Geld & Recht alle pijlers

Kerstbudget

12-12-2015 19:07 197 berichten
In navolging van het topic over sintbudgetten. Hoe veel geven jullie uit?

Ik zit nu op 130 euro voor boodschappen (daar zitten ook boodschappen voor de komende week bij maar toch...oeps) en versieringen. En er komen nog boodschappen bij, de niet lang houdbare producten. Ik schat dat dat ook nog wel 50 zal worden. Cadeautjes slaan we dit jaar een keer over.

En jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Isa_Bela schreef op 12 december 2015 @ 20:10:

[...]

Dat is een heel goede reden om een baan te willen hoorVoor sommigen vast wel
Mot met to
Moet trouwens wel eerlijk zeggen dat ik de jurk, clutches, cadeautjes voor vriend en kat en dingetjes voor mezelf ook zou hebben gekocht wanneer het bijvoorbeeld april of augustus zou zijn geweest. Maar het komt wel mooi uit zo.
quote:Jenette schreef op 12 december 2015 @ 20:08:

Is dat net zoiets als, waarom wil je deze baan? Omdat ik het leuk vind.

Je kunt wel principiëel niet meedoen aan kerst maar als je uitpakken geen probleem vind, er geld voor hebt én je vind het leuk, wat is dan het probleem?

En de vergelijking met een baan slaat kant noch wal

Kipje, spannend! Gefeliciteerd!

Noch
Mot met to
quote:Jenette schreef op 12 december 2015 @ 20:13:

NochAls je ergens op reageert graag even quoten want je posts zijn (gelukkig) onleesbaar
quote:Jenette schreef op 12 december 2015 @ 20:13:

Noch

Oeps! Ja.. stom van mij

Maar ik weet nog steeds niet waarom je zo tegen (geld uitgeven aan) kerst bent
Nu, het moet met Kerst en Nieuwjaar, omdat anders de boze wintergeesten de overhand krijgen en de lente misschien wel nooit meer terugkomt. Of iets dergelijks toch.
Hier geen vooraf bepaald kerstbudget. Kado's doen we met Sinterklaas, niet met kerst, hooguit een doos goede bonbons voor ouders, schoonouders, grootouders. Avondeten hoeft van mij met kerst niet anders dan andere dagen. Wel een prachtige boom gekocht (15 euro), en zoon mag elk jaar een mooie kerstbal oid uitzoeken en we hangen er een zak choco-kransjes is. Verder gewoon de versiering die we al hebben: vooral knutsels en oud spul van bij mij thuis vroeger, alles in het rood.

Wel kerstkaarten gestuurd, vind ik leuk, ik ben dol op post.

We ontbijten ook altijd lekker uitgebreid rond de kerst, maar dat is meer omdat het vakantie is dan vanwege kerst. Doen we in andere vakanties ook. En we kopen meestal iets van een dvd voor onszelf en een knutselset voor zoon, maar dat is ook meer vanwege de vakantie dan vanwege kerst. En wat bak-ingrediënten voor een paar mooie luxe taarten, daar heb ik in de vakantie eindelijk tijd voor.

Normaal kopen we geen speciale kleren voor kerst, maar dit jaar was mijn zoon zoooo weg van een rode kersttrui dat hij die gekregen heeft. Hij staat 'm enig.

Oh ja, en met kerst hangen we altijd de bomen in de tuin helemaal vol met vogelvoer. Wij een versierde boom binnen, dan zij ook een versierde boom buiten. En het ziet zo leuk uit al die vogeltjes als je lekker op de bank zit en naar buiten kijkt.

Of waarom je je verjaardag/trouwdag/diplomauitreiking viert?

Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
quote:Bibi1973 schreef op 12 december 2015 @ 20:26:

[...]

Of waarom je je verjaardag/trouwdag/diplomauitreiking viert?

Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
quote:ikbenleaf schreef op 12 december 2015 @ 20:32:

[...]

:
Nou de grinch is al terecht!

Wij vieren geen Sinterklaas, maar kerst en pakken dan ook best wel uit. Mooie grote echte boom, vaak elk jaar een andere kleur ballen dan het jaar ervoor (dit jaar koper met zilver, we hebben een verzameling kerstspul inmiddels!), hele huis versierd en cadeaus.

Iedereen mag bij ons thuis zijn eigen budget bepalen, en dat budget moet dan voor alle mensen gelijk zijn. stel ik kan maar 5 euro per cadeau uitgeven, dan geef ik iedereen een cadeau van 5 euro. Ik ben dit jaar express al vroeg begonnen zodat ik de kosten kan spreiden, ik heb nu voor iedereen een cadeau van 30 euro. (met 4 mensen dus 120 euro!)

Vader pakt dit jaar groots uit en zus en ik krijgen een nieuwe telefoon. Die hebben we een paar jaar geleden ook gekregen en die gebruiken we nu nog steeds. Nu aan het eind van het altijd dus we krijgen (heel lief!) een nieuwe. Dat is normaal niet zo, daardoor liggen de kosten dit jaar dus ook wat hoger.

Verder natuurlijk een leuk kerstdiner en hapjes. We gaan veel zelf maken en bakken (vanwege mijn dieet is kant en klaar niet handig/lekker). 1e kerstdag bij oma 1. Die is dement en daarvoor regelen wij dus alles. Weer hapjes en eten en cadeautjes voor oma. Ze vindt ze leuk om uit te pakken, snapt verder nooit zo goed wat de bedoeling is. We geven daarom praktische cadeaus, maar wel een beetje meer luxe dan normaal (rituals creme, etc).

2e kerstdag bij oma 2. Daar weer eten (wij eten met het gezin en oma na afloop van de bijeenkomst). Wij nemen weer alles mee aan eten en drinken en weer cadeautjes, maar nu met de hele familie van mijn moeder's kant.

Het is voor ons vanwege mijn dieet en de leeftijd van de oma's handiger om gewoon alles mee te nemen. Anders moet oma met de fiets alles gaan halen, en daar houden we niet zo van (met van die volle fietstassen is ze al een keer gevallen en ze is dan helemaal op, voor ons een kleine moeite).

We geven relatief wel veel uit, maar genieten er erg van.
Klinkt heerlijk renniegirl!
quote:matroesjka_ schreef op 12 december 2015 @ 20:41:

Klinkt heerlijk renniegirl!

Is het ook, we kunnen er allemaal vreselijk naar uitkijken!

Op de een of ander manier voelt kerst toch altijd wel extra speciaal. We doen op andere momenten in het jaar ook leuke dingen en gezellig eten (in de zomer bbqen en dan met zijn allen om de vuurkorf lezen met een drankje en marshmallows op een stokje), maar met de boom en lichtjes is het toch net dat beetje extra.
Ja, wat leuk dat jullie de oma's lekker verwennen met cadeautjes, lekker eten en gezelligheid
Hier kerstavond met vrienden bij ons, eerste kerstdag mijn moeder en (eveneens demente, hoop dat ze het leuk gaat vinden) oma bij ons. Tweede kerstdag met schoonfamilie. Locatie nog onbekend.
De kinderen zijn volwassen, hebben dus met sinterklaas alleen een letter gekregen. Voor kerst ongeveer 200 euro aan cadeaus voor ons vieren. De kunstkerstboom + versiering wordt morgen van zolder gehaald en kost dus niets. Qua eten, ik heb vorige week vlees in de aanbieding gekocht voor 1e kerstdag, we gaan een soort van gourmetten, maar dan op een teppanyakiplaat. Was ongeveer 12 euro. Moet hiervoor alleen nog wat bijgerechten halen. Voor 2e kerstdag ga ik lamsbout halen, weet nog niet of we gasten hebben, dus kan nog niet inschatten hoeveel dat gaat kosten.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Hier kerstavond met z'n tweeën oop de bank, All you need is love kijken.

Vroegah gingen we de kroeg in overdag, om 'kerstmiddag' een behoorlijk begrip hier, te vieren Maar dat hebben we een paar jaar geleden afgeschaft..

Eerste kerstdag dus zowel man's familie als mijn familie ( ouders, broers, zussen + aanhang en de oma's, wel het eerste jaar zonder zus van oma, die afgelopen januari is overleden.. Wordt even een lastig momentje voor oma) bij ons. Meerdere gangen, lang tafelen, gezellig bij elkaar. Schoonzusje is jarig, maar die viert haar verjaardag standaard na de kerstdagen.

Tweede kerstdag niets, uitbuiken.

En de 27e weer op familiebezoek, bij schoonzusje die dan dus haar verjaardag viert

Nou ja, de dagen zijn zo gevuld en die tweede kerstdag koesteren we qua rust
Avond vóór kerst ga ik uit eten met vrienden, 1e Kerstdag bij mijn ouders +broertje en schoonzus, 2e Kerstdag lekker alleen.

Dus qua eten, kost het uit eten gaan het meeste.

Verder doen wij geen Sinterklaas, maar geven we elkaar cadeaus met kerst. Mijn budget is max ¤50-75 per persoon, dus kom ik tussen de ¤200 - ¤300 uit aan cadeaus.

Ik heb een kunstboom en gewoon dezelfde versiering die ik al jaren heb, nog niet op uitgekeken. Alleen ga ik morgen wel naar een kerstmarkt!
"I love not Man the less, but Nature more..."
zo'n 650 aan cadeaus,

zo'n 150 aan eten.

geen nieuwe kleding, dat hebben we genoeg en we blijven toch thuis.

een kerstboom van Ikea en de versieringen komen van zolder
Heb niet echt een kerst buget

De kerstboom is gekocht (die was 30 euro). Wat nieuwe kerstdecoratie : 20 euro

Lootjes trekken voor kerst : kado tot 30 euro voor 1 iemand

Onze dochter krijgt nog kadootjes omdat we erachter kwamen dat we teveel koopjes bij elkaar gesprokkeld hadden voor sinterklaas, dus die krijgt ze nu onder de boom (is voor het eerst, vierde vroeger als kind ook allebei !!)

Qua eten, eerste dag doen we gourmetten bij schoonmoeder (schoonvader moet werken, kok, dus altijd de pineut met kerst)

tweede kerstdag lekker thuis met z'n drietjes. Denk een rollade of zo, met wat pommes duchesse, een groente en een lekker ijsje toe.
quote:rennie_girl schreef op 12 december 2015 @ 20:38:

Nou de grinch is al terecht!

Wij vieren geen Sinterklaas, maar kerst en pakken dan ook best wel uit. Mooie grote echte boom, vaak elk jaar een andere kleur ballen dan het jaar ervoor (dit jaar koper met zilver, we hebben een verzameling kerstspul inmiddels!), hele huis versierd en cadeaus.

Iedereen mag bij ons thuis zijn eigen budget bepalen, en dat budget moet dan voor alle mensen gelijk zijn. stel ik kan maar 5 euro per cadeau uitgeven, dan geef ik iedereen een cadeau van 5 euro. Ik ben dit jaar express al vroeg begonnen zodat ik de kosten kan spreiden, ik heb nu voor iedereen een cadeau van 30 euro. (met 4 mensen dus 120 euro!)

Vader pakt dit jaar groots uit en zus en ik krijgen een nieuwe telefoon. Die hebben we een paar jaar geleden ook gekregen en die gebruiken we nu nog steeds. Nu aan het eind van het altijd dus we krijgen (heel lief!) een nieuwe. Dat is normaal niet zo, daardoor liggen de kosten dit jaar dus ook wat hoger.

Verder natuurlijk een leuk kerstdiner en hapjes. We gaan veel zelf maken en bakken (vanwege mijn dieet is kant en klaar niet handig/lekker). 1e kerstdag bij oma 1. Die is dement en daarvoor regelen wij dus alles. Weer hapjes en eten en cadeautjes voor oma. Ze vindt ze leuk om uit te pakken, snapt verder nooit zo goed wat de bedoeling is. We geven daarom praktische cadeaus, maar wel een beetje meer luxe dan normaal (rituals creme, etc).

2e kerstdag bij oma 2. Daar weer eten (wij eten met het gezin en oma na afloop van de bijeenkomst). Wij nemen weer alles mee aan eten en drinken en weer cadeautjes, maar nu met de hele familie van mijn moeder's kant.

Het is voor ons vanwege mijn dieet en de leeftijd van de oma's handiger om gewoon alles mee te nemen. Anders moet oma met de fiets alles gaan halen, en daar houden we niet zo van (met van die volle fietstassen is ze al een keer gevallen en ze is dan helemaal op, voor ons een kleine moeite).

We geven relatief wel veel uit, maar genieten er erg van.Geniet van jullie tijd samen. Mijn dementerende oma is vorig jaar met de feestdagen overleden. We vierden het ook altijd samen. Dus geniet ervan.
Carpe Diem!
Ik wacht mijn winstuitkering af, dan weet ik wat we aan cadeaus kunnen spenderen. Het varieert enorm, van 30 euro aan meukjes bij action voor alle 3 de kinderen in totaal, lage eindejaarsuitkering ) tot 50 euro per kind.

Verder aan eten komen we meestal op zo'n 100 tot 150 euro, kerstavond, eerste en tweede kerstdag. En dan nog een dag of 3 restjes
Dus.
Sint is voor kinderen ..

Budget. Van ons als ouders Kado 50¤ per kind maximaal (ik heb er 3) en we trekken lootjes 15¤ per persoon max. 150¤ dus in totaal voor kinderen en 15¤ voor lootje. Kado voor mijn man heb ik nog niet bunnen. Maar is grappig boek kost iets van 19¤. Wat ik van hem krijg ?

Eten : eerste kerstdag gaan we uit brunchen kosten 0 (mijn moeder trakteert ). S avonds eten we soepje. Kost 5¤ ? Gewoon groentesoep met broodje

2e kerstdag eet ik lekker vlees met luxe aardappel gerechtje en lekkere groente en lekker dessert Kosten zijn 50¤ denk ik voor 5 incl koffie met wat lekkers en wijntje

Oud en nieuw bak ik oliebollen. Is 5¤ ?

Boom en spul heb ik al

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven