Geld & Recht alle pijlers

Kostenverdeling samenwonen

24-04-2013 22:02 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga samenwonen met mijn vriend in zijn koopwoning, dit blijft zijn huis. Ik heb hiervoor ook samengewoond en toen verdeelden we de vaste lasten ongeveer 50/50. Dat is nu geen optie, dat kan ik niet betalen.

Ik verdien 900,- (en doe alles in huis)

Hij verdient 3200,-

Dit zijn nettobedragen.

Wat is nu een eerlijke verdeling volgens jullie? Ik wil graag wat ideeën opdoen. Misschien naar rato verdelen? Ik wil graag goede afspraken maken. Al zonder mijn bijdrage kan mijn vriend zeker 1000,- sparen.
@ sugarmiss; als tot inlegt.wat ze nu betaald dan gaat ze er zeker wel op vooruit want ze krijgt er een groter luxe huis voor terug en duurdere vakanties en weet ik veel wat nog meer... Dat kon ze alleen ook niet betalen.
Ik zou alles op een hoop gooien. Ik zie het zo: Je woont en je leeft samen dus als de meer verdient dan de ander dan mag minder verdienende partner daar ook gewoon in meedelen. Je kiest ervoor om samen te wonen en te leven en mijn inziens hoort daar ook een gedeelde bankrekening bij. (Uitzonderingen vind ik bij schulden of bij extreem dure hobby's van de ene partner).

Ik zou het raar vinden dat als je bijvoorbeeld uit eten gaat dat je dan naar een minder leuk restaurant moet gaan omdat de ene partner een lager inkomen heeft en dan leuke gezellige restaurant niet kan betalen.
@Hallon, noe, mij pessimistisch, maar daar zou ik dus echt wel even mee wahten tot je ook weet dat je elkaar ook leuk vindt als je samenwoont en je ervaren hebt dat je partner nooit zijn vieze sokken in de wasmand gooit.
quote:hallon schreef op 26 april 2013 @ 09:10:

Ik zou alles op een hoop gooien. Ik zie het zo: Je woont en je leeft samen dus als de meer verdient dan de ander dan mag minder verdienende partner daar ook gewoon in meedelen. Je kiest ervoor om samen te wonen en te leven en mijn inziens hoort daar ook een gedeelde bankrekening bij. (Uitzonderingen vind ik bij schulden of bij extreem dure hobby's van de ene partner).

Ik zou het raar vinden dat als je bijvoorbeeld uit eten gaat dat je dan naar een minder leuk restaurant moet gaan omdat de ene partner een lager inkomen heeft en dan leuke gezellige restaurant niet kan betalen.

Tja, ik persoonlijk denk hier toch iets anders over, ik zou nl never nooit alles op 1 hoop willen gooien. Overigens ook niet als ik de minst verdienende partner zou zijn

Heb dit nl ooit in een relatie wél gedaan en daar mijn lesje uit geleerd toen er sprake was van een relatiebreuk. Mezelf daarna voorgenomen in de toekomst alle financiën gescheiden te houden en naar rato in te leggen op een gezamenlijke rekening voor alle vaste lasten en overige zaken. De ervaring heeft mij namelijk geleerd dat het allemaal goed gaat zolang de relatie prima is, maar je een hele andere kant van je (ex)partner te zien krijgt, zodra de relatie op een eind loopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven