Geld & Recht alle pijlers

Loonstrook en salaris

23-03-2014 12:47 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Sinds 23 januari ben ik bij mijn vorige werkgever uit dienst. Normaal wordt het salaris de 23e van de maand overgemaakt, echter valt dit in het weekend en meestal de vrijdag ervoor. in februari moet mijn eindafrekening komen. Ik had nog wat contact met oud collega's en zij vertelde mij dat het salaris 21 februari gestort was. Ik had niks ontvangen. Ik dacht misschien krijg ik het pas maandag de 24e binnen dus dat heb ik afgewacht. Nog niks en dinsdag ben ik gaan bellen waarom ik geen eindafrekening had gekregen. ik moest volgens hun nog zo'n ¤600,- terugbetalen omdat ik te veel vakantie had opgenomen. uitgelegd dat dat niet kon en dat ik op de loonstrook van januari ook nog steeds in de plus stond met vakantie uren en tvt. Ze zijn het gaan uitzoeken en jawel ik had gelijk. de 28e hebben ze een voorschoot overgemaakt. Nu 21 maart heb ik het restant gehad. Nu las ik ergens dat als ze te laat zijn met het betalen van je loon je een verhoging kan eisen. Weet iemand of dat ook in mijn situatie kan?

Nu heb de loonstrook ontvangen en kan er helemaal geen wijs uit!

Normaal staat er dat je zoveel aan vakantiegeld krijgt en hoeveel er wordt ingehouden en ook zo van je vakantieuren, tvt, nachttoeslag, feestdagen toeslag etc.

Echt heb ik nu een loonstrook en daar alleen maar op:

vakantieuren. Dan ene bedrag in het rijtje onder t/tm deze periode en bedrag in het rijtje van: TWK verschil.

Zo ook met voorschot, diversre netto en byzt 36,25%. Is het logisch om een "normale" loonstrook te eisen zodat ik ook precies weet wat ze waarvan op inhouden en berekend hebben?
Kun je niet eerst eens vragen om uitleg van je huidige loonstrook?
Ik denk het niet, dit is een eindafrekening. En ik zou niet vragen om verhoging.
quote:prinsesmaxima schreef op 23 maart 2014 @ 12:52:

Ik denk het niet, dit is een eindafrekening. En ik zou niet vragen om verhoging.In de eindafrekening zit toch ook een deel van mijn salaris? Bijvoorbeeld de extra uren die ik heb gewerkt die ze neerzetten als tvt
quote:LillyFeeee schreef op 23 maart 2014 @ 12:50:

Kun je niet eerst eens vragen om uitleg van je huidige loonstrook? dat is mogelijk. Maar als ik precies vraag wat er allemaal onder de diverse netto valt heb ik liever dat ze het duidelijk op papier zetten dan dat ik alle bedragen moet gaan noteren.
Ik zou geen verhoging vragen. De standaard uitbetalingen gaan automatisch en een eindafrekening kost waarschijnlijk meer tijd ivm allerlei verrekeningen e.d. Je kunt wel personeelszaken bellen met uitleg over je loonstrook. Heb je het idee dat het niet klopt dan, is het te weinig?
Je hebt al een normale loonstrook gehad. Die dingen komen gewoon automatisch het systeem uitrollen. Als je het niet begrijpt, dan moet je dus om uitleg vragen ipv om een "normale strook".

En die rente vragen is natuurlijk onzin. Er was vanuit jouw werkgever toch geen onwil om te betalen? Ze hebben een fout gemaakt en dat direct gecorrigeerd toen ze daarop gewezen werden. Dat is toch keurig? Ik zou meer waarde hechten aan een positieve referentie dan aan waarschijnlijk nog geen eens een hele euro aan rente!
Joh, maak je niet sappel.

je hebt het wat later gehad dan gepland
quote:kerstklok schreef op 23 maart 2014 @ 13:03:

Ik zou geen verhoging vragen. De standaard uitbetalingen gaan automatisch en een eindafrekening kost waarschijnlijk meer tijd ivm allerlei verrekeningen e.d. Je kunt wel personeelszaken bellen met uitleg over je loonstrook. Heb je het idee dat het niet klopt dan, is het te weinig?ik heb meer als de helft moeten afdragen. Dat vind ik idd veel
quote:kleinmeisje_89 schreef op 23 maart 2014 @ 13:28:

ik heb meer als de helft moeten afdragen. Dat vind ik idd veelDat is standaard, als je verlof, vakantiegeld e.d. laat uitbetalen. Dat wordt weer rechtgetrokken als je volgend jaar aangifte doet over dit jaar.
Je moet belasting betalen, daar kan je werkgever niks aan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven