Marktplaats 'mysterie'
vrijdag 25 maart 2011 om 11:32
Ik zit een beetje rond te neuzen op Marktplaats en dan kom ik soms verkopers tegen die wel 30-40 nagenoeg nieuwe merkkleding-stukken er op hebben staan. Vaak nog met het kaartje er nog aan. Ik vraag me dan af hoe dat kan.. Stelen? Koopverslaving? Of iets anders? Wie weet het? Of zijn er hier ook 'massa'verkopers aanwezig en kunnen jullie mij het uitleggen?

vrijdag 25 maart 2011 om 12:17
vrijdag 25 maart 2011 om 12:41
een paar jaar geleden heb ik dat ook wel eens gedaan. Via mp een partij kinderkleding kopen van esprit en dan zelf weer doorverkopen via mp. Allemaal nieuwe kleding in verschillende maten. Maar het kost erg veel tijd om van elk kledingstuk een foto te maken en een advertentie bij te maken. Dus na 2 partijen ben ik daar mee gestopt. De winst was ongeveer 4-8 euro per kledingstuk voor veel werk en veel tijd
vrijdag 25 maart 2011 om 12:48
Je hebt ook monstersales, bij bijvoorbeeld gaastra. Die verkopen de 'demo modellen' van het vorige seizoen dan. Echt heel veel kleding kun je dan inslaan en het scheelt ook super veel. Mijn vriend krijgt wel eens kaartjes voor zo'n sale en dan gaan wij ook, kan me best voorstellen dat heel veel daarvan wordt doorverkocht. Zeker als je ziet hoeveel mensen meenemen...

vrijdag 25 maart 2011 om 12:56
vrijdag 25 maart 2011 om 17:39
quote:Oriane schreef op 25 maart 2011 @ 12:56:
Of zoals mijn schoonzusje het doet op E-Bay... Kleding kopen in de winkel, alle kaartjes eraf halen en bewaren in een laatje en na het seizoen alle kleding wassen, kaartje er weer aan jassen (met zo'n schietpistool) en 'voila'... verkocht met het 'kaartje er nog aan'....
Dit meen je niet echt, toch? Of ben ik zo naïef dat ik nog nooit bedacht heb dat mensen dit doen....
Ik dacht altijd dat mensen in de uitverkoop dingen kochten, de afprijssticker eraf pulkten (heb ik wel eens meegemaakt, je zag duidelijk dat er iets van het kaartje afgehaald was) en dan verkochten.
Of zoals mijn schoonzusje het doet op E-Bay... Kleding kopen in de winkel, alle kaartjes eraf halen en bewaren in een laatje en na het seizoen alle kleding wassen, kaartje er weer aan jassen (met zo'n schietpistool) en 'voila'... verkocht met het 'kaartje er nog aan'....
Dit meen je niet echt, toch? Of ben ik zo naïef dat ik nog nooit bedacht heb dat mensen dit doen....
Ik dacht altijd dat mensen in de uitverkoop dingen kochten, de afprijssticker eraf pulkten (heb ik wel eens meegemaakt, je zag duidelijk dat er iets van het kaartje afgehaald was) en dan verkochten.