Geld & Recht alle pijlers

klusjesman heeft mijn sleutel?

09-12-2016 18:44 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft een kopie van mijn reservesleutel gemaakt! Mag dat uberhaupt wel? Ik huur een kamer via een vastgoedbeheerder....hij kent de eigenaar. Maar dit geeft mij toch een akelig gevoel..mag dit wel? Hij zou mijn reservesleutel teruggeven zonder een kopie van te maken. ...
quote:Fee-de-Goede schreef op 10 december 2016 @ 08:22:

[...]

Ze huurt particulier. Dat quote je net zelf.Ik benoem toch beide opties.
quote:Kootsies schreef op 09 december 2016 @ 19:02:

[...]

Kan, maar deze huisbaas had alle sleutels van de huurders, hij moest die sleutels immers ook zelf uitdelen aan nieuwe huurders aangezien hij alles regelde.

Wat naief gedacht.

Dus alle vorige huurders kunnen jaren later nog het huis in? Ik weet niet waar je woont, maar in de Randstad accepteren huurders dat echt niet. Leg dat maar uit aan je verzekeringsmaatschappij. :-)
quote:Cateautje schreef op 09 december 2016 @ 19:40:

[...]

Nope, jouw particuliere verhuurder permitteert zich zaken die niet de bedoeling zijn.

Ik snap het geharrewar ook niet zo, voor 20 euro heb je een nieuwe.Beetje slot kost wel meer, maar ben het met je eens, die kosten neem je gewoon voor lief als het om je veiligheid en privacy gaat.
quote:Kootsies schreef op 09 december 2016 @ 20:34:

[...]

Het was een huisbaas, geen vreemde. Daarbij zou ik niet weten hoe ik een huisbaas een sleutel van zijn eigen pand kan weigeren, hij heeft die sleutel notabene aan mij uitgereikt.Doe vooral waar jij je goed bij voelt.
quote:safrat schreef op 09 december 2016 @ 19:20:

Bij mijn vorige woning had de huisbaas / café-eigenaar ook een sleutel. Die man liet soms stamgasten naar bovengaan om even naar de cv te kijken. Dat gebeurde dan altijd net als ik onder de douche stond.

Whaaaat??
quote:MarindaH schreef op 10 december 2016 @ 18:28:

[...]

Whaaaat??

Ja, dat klinkt raar. Ik woonde daar het eerste jaar gratis en later voor een belachelijk lage huur. De woning was boven een café en de gezamelijke cv installatie stond op zolder. De voorzieningen waren dus ook niet top. Met name die gedeelde cv.

Ik heb van die mannetjes verder nooit last gehad. Die werden ook maar naar boven gestuurd omdat ze dachten dat er iets haperde aan de ketel.

Nu zou ik dat volkomen onacceptabel hebben gevonden, maar toen was ik piepjong en heel makkelijk.
quote:tampontouwtje schreef op 10 december 2016 @ 08:31:

[...]

Wat naief gedacht.

Dus alle vorige huurders kunnen jaren later nog het huis in? Ik weet niet waar je woont, maar in de Randstad accepteren huurders dat echt niet. Leg dat maar uit aan je verzekeringsmaatschappij. :-)In de randstad woon ik. Hoe het verzekeringstechnisch zit weet ik niet, maar ik huurde (want woon nu ergens anders) gewoon legaal en de eigenaar heeft meerdere panden.
Van mij heeft niemand een sleutel. Van de anderen in mijn complex bestaat een moedersleutel, en de huisbaas is daar nogal kwistig mee dus iedere klusjeslul kan daar zomaar naar binnen. Ik heb er dus mooi een andere cilinder in laten zetten (niet door de huisbaas), want ik heb echt geen zin in die onzin.
Maar los van alle perikelen, hoe weet je nou eigenlijk dat die klusjesman een kopie van jouw sleutel heeft laten maken? Heeft hij het je verteld, of heb je gemerkt dat hij binnen was toen je thuiskwam? En hoe kwam hij dan aan de originele sleutel, zodat hij er een kopie van kon laten maken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb vroeger op kamers gewoond,en de verhuurder had gewoon een sleutel van mijn kamer en slaapkamer (die waren apart van elkaar)Het mag niet schijnt het,maar hij kwam in mijn woonkamer soms gewoon binnen lopen om wat te vragen of zo.Zijn vrouw heeft een keer onaangekondigd toen ik weg was mijn slaapkamer laten zien onder het mom van "zulke slaapkamers verhuren we" en klaagde later tegen me dat de slaapkamer niet netjes was. (Er lagen kleren op mijn bed)tja..

Van een vriendin van me haar kamer leek wel zo'n beetje het halve dorp een kopie van haar kamersleutel te hebben. (Daar had zij niet voor gezorgd maar haar voorganger)Niet leuk.Een klusjesman hoort geen sleutelkopie te hebben.
quote:Cateautje schreef op 09 december 2016 @ 19:00:

[...]

Nou ja, dat is wel vreemd dus, want een huisbaas behoort alle sleutels aan de huurder te geven en als hij toegang tot de woning wil, dan heeft hij maar een afspraak te maken. Een verhuurder heeft geen recht op sleutels van het verhuurde.Huisbaas mag een sleutel hebben.Als er werkzaamheden moeten gebeuren zal hij dat aan huurder aangegeven.Huurder kan aangeven zelf hierbij aanwezig te zullen zijn of verhuurder mag zichzelf binnenlaten om de werkzaamheden te doen. Soms belt de politie ook de verhuurder of deze aanwezig kan zijn met sleutel om hen binnen te laten bv bij melding tot zelfdoding ed.
Dat pik je toch niet.
What the fuck. Is dit echt? Dan meteen de sloten laten vervangen natuurlijk. De rekening naar de verhuurder sturen en meteen een klacht indienen.

Ik snap sowieso niet dat je ergens gaat wonen als je weet dat iemand anders ook de sleutels heeft van je huis. Huisbaas of niet, de huurder hoort de enige te zijn die 'vrije toegang' heeft tot de woning.

Een klusjesman die jouw sleutels in handen krijgt en er nog een kopie van laat maken ook.. De wereld op z'n kop. Huisbaas en klusjesman zouden beide een enorme slechte aan mij hebben.
quote:Habbekratz schreef op 11 december 2016 @ 11:29:

[...]

Huisbaas mag een sleutel hebben.

Dat mag ja. Hij mag ook komen kijken als jij staat te douchen of gezellig mee ontbijten. Oftewel: alleen als jij daar toestemming voor geeft.

Je bent niet verplicht een sleutel af te geven aan de huisbaas. Ook niet bij particuliere huur.
quote:Habbekratz schreef op 11 december 2016 @ 11:29:

[...]

Huisbaas mag een sleutel hebben.Als er werkzaamheden moeten gebeuren zal hij dat aan huurder aangegeven.Huurder kan aangeven zelf hierbij aanwezig te zullen zijn of verhuurder mag zichzelf binnenlaten om de werkzaamheden te doen. Soms belt de politie ook de verhuurder of deze aanwezig kan zijn met sleutel om hen binnen te laten bv bij melding tot zelfdoding ed.Alsof de politie daar tijd voor heeft. De brandweer gaat in geval van een ernstige situatie mee en de deur wordt dan ingebeukt.
quote:pejeka schreef op 10 december 2016 @ 19:03:

Maar los van alle perikelen, hoe weet je nou eigenlijk dat die klusjesman een kopie van jouw sleutel heeft laten maken? Heeft hij het je verteld, of heb je gemerkt dat hij binnen was toen je thuiskwam? En hoe kwam hij dan aan de originele sleutel, zodat hij er een kopie van kon laten maken?Volgens mij staat gewoon dat ie dat tegen haar gezegd heeft, dat ie even een kopietje had laten maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven