Geld & Recht alle pijlers

mail van Esprit, nou ja zeg!!

22-12-2008 21:10 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
dan hebben zij iig hun doel bereikt.

ik weet niet hoeveel jij besteld, maar als je al aangeeft dat je meerdere maten bestelt met als doel de foute maten terug te sturen.. dan stuur je volgens mij aardig wat terug?!
Echt waar? Wat vaag... ik stuur van de 10 dingen altijd 9 terug, en ben laatst om de één of andere reden zelfs bevorderd tot Premium Member. Vind het een heel raar idee; dan moeten ze zo'n retourservice niet aanbieden.

Het mooie daarvan is juist dat je meerdere maten kan bestellen en daarna de passende houdt, zodat je niet hoeft te kutten in zo'n pashokje...
Lotje, en wat dan nog als je veel terugstuurt? Je bestelt bij hen, en door de gratis zendingen bestel je juist wat vaker iets. Slim marketingtrucje, maar het werkt wel - totdat ze zulke mails gaan sturen.
Maar dat is toch logisch als je online bestelt? Dan kan het nogal gauw zijn dat de maat niet goed is of dat het niet bevalt.

Ik vind het erg onbeschoft. Ze moesten eens weten hoevaak ik iets terugbreng bij h&M..
Terug mailen dat ze dan nu een klant kwijt zijn
Ik ben verbaasd dat dit zomaar kan! Lekker manier om van je trouwe klanten af te komen zeg.
Ik zou contact opnemen met het hoofdkantoor en daar je klacht spuien trouwens, dan heb je meer kans dat er wat mee wordt gedaan.

Heb een keer een akkefietje bij de Blokker gehad, na contact met het hoofdkantoor mocht ik het (kapotte!) artikel alsnog retourneren.
Ik vind het "slimme" van hun actie om je te mailen dat je niets meer mag bestellen dat je er niets tegen kan doen. Je bent inderdaad geen klant meer, ook al zou je dat misschien heel graag willen. En jouw opmerking dat je er nooit meer wat koopt....dat is toch precies wat zij al besloten hadden? Als klant sta je echt niet sterk om hier wat tegen te doen!
Ik heb even op de site van Esprit gekeken en daar staat dat bij info:"Past het bestelde artikel niet of bevalt het niet? Geen probleem. Gewoon de bijgevoegde retoursticker gebruiken en het pakket afgeven bij het postkantoor of een kiala-punt."

Er staat dus over een max. aantal produkten dat je mag terugsturen. Ik vind het ook niet van klantvriendelijkheid getuigen.
Cum non tum age
Uit ervaring weet ik dat niet meer dan 600 uit mag hebben staan. Als je veel retour stuurt kun je dan niet meer bestellen. Pas als je een retourbevestiging hebt gekregen gaat dat weer van je bedrag af en kun je weer wat bestellen. Ik bestel zeer regelmatig en vaak gaat er ook iets retour maar dit is wel erg klantonvriendelijk!
blijkbaar maken ze meer verlies dan winst op je...
Slechte service,nooit verwacht van Esprit!!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Jij hoeft niet bij hun te kopen en zij hoeven jou niet te leveren. Principe van de vrije markt.

Zoals Yoyo al zegt, ze verliezen geld aan je.
.
.
Ik vind het ook niet zo vreemd hoor. Als je zo vaak wat terug stuurt wordt dat niet gewaardeerd. En terecht.
quote:Madiken schreef op 22 december 2008 @ 21:33:

Ja, dat dacht ik dus ook. Maar het is nu mooi afgelopen. Ik koop er niets noppes nada meer. Wat denken ze wel?

Zoals ik al zei, ze maken verlies op je en gaan nu de geldkraan dicht draaien. Ze zullen zich niet druk over jou maken...
.
er niets meer kopen..... totdat je tegen een prachtig leuk ietsje aanloopt.... zal je net zien...... is het Esprit!
DTEEZ!
Oh dat is wel heel raar dan..
.
.
quote:shining schreef op 22 december 2008 @ 21:35:

Ik vind het ook niet zo vreemd hoor. Als je zo vaak wat terug stuurt wordt dat niet gewaardeerd. En terecht.Dat is toch het gevolg van bestellen i.p.v. in de winkel kopen? Dat weten ze, dat ze dan een hoop producten retour kunnen verwachten. In de winkel vind ik de maten van Esprit al zo vaak niet kloppen, laat staan als je niet kan passen.
wat ik wel verkeert vind, en daar heb je niets over gezegd dus ik ga er even van uit dat ze dat ook niet gedaan hebben, is dat ze niet gewaarschuuwd hebben.

verder zullen ze zo'n mail niet zomaar sturen vrees ik. Esprit wil puur winst maken, en als ze meer werk aan je hebben dan aan je verdienen.. tja...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven