Geld & Recht alle pijlers

Locatie kosten bruiloft

18-10-2025 18:02 180 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen zomer ben ik ten huwlijk gevraagd.
Vriend en ik zijn bezig onze bruiloft te organiseren.
We hebben een mooie locatie gevonden.
Locatie past qua grote ook goed bij ons gezelschap. Ongeveer 50 man.
We willen geen feest in de avond.
Voor al onze gasten hetzelfde.
Ceremonie, taart en proost, een borrel en een diner. Ongeveer van 14:30 tot 21:00u. Alles op 1 locatie.

Aangezien we geen avondfeest willen worden er locatie kosten gerekend. Locatie geeft aan dat zij zo de gemiste inkomsten compenseren.

De locatie kosten zijn alleen enorm hoog. 2700 euro. (Dan is de locatie onze trouwdag alleen voor ons)
Verder krijgen we niks voor deze kosten.

We willen trouwen in het voorjaar van 2027 op een vrijdag. (Dus wel een wat populairdere dag/datum).

Zijn er stellen pas getrouwd? of ga je trouwen weten jullie wat normaal is qua locatie kosten?

Betreft de locatie. Met 50 man zit het ook wel vol. Dus andere gasten die dag is sowieso eigenlijk niet mogelijk.

We nemen deze dag de volledige horeca van de locatie af.
kaartje1 wijzigde dit bericht op 18-10-2025 18:12
3.01% gewijzigd
Fiorah schreef:
24-10-2025 13:58
Waarom vind je het een trucje? Wat moet die locatie dan doenm Ze weten toch pas wat en wanneer TO echt wil qua aantallen en tijd enzo wanneer ze dat komt vertellen.

En verliefd worden op een locatie, tsja, kun je doen, maar is niet heel verstandig. Tenzij je dus heel flexibel bent (zowel financieel als in je datum/tijd).

Waarom zou een locatie dat niet online kunnen zetten? Ik zie vaak genoeg iets als feestarrangement type abc kost xyz, speciale wensen bespreekbaar.

Daar kan je dan ook iets bij zetten als wel bij ons trouwen en dineren maar liever geen feest? Dan rekenen wij 2700 euro zaalhuur. Dan is het tenminste duidelijk.
Het hele idee van een offerte is toch juist dat het is afgestemd op de wensen van de gast? En ik kan me zelfs voorstellen dat er andere opties denkbaar zijn, waarbij ze die kosten misschien niet doorberekenen. Ik zeg maar wat: als iemand een lunch, ceremonie, receptie en diner wil doen, bijvoorbeeld. Of als iemand een zesgangendiner wil afnemen ipv een feestavond. Natuurlijk zetten ze dat niet op voorhand op hun site. Ik vind het eigenlijk volstrekt logisch dat ze dat niet doen, anders kunnen ze aan de gang blijven met allerlei speciale wensen op voorhand daar weergeven. En nogmaals: daar zijn dus juist die offertes voor. Dat heeft niks te maken met een trucje, maar gewoon met: jullie willen X, dat kost bij ons in totaal Y.
Dala schreef:
24-10-2025 14:27
Dagen snap ik. Vrijdagen zijn doorgaans populairder dan andere dagen, waarschijnlijk vanwege het aansluitend weekend. Maar seizoen? Wordt er minder getrouwd in november dan in maart of in juni?
Dat is zeker zo! April mei, juni en september zijn de maanden waar ze van moeten leven. Dus dat zijn pak hem beet 18 vrijdagen en 18 zaterdagen.
De andere dagen zijn het conferenties of andere feestjes, maar die zijn lang zo lucratief niet.
ladadieladieda schreef:
24-10-2025 19:34
Dat is zeker zo! April mei, juni en september zijn de maanden waar ze van moeten leven. Dus dat zijn pak hem beet 18 vrijdagen en 18 zaterdagen.
De andere dagen zijn het conferenties of andere feestjes, maar die zijn lang zo lucratief niet.
Mwah... als locatie verdiende wij doorgaans meer aan een conferentie voor 100 man, dan voor een bruiloft van 100 man.

En daar komt nog bij dat over het algemeen die bruiloft veel meer tijd in de voorbereiding kost. De meeste conferenties worden georganiseerd door iemand die weet wat hij/zij doet. Het gemiddeld bruidspaar heeft geen idee (zie dit topic) en die moet je veel meer aan de hand nemen en begeleiden.
Bij een conferentie kan er gewoon 500 euro schoonmaakkosten op de begroting worden gezet. En kan je bijvoorbeeld je subzalen gewoon apart doorrekenen. Vind iedereen prima.
Als je dat bij een bruidspaar doet heb je gelijk weer een topic op Viva.
Vutje schreef:
26-10-2025 11:40
Mwah... als locatie verdiende wij doorgaans meer aan een conferentie voor 100 man, dan voor een bruiloft van 100 man.

En daar komt nog bij dat over het algemeen die bruiloft veel meer tijd in de voorbereiding kost. De meeste conferenties worden georganiseerd door iemand die weet wat hij/zij doet. Het gemiddeld bruidspaar heeft geen idee (zie dit topic) en die moet je veel meer aan de hand nemen en begeleiden.
Bij een conferentie kan er gewoon 500 euro schoonmaakkosten op de begroting worden gezet. En kan je bijvoorbeeld je subzalen gewoon apart doorrekenen. Vind iedereen prima.
Als je dat bij een bruidspaar doet heb je gelijk weer een topic op Viva.
Dat lijkt mij ook veel logischer eerlijk gezegd.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven