lerarenbeurs
maandag 9 januari 2012 om 21:57
Ik wil graag gaan starten met een bachelor opleiding nederlands tweedegraads. Aangezien ik afgelopen jaar afgestudeerd ben aan de pabo kan ik deze opleiding verkort doen. Nu zag ik op de website van de ib-groep/DUO dat ik hiervoor een lerarenbeurs kan krijgen en dat je deze rond april kan aanvragen. Nu start de opleiding al in februari en vraag ik me af hoe dit dan gaat. Kan ik de beurs met terugwerkende kracht krijgen of pas het volgende schooljaar? Wie heeft hier ervaring mee? Ik hoor het graag!!
maandag 9 januari 2012 om 22:04
Je weet dat alleen het collegegeld 7000 euro per jaar bedraagt, omdat jij al een hbo-diploma hebt? Waarom niet naar de universiteit?
Of een andere route: met je pabo-diploma ben je derdegraads bevoegd (volgens mij is dat klas 1 en 2 van VMBO). je kunt dus les gaan geven op een middelbare school, dan verder studeren en door hen je opleiding laten betalen.
Succes
Of een andere route: met je pabo-diploma ben je derdegraads bevoegd (volgens mij is dat klas 1 en 2 van VMBO). je kunt dus les gaan geven op een middelbare school, dan verder studeren en door hen je opleiding laten betalen.
Succes
maandag 9 januari 2012 om 22:17
Op de universiteit zal TO een volledige studie met een kopopleiding voor een lesbevoegdheid moeten doen, dus zal ze nog 4 a 5 jaar bezig zijn en studiekosten moeten betalen.
De VMBO-route is een optie, maar dan is het maar afwachten of een werkgever een opleiding wil betalen. De lerarenbeurs is voor komend jaar verhoogd naar 7000 euro en de werkgeverseis is losgelaten. Een verkorte HBO-opleiding met de lerarenbeurs is dus een aantrekkelijke en logische stap. Echter, de beurs is niet met terugwerkende kracht aan te vragen. TO zal dus eerst de beurs aan moeten vragen voor ze kan starten. Dat zal dus september worden.
De VMBO-route is een optie, maar dan is het maar afwachten of een werkgever een opleiding wil betalen. De lerarenbeurs is voor komend jaar verhoogd naar 7000 euro en de werkgeverseis is losgelaten. Een verkorte HBO-opleiding met de lerarenbeurs is dus een aantrekkelijke en logische stap. Echter, de beurs is niet met terugwerkende kracht aan te vragen. TO zal dus eerst de beurs aan moeten vragen voor ze kan starten. Dat zal dus september worden.
maandag 9 januari 2012 om 22:21
maandag 9 januari 2012 om 22:24
quote:pomchi schreef op 09 januari 2012 @ 22:14:
Nee deze opleiding is geen 7000 euro in t jaar maar in totaal 4500 euro voor 1,5 jaar (nog genoeg geld!!) bedankt voor je advies, alleen de banen binnen het vmbo liggen helaas ook niet voor het oprapen!
Ligt er een beetje aan waar je woont...
Waar is die opleiding met dat lage instellingscollegegeld dan?
Nee deze opleiding is geen 7000 euro in t jaar maar in totaal 4500 euro voor 1,5 jaar (nog genoeg geld!!) bedankt voor je advies, alleen de banen binnen het vmbo liggen helaas ook niet voor het oprapen!
Ligt er een beetje aan waar je woont...
Waar is die opleiding met dat lage instellingscollegegeld dan?