Geld & Recht alle pijlers

Kinderopvangtoeslag probleem ( vraag om informatie )

10-05-2011 11:08 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi,

Begin februari kreeg ik van de belastingdienst een brief dat ze wilden controleren of ik wel aan de voorwaarden voor kinderopvang toeslag deed. Ze wilden de facturen zien van nov dec en jan en de contracten.

Dit heb ik eind februari naar ze opgestuurd want het moest 4 maart binnen zijn.

Ik 20 maart wachten op de toeslag, maar die kwam maar niet. Ik gebeld, waren de papieren volgens hun 4 dagen te laat binnen gekomen en hadden ze de kinderopvangtoeslag opgeschort totdat alle papieren waren gecontroleerd..

Ondertussen kan ik dus niet het kdv betalen want dit is 900 euro per maand, en dat heb ik gewoonweg niet.

20 april weer iemand gesproken van kantoor zelf, en alle papieren waren compleet en ze gingen het controleren. Dus 20 april weer geen toeslag.

En weer kan ik het kdv niet betalen.

Tot op de dag van vandaag kan men mij niet zeggen hoe lang het nog duurt..

Nu heeft het kdv gezegt dat als de 25e het niet op hun rekening staat ze mn dochter van het kdv gooien... dan zit ik dus echt met de gebakken peren!!!

Kan iemand mij hier vertellen hoe lang het bij jullie duurde? Of waar ik op moet rekenen?
ik heb nog nooit zo'n controle gehad dus ik heb geen idee hoe lang he duurt.

Wel rot zeg...Heb je aan het kdv uitgelegd hoe het zit? Kun je niet overeenkomen dat je gewoon het deel minus de KOT betaald en dat de rest dus later komt?

Als je altijd netjes betaald, kunnen ze toch ook wel wat redelijkheid aan de dag leggen?

edit: en anders maar geld lenen van iemand?

deze maand komt het vakantiegeld ook bij de meeste mensen, misschien kun je daarvan wat betalen.
Wat een bedrag zeg! Kun je niet een gedeelte betalen iom kdv? En heb je je probleem voorgelegd bij de belastingdienst? Pure interesse, maar hoe veel dagen gaat je kind nu naar het kdv?
Geld lenen zit er niet in helaas, niemand die ik ken heeft zo'n bedrag klaar liggen.

Mijn dochter gaat 3,5 dag naar het kinderdagverblijf.

Ja ik betaal mijn gedeelte aan het kdv maar meer kan ik gewoon niet betalen. Van het vakantiegeld moet de auto gekeurd worden anders kunnen we niet eens naar het werk.

Ik heb het probleem voorgelegd aan de belastingdienst, enige wat ik krijg te horen is dat ik moet afwachten..
Vertel je verhaal aan het kdv. Ze zijn eraan gewend. Je bent niet de enige.
Kan je niet van meerdere mensen bijvoorbeeld één maandbedrag lenen zodat je het kdv tegemoed kunt komen?
Is het niet mogelijk om uitstel van betaling te vragen bij de organisatie die de kinderopvang doet? Dat je met hen belt en de situatie uitlegt. En dat je ondertussen alleen betaalt wat je normaal ook al doet, tot dat het rond is.

Veel succes!
quote:Starshine schreef op 10 mei 2011 @ 11:12:

ik heb nog nooit zo'n controle gehad dus ik heb geen idee hoe lang he duurt.

.Ik heb en nog ergere controle. Na drie jaar moest ik de werkbriefjes van de oppas inleveren. Ik heb nooit werkbriefjes van de oppas gehad. Alles ging via het gastouderbureau. Ik heb twee maanden geen toeslag gehad, want ik had de documenten niet ingeleverd. Aangetekend een brief gestuurd met kopieen van alle facturen en een de reden waarom ik geen werkbriefjes had. Nooit meer wat erover gehoord, wel de toeslag weer ontvangen.
bij alle financiële problemen geldt: contact zoeken met de organisatie en overleggen!

Niet alle organisaties denken met je mee. Die moeten natuurlijk ook aan hun eigen financiën denken, en jij bent van goede wil neem ik aan, maar er zijn er genoeg die de boel wél flessen en daar wordt zo'n organisatie chagrijnig van.

Laat je goede wil zien, en geef aan dat je verwacht dat het allemaal zsm wordt opgelost omdat je gewoon recht hebt op de toeslag.

Als de mogelijkheid er is, maak dan evt. een afspraak met de kinderopvang om samen te bellen naar de belastingdienst, als ze daar iets kunnen aangeven.

succes!
quote:MEFS schreef op 10 mei 2011 @ 11:28:

[...]

Ik heb en nog ergere controle. Na drie jaar moest ik de werkbriefjes van de oppas inleveren. Ik heb nooit werkbriefjes van de oppas gehad. Alles ging via het gastouderbureau. Ik heb twee maanden geen toeslag gehad, want ik had de documenten niet ingeleverd. Aangetekend een brief gestuurd met kopieen van alle facturen en een de reden waarom ik geen werkbriefjes had. Nooit meer wat erover gehoord, wel de toeslag weer ontvangen.

omg, the horror.

Ik bewaar trouw alle facturen. Zat laatst te denken dat dat toch niet hoeft, dat een jaaropgave genoeg moet zijn,maar zo te lezen, laat ik het nog maar even allemaal in de mappen zitten.
Wij krijgen geen maandfacturen, bedrag is elke maand hetzelfde, maar alleen een jaaroverzicht. Ik wil zo'n horrorsteekproef dus echt nooit.

Ben al een keer de sjaak geweest en heb ik serieus een pak papier van 2 cm dik moeten insturen.
On topic: TO, misschien wel handig om het verzoek van de belastingdienst te laten zien aan de kinderopvangorganisatie?

Heb je ook een ontvangstbewijs van de stukken, dan die ook.

Wel belachelijk hoor, al die geldstromen over de rekeningen van particulieren. Met 1 kink in de kabel, zoals bij TO, die er niks aan kan doen, gaat dat dus mis.
is het ook Cora. Ik was ook al niet zo gelukkig met dat hele gedoe dat gastouders een diploma moesten halen, want als je een gastouder had die het niet zou halen, kon je dus mooi alle KOT terugstorten.

Godzijdank heeft de mijne het gehaald.
Bij de belastingdienst duurt alles superlang. Dus bel het KDV en spreek een regeling af.
Het is zoals het is
Oei, dit is heel vervelend voor jullie. Een lastige situatie. Maar toch even een heel botte opmerking. Jullie hebben een contract met het kdv en niet de belastingdienst. Het kdv kan coulant zijn, maar hoeft dat niet. Ik weet van de leiding van het kdv van mijn kinderen dat momenteel heel veel ouders een beroerd betaalgedrag hebben. Waarschijnlijk omdat ze het ene gat dichtstoppen met het andere (en de KOT dus al wegvalt in de roodstand). Na een paar flinke oninbare rekeningen zijn ze dus heel streng geworden (denk aan onbetaalde rekeningen van een paar maanden met 3 kinderen 3 dagen op de opvang).

De enige mogelijkheid is dus praten met het kdv en hopen dat ze mee willen denken.

Jij zegt trouwens wel iets heel opmerkelijks. Namelijk dat je het vakantiegeld voor de auto wilt gebruiken. Dat vind ik gek. De rekening van het kdv is toch eerder?

En na het loepen: hoe wil je trouwens de verhuizing gaan betalen, als je nu al in de shit zit om (naar ik schat) 1500 euro? Hebben jullie dan echt helemaal geen reservepotje?
...
ja maar als ze de auto niet keuren, kunnen ze niet naar het werk....

TO, krijgen jullie ook niet een bedrag van de aangifte 2010 terug?
Ja, maar als ze geen opvang hebben kunnen ze óók niet aan het werk...
...
Offtopic: toen mijn kinderen 4 werden ik dus geen dagopvang meer nodig had, deed ik al een rondedansje en over een paar jaar als ik ook geen naschoolse opvang nodig heb, gaat echt de vlag uit. Ik word helemaal horendol van dat gedoe met de KOT. Elk jaar de onzekerheid hoeveel er nou weer afgesnoept gaat worden, nieuwe regels en dan maar hopen dat je gastouder eraan kan voldoen, zo niet, dan is de rekening voor de ouders (belachelijk, als je nou een gastouder treft die gewoon de opleiding niet haalt wegens omstandigheden....).
quote:ankalida schreef op 10 mei 2011 @ 12:17:

Ja, maar als ze geen opvang hebben kunnen ze óók niet aan het werk...

tja, het is een impasse.

Ik zou als ik TO toch gaan vragen bij mensen om te lenen. Die anderen krijgen ook vakantiegeld, dus misschien willen ze het dan wel lenen aan je (of inderdaad bij verschillende mensen een paar honderd euro vragen)
Wij krijgen elke maand een factuur, we zijn van die onmogelijke mensen die het verrekken om de kinderopvang te machtigen.

En ik bewaar ze allemaal.
SS, dat was ook mijn insteek. Je hebt bewaarplicht van de jaaropgave, maar niet van de facturen en zeker niet de werkbriefjes van de oppas.
Ehm verhuizen???????

Ik ben vorig jaar augustus verhuisd? En toen had ik een hele goede baan, maar het bedrijf ging falliet dus ik werk nu in de schoonmaak tijdelijk.

Ook ben ik nu 29 weken zwanger en dat maakt het er niet makkelijker op.

En ja de auto moet inderdaad gekeurd worden, want ik ga op de snor naar mensen toe, maar mn vriend moet met de auto 70 km per dag rijden naar zn werk. En er moet toch geld binnen gebracht worden.

Ik heb 20 maart met het kdv gelijk gesproken en kreeg een maand uitstel, de medewerker van de belasting dienst zeid ook dat ik het 20 april weer gewoon zou ontvangen. Daar ging ik dus vanuit. Nu was het er dus weer niet dus kon het weer niet betalen en ja daar wordt het kdv niet vrolijk van, wat heel begrijpelijk is.
Ehm en de shit is het volgende: 900 x 2 maanden is 1800 euro. Is het de 20e er nog niet dan is het al 2700 euro. Dit heb ik gewoon niet, en enige waarvan ik wat zou kunnen lenen is mn oma, maar die heeft zelf ook niet veel.
Reserve potje is nu ook wel leeg. Ik ben in november werkloos geraakt, toen was ik net zwanger. Daarna snel een baan in de thuiszorg( huishoudelijk hulp ) maarja dan ga je van een loon van 1600 netto naar 700 euro netto. Je mag namelijk in de hh niet mere werken dan 24 uur.
En een voorschot vragen aan je werkgever/man's werkgever?
Nope

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven