Geld & Recht alle pijlers

Klacht indienen of overdrijf ik???

26-06-2010 09:22 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar weken geleden werd er een pakje aan de deur bezorgd door Selektvracht.

Mijn bel deed het niet, dus ik had de beste man niet gehoord.

Ik was wel gewoon thuis, zat achter de laptop...

Plotseling werd er heel hard op het raam gebonst, ik schrok me werkelijk te pletter zo hard, en een boze meneer riep dat ik moest open doen. De man van Selektvracht dus.

Ik deed open en kreeg gelijk een woordenstroom over me heen, dat ik mijn bel moest maken en dat hij wel wat beters te doen had dan overal lang te wachten...

Ik was redelijk overdonderd door zoveel chagrijn. Heb alleen nog gezegd dat ik niet wil dat hij zo tekeer gaat op mijn raam, maar dat normaal kloppen ook kan.

Afgelopen woensdag werd er een brief bij me afgeleverd door Selekt. De brief kon door de bus, maar er zat een pasje in dus die moeten ze afgeven.

De bel deed het nog steeds niet, ik was wel gewoon thuis maar achterin de tuin, heb dus ook het gebons op het raam niet gehoord. Had mijn bel het wel gedaan, die hoor ik ook niet achter in de tuin.

Zag op een gegeven moment wel een bestelautootje staan, dus liep naar de voordeur, waar dezelfde Selekt meneer nog net een briefje door de bus frommelde.

Ik deed vlug de deur open en zei dat ik thuis was, dus dat ik het pakje kon aannemen.

Hij snauwde me toe dat het nu al bij de buren was, en zei ook: Ik heb hard op het raam geslagen, maar er kwam niemand.

Ik werd pissig en zei dat ik dat hard op het raam slaan niet wil hebben! De man wauwelde door over de bel, open moeten doen enzovoort

Vervolgens loop ik naar mijn buurman, die al klaar staat met de envelop. Mijn buurman zegt: ""Ja die man belt aan, en toen ik open deed zei hij dat het niet snel genoeg ging en toen had hij je envelop al in de heg gegooid!!!!""

Mijn buurman had hem daar weer uitgevist.

De Selekt man loopt naar zijn auto en brult over straat dat hij wel meer te doen heeft als overal te wachten, en dat hij 140 pakjes rond moet brengen.

Ja en?????? Dat is toch zijn werk???? Waar is de klantvriendelijkheid gebleven.

Ik vind het niet normaal dat ik nu tot 2x ben afgesnauwd, mijn post in een heg wordt gegood en ook mijn buurman nog een veeg uit de pan krijgt.

Ik was echt ontzettend boos door dit gedrag.

Ik wil dan ook een klacht gaan indienen, zowel bij de vestiging hier in de buurt als bij het hoofdkantoor.

Ik wil het 2x doen, want ik ken de rayonmanager hier en dat is een doodgoeie man, die alles met de mantel der liefde bedekt, dus ik vermoed dat hij er verder niks mee doet.

Wat zouden jullie doen?
Tjee, zeg. Ik had hem gelijk mijn klachtenbrief meegegeven.

Had ie 141 pakketjes gehad om te bezorgen.

Wat een klojo!
.
Misschien heeft hij je wel zien zitten. Zo lekker in dat zonnetje.

En hij maar kloppen...

Hij ook in het zonnetje, met zweet op de rug van die warme auto en straat.

Waarom heb je niet even een riefje opgehangen dat je de bel en/of het kloppen niet zou horen, omdat je in de tuin zat? Of gewoon dan toch maar binnen zitten?

Je wist toch dat dat pasje afgegeven zou moeten worden?

(tenminste, ik krijg dan een brief dat er een pasje op een bepaald dagdeel wordt bezorgd)

Niettemin vind ik dat de bezorgen onbeschoft gereageerd heeft.
quote:Oehoe schreef op 28 juni 2010 @ 13:11:

Misschien heeft hij je wel zien zitten. Zo lekker in dat zonnetje.

En hij maar kloppen...

Hij ook in het zonnetje, met zweet op de rug van die warme auto en straat.

Waarom heb je niet even een riefje opgehangen dat je de bel en/of het kloppen niet zou horen, omdat je in de tuin zat? Of gewoon dan toch maar binnen zitten?

Je wist toch dat dat pasje afgegeven zou moeten worden?

(tenminste, ik krijg dan een brief dat er een pasje op een bepaald dagdeel wordt bezorgd)

Niettemin vind ik dat de bezorgen onbeschoft gereageerd heeft.

Nee, hij kon me niet zien zitten, heb een hele diepe tuin.

En nee, ik had een pasje aangevraagd, maar uiteraard heb ik geen idee wanneer dat bezorgd werd, heb er ook geen bericht over gehad, heb nog nooit enig bericht gehad dat er iets wordt bezorgd, alleen bij wehkamp weet je dat je de volgende dag iemand voor de duer kan staan.

En dan nog heb je geen idee wanneer ze komen, kan er echt niet voor thuisblijven.

Ook al had de bel het wel gedaan, dan had ik hem nog niet gehoord.....

Ik ga morgen bellen, kon alleen van dinsdag t/m vrijdag bellen met klachten.
Dan heeft de instantie die het pasje stuurde wellicht ook een steekje laten vallen.

Ik weet niet zeker of je het bij iedere pakketbezorger kunt aangeven, maar kun je je pakketjes niet zelf ophalen bij een dichtstbijzijnde aangesloten winkel (TNT) of zo?

Want het is op deze manier wel balen voor je.

Ik heb wel eens iets belangrijks op mijn werk laten afleveren. Ik was er niet helemaal gerust op, maar het was de beste optie en het is helemaal goed gegaan.

Overigens heb ik geen slechte ervaring met een pakketbezorger.
Was dat laatste pakketje inderdaad een bankpasje? Die heeft hij dus in de heg gegooid?

Voor zover ik weet moeten dergelijke dingen op vertoon van legitimatie worden afgegeven, of was het een vervangende pas? Dan had hij hem gewoon in je brievenbus kunnen doen toch?!
quote:Lekkerwarm80 schreef op 28 juni 2010 @ 15:46:

Was dat laatste pakketje inderdaad een bankpasje? Die heeft hij dus in de heg gegooid?

Voor zover ik weet moeten dergelijke dingen op vertoon van legitimatie worden afgegeven, of was het een vervangende pas? Dan had hij hem gewoon in je brievenbus kunnen doen toch?!

Nee, was een OV pas, die had gewoon door de bus gepast, maar blijkbaar was het verplicht af te geven.

Trouwens, daar was ik ook niet bloij mee, toen ik de deur opendeed en dus naar de buurman liep, dat hij nog riep: Het is je OV kaart....... Niks geheims aan, maar vind dat helemaal niet nodig dat dat geroepen wordt.
quote:pearle schreef op 28 juni 2010 @ 15:09:

[...]

Ik ga morgen bellen, kon alleen van dinsdag t/m vrijdag bellen met klachten.

Ik zou het schriftelijk doen, kan dat niet?

En tja, vast heel irritant, zo'n kapotte bel, maar da's nou eenmaal jammer, had ie maar geen pakketbezorger moeten worden, wat een stuk shagrijn zeg.
Ik weet niet of je een voordeur bel moet hebben of niet. Dat doet er eigenlijk ook niet toe. Als jij er niet bent of niet open wil doen, dan is dat jouw keus. Net als wanneer de telefoon gaat. Je HOEFT niet op te nemen, al lijkt iedereen te denken van wel.

En een bezorger heeft niets in jouw achtertuin te maken, hoort geenpakjes te dumpen, of (zoals ze bij ons vaak doen) in de voortuin naast de deur af te leveren, of in de achtertuin in de tuinkast te leggen.

In de voortuin vinden we de pakjes meestal pas 3 dagen later...wij gaan altijd achterom. Soms is de buurvrouw zo attent het pakje weg te laten en aan te bellen als ze ons ziet thuiskomen. Het kan maar zo dat ik wat pakjes ben kwijtgeraakt, met onze voortuin van 1,5 meter!

Wij hebben ook weleens een klacht ingediend en krijgen dan te horen dat de bezorger de pakjes netjes moet bezorgen, aanbellen, als je er niet bent, briefje in de bus. En dan of nog een keer komen, of bij de buren ofzo.

Dus je klacht is zeker terecht. Vooral indienen. En je niet laten kennen doordat de bezorger je dan helemaal niet meer aardig vindt... dat vindt ie toch al niet. Gewoon doen!
quote:plukjepulk schreef op 26 juni 2010 @ 10:14:

[...]

geloof mij, er zit een wereld van verschil voor mij tussen (rustig!) kloppen en bellen. Een deurbel is eens letterlijk bijna m'n dood geworden. Ik heb een zeldzame hartafwijking waardoor tijdens een plotseling hard geluid m'n hart verkeerd reageert (Torsade de Pointes)

Er werd eens s'ochtends vroeg aangebeld, en daarvan raakte ik buiten bewustzijn, door het oog van de naald....

Maar bij mij dus de deurbel (en wekker) uit!

(Ik heb hiervoor zelfs een ICD/pacemaker gekregen)

Jezus, dus jij mag ook gewoon nooit de deur uit? Wat lijkt me dat dan een vreselijk leven.

(sorry voor het off topic, maar ik kon niet laten te reageren).
Belachelijke reactie zeg! Wat asociaal om post bij de buren in de heg te gooien.

Ik lees hier dat sommigen vinden dat je een briefje op de deur zou kunnen plakken waarop staat dat je niet thuis bent/achterin de tuin ligt en een pakket bij de buren afgeleverd kan worden... Kan aan mij liggen maar dat zal ik nooit doen.
Niets is blijvend, behalve de verandering.
quote:Madhe schreef op 28 juni 2010 @ 16:51:

[...]

Jezus, dus jij mag ook gewoon nooit de deur uit? Wat lijkt me dat dan een vreselijk leven.

(sorry voor het off topic, maar ik kon niet laten te reageren).Je kon het niet laten om even een steuntje in de rug te geven
Ik heb ooit een foto op doek besteld, een behoorlijk formaat, heeft de bezorger ook zo in de voortuin gemieterd (en het regende!). En ik heb ook een keer een pakket met kleding na een week gevonden in de schuur. Beide keren geen deurbel gehoord (was bij mijn ouders). Waar ik nu woon hebben we geen deurbel, wel zo rustig! Als ik iets verwacht zet ik de balkondeuren open en hou ik de straat in de gaten.
quote:Jippertje schreef op 29 juni 2010 @ 12:31:

[...]

Je kon het niet laten om even een steuntje in de rug te geven

Waar slaat dit op?

Ik zit het topic te lezen, verbaasd over hoe er met poststukken wordt omgegaan en dan lees ik dat vreselijke verhaal van plukjepulk. Lijkt dat jou niet vreselijk dan om voor elk onverwacht geluid uit te moeten kijken?

Mij wel. Als dat verkeerd is, dan is dat zo.

En met slechte postbodes/pakketbezorgers heb ik geen ervaring, dus daar kan ik niets over melden hier.
Heb gebeld mety het depot in de buurt.

De chef/manager/baas zei dat hij wel eens meer wat narrig kan zijn......

Hij vond het ook niet netjes en zou het er met hem over hebben.

Heb ook gezegd dat als het nog een keer gebeurd ik geen pakketjes meer hoef, maar ze zelf wel kom afhalen.
Dan maak je het de postbezorger wel makkelijk.
quote:zusenzo schreef op 29 juni 2010 @ 21:08:

Dan maak je het de postbezorger wel makkelijk.

Er gaat morgen ook nog een brief richting hoofdkantoor, misschien dubbelop maar oke.

En dan hoop ik maar dat ik hem niet meer tegenkomen:)
quote:Madhe schreef op 28 juni 2010 @ 16:51:

[...]

(sorry voor het off topic, maar ik kon niet laten te reageren).Ik vraag me ook af hoe dat gaat, kun je dan niet naar buiten? Want buiten heb je toch constant onverwachte geluiden, iemand die toetert, een gil geeft, hond die opeens blaft.....
Gosh, ik ben nooit thuis. Pakjes worden altijd netjes afgeleverd bij buren, en altijd netjes een briefje in de bus. En als ik thuis ben, ook altijd vriendelijke bezorgers aan de deur. Niks te klagen dus gelukkig.

Maar als het zo zou gaan als bij TO zou ik echt wel een klacht indienen. Zowel bij de bezorgdienst als bij de afzender. Zo'n dienst merkt er alleen wat van als klanten weglopen. Ontvangers hebben weinig sanctiemiddelen, toch?

Trouwens, ik vind het belachelijk dat je zowat op de deurmat moet zitten als je weet dat er een pakje bezorgd wordt die dag...

Trouwens, waardevolle pakketjes laat ik vaak op mijn werk afleveren. Daar ben ik meestal wel overdag's en de receptie neemt het altijd braaf aan. Ik geef dan meestal wel door dat er een pakje voor me komt. Werkt super

Want ik vind niks erger dan naar het postkantoordependancegeval bij de supermarkt te moeten na een 3 keer tevergeefs een aangeboden pakketje te hebben gemist. Daar kunnen ze nooit vinden wat ik kom halen :-S (lees: een hele kleine ruimte met een enorme stapel onafgeleverde pakketten)
quote:pearle schreef op 29 juni 2010 @ 20:27:

Heb gebeld mety het depot in de buurt.

De chef/manager/baas zei dat hij wel eens meer wat narrig kan zijn......Hij vond het ook niet netjes en zou het er met hem over hebben.

Heb ook gezegd dat als het nog een keer gebeurd ik geen pakketjes meer hoef, maar ze zelf wel kom afhalen.Nou, dat is wel het understatement van de eeuw . Anyway, goed dat je een klacht hebt ingediend, wat een rare pipo die bezorger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven