waarom alleen met kerst?Wie zegt dat dit alleen met kerst gebeurt dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven