Geld & Recht alle pijlers

Loonheffingskorting

14-12-2016 15:00 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al op google rond gezocht, maar ik word er niet veel wijzer van.

Ik heb nu dus een bijbaan, waar ik loonheffingskorting bij heb. Volgende maand begin ik echter met een tweede bijbaan, waar ik meer bij ga verdienen en waar ik dus liever loonheffingskorting op krijg.

Kan ik nu de loonheffingskorting opheffen bij mijn eerste baan? En hoe moet dat dan, moet ik gewoon een mail sturen of een formulier van de Belastingdienst invullen (ik zie veel verschillende dingen op het internet namelijk)? Kan ik dan daarna meteen loonheffingskorting aanvragen bij de tweede? En is dit uberhaupt wel gunstiger, want als ik het laat zoals het nu is, dan krijg ik de belasting die ik over het loon van de tweede baan betaal gewoon terug toch?

Ik hoop dat iemand misschien wat duidelijkheid kan scheppen en alvast bedankt!
Het is het meest gunstig denk ik om loonheffingskorting aan te vragen bij de baan waar je het meest verdient maandelijks. In jouw geval dus straks je tweede baan. Ik zou dus per 1 januari je loonheffingskorting stopzetten op je eerste baan en aanvragen op je tweede baan. Dat kan tegelijk. Op internet kun je hier inderdaad formulieren voor downloaden. Een deel van de loonheffing die je betaalt over de baan krijg je tijdens je belastingopgave waarschijnlijk weer terug maar dit is minder, dan wanneer je de loonheffingskorting op beide banen aanvraagt. Bij loonheffingskorting op beide banen moet je waarschijnlijk terug gaan betalen als je belastingaangifte doet.

Zo is het mij vorig jaar in ieder geval uitgelegd. Er zijn hier vast mensen op het forum die er meer vanaf weten.
Melden bij je huidige werkgever. Dat kan vaak genoeg zijn. Die hebben daar ook formulieren voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven