kwijtschelding gemeentebelastingen
dinsdag 29 januari 2013 om 20:58
ik lig in een scheiding en woon nu in een huurhuis hier heb ik een aanslag gemeentebelastingen voor ontvangen..nu wil ik kwijtschelding aan vragen maar volgens een vriendin kan dit niet omdat ik nog mede eigenaar ben van een koophuis.. mijn ex woont in ons koophuis en ik heb me op dat adres uit laten schrijven,
wie weet of ik kwijtschelding kan krijgen??
wie weet of ik kwijtschelding kan krijgen??
woensdag 30 januari 2013 om 18:50
Jaren geleden toen we net samen woonde en beide nog studeerde (en werken) hadden we een laag inkomen. Toen heb ik het ook eens geprobeerd.
Ik had net m'n rijbewijs gehaald en was jarig geweest. Als cadeau kreeg ik van m'n ouders een autootje (dayhatsutje van zo'n ¤1500)
Kwam dus niet in aanmerking omdat ik een auto had haha
Dus alleen een laag inkomen is niet voldoende reden....
Ik had net m'n rijbewijs gehaald en was jarig geweest. Als cadeau kreeg ik van m'n ouders een autootje (dayhatsutje van zo'n ¤1500)
Kwam dus niet in aanmerking omdat ik een auto had haha
Dus alleen een laag inkomen is niet voldoende reden....
donderdag 31 januari 2013 om 18:02
quote:Beeldig schreef op 29 januari 2013 @ 21:20:
Ik snap dit soort topics nooit zo goed. Gemeentebelastingen, dat is dus iets gemeentelijks. Waar elke gemeente z'n eigen regels voor mag maken. De enige die je kan vertellen of je voor kwijtschelding in aanmerking komt (en als niet sowieso al, welke uitzonderingsgevallen er gemaakt kunnen worden), is jouw gemeente.
Morgen je eigen gemeente even bellen dus, die kan je als enige het juiste antwoord geven.Dit wilde ik ook typen +1 dus
Ik snap dit soort topics nooit zo goed. Gemeentebelastingen, dat is dus iets gemeentelijks. Waar elke gemeente z'n eigen regels voor mag maken. De enige die je kan vertellen of je voor kwijtschelding in aanmerking komt (en als niet sowieso al, welke uitzonderingsgevallen er gemaakt kunnen worden), is jouw gemeente.
Morgen je eigen gemeente even bellen dus, die kan je als enige het juiste antwoord geven.Dit wilde ik ook typen +1 dus
vrijdag 1 februari 2013 om 14:14
Bij onze gemeente hier staan de voorwaarden niet op de site. Lekker wazig... je kunt nooit zelf nagaan of je aan de voorwaarden voldoet of niet. In ieder geval meten ze met verschillende maten. Ik heb ooit voor een bekende een aanvraag kwijtschelding geregeld. Werd in eerste instantie afgewezen en toen bezwaar gemaakt voor haar. Prompt kreeg ze vrijstelling en dat krijgt ze nu ineens ieder jaar automatisch. Dat vind ik dan weer krom... maar goed.
Wat je ervan leert is altijd per geval zelf navragen... nee heb je...
Wat je ervan leert is altijd per geval zelf navragen... nee heb je...