Geld & Recht alle pijlers

Loonbeslag laten leggen

04-08-2011 23:39 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraag met betrekking tot loonbeslag. Het zit namelijk zo dat mijn ex een gerechtelijk vastgelegde betalingsachterstand bij mij heeft met betrekking tot de kinderalimentatie die hij meer als een jaar niet heeft betaald. Hij was hier zwaar op tegen maar is niet in hoger beroep gegaan. Het nieuwe maandbedrag is maarliefst twee maanden overgemaakt en is ondertussen toch maar weer gestopt . De achterstand en de maandelijkse bijdrage is inmiddels overgenomen door het LBIO. Nu heeft hij een baan aangenomen bij de gemeente als jeugmedewerker omdat hij anders in de WW zou belanden omdat hij eruit moest nadat hij anderhalf jaar overspannen thuis heeft gezeten. Hij heeft hiervoor geen enkele bevoegdheid en diploma hiervoor maar dat is tot daar aan toe maar de baan is maar voor 24 uur per week. Hij blij want dan heeft hij net genoeg salaris voor zijn huis, harley en auto maar te weinig om alimentatie te betalen en ook te weinig voor loonbeslag. Weet iemand wat de minimum grens is? Of heeft hier ervaring mee?
ben het eigenlijk wel met nummerzoveel eens.

als je al 4 jaar bezig bent krijg je nooit rust.Weet niet of je op dit moment in een relatie zit(en of je daar tijdelijk bij in mocht trekken(daar had ik toen namelijk geluk mee),maar toen de tijd ging dat met mijn vriend niet goed.was alleen maar met mijn ex bezig.dus misschien een idee om alles eens op te schrijven aan vaste lasten en dan kijken wat je zonder zijn bijdrage over houd.Ik neem aan dat als je boven de 24 uur werkt,je best een acceptabel loon hebt om van rond te komen.samen met alle toeslagen die je aan kunt vragen als je je eigen huisje hebt.

veel succes maandag!Hoop voor je dat je urgentie krijgt,en dat het je lukt om een huisje te krijgen!
is het gelukt met je urgentie?
quote:laura1445 schreef op 05 augustus 2011 @ 07:08:

Hij wilde een jaar lang niet de omgang tekenen, en toen was ik zo ontzettend boos ( hij wacht overal maar mee om tijd te rekken) dat ik de kinderen een weekend thuis heb gehouden ( de oudste was ook ziek..) en prompt heeft hij maandags meteen getekend...

En dan complimenten omdat het zo knap is dat je de kinderen er buiten laat? Hmmm - daar denk ik het mijne over.

Neemt niet weg dat het een vervelende situatie is, TO, en ik hoop dat je het goed kunt oplossen met je ex.
Wat eten we vanavond?
Ik heb inderdaad het gesprek gehad bij de woningbouw. Ik heb een dikke vette nee met een kleine kans op een ja... Tja wat voor conclusies kun je hier op uitmaken... Geen idee, binnen vier weken krijg ik antwoord...

Wat betreft de reactie van macreel... Mijn kinderen hebben beide astma, hebben hier ook medicijnen voor. De reden waarom ik de kinderendat weekend thuis heb gehouden was omdat een van de twee koorts had. Hij rookt in zijn eigen huis en ook gewoon tijdens de omgang. Ik heb hier al een keer wat van gezegd, en dat was volgens hem allemaal onzin, want het is zijn huis. Hij wilde het andere kind dan wel dat weekend. Ik zei toen van dan ruilen we met volgend weekend en dat wilde hij niet.. Ik moest me aan de omgang houden, deze omgang die door hem niet werd ondertekend.... omdat daar alimentatie wordt besproken.. Dikke vinger, als er weer eens een van de twee ziek is gaan ze beiden niet, niet de een wel en de ander niet. Ruilen met weekend is nooit het probleem geweest van mijn kant,. Viel me gewoon op dat hij toen wel wilde tekenen..
jee laura,dat is balen dat je een nee hebt gekregen.kun je nog wel zolang bij diegene inwonen tot je een eigen plekje hebt?

en anders particulier iets huren?Weet niet in welke stad je woont,en of dat makkelijk is.
Ik hoef er voorlopig niet uit als ik nog geen woonruimte heb gevonden. Ik woon in een klein dorp en ik reageer wel op woningen in de krant, heb zelf al meerdere advertentie's geplaatst, en tijdens het gesprek gisteren had ik een pluspunt.. Al op 68 woningen gereageerd binnen het jaar. Gemiddeld komt er een woning per week vrij hier. Ik blijf hoop houden totdat ik de envelop retour afzender heb gekregen. Ik hoop dat het die 120 euro waard is en ik toch urgentie kan krijgen! Dan zou ik binnen 4 maand een passende woning kunnen krijgen... blijf een beetje hoop houden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven