Geld & Recht alle pijlers

Maandelijks sparen

28-10-2010 15:39 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sparen jullie maandelijks veel?

Hebben jullie een planning?
hier ook 250 bij inkomen van 1500.

Voelen jullie je soms ook schuldig als je niet spaart of wat terug boekt..

meestal lukt het wel de 250 euro en soms ook nog 100 extra..
nee, voel me niet schuldig. Ik vind het al heel wat dat ik die 250 pm spaar.

Ik geef heel weinig uit aan kleding en andere liquide zaken, maar heb een hoge huur met hoge energierekening, maar dat weet ik en heb ik heel bewust voor gekozen. Ik vind dan dat ik best af en toe wat van mijn eigen geld mag opnemen.

Heb nu wel mijn eindejaarsuitkering op de lopende spaarrekening gezet, maar weet zeker dat dat over een paar maanden op is.
geef mezelf250 pm voor dingen zoals drogist kleding luchnen uit eten wat drinken etc.. laatst een vest voor 130 euro gekocht en dan is het zo snel op..
Dan is het snel op ja, en daarom voel ik me er ook niet rot om om soms mijn spaargeld aan te boren.
Hier 2356,- mijn man en ik.

Vaste lasten in de maand ongeveer 1500,-

Houden we nog 800 over om te sparen boodschappen en dergelijke.
Ik spaar meestal ongeveer ¤400,- op een netto inkomen van ¤1700,-. Soms meer, soms wat minder.

Mijn plan is dat ik een buffer wil hebben van ¤5000 waar ik alleen in noodgevallen aan kom. Dus als ik dat bedrag bij elkaar heb gespaard wil ik daar bovenop sparen voor zaken als vakantie, motorrijbewijs, grote aankopen etc.

Ik ben daar nu een paar maanden mee bezig en zit op de helft van mn buffer. Dus het gaat de goede kant op. Nu maar hopen dat ik er geen geld af hoef te halen binnenkort.

Verder maken mijn vriend en ik elke maand ¤50,- p.p. over op onze gezamenlijke spaarrekening, zodat we wat achter de hand hebben.
Ik maak elke maand 500 euro over naar de spaarrekening, hoe dan ook. En soms moet er aan het einde van de maand wat teruggeboekt worden, maar dan is er sowieso gespaard.

In bepaalde dure maanden hebben we het dan wat krapper, maar we leven naar wat er overblijft. Op is op want we kunnen niet rood staan.

Vakantiegeld gaat ook meteen naar de spaarrekening, verder krijgen we niks, helaas. Als we eens een mazzeltje hebben dan gaat dat ook naar de spaar. Ben doodsbang dat we geen geld hebben. Laatst viel de CV constant uit, en we hadden al een tijd gedoe met stoppen die doorsloegen. Dan bel ik direct een CV-monteur en een electriciteitsmonteur en kan de peperdure rekening worden overgemaakt.

Als ik zin heb in een last-minute, kan ik die boeken. Sparen geeft vrijheid, maar wij zijn geen spenders. Wel koop ik kwalitatief goede spullen, daarvoor spaar ik dan langer.
200 per maand voor pensioen en 200 voor inboedel. Zou wel meer willen sparen maar lukt steeds niet.
Kijk vol verwachting uit naar 25-01-2011: eerste uitbetaling van mn nieuwe salaris (nieuwe job). Ben zo benieuwd...kunnen we dan eindelijk dan 'normaal' geld opzij leggen voor onverwachte zaken én holiday???

En echt: Slecht hebben we het niet, maar het leven is gewoon 'duur' (en we zijn al wat aan het beknibbelen, vinden wij) én we zetten vlgs mij best een hoop opzij voor LATER!!! En daar zien we NU natuulijk nix van....
d

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven