Maatschap van schoonouders
dinsdag 8 mei 2018 om 07:28
Huh? Wat is dit voor raar gedoe? En jij vraagt je af of je in de maatschap moet gaan?
De relatie privé en zakelijk is niet best. Schoonouders (denken blijkbaar te) kunnen bepalen of jullie wel of niet een huis kunnen kopen. Hij dreigt zijn zoon uit de maatschap te zetten.
Nou, je hebt hierboven in drie posts je eigen vraag beantwoordt. Niet doen dus, verhuizen en elders werk zoeken.
De relatie privé en zakelijk is niet best. Schoonouders (denken blijkbaar te) kunnen bepalen of jullie wel of niet een huis kunnen kopen. Hij dreigt zijn zoon uit de maatschap te zetten.
Nou, je hebt hierboven in drie posts je eigen vraag beantwoordt. Niet doen dus, verhuizen en elders werk zoeken.
dinsdag 8 mei 2018 om 07:58
Lieve schat, wat een toestand.
Maar als ik het goed begrijp willen jullie de plannen toch doorzetten? Waarom in godsnaam? Het is nu toch wel duidelijk dat het nu niet werkt en ook niet gaat werken in de toekomst? Hoeveel duidelijker wil je het hebben?
Wordt je man hier gelukkig van? Nee! Wordt jij hier gelukkig van? Nee!
Dan heb je je antwoorden. Overal, ook hier is een oplossing voor. Het is een rotsituatie, maar er bestaan heus wel mogelijkheden om de plannen niet door te zetten, beiden ander werk te zoeken en een ander huis. Dit moet je toch niet willen?
En tuurlijk moeten jullie dan door de zure appel heen bijten en krijg je misschien nog meer verwijten, maar uiteindelijk gaat het rust geven.
ps. Wel fijn dat je man eens voor je op is gekomen.
Maar als ik het goed begrijp willen jullie de plannen toch doorzetten? Waarom in godsnaam? Het is nu toch wel duidelijk dat het nu niet werkt en ook niet gaat werken in de toekomst? Hoeveel duidelijker wil je het hebben?
Wordt je man hier gelukkig van? Nee! Wordt jij hier gelukkig van? Nee!
Dan heb je je antwoorden. Overal, ook hier is een oplossing voor. Het is een rotsituatie, maar er bestaan heus wel mogelijkheden om de plannen niet door te zetten, beiden ander werk te zoeken en een ander huis. Dit moet je toch niet willen?
En tuurlijk moeten jullie dan door de zure appel heen bijten en krijg je misschien nog meer verwijten, maar uiteindelijk gaat het rust geven.
ps. Wel fijn dat je man eens voor je op is gekomen.
dinsdag 8 mei 2018 om 08:45
Dus je dan maar liever in het ongeluk storten?
Je man wordt hier immers ook doodongelukkig van.
dinsdag 8 mei 2018 om 09:12
Veel stof tot nadenken voor je. Neem eens afstand van dit gehele gebeuren. Kijk eens na de rol van je man. Hij weet niet anders, maar kan en wil hij inzien hoe de situatie op dit moment is? En durft hij zaken te bespreken met zijn vader cq te veranderen? Heeft je vriend dezelfde trekjes?
Bedenk voor jezelf of je deze relatie wilt voortzetten. En waarom dat zo belangrijk voor je is. En tegen welke voorwaarden. Daar niet meer wonen lijkt mij een zeer goede eerste stap.
Bedenk voor jezelf of je deze relatie wilt voortzetten. En waarom dat zo belangrijk voor je is. En tegen welke voorwaarden. Daar niet meer wonen lijkt mij een zeer goede eerste stap.
dinsdag 8 mei 2018 om 09:41
Jij zegt dat je je man niet wilt afvallen, maar hij valt jou ook af door hiermee door te gaan.
Schoonvader klinkt als een erg dominante vent en de luisteren doen dat soort lui niet.
Jij en je man moeten samen beslissen hoe je hiermee om wilt gaan en samen of strijden of kiezen om eruit te stappen.
En strijden ga jij nooit winnen.
Kies voor kwaliteit van leven zou ik denken dus weg van dit alles.
Schoonvader klinkt als een erg dominante vent en de luisteren doen dat soort lui niet.
Jij en je man moeten samen beslissen hoe je hiermee om wilt gaan en samen of strijden of kiezen om eruit te stappen.
En strijden ga jij nooit winnen.
Kies voor kwaliteit van leven zou ik denken dus weg van dit alles.
dinsdag 8 mei 2018 om 09:50
Lieve TO wat een nare situatie. Sterkte ten eerste
Heb je enig idee hoe je schoonmoeder hier in zit? Kan zij bemiddelen?
Vrienden van mij zaten in ongeveer dezelfde situatie. Zij hebben geloof ik de notaris ingeschakeld om de hele maatschap open te breken en opnieuw vast te stellen. Schoonkind daar stelde een ultimatum ('we regelen het nu goed en eerlijk of ik ben weg') en daar schrok schoonvader toch wel een beetje van.
Is wel weer redelijk goed gekomen. Maar vrienden worden ze nooit.
Heb je enig idee hoe je schoonmoeder hier in zit? Kan zij bemiddelen?
Vrienden van mij zaten in ongeveer dezelfde situatie. Zij hebben geloof ik de notaris ingeschakeld om de hele maatschap open te breken en opnieuw vast te stellen. Schoonkind daar stelde een ultimatum ('we regelen het nu goed en eerlijk of ik ben weg') en daar schrok schoonvader toch wel een beetje van.
Is wel weer redelijk goed gekomen. Maar vrienden worden ze nooit.
The owls are not what they seem
dinsdag 8 mei 2018 om 10:03
Schoonvader gaat juist nog meer schreeuwen en doen, zolang hij ziet dat jullie niet doorpakken en hij dus de macht heeft.helpboer schreef: ↑08-05-2018 09:58Mijn schoonmoeder houdt zich er buiten, en ik heb gezegd dat ik weg wilde maar als reactie zegt mijn schoonvader dan dat mijn man weg MOET. Oftewel hij verliest de controle en probeert het op deze manier te sturen dat hij degene is de die keuze maakt en de controle pakt
Want jullie geven hem die ruimte hierin, daardoor kan hij zo doen.
Maak een keuze, jullie zijn getrouwd dus een team en ga naast elkaar staan.
Kom op, doorzetten.
dinsdag 8 mei 2018 om 10:03
Schoonmoeder is te veel betrokken om te kunnen bemiddelen. Idd een notaris of een mediator/notaris. https://www.vmn-notaris.nl/home
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 8 mei 2018 om 10:22
Ik vind het wel bijzonder hoe duidelijk jouw ene post is en hoe warrig de andere.
Ik vermoed dat je ook tegen jouw schoonvader zo reageert ( veel emotie, onsamenhangend, niet concreet) en dat maakt dat je niet sterk overkomt.
Ik snap jouw emotie, maar in de wisselwerking tussen jouw schoonvader en jou werkt het als olie op vuur. Hij weet dat jouw man het wel prima vindt, de situatie en hoe er met jou omgegaan wordt. Jij weet het ook, dat maakt jouw positie al een stuk zwakker. Je bent alleen maar een lastpost waar hij óf vanaf wil óf volledige controle over heeft.
Neem afstand, zet voor jezelf op een rij wat je wilt en bespreek dat eerst rustig met je man.
Ga niet zelf de maatschap in, houdt afstand, ga níet op dat terrein wonen en maak duidelijke afspraken met je man hierover.
Ik vermoed dat je ook tegen jouw schoonvader zo reageert ( veel emotie, onsamenhangend, niet concreet) en dat maakt dat je niet sterk overkomt.
Ik snap jouw emotie, maar in de wisselwerking tussen jouw schoonvader en jou werkt het als olie op vuur. Hij weet dat jouw man het wel prima vindt, de situatie en hoe er met jou omgegaan wordt. Jij weet het ook, dat maakt jouw positie al een stuk zwakker. Je bent alleen maar een lastpost waar hij óf vanaf wil óf volledige controle over heeft.
Neem afstand, zet voor jezelf op een rij wat je wilt en bespreek dat eerst rustig met je man.
Ga niet zelf de maatschap in, houdt afstand, ga níet op dat terrein wonen en maak duidelijke afspraken met je man hierover.
dinsdag 8 mei 2018 om 11:56