Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Alle reacties Link kopieren
Niet op marktplaats maar op facebook via marketplace.
Mijn ouders proberen onze keuken te verkopen dus ik heb het via hun accounts erop gezet en via mijn eigen account.

Er staat een hele beschrijving bij met afmeting en dat het zelf gedemonteerd moet worden in September en dan meegenomen kan worden. Alle staat duidelijk in de beschrijving. Ook de prijs staat erbij (750 euro).

Ik krijg continu berichten van mensen die vragen naar de maat en die vragen of het nog beschikbaar is (ik weet dat dit een standaard optie is die je kan aangeven). Dan geef ik aan dat het nog beschikbaar is en dat het vanaf September gedemonteerd kan worden en opgehaald; dan krijg ik vervolgens heel veel reacties dat ze het toch niet willen hebben want ze hebben het nú nodig. Ook krijg ik steeds vragen over de prijs en wanneer ik dit dan nog maar eens aangeef, geven ze aan dat ze op zoek zijn naar een keuken van ongeveer 400 of 250.


Mensen lezen echt gewoon totaal niet... Bespaar je de moeite om een bericht te sturen en lees eerst eens fatsoenlijk...
Mensen kunnen ook blijkbaar niet meer in volledige zinnen praten. Het zijn vaak enkele woorden die gezegd worden. Op die manier komt het echt op een zeer asociale manier over..
Alle reacties Link kopieren
Oke, dat mensen niet goed lezen is irritant, eens!

Maar ik mis geloof ik iets: jij wil jouw keuken verkopen voor €750 en dan moeten de kopers deze in september zelf komen demonteren? Ik weet natuurlijk niet wat de keuken waard is, maar als ik een groot meubel bij iemand koop (zeg een 6 deurs kledingkast) ga ik daar niet ter plekke ook nog uit elkaar staan halen. Meestal spreek je dan af dat deze uit elkaar staat en zo meegenomen kan worden, tenminste dat is mijn ervaring? Dus op zich snap ik wel dat ze minder bieden als ze de keuken ook nog zelf moeten demonteren?
Waarom nu al plaatsen als pas in september beschikbaar is? Dat vind ik dan weer raar. Mensen gaan inderdaad op MP om nu iets te kopen.

Ja, ze kunnen misschien beter leren lezen. Eens.
Ik begrijp de twee reacties boven mij niet. Al vraagt diegene om voor het demonteren een dansje te doen, als je het niet wil, dan kijk je toch verder? In mijn ogen mag je zelf weten wat je aanbiedt, voor wanneer, en wat de voorwaarden zijn, en het is aan jou om te beslissen of het iets voor jou is of niet.
O, ja eens hoor. Net als met de frustatie over het beter lezen.

Maar soms is handig om te weten waarom mensen zich gedragen zoals ze doen. Of wat je doelgroep is. ;-) Als mensen op MP op een keuken zoeken is dat inderdaad omdat ze die nu nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft de keuken zelf demonteren, zo gek is dat niet.
Als je een keuken koop op marktplaats, dan ga je die vast ook zelf plaatsen, dan is het best wel handig als je zelf de boel gedemonteerd hebt.
F1823 schreef:
07-07-2020 08:39
Wat betreft de keuken zelf demonteren, zo gek is dat niet.
Als je een keuken koop op marktplaats, dan ga je die vast ook zelf plaatsen, dan is het best wel handig als je zelf de boel gedemonteerd hebt.
Nou ja het enige voordeel wat er natuurlijk aan zit is voor de verkoper. Die heeft er dan geen werk aan. Ik zie niet in wat er handig aan is dat ik een keuken moet gaan demonteren. Ik zou vriendelijk bedanken en doorzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Dat bedoel ik idd, als ik er zoveel werk aan zou hebben zou ik verder kijken. Maar dat is natuurlijk mijn mening, wellicht zijn er mensen die er geen probleem mee hebben. En ik zou idd ook de keuken pas kort van te voren te koop zetten.
Ik zie heel vaak zelf te demonteren keukens op Marktplaats waar je toch ook nog een bedrag voor betaalt.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dat alleen als ik iets gratis aanbied, zelf demonteren, incl zelf sjouwen. Maar dat lijkt me toch anders, ik moet er dan vanaf, iemand anders krijgt het gratis en het kost dan alleen wat moeite.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een verkoopster die mij vroeg hoe je een pakket moest verzenden want nog nooit gedaan. Ok ik kan het me haast niet voorstellen vandaag de dag maar goed.
Toen wilde ze dat we met dat gelijk oversteken zouden betalen. Ik vind dat niet fijn. Privé gegevens aan marktplaats geven enz.
Ik handel al bijna 20 jaar op mp nog nooit fout gegaan ik heb al zoveel bespaard dat ik het risico wel wil nemen als koper.
Uiteindelijk akkoord met een tikkie maar toen wilde ze mijn telefoonnummer. Nu kan tikkie ook zonder telefoonnummer maar had niet zoveel zin dat ook uit te leggen.
Stopte ook plotseling met reageren en toen ineens de volgende dag in de namiddag. Ja ik stuur nu een tikkie want wil het zo verzenden.
Al met al had ik er niet zoveel vertrouwen in maar paar dagen terug kwam het pakket en het was helemaal prima! Fijn want heb me best aan de verkoopster geërgerd haha ondanks dat ze niet onaardig was hoor alleen onwetend.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weer eens gezeur op marktplaats. Pakket is retour omdat het pakketpunt niet meer actief was. Pakket is nu al weken onderweg en een onderzoek gestart door postbedrijf. Nu begint de koper te zeuren over alles terugbetalen incl verzendkosten. Daar ga ik natuurlijk niet op in, dan ben ik extra geld kwijt en mijn artikel. Ik wacht eerst op het onderzoek en of het pakket nog aankomt. Bij aankomt pakket gaat het weer op post naar diegene, en bij vergoeding kwijtraken, zal ik het bedrag wat vergoed is, terugstorten. De koper had al flinke korting gekregen en wilde het perse verzonden hebben. Het was overigens een zwaar groot pakket wat ze voor een prikkie mocht overnemen. Heb er mega veel werk aangehad om in te pakken :(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ipv een ergenis wil ik graag een blije koop delen.

Ik had een grote kast nodig, type servieskast, zo'n oude eiken maar dan geverfd. Met deuren die goed dicht kunnen. Van het weekend zoeken, ik zie er eentje die er net op staat. Ik doe een bod, geaccepteerd. Deal gesloten. Na mij bieden nog een paar mensen, toch blijft de kast voor mij.
Gisteren opgehaald door mijn man en vader. Ze brengen 'm binnen en echt het is een juweeltje. Zoveel mooier dan ik dacht. Ik was niet heel kritisch want hij komt tijdelijk in onze aanbouw te staan om gereedschap in op te bergen.
En hij staat er zo mooi. En dat voor 80 euro. Echt ik ben zo blij met deze heerlijke deal. Dat heb ik de mensen ook laten weten. 😃
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Soms is het ook mooi hoe dingen kunnen uitkomen. Ik zocht een bepaald voorwerp. Gevonden, alleen best wel ver weg. Versturen is niet eenvoudig. Ik heb een bericht gestuurd met de vraag of mijn zwager het volgende week kan ophalen, hij komt dat weekend toevallig naar familie hier in de buurt.
Dat kon, maar ze komen deze week in de woonplaats van mijn zwager.
Dus nu brengen ze het voorwerp mee, spreken af met mijn zwager, die neemt het over en brengt het dan weer mee.
Een heel logistiek geregel, maar wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
F1823 schreef:
08-07-2020 08:46
Soms is het ook mooi hoe dingen kunnen uitkomen. Ik zocht een bepaald voorwerp. Gevonden, alleen best wel ver weg. Versturen is niet eenvoudig. Ik heb een bericht gestuurd met de vraag of mijn zwager het volgende week kan ophalen, hij komt dat weekend toevallig naar familie hier in de buurt.
Dat kon, maar ze komen deze week in de woonplaats van mijn zwager.
Dus nu brengen ze het voorwerp mee, spreken af met mijn zwager, die neemt het over en brengt het dan weer mee.
Een heel logistiek geregel, maar wel leuk.
Dat is ook leuk!! 😃
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
07-07-2020 18:24
Ik had een verkoopster die mij vroeg hoe je een pakket moest verzenden want nog nooit gedaan. Ok ik kan het me haast niet voorstellen vandaag de dag maar goed.
Toen wilde ze dat we met dat gelijk oversteken zouden betalen. Ik vind dat niet fijn. Privé gegevens aan marktplaats geven enz.
Ik handel al bijna 20 jaar op mp nog nooit fout gegaan ik heb al zoveel bespaard dat ik het risico wel wil nemen als koper.
Uiteindelijk akkoord met een tikkie maar toen wilde ze mijn telefoonnummer. Nu kan tikkie ook zonder telefoonnummer maar had niet zoveel zin dat ook uit te leggen.
Stopte ook plotseling met reageren en toen ineens de volgende dag in de namiddag. Ja ik stuur nu een tikkie want wil het zo verzenden.
Al met al had ik er niet zoveel vertrouwen in maar paar dagen terug kwam het pakket en het was helemaal prima! Fijn want heb me best aan de verkoopster geërgerd haha ondanks dat ze niet onaardig was hoor alleen onwetend.

Ik zou me als verkoper aam jou ergeren. Geen gelijk oversteken willen doen want geen gegevens aan mp.willen geven..euhhh dat heb je allang gedaam hoor alleen al door een account daar te hebben . En dan via tikkie wel willen (wat pas fraudegevoelig is!!) Maar.liever geen telefoonnummer willen geven. Ja sorry ik zou allang gedacht hebben: dan niet :byee:
Ik doe op marktplaats echt niets met Tikkies hoor. Betaalverzoek via MP, of gewoon zelfstandig overmaken naar een rekeningnummer.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
07-07-2020 17:52
Ik doe dat alleen als ik iets gratis aanbied, zelf demonteren, incl zelf sjouwen. Maar dat lijkt me toch anders, ik moet er dan vanaf, iemand anders krijgt het gratis en het kost dan alleen wat moeite.
Ja, ik neem aan dat het hier niet om een Ikea-keuken ging.
Alle reacties Link kopieren
SiMaNo schreef:
08-07-2020 23:00
Ik zou me als verkoper aam jou ergeren. Geen gelijk oversteken willen doen want geen gegevens aan mp.willen geven..euhhh dat heb je allang gedaam hoor alleen al door een account daar te hebben . En dan via tikkie wel willen (wat pas fraudegevoelig is!!) Maar.liever geen telefoonnummer willen geven. Ja sorry ik zou allang gedacht hebben: dan niet :byee:
Ik ook. Zou ook nooit een tikkie accepteren. Juist dat soort dingen kloppen vaak niet en ben ik een keer mee opgelicht. Ik doe ook alleen maar aan betaalverzoeken via MP.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
09-07-2020 00:32
Ja, ik neem aan dat het hier niet om een Ikea-keuken ging.
Het is maar een mening hè? Als ik voor €750 een keuken bij iemand koop ga ik hem niet ook nog zelf demonteren.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik erger mij helemaal groen en geel aan mensen die niet komen opdagen of op het laatste moment laten weten dat ze niet komen.

Laatste 2 weken heb ik het toch best druk met Mp maar zeker 50% zegt af voor een later moment of komt uiteindelijk zonder wat te zeggen niet opdagen. Wat doe ik verkeerd?? Voorheen was dit bijna nooit het geval..
Alle reacties Link kopieren
Oh en laatst ook via Facebook Mp wat verkocht. Heel moeizame communicatie maar uiteindelijk afgesproken dat ze woensdag zou komen. Dus ik nog even gevraagd hoelaat ze dacht te komen? ‘S avonds om 20:00 kreeg ik pas een bericht dat ze om 22:00 wel zou komen :-? .

Mij te laat hoor, voor je het weet staan ze pas 22:30 voor de deur. Heb vriendelijk bedankt en gezegd dat het te laat was en dat ik niet kan onderhandelen met zulke communicatie. Heeft ze pas om 22:00 het bericht gelezen en gezegd ‘oh jammer, ja sorry’. Zou ze dus blijkbaar na 22:00 pas weten dat ze niet hoefde te komen 🤣.
Ik zou een keuken zelf demonteren ook niet doen. Dadelijk beschadig je per ongeluk wat en dan heb je dat gezeik weer. Nee, bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Schaapje11 schreef:
09-07-2020 08:59
Oh en laatst ook via Facebook Mp wat verkocht. Heel moeizame communicatie maar uiteindelijk afgesproken dat ze woensdag zou komen. Dus ik nog even gevraagd hoelaat ze dacht te komen? ‘S avonds om 20:00 kreeg ik pas een bericht dat ze om 22:00 wel zou komen :-? .

Mij te laat hoor, voor je het weet staan ze pas 22:30 voor de deur. Heb vriendelijk bedankt en gezegd dat het te laat was en dat ik niet kan onderhandelen met zulke communicatie. Heeft ze pas om 22:00 het bericht gelezen en gezegd ‘oh jammer, ja sorry’. Zou ze dus blijkbaar na 22:00 pas weten dat ze niet hoefde te komen 🤣.
Met afspreken moetje het nóóit aan de koper laten afhangen. Ik ben altijd vrij streng, spreek een vaste tijd af en maak duidelijk dat ik dan speciaal voor die persoon thuis blijf / kom. Dat werkt wel. Als mensen geen vaste tijd af willen spreken zijn ze niet geïnteresseerd in het product.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
09-07-2020 09:18
Met afspreken moetje het nóóit aan de koper laten afhangen. Ik ben altijd vrij streng, spreek een vaste tijd af en maak duidelijk dat ik dan speciaal voor die persoon thuis blijf / kom. Dat werkt wel. Als mensen geen vaste tijd af willen spreken zijn ze niet geïnteresseerd in het product.
Oké bedankt, ik neem je tip ter harte 😁! Ik wilde juist niet te streng zijn maar blijkbaar is dat wel nodig haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven