Kinderopvang

dinsdag 8 mei 2012 om 22:50
Ik vraag mij af of de kinderopvang op een feestdag (welke je niet op een andere dag mag inhalen) wel in rekening gebracht mag worden. Het betreft vakantieopvang. Mijn dochtertje heeft normaal op maandag en dinsdag BSO en in de vakantie's op deze dagen vakantieopvang. Normaal ruil ik deze dagen in de vakantie's met dagen die mij beter uitkomen (vanwege wisselend rooster). Afgelopen meivakantie was de maandag een feestdag (Koninginnedag) en ik kon deze dus niet ruilen met een andere dag, terwijl ik wel betaald heb voor die maandag.

woensdag 9 mei 2012 om 11:41
Op mijn kdv hielden ze een gemiddelde dagprijs aan, gebaseerd op de jaarprijs. Nooit in de gaten gehad, tot de laatste maand: alle werkdagen werden in rekening gebracht in plaats van de opvangdagen. Ik betaalde dus een gemiddelde prijs per dag, waarbij in de berekening van die dagprijs al rekening was gehouden met vakantiedagen, sluitingsdagen, etc.
Toen ik het na ging rekenen aan de hand van de uren die ik daadwerkelijk afgenomen zou hebben (als ze alle opvangdagen gegaan was), klopte het gewoon.
Even de financiële administratie van jouw kinderdagverblijf bellen dus en vragen hoe zij de prijs berekenen. Dan weet je hoe het bij jou zit.
Toen ik het na ging rekenen aan de hand van de uren die ik daadwerkelijk afgenomen zou hebben (als ze alle opvangdagen gegaan was), klopte het gewoon.
Even de financiële administratie van jouw kinderdagverblijf bellen dus en vragen hoe zij de prijs berekenen. Dan weet je hoe het bij jou zit.
woensdag 9 mei 2012 om 11:47
Sluit me aan bij qwerttu.
Doet me denken aan m'n 4-jarige hbo opleiding; het hele 3de jaar is stagejaar, waarbij je maar 7 (?) terugkomdagen hebt. Wij hebben hier toen ook over geklaagd; dat je duizenden guldens (ja, ik ben oud ) moest betalen voor die paar terugkomdagen. Toen legden ze ook uit dat het collegegeld voor de 4 jaar was, en dan voor het gemak in 4 gelijke delen werd gesplitst. Uitgeluld.
Zo zal dat ook wel zijn met de berekening in de kinderopvang.
Doet me denken aan m'n 4-jarige hbo opleiding; het hele 3de jaar is stagejaar, waarbij je maar 7 (?) terugkomdagen hebt. Wij hebben hier toen ook over geklaagd; dat je duizenden guldens (ja, ik ben oud ) moest betalen voor die paar terugkomdagen. Toen legden ze ook uit dat het collegegeld voor de 4 jaar was, en dan voor het gemak in 4 gelijke delen werd gesplitst. Uitgeluld.
Zo zal dat ook wel zijn met de berekening in de kinderopvang.
woensdag 9 mei 2012 om 12:54
Hier betaal je ook voor al dat soort dagen gewoon door en ruilen mag ook niet. Wij hadden voorheen alleen op maandag opvang en daardoor vielen alle 'Tweede' feestdagen uit, terwijl we die wel moesten betalen. We betaalden elke maand hetzelfde, en dat was ook precies hetzelfde als andere mensen voor andere dagen moesten betalen. Nu heb ik voor de maandagen iets anders geregeld en gaan ze op dinsdag, zodat we niet zo vaak voor niets betalen.
Idem voor de PSZ, oudste ging op vrijdagmiddag, maar alle vrijdagmiddagen voor de schoolvakanties vielen uit en die moest je wel gewoon betalen. Dat zijn er 5 of 6 per jaar. Niet zo heel erg dramatisch natuurlijk, omdat de PSZ zo goedkoop is, maar wel irritant. Jongste gaat nu op vrijdagochtend, die gaat wel altijd door.
Idem voor de PSZ, oudste ging op vrijdagmiddag, maar alle vrijdagmiddagen voor de schoolvakanties vielen uit en die moest je wel gewoon betalen. Dat zijn er 5 of 6 per jaar. Niet zo heel erg dramatisch natuurlijk, omdat de PSZ zo goedkoop is, maar wel irritant. Jongste gaat nu op vrijdagochtend, die gaat wel altijd door.
..

woensdag 9 mei 2012 om 13:51
Tja, we betalen nu nog hetzelfde als toen ze op de maandag gingen, alleen nu gaan alle dinsdagen wel door en destijds vielen er toch een aantal maandagen uit door feestdagen. En hetzelfde geldt voor de PSZ, ook dat kost nu hetzelfde voor de jongste (nou ja, 1 euro meer, doordat we alweer 2 jaar verder zijn).
Kan best zijn dat ze de feestdagen inderdaad in het jaartarief versleuteld hebben, maar dat kan ik niet zien. Ik zie alleen uren x tarief en dat is elke maand hetzelfde aantal uren voor hetzelfde tarief, feestdagen/vakantie of niet. Onze eigen vakanties moet ik trouwens ook altijd gewoon doorbetalen en ruilen mag ook dan niet.
Kan best zijn dat ze de feestdagen inderdaad in het jaartarief versleuteld hebben, maar dat kan ik niet zien. Ik zie alleen uren x tarief en dat is elke maand hetzelfde aantal uren voor hetzelfde tarief, feestdagen/vakantie of niet. Onze eigen vakanties moet ik trouwens ook altijd gewoon doorbetalen en ruilen mag ook dan niet.
..