Geld & Recht alle pijlers

Klaar met Handhaving

25-05-2020 00:01 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook klaar met de Handhaving ?
Vaak weten ze niet wat wettelijk wel of niet is toegestaan.
Vaak weten ze niet wat tot een gemeentelijke verordening behoord en wat wel
Vaak weten ze niet wat tot noodverordening behoord en wat wel.

Ik vind BOA's een beetje een sneue aanwezigheid en zie liever meer echt blauw op straat.
Persoonlijk heb ik de ervaring dat deze de wetgeving beter handhaven.

26 mei gaan de HH actievoeren .
Eigenlijk hoop ik dat ze gaan actievoeren om een baan te krijgen bij de politie .100 tegen 1 dat ze niet door de selectieprocedure gaan komen.
tomos wijzigde dit bericht op 25-05-2020 00:04
0.69% gewijzigd
Welkom in de tropen
Alle reacties Link kopieren
Tomos schreef:
25-05-2020 01:22
slotje
Maar vertel nou eens hoe het CJIB BOA's gaat berispen?
m-april schreef:
25-05-2020 01:26
Maar vertel nou eens hoe het CJIB BOA's gaat berispen?
Lijkt me klip en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
25-05-2020 01:27
Lijkt me klip en klaar.
Ik ben benieuwd..
Alle reacties Link kopieren
Tomos schreef:
25-05-2020 01:26
Ja , en wij hebben een ontheffing en toch zijn er BOA's die menen een eigen gedachte hier over te hebben
Dit frustreert ons werk
Dan neem je die boete aan en gaat gewoon door. En teken je later bezwaar aan. En als je het echt wil laten voelen ga je de lokale media benaderen. Of nog beter, SBS6.

Waarom raak je daar zo opgefokt over?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Tomos schreef:
25-05-2020 01:26
Ja , en wij hebben een ontheffing en toch zijn er BOA's die menen een eigen gedachte hier over te hebben
Dit frustreert ons werk
Met parkeren of zo? Kan iemand voor je bellen? Je werkgever of zo? Zodat je je tijd er niet aan hoeft te verspillen.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
25-05-2020 01:22
Nog nooit een probleem met een BOA gehad. Ik geef hen ook geen grote bek dus dat scheelt wellicht.

Wat mij betreft krijgen ze allemaal een wapenstok en pepperspray. En de politie meer mogelijkheden om eens vaker met ‘the rod of correction’ doelgericht te zwaaien. Wat een hoop vuil moeten die mensen iedere dag over zich heen laten gaan met dat toenemende gajes en die ‘ik heb vijf dagen een LOI-cursus recht gevolgd dus ik ken mijn rechten en ik wil nu een antwoord op al mijn vragen’ eikels.
NOOIT een wapenstok !!
Eerder een poetslap om de verkeerslichten mee helder te maken !
Welkom in de tropen
m-april schreef:
25-05-2020 01:27
Ik ben benieuwd..
Tja, is een oneigenlijke boete voor haar die 1 in een witte zone zit en ontheffing heeft en deel uitmaakt van de witte woede.

Wat ik begrijp is dat een witte zone een gebied is waar geen bereik is.
De witte woede is een actie voor een betere CAO voor verplegend personeel.
Ik neem ook maar aan dat er een ontheffing is om bereik te hebben in die witte zone.

Maar goed, dat is ook klip en klare veronderstelling.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
25-05-2020 01:31
Tja, is een oneigenlijke boete voor haar die 1 in een witte zone zit en ontheffing heeft en deel uitmaakt van de witte woede.

Wat ik begrijp is dat een witte zone een gebied is waar geen bereik is.
De witte woede is een actie voor een betere CAO voor verplegend personeel.
Ik neem ook maar aan dat er een ontheffing is om bereik te hebben in die witte zone.

Maar goed, dat is ook klip en klare veronderstelling.
Maar het CJIB heeft daar helemaal niks mee te maken. Het CJIB int alleen maar boetes, zij hebben niks te maken met of een boete terecht is of niet en zij hebben al helemaal niet de bevoegdheid om BOA's te berispen. Maar TO claimed dat ze dat wel kunnen dus ik ben benieuwd hoe dan precies..
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
25-05-2020 01:29
Dan neem je die boete aan en gaat gewoon door. En teken je later bezwaar aan. En als je het echt wil laten voelen ga je de lokale media benaderen. Of nog beter, SBS6.

Waarom raak je daar zo opgefokt over?
Situatie : je hebt een duidelijke officiële ontheffing van de gemeente
Moment: Er komt een BOA aanrijden om jou te bekeuren
Gedachte als wijkverpleegkundige: je moet cliënten zorg geven met stomazorg, wondzorg , spoeling en noem maar op .
HOE RELAXED BEN JE NOG !! terwijl zo'n eikel(in) meent de politiek te hebben op het geven van een boete !!
O ja en mijn VP pasje laten zien boeit ze niet !!
Ga vooral GRAPPEN maken naar ons als wijkverpleegkundigen !!
tomos wijzigde dit bericht op 25-05-2020 07:19
3.49% gewijzigd
Welkom in de tropen
m-april schreef:
25-05-2020 01:35
Maar het CJIB heeft daar helemaal niks mee te maken. Het CJIB int alleen maar boetes, zij hebben niks te maken met of een boete terecht is of niet en zij hebben al helemaal niet de bevoegdheid om BOA's te berispen. Maar TO claimed dat ze dat wel kunnen dus ik ben benieuwd hoe dan precies..
Dat gaat ook niet gebeuren. Het CJIB doet daar niets aan.
Het enige korte lijntje dat ik kan bedenken is de bron waar ze de ontheffing vandaan heeft.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
25-05-2020 01:31
Tja, is een oneigenlijke boete voor haar die 1 in een witte zone zit en ontheffing heeft en deel uitmaakt van de witte woede.

Wat ik begrijp is dat een witte zone een gebied is waar geen bereik is.
De witte woede is een actie voor een betere CAO voor verplegend personeel.
Ik neem ook maar aan dat er een ontheffing is om bereik te hebben in die witte zone.

Maar goed, dat is ook klip en klare veronderstelling.
Ik denk (geïnspireerd door mijn recente bingewatch op Netflix van Zone Blanche) dat TO deelnam aan een of andere protestactie in een witte zone, aldaar een boete kreeg en door geen bereik niet in staat was even 4G aan te slingeren en de betreffende BOA kennis te laten nemen van Google, APV of bevestiging ontheffing in haar mail.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Tomos schreef:
25-05-2020 01:37
Situatie : je hebt een duidelijke officiële ontheffing van de gemeente
Moment: Er komt een BOA aanrijden om jou te bekeuren
Gedachte als wijkverpleegkundige: je moet cliënten zorg geven met stomazorg, wondzorg , spoeling en noem maar op .
HOE RELAXED BEN JE NOG !! terwijl zo'n eikel(in) meent de politiek te hebben op het geven van een boete !!
Ga vooral GRAPPEN maken naar ons als wijkverpleegkundigen !!
Hoezo grappen maken?

Ik zou die boete dan aannemen en doorgaan. En boete doorsturen naar leidinggevende. Wat moet je anders doen? Een hoop heisa maken gaat allemaal van jouw tijd af die je niet hebt. Hoezo is dat een grap?
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
25-05-2020 01:37
Ik denk (geïnspireerd door mijn recente bingewatch op Netflix van Zone Blanche) dat TO deelnam aan een of andere protestactie in een witte zone, aldaar een boete kreeg en door geen bereik niet in staat was even 4G aan te slingeren en de betreffende BOA kennis te laten nemen van Google, APV of bevestiging ontheffing in haar mail.
Ik denk dat het een parkeerboete is.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
25-05-2020 01:40
Ik denk dat het een parkeerboete is.
Ja dat denk ik sinds de meest recente toevoeging van TO ook.
Nee heb je, ja kun je krijgen
In ieder geval. Het verhaal wordt steeds warriger en ik heb zin om mijn nessie in te duiken, dus ik lees het morgen allemaal wel.

Tomos, maak je niet sappel en hou een beetje respect voor die BOA's, voor als je ze nog een keertje nodig hebt.

Doei!! Welterusten!!
lemoos2 schreef:
25-05-2020 01:42
Ja dat denk ik sinds de meest recente toevoeging van TO ook.
Maar wat dat dan met de witte woede te maken heeft....
Alle reacties Link kopieren
Tomos schreef:
25-05-2020 01:37
Situatie : je hebt een duidelijke officiële ontheffing van de gemeente
Moment: Er komt een BOA aanrijden om jou te bekeuren
Gedachte als wijkverpleegkundige: je moet cliënten zorg geven met stomazorg, wondzorg , spoeling en noem maar op .
HOE RELAXED BEN JE NOG !! terwijl zo'n eikel(in) meent de politiek te hebben op het geven van een boete !!
O ja en mij VP pasje laten zien boeit ze niet !!
Ga vooral GRAPPEN maken naar ons als wijkverpleegkundigen !!
Dan laat je de boa de boete uitschrijven, gaat vervolgens gewoon naar je cliënten. Het gaat hier volgens mij om een parkeerboete, dus die krijg je als het goed is direct mee. Als je thuis komt dien je bezwaar in tegen de boete. Boete wordt kwijtgescholden. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
25-05-2020 01:44
Maar wat dat dan met de witte woede te maken heeft....
Niks en ook niks met een witte zone..
m-april schreef:
25-05-2020 01:46
Niks en ook niks met een witte zone..
Ik ben niet snel flabbergasted...

Nou ja, nogmaals welterusten.
Cateautje schreef:
25-05-2020 00:07
Oehhh, wat vreselijk neerbuigend.
En niet alleen de OP... bericht boven dat van jou , slaat ook alles .
Tomos schreef:
25-05-2020 01:37
Situatie : je hebt een duidelijke officiële ontheffing van de gemeente
Moment: Er komt een BOA aanrijden om jou te bekeuren
Gedachte als wijkverpleegkundige: je moet cliënten zorg geven met stomazorg, wondzorg , spoeling en noem maar op .
HOE RELAXED BEN JE NOG !! terwijl zo'n eikel(in) meent de politiek te hebben op het geven van een boete !!
O ja en mij VP pasje laten zien boeit ze niet !!
Ga vooral GRAPPEN maken naar ons als wijkverpleegkundigen !!
Je vindt jezelf veel te belangrijk. Beetje bescheidenheid zou je sieren .
Alle reacties Link kopieren
Hoe relaxed ben je dan nog? Gewoon, heel relaxed, het is je werk en je doet het dagelijks dus je hebt als het goed is vrij ontspannen. Ik wel tenminste.

Ik zou me er niet zo druk om maken en later bezwaar indienen, dat hoeft toch niet zo moeilijk te zijn? Iedereen kan eens een verkeerde beslissing nemen in zijn werk.
Niet zo laten opfokken.
Alle reacties Link kopieren
Godzijdank wil de burgemeester van Groningen geen wapenstok of pepperspray verstrekken.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/705456/B ... voor-boa-s

Nee hoor, daar gaan we niet aan beginnen’, is het duidelijke antwoord van Schuiling. ‘De boa’s zijn de gastheren en gastvrouwen van onze stad en daar past deze uitrusting niet bij.’


Ik weet dat er meerdere soorten boa's zijn, ook boswachters en mensen die uitkeringsgerechtigden controleren, maar het is duidelijk dat TO de hampels met een klein piemeltje en een groot verbeeldingsvermogen bedoelt, die denken dat ze de regels kennen.

Maar niet heus.

Het feit dat jij als brave burger er werk van moet maken om van onterechte boetes af te komen is natuurlijk belachelijk.

En nee, ik heb nog nooit een boete gekregen van een boa. Wel zou het leuk zijn als ze een opfriscursus deëscalerend optreden gingen volgen en dan duidelijk uitgelegd krijgen dat zij NIET de ruziezoeker moeten spelen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Tomos schreef:
25-05-2020 00:01
Ik vind BOA's een beetje een sneue aanwezigheid en zie liever meer echt blauw op straat..
.
Jouw cliënten hebben vast ook liever voor alle zorg dezelfde goed opgeleide HBO wijkverpleegkundige ipv dat er ook nog een helpende en verzorgende langskomen voor verschillende zorgtaken. Want de HBO’er heeft een uitgebreidere opleiding en meer kennis. Maar dan kunnen nooit zoveel cliënten bediend worden want zoveel HBO”ers zijn er niet en dan wordt de zorg veel te duur. Zo is het met BOA’s ook, die vullen een nood waar we niet voor willen betalen. Dus een beetje terughoudendheid en begrip zou je sieren.
Tomos schreef:
25-05-2020 01:37
Situatie : je hebt een duidelijke officiële ontheffing van de gemeente
Moment: Er komt een BOA aanrijden om jou te bekeuren
Gedachte als wijkverpleegkundige: je moet cliënten zorg geven met stomazorg, wondzorg , spoeling en noem maar op .
HOE RELAXED BEN JE NOG !! terwijl zo'n eikel(in) meent de politiek te hebben op het geven van een boete !!
O ja en mij VP pasje laten zien boeit ze niet !!
Ga vooral GRAPPEN maken naar ons als wijkverpleegkundigen !!
Maar, je was toch nog nooit bekeurd zeg je?
Met alcohol op blazen op het forum krijg je ook geen boetes van hoor.

En verder, meer blauw ipv boa’s vind ik een betere oplossing. Niet omdat boa’s eikels zijn, maar het lijkt me frustrerend voor hen aangezien ze beperkt zijn in wat ze mogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven