Geld & Recht alle pijlers

loon/boedelrekening

26-01-2012 22:04 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 weken heb ik nieuwe baan nadat ik onder bewind ben geplaatst. Ik moet bij mijn werkgever nog mijn rekeningnummer door geven, moet ik nu het rekeningnummer van de bedoelrekening door geven of gewoon van mezelf? Het vrij te laten bedrag is een stuk lager als mijn salaris namelijk. Het liefst wil ik dat mijn salaris naar mij prive wordt gestort zodat ik zelf het resterende naar de boedelrekening stort maar is dat mogelijk? Of is een werkgever altijd op de hoogte van de situatie?
Even vragen aan de bewindvoerder. Waar kwam hiervoor je loon/uitkering binnen?
Wij waren zelfstandig! Zitten ook nog in het voortraject, maar wil niet dat mijn baas me daarom in mijn proeftijd weer op straat zet.
1 vd eisen wb schuldsanering is dat je volledig openheid over je inkomsten moet geven en zoveel mogelijk af moet lossen. Een alternetief rek.nr met 'zelf wel het geld overmaken' zou ik dus niet doen, want als hierover problemen ontstaan dat jij je dus niet aan de afspraak heb gehouden, word je dus uit de schuldsanering getrapt en ben je dus volledig aansprakelijk voor de volledige schuld. En word je dus niet meer beschermd. Ik zou geen enkel risico nemen als ik jou was.
Risico.. wat is risico.. ik ben wel zo dat ik echt alles wat boven het vrij te laten bedrag komt door stort. Een collega (die wel op de hoogte is van mijn situatie) vertelde me vanmiddag namelijk dat de werkgever iedereen na de proefperiode die gebruikt maakt van de wspn laat gaan.. en dat wil ik juist voorkomen
Het kan zijn dat je werkgever daar een goede reden voor heeft (bijv als je in je functie met geld omgaat of als je een functie hebt waarbij je niet omkoopbaar mag zijn). Maar al heeft de werkgever die reden niet, dan nog zou ik het eerst met de bewindvoerder overleggen. Liever in goed onderling overleg dan problemen, toch?
quote:viva2601 schreef op 26 januari 2012 @ 22:29:

Risico.. wat is risico.. ik ben wel zo dat ik echt alles wat boven het vrij te laten bedrag komt door stort. Een collega (die wel op de hoogte is van mijn situatie) vertelde me vanmiddag namelijk dat de werkgever iedereen na de proefperiode die gebruikt maakt van de wspn laat gaan.. en dat wil ik juist voorkomenJij bent misschien niet zo, maar er zijn anderen die wel zo zijn, dus iedereen wordt hetzelfde behandeld, dus niet zomaar geld op je eigen rekening laten storten, zonder overleg
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Is dat zo'n ander rekeningnummer dan? Oftewel heeft de baas dat meteen door en is een baas altijd op de hoogte als iemand de wsnp ingaat?

Maar overleg gewoon met je bewindvoerder, hun weten vast wel hoe je er mee om moet gaan als je niet wil dat het werk het weet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven