Geld & Recht alle pijlers

Loonstrook klopt niet?

09-11-2019 18:44 31 berichten
Ik werk via een uitzendbureau. Ik krijg wekelijks betaald en heb geen loonheffing korting. Vervolgens is mijn wekelijks salaris de afgelopen maand steeds over twee weken gesplitst. Ik hoor wekelijks 119 te ontvangen maar krijg soms 70 soms 50 binnen. Nu heb ik het gevoel dat ik opgelicht wordt maar het uitzendbureau luistert niet. Wat kan ik doen???
Alle reacties Link kopieren
Heb je al loonstroken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou eerst feiten verzamelen. Klopt het aantal uren dat je werkte? Klopt je uurloon? Al die dingen zijn eenvoudig na te kijken. Daarna met je eigen administratie en je loonstroken langs bij het uitzendbureau en laten zien wat er niet juist is.
Aaltje89 schreef:
09-11-2019 18:47
Ik zou eerst feiten verzamelen. Klopt het aantal uren dat je werkte? Klopt je uurloon? Al die dingen zijn eenvoudig na te kijken. Daarna met je eigen administratie en je loonstroken langs bij het uitzendbureau en laten zien wat er niet juist is.
Dat heb ik al gedaan. Zij zegt het klopt maar er is dubbel belasting afgetrokken. Dat kan toch niet? Het uitzendbureau is eenmams
lilyroseee schreef:
09-11-2019 18:49
Dat heb ik al gedaan. Zij zegt het klopt maar er is dubbel belasting afgetrokken. Dat kan toch niet? Het uitzendbureau is eenmams
Is dit je enige baan / uitkering?
Alle reacties Link kopieren
ben je lid van de vakbond?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
lilyroseee schreef:
09-11-2019 18:49
Dat heb ik al gedaan. Zij zegt het klopt maar er is dubbel belasting afgetrokken. Dat kan toch niet? Het uitzendbureau is eenmams
De belasting die wordt afgetrokken hoort ook op je loonstrook te staan, staat die er en klopt het bedrag?
gizzmo-returns schreef:
09-11-2019 18:51
Is dit je enige baan / uitkering?
Nee
Koffiepot schreef:
09-11-2019 18:53
De belasting die wordt afgetrokken hoort ook op je loonstrook te staan, staat die er en klopt het bedrag?
Dat klopt maar dat isdubbel afgetrokken
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je verhaal niet helemaal, je wekelijkse salaris wordt over 2 weken gesplitst? Hoeveel werk je nu? Werk je nu de uren die je normaal per week werkte verspreid over 2 weken?
Alle reacties Link kopieren
lilyroseee schreef:
09-11-2019 18:54
Dat klopt maar dat isdubbel afgetrokken
Wat bedoel je met dubbel?
Wordt precies het zelfde bedrag met dezelfde omschrijving afgetrokken twee keer afgetrokken? Of wordt er een percentage afgetrokken wat dubbel is ten opzichte van jouw andere baan?
lilyroseee schreef:
09-11-2019 18:49
Dat heb ik al gedaan. Zij zegt het klopt maar er is dubbel belasting afgetrokken. Dat kan toch niet? Het uitzendbureau is eenmams
Dus je brutoloon op je loonstrook klopt wel?
Staat er iets bij welke belastingen eraf gaan? Misschien even bellen met de belastingtelefoon om te vragen hoe en wat. Als je teveel belasting hebt betaald krijg je dat gelukkig wel weer terug.
Alle reacties Link kopieren
En als je je salaris zelf berekent? Wat komt er dan uit?
Hier kan dat bijvoorbeeld:

https://www.raet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen
lilyroseee schreef:
09-11-2019 18:53
Nee
Dan klopt het waarschijnlijk gewoon dat de loonheffingskorting niet wordt toegepast. Dat wordt dan op je andere inkomen gedaan, dit kan maar 1 x.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
09-11-2019 18:58
Dan klopt het waarschijnlijk gewoon dat de loonheffingskorting niet wordt toegepast. Dat wordt dan op je andere inkomen gedaan, dit kan maar 1 x.
Loonheffingskorting kun je wel 10 keer laten toepassen, het is alleen niet verstandig om te doen, aangezien je dan te weinig belasting betaald en bij de aangifte bij moet betalen.
Daarom wordt altijd aangeraden alleen loonheffingskorting toe te laten passen op je hoogste inkomen. (Sommige mensen denken dat je het maar 1 keer toe kan laten passen en dat het daarna dus vanzelf niet toegepast wordt, dit levert regelmatig nare verassingen op bij de aangifte).
Kijk mijn bruto uur loon klopt. Ik hoor 191 bruto te verdienen daar gaat 70 euro van belasting af. Ik werk 17'5 uur per week. Hou ik 120 over maar zij heeft alsnog 70 euro afgetrokken waardoor ik netto 50 euro heb ontvangen.
lilyroseee schreef:
09-11-2019 19:05
Kijk mijn bruto uur loon klopt. Ik hoor 191 bruto te verdienen daar gaat 70 euro van belasting af. Ik werk 17'5 uur per week. Hou ik 120 over maar zij heeft alsnog 70 euro afgetrokken waardoor ik netto 50 euro heb ontvangen.
Heb je nog steeds een bijstandsuitkering? Leg je vraag daar eens neer, zij moeten dit inkomen korten op de bijstand en kunnen zien of het wel klopt. Hebben zij ook belang bij.
Alle reacties Link kopieren
lilyroseee schreef:
09-11-2019 19:05
Kijk mijn bruto uur loon klopt. Ik hoor 191 bruto te verdienen daar gaat 70 euro van belasting af. Ik werk 17'5 uur per week. Hou ik 120 over maar zij heeft alsnog 70 euro afgetrokken waardoor ik netto 50 euro heb ontvangen.
Welke beschrijving staat er op je loonstrook bij die €70 die ze extra heeft afgetrokken?
m-april schreef:
09-11-2019 19:19
Welke beschrijving staat er op je loonstrook bij die €70 die ze extra heeft afgetrokken?
Reeds betaald. De eerste week hoorde ik 70 te ontvangen. Dat klopt. Maar vanaf de tweede week waren mijn uren veranderd naar 2,25perdag dan hoor ik120teontvangen
Alle reacties Link kopieren
lilyroseee schreef:
09-11-2019 19:41
Reeds betaald. De eerste week hoorde ik 70 te ontvangen. Dat klopt. Maar vanaf de tweede week waren mijn uren veranderd naar 2,25perdag dan hoor ik120teontvangen
Reeds betaald heeft niks met belasting te maken, reeds betaald houdt in dat je eerder een voorschot hebt gekregen en dat dit weer van je huidige loon wordt afgetrokken.

Heb je ooit een voorschot ontvangen/gevraagd bij deze baan?
Alle reacties Link kopieren
Heb je die eerste 70 euro in de eerste werkweek ontvangen? Ik ken vooral uitzendbureaus die achteraf betalen. Dan krijg je dus in week 2 het salaris waar je in week 1 voor gewerkt hebt. Als jij in week 1 al betaald hebt gekregen, is dat vast een voorschot geweest, dat dus bij de verwerking in week weer in mindering wordt gebracht.
Alle reacties Link kopieren
lilyroseee schreef:
09-11-2019 19:41
Reeds betaald. De eerste week hoorde ik 70 te ontvangen. Dat klopt. Maar vanaf de tweede week waren mijn uren veranderd naar 2,25perdag dan hoor ik120teontvangen
Reeds betaald betekent dat je dat geld al hebt ontvangen, dat heeft dus niks met belastingen te maken. Wanneer heb je voor het eerst betaald gekregen en over welke periode was dat? Meestal wordt je namelijk achteraf betaald, dus krijg je aan het eind van de tweede week je salaris van week 1.
m-april schreef:
09-11-2019 20:55
Reeds betaald betekent dat je dat geld al hebt ontvangen, dat heeft dus niks met belastingen te maken. Wanneer heb je voor het eerst betaald gekregen en over welke periode was dat? Meestal wordt je namelijk achteraf betaald, dus krijg je aan het eind van de tweede week je salaris van week 1.
Ze zegt vervolgens dat ik alsnog 55 euro per week zou ontvangen maar dat kan toch niet als je 2,15 per dag werkt en 7,00 ontvangt?
Alle reacties Link kopieren
5x 2.15u is volgens mij 12,5 uur (edit: het is zelfs maar 11,25 uur) en geen 17,5 uur per week.
Als je uurloon 7 euro is kom je dan bruto op 87,50 78,75. Het zou best kunnen dat je daar netto 55 euro van overhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Maar reageer eens op dat ‘reeds betaald’. Klopt het dat je eerder een voorschot van 70 euro hebt gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven