Geld & Recht alle pijlers

Last van/druk op ogen

12-06-2011 13:49 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik hiermee wel even naar de dokter maar voor nu ben ik benieuwd of iemand het herkent.

Al een tijdje heb ik last van mijn ogen. Niet continue maar wel geregeld. Ik voel dan een soort tinteling en een lichte druk. Het doet geen pijn maar voelt wel vervelend.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Misschien een keer langs een opticien? Ik had dit namelijk ook. Heb toen m'n ogen op laten meten, daar kwam uit dat de sterkte van beide ogen best wel wat verschilde en achter een oog de oogdruk te hoog was.
Loop even een Hans anders of zo in en laat je oogdruk meten

Ik heb ook een hoge oogdruk.

Maar heb andere symptomen: hoofdpijn bij/achter de ogen

Gevoeligheid licht

Idd ook niet altijd.
Sinusitis
Geld&Recht?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Toevallig geen last van hooikoorts (ik zeg maar wat hoor). Maar ik heb in dit seizoen echt vreselijke last van m'n ogen. Blegh!

Even naar de opticien (of huisarts!) kan vast geen kwaad.
Ik zou even naar een opticien gaan. Bij de meeste opticiens kun je zo naar binnen om je ogen op te meten en ook meteen de oogdruk te laten controleren. Dit is (bij de meesten) gratis. Mocht er dan echt iets niet goed zijn dan sturen zij je door naar de huisarts waar je een verwijsbrief krijgt voor de oogarts. Ik ga er niet van uit dat het iets ernstigs is, maar ik zou het gewoon even laten nakijken. Ik heb zelf bij een opticien gewerkt en vaker mensen gehad met deze klachten. Succes!
Het kan ook Glaucoom zijn.

Is verhoogde oogbol druk.

Glaucoom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven