Geld & Recht alle pijlers

Kerstbudget

12-12-2015 19:07 197 berichten
In navolging van het topic over sintbudgetten. Hoe veel geven jullie uit?

Ik zit nu op 130 euro voor boodschappen (daar zitten ook boodschappen voor de komende week bij maar toch...oeps) en versieringen. En er komen nog boodschappen bij, de niet lang houdbare producten. Ik schat dat dat ook nog wel 50 zal worden. Cadeautjes slaan we dit jaar een keer over.

En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Traditie is prima, maar waarom moet er extra geshopt worden? Gezelligheid kost niks, heeft geen opsmuk nodig.
Mot met to
Uiteraard ieders keuze, maar als mensen schrijven dat het gelukkig niet teveel kost dan begrijp ik niet waarvoor je dan toch dingen koopt.
Mot met to
quote:Jenette schreef op 12 december 2015 @ 19:12:

Als je bedenkt dat een kerstboom plus versiering een paar weken blijft en dat velen op hun geld moeten letten, is het nog onzinniger. Betaal liever een rekening of spaar het!Mag een ieder dat voor zich bepalen?
Van mij wel.
Mot met to
Wij hebben geen kerstbudget, doen niet aan cadeautjes en voor boodschappen zullen we denk ik 30 euro extra kwijt zijn ivm luxe en gemaksproducten.
Koop toch eigenlijk altijd wel wat nieuws om aan te trekken, wat leuks feestelijks. Bij elkaar misschien 50 euro. Overigens ga ik hier niet speciaal voor shoppen, maar kom ieder jaar wel iets tegen wat ik onwijs leuk vind. We eten altijd wel uitgebreid, wat wat duurder is dan normaal. Iets van 30 euro meer dan normaal?

Cadeaus doen we niet op afspraak, maar als ik wat leuks tegenkom. Nu nog niet tegen gekomen. Dus misschien 0 aan cadeaus, misschien 100 als ik toch ineens wat leuke dingen zie!
Kerstdagen qua eten kost ons niks, cadeautjes rond de 100 euro totaal. Gewoon omdat we het leuk vinden en omdat het kan...
Ik heb geen idee (nog). Kunstboom dus dat kost niets extra op wat nieuwe ballen/versiering na (ca. 30,- denk ik). Boodschappen voor eerste kerstdag doet mijn moeder, ik merk wel wat ze van me krijgt.

Tweede kerstdag moet ik bedenken wat we gaan eten.

Kadootjes zit ik nu rond de 200,-
Hier wel kado's en meer budget, maar dat heeft voornamelijk te maken dat onze zoon de dag na kerst jarig is.

Er komen meer mensen eten en daarom wat duurder en we hebben een gang meer.

Versieringen heb ik nog van de afgelopen jaren. Ik heb er nog wat nieuwe licht dingeb bij gekocht voor 6 euro.
Ik ga 'n lekkere seafood gourmet halen met luxe producten als st. jacobs vruchten, gamba's, zeetong etc.

Duurder dan 'n normale dagelijkse maaltijd uiteraard, maar het gaat wel om 'n paar uur gezellig tafelen.
Shoot first, ask questions later!
quote:Jenette schreef op 12 december 2015 @ 19:12:

Als je bedenkt dat een kerstboom plus versiering een paar weken blijft en dat velen op hun geld moeten letten, is het nog onzinniger. Betaal liever een rekening of spaar het!Aparte reactie. Jij doet nooit iets extra's?
Oh ja en kleding: ik ben heel dik vanwege heel zwanger dus ben überhaupt al blij met iets dat nog past. Ga het mezelf niet aandoen om ook nog een nieuwe jurk te moeten vinden.
Geen vast budget, we hebben net een leuk bedrag gebeurd, dus we pakken wat meer uit dan de afgelopen maanden ( waarin we een bruiloft bij elkaar te sparen haddenn )

Wij doen wel cadeautjes, maar qua kosten valt dat nog wel mee..30,- p.p.

Het eten is een stuk duurder! Eerste kerstdag komt zowel familie als schoonfamilie bij ons eten en ik zit nu al 80,-. Daar komt denk ik nog wel een 100,- bij op. Drank, eten, hapjes etc. Mijn ouders en schoonouders nemen ook nog wat mee.

Het is wel andere koek dan ons normale wekelijkse budget, maar we vinden het erg leuk zo

Aan kerstversieringen hebben we 80,- uitgegeven, we hadden nog extra verlichting nodig in de boom.
quote:gismo72 schreef op 12 december 2015 @ 19:21:

[...]

Zo klink je niet
quote:Jenette schreef op 12 december 2015 @ 19:13:

Waarom doe je eraan mee als je budget al minimaal is? Omdat het zo hoort?Wie zegt dat mijn budget minimaal is?
Aan kerstkleding doe ik niet. Gewoon iets wat comfortabel zit. We eten gewoon lekker thuis.
Matroesja, soms. Maar niet met feestdagen of andere commerciële dagen.
Mot met to
quote:Jenette schreef op 12 december 2015 @ 19:24:

Traditie is prima, maar waarom moet er extra geshopt worden? Gezelligheid kost niks, heeft geen opsmuk nodig.Omdat er meer mensen dan alleen het gezin aan tafel zitten?
quote:Jenette schreef op 12 december 2015 @ 19:19:

Precies! Dan doen wij dus. Tijd met elkaar, en dat kost niks. Er hoeft geen overdaad aan eten bij. Het is bij ons sowieso altijd gezellig.

Zonder overdaad, kun je toch wat extra's doen?

Gewoon omdat iedereen dan vrij is, maken we meer gangen, maar minder eten per gang. Kost wel iets meer, maar niet overdreven. Uitgebreid ontbijt, maar we slaan de lunch over, dus financieel ook geen aanslag op het budget. Iets lekkers bij de koffie, wat kerstchocolade, wijntje bij het eten. Alles bij elkaar kost kerst ons ongeveer 30 euro meer aan boodschappen dan een normaal weekend. Wel een verse boom, maar de versiering is al jaren oud. Wat groen voor kerststukjes met wat snoei uit eigen tuin. 100 euro voor kerst en oud en nieuw boven op het normale huishoudgeld en dan redden we het prima!
quote:redbuIIetje schreef op 12 december 2015 @ 19:31:

Ik ga 'n lekkere seafood gourmet halen met luxe producten als st. jacobs vruchten, gamba's, zeetong etc.

Duurder dan 'n normale dagelijkse maaltijd uiteraard, maar het gaat wel om 'n paar uur gezellig tafelen.Heerlijk geniet ervan. Zal hier in de toekomst ook nog wel een keer gebeuren met onze jongens die gek zijn van vis alleen zijn daar nu nog te klein voor.
Lees je als men.
Mot met to
Kerstversiering kost me niks. Heb 20 jaar geleden een goede kwaliteit kunstboom aangeschaft en versiering dus dat komt elk jaar weer van zolder af.
Kadootjes 80 euro

Eten 175 brunch buitenshuis

Kleding 40

2e kerstdag eten bij familie, ,en kinderen

Hebben al kadootjes gehad met Sinterklaas.
Boom +frutsels 20 euro
Eerste kerstdag komen schoonouders eten, met drank en eten denk ik zo rond de 80 euro klaar te zijn, vlees bij de slager besteld. Kadootjes hebben we met Sint gedaan, 600 euro maar daar zat een bijzonder sieraad bij. Nieuw jurkje: 55 euro

Tweede kerstdag bij ouders dus dan neem ik een aardigheidje mee, 25 euro?!

Hoop geld maar ik vind het leuk, nieuwe jaar sparen we wel weer verder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven