Geld & Recht alle pijlers

Kinderopvangtoeslag

10-02-2013 12:14 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar een aantal uren opgegeven voor de kinderopvangtoeslag. Nu, per de jaaropgave van het gob hebben we meer uren afgenomen (moest veel overwerken). Waar kan ik dat aantal extra uren opgeven? Ook voor 2013 weten we gewoon niet zeker hoeveel uren we afnemen dus heb ik het ook lager opgegeven, maar hoe corrigeer je dat dan aan het eind van het jaar?
Op een gegeven moment moet je een definitieve opgave van de uren doen, inclusief het jaaroverzicht van de opvang. Daarna krijg je een eindafrekening. Het kan alleen wel even duren, ik heb nog steeds de teruggave van 2010 niet binnen...

Volgens mij kun je ook via het programmaatje van de Belastingdienst tussentijds de boel aanpassen, maar dat weet ik niet zeker, ik doe het altijd achteraf.
Dank je, las ergens dat je achteraf de uren niet kon veranderen dus kreeg het al een beetje warm..
ik heb ook meer uren afgenomen dan waarover ik KO-toeslag heb gekregen. Ik werk in de zorg, dus onregelmatig, is altijd heel lastig om aan het einde van het jaar precies op 0 uit te komen. Ik vroeg me ook af of ik het dit jaar nog wel terugkeer, inderdaad met nog maar een maad achteraf wijzigen. Ik kreeg mijn overzicht van het gastouderbureau pas vorige week, toen zag ik pas dat ik meer had afgenomen. scheelt voor mij 32 uur. Ik dacht dat het maar over een paar uur ging, ik probeer het altijd goed bij te houden, maar ik heb toch ergens iets misgerekend. Ik ben benieuwd of ik hier nog KO- toeslag over krijg. Overigens heb ik de afgelopen 2 jaar al heel snel bericht gehad van de Belastingdienst en ook al heel snel de toeslag die ik nog tegoed had op mijn rekening bijgestort gekregen.
Wijzigingen moeten altijd doorgegeven worden. Ook achteraf als het jaar al voorbij is. Als de jaaropgaaf van de opvanginstelling afwijkt van de gegevens die de Belastingdienst heeft, dient de afwijking, bijvoorbeeld in het aantal afgenomen uren, toch doorgegeven te worden.

Bron: Belastingdienst - bladzijde 3

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven