Geld & Recht alle pijlers

loonheffingskorting toepassen?

03-07-2015 13:15 5 berichten
Ik moet een formulier invullen ivm de stagevergoeding.

Daarop moet ik aangeven of ik wel of geen loonheffingskorting wil toepassen op mijn stagevergoeding. Nu werk ik 1 keer per week bij een mevrouw in de huishouding. Dit geef ik eind van het jaar op bij de belasting. In augustus ga ik stage lopen en ontvang ik een kleine stagevergoeding. Ik ontvang maandelijks heffingskorting. Bij mijn voorlopige teruggaaf is rekening gehouden met wat ik bij die mevrouw verdien en met mijn stagevergoeding. Ik ontvang dus niet de gehele heffingskorting. Kan ik nu op het formulier ja invullen? Voor mijn andere verdiensten is nooit iets ingevuld. Dit geef ik gewoon elk jaar op en betaal er apart zvw over.
In principe kun je maar over één inkomen loonheffingskorting krijgen. Het beste is dat te doen bij de baan waarbij je het meeste verdient, dan profiteer je er het meeste van. Volgend jaar kun je dan kijken of je nog inkomstenbelasting over 2015 terug kunt krijgen.

Ik zou het zelf niet bij 2 werkgevers opgeven, dan moet je volgend jaar misschien weer terug betalen.
Alle reacties Link kopieren
Het zou wel kunnen om bij twee werkgevers de loonheffingskortingen toe te passen,maar dan moet je wel exact weten welke loonheffingskortingen op jou van toepassing zijn,en wat je totaal verdient bij die twee werkgevers.
Bij die eerste heb ik niets opgegeven. Daar wordt al ingehouden op mijn te ontvangen heffingskorting, maar daar wordt de stage ook al op ingehouden. Die is al verwerkt in de voorlopige teruggaaf. Ik weet alleen niet of ik dan dus ja of nee moet invullen.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat kan. Je profiteert dan nu van de loonheffingskorting op je hogere salaris. Voor het deel dat je bijwerkt kan je aan het eind van het jaar de rest gebruiken als dat er nog is. Maar over zulke kleine inkomsten zal dat toch niet zoveel zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven