Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
SombraOnline schreef:
10-01-2020 22:37
Zeker heel veel cavia's en konijntjes die alleen zitten? :(
Vooral dwerghamsters viel mij op, zelfs die van 1 jaar. Die beestjes worden vaak maar 1 of 1,5 jaar.

En dit soort advertenties haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

"Bij deze bieden wij onze dwerghamster aan met kooi en compleet met toebehoren.
Hij gaat weg omdat de kinderen iets anders willen en deze hamster dan eerst weg moet. Hopelijk krijgen we goed huisje gevonden."

Dieren als speelgoed voor de kinderen kopen :pukey:
Oh, 'breek me de bek niet los'.... Ik kijk wel eens naar de honden die aangeboden worden op MP. (Ik weet ook niet waarom...).
De meest absurde redenen voor herplaatsing worden genoemd.

Op maandag : "ik bied mijn pup te koop aan. Ik heb hem sinds zaterdag, maar heb ontdekt dat ik er toch te weinig tijd voor heb".

Of mensen die een rashond verkopen maar niet weten hoe je de naam spelt. :cry: :cry: 'Chichu' enzo....
Alle reacties Link kopieren
PotjePindakaas schreef:
11-01-2020 18:42
Vooral dwerghamsters viel mij op, zelfs die van 1 jaar. Die beestjes worden vaak maar 1 of 1,5 jaar.

En dit soort advertenties haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

"Bij deze bieden wij onze dwerghamster aan met kooi en compleet met toebehoren.
Hij gaat weg omdat de kinderen iets anders willen en deze hamster dan eerst weg moet. Hopelijk krijgen we goed huisje gevonden."

Dieren als speelgoed voor de kinderen kopen :pukey:
Echt? :$ Die van mij is 3 of 4 jaar oud geworden.

En verder eens. Ik heb ook huisdieren gehad (gerbils, hamstertje) maar die moest ik toch echt allemaal zelf verzorgen. Ik wilde ze, dus was het mijn taak.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
11-01-2020 19:16
Echt? :$ Die van mij is 3 of 4 jaar oud geworden.

En verder eens. Ik heb ook huisdieren gehad (gerbils, hamstertje) maar die moest ik toch echt allemaal zelf verzorgen. Ik wilde ze, dus was het mijn taak.
Hier zelfde, we hebben nu een dwerghamstertje die inmiddels over de 3 is, het is echt een taaie.
Alle reacties Link kopieren
Ik word zo moe van die mensen die vragen: is het nog te koop? En dan na mijn reactie dat het nog beschikbaar is, niks laten horen. Wat wil je dan met die vraag? Gewoon even weten voordat je er nog 3 weken over na gaat denken?

Ik snap de vraag overigens wel hoor; sommige mensen vergeten iets eraf te halen of hebben wel al een afspraak gemaakt maar reserveren niet. Maar als ik het vraag, komt er vervolgens een bod
Alle reacties Link kopieren
Flomo schreef:
13-01-2020 06:49
Ik word zo moe van die mensen die vragen: is het nog te koop? En dan na mijn reactie dat het nog beschikbaar is, niks laten horen. Wat wil je dan met die vraag? Gewoon even weten voordat je er nog 3 weken over na gaat denken?

Ik snap de vraag overigens wel hoor; sommige mensen vergeten iets eraf te halen of hebben wel al een afspraak gemaakt maar reserveren niet. Maar als ik het vraag, komt er vervolgens een bod
Nou idd, het lijkt wel alleen of ze dan peilen of het artikel er nog is, om vervolgens 3 weken later nog antwoord te geven “nee ik heb geen interesse meer” :bonk:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend had geboden op een kast, 45 euro = akkoord. Krijgt hij opeens een bericht "er heeft iemand 50 euro geboden maar voor 55 euro mag je hem hebben". Ja doei!

Paar dagen later komt dezelfde kast terug op MP. Ingelogd via MIJN account, 40 euro geboden en akkoord. Gisteren opgehaald :-) Nu wachten op de beoordeling dat ik het ook even kan laten weten...
PotjePindakaas schreef:
11-01-2020 18:42
Vooral dwerghamsters viel mij op, zelfs die van 1 jaar. Die beestjes worden vaak maar 1 of 1,5 jaar.

En dit soort advertenties haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

"Bij deze bieden wij onze dwerghamster aan met kooi en compleet met toebehoren.
Hij gaat weg omdat de kinderen iets anders willen en deze hamster dan eerst weg moet. Hopelijk krijgen we goed huisje gevonden."

Dieren als speelgoed voor de kinderen kopen :pukey:
Arm beestje :"-(
Draak2016 schreef:
13-01-2020 12:17
Mijn vriend had geboden op een kast, 45 euro = akkoord. Krijgt hij opeens een bericht "er heeft iemand 50 euro geboden maar voor 55 euro mag je hem hebben". Ja doei!

Paar dagen later komt dezelfde kast terug op MP. Ingelogd via MIJN account, 40 euro geboden en akkoord. Gisteren opgehaald :-) Nu wachten op de beoordeling dat ik het ook even kan laten weten...
Hahaha! Goede actie!
Ik had ook een deal en werd daarna overboden (stond niet op gereserveerd)
Kreeg gisteren een mailtje dat er nog iemand interesse had en dat ze zeker wilde weten dat ik wel zou komen (pas over een week lang verhaal maar in goed overleg vanuit beide) en of ik evt het geld al wilde overmaken.
Heb de helft voorgesteld maar baal dat ik door alle slechte ervaringen zo een wantrouwen heb in de medemens.....
Alle reacties Link kopieren
Ik reageerde laatst op een boek waarvan de schrijfster de naam Anne (fictief) had. Krijg ik een bericht terug 'Hoi Anne'.
:proud:
Vond ik wel grappig.

Waarschijnlijk was ik hier de irritante want ik stuurde hierna terug dat ik er toch vanaf zag en heb het boek alsnog nieuw gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Flomo schreef:
13-01-2020 06:49
Ik word zo moe van die mensen die vragen: is het nog te koop?
Dat is een standaardberichtje wat iemand kan sturen, zonder te typen dus.

Soms vergeten mensen hun advertentie weg te halen en als iets er al langere tijd opstaat snap ik de vraag wel.
Ik heb mij laatst schuldig gemaakt aan een van de marktplaats ergenissen.
Ik had ergens op geboden en was het daarna compleet vergeten. Dus na twee weken check ik de app en zie dat de verkoper bijna direct terug had gereageerd om het bod the accepteren. :facepalm: Het is gelukkig wel verkocht (aan een ander).
minnimouse schreef:
13-01-2020 14:47
Dat is een standaardberichtje wat iemand kan sturen, zonder te typen dus.

Soms vergeten mensen hun advertentie weg te halen en als iets er al langere tijd opstaat snap ik de vraag wel.
Ja belachelijk dat dit een standaardberichtje is, wekt grote irritatie op.
Dan kan de koper in dezelfde tijd net zo goed een bod doen of vragen wat de laagste prijs is, zet wat meer zoden aan de dijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een privé berichtje gestuurd en aangeven dat ik 15 euro incl. verzendkosten wilde bieden op een boek. Nieuwprijs is 20 euro en vraagprijs was 15 euro.
Boek staat er zo'n 3 weken op, geen andere biedingen zover ik zie.

Meteen gelezen, geen reactie.
Dus ik net weer een bericht gestuurd of hij wil laten weten of hij akkoord gaat.
Krijg ik terug "niet akkoord".

Pfff ... heb gevraagd waarmee hij dan wel akkoord gaat. Hij is helaas de enige die het boek erop heeft staan, maar als het zo moet is de kans groot dat ik het alsnog gewoon nieuw ga kopen.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-01-2020 18:58
Ik heb gisteren een privé berichtje gestuurd en aangeven dat ik 15 euro incl. verzendkosten wilde bieden op een boek. Nieuwprijs is 20 euro en vraagprijs was 15 euro.
Boek staat er zo'n 3 weken op, geen andere biedingen zover ik zie.

Meteen gelezen, geen reactie.
Dus ik net weer een bericht gestuurd of hij wil laten weten of hij akkoord gaat.
Krijg ik terug "niet akkoord".

Pfff ... heb gevraagd waarmee hij dan wel akkoord gaat. Hij is helaas de enige die het boek erop heeft staan, maar als het zo moet is de kans groot dat ik het alsnog gewoon nieuw ga kopen.
Ik zou het lekker nieuw halen. De verzendkosten zullen rond de 4,50 kunnen liggen, mocht je het boek van marktplaats willen laten opsturen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
16-01-2020 19:15
Ik zou het lekker nieuw halen. De verzendkosten zullen rond de 4,50 kunnen liggen, mocht je het boek van marktplaats willen laten opsturen.
Hij heeft geantwoord dat het boek inmiddels verkocht is en de advertentie staat inmiddels op verlopen.
Raar, maar ja prima. Ik haal hem idd wel nieuw :-D
Alle reacties Link kopieren
Pfft iets op de marketplace staan en op nederlandse facebook verkoopsites (nederlandstalig)...reageert er iemand in het spaans...

En enigzins opdringerig...
minnimouse schreef:
16-01-2020 18:58

Pfff ... heb gevraagd waarmee hij dan wel akkoord gaat. Hij is helaas de enige die het boek erop heeft staan, maar als het zo moet is de kans groot dat ik het alsnog gewoon nieuw ga kopen.
Kom je wel eens in een kringloopwinkel? Sommige kringloopwinkels hebben een keurige boekenafdeling, gesorteerd op genre, schrijver, diversen. Eén van de winkels die ik regelmatig bezoek rekent de prijzen die Bol.com ook 2ehands berekent. Kijk ook eens Bol.com!
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
17-01-2020 18:41
Kom je wel eens in een kringloopwinkel? Sommige kringloopwinkels hebben een keurige boekenafdeling, gesorteerd op genre, schrijver, diversen. Eén van de winkels die ik regelmatig bezoek rekent de prijzen die Bol.com ook 2ehands berekent. Kijk ook eens Bol.com!
Ik kom eerlijk gezegd zelden in de kringloop. Dit boek is vrij nieuw, dus ik denk niet dat ze hem daar aanbieden.
Bij Bol wordt hij ook niet tweedehands aangeboden.

Wel bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Wil ik weer eens wat kopen op marktplaats... kijkt de verkoper zijn mail al 2 dagen niet na. Er staat wel een telefoonnummer bij, maar ik heb geen zin om te bellen eigenlijk. Wat zouden jullie doen?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
16-01-2020 19:15
Ik zou het lekker nieuw halen. De verzendkosten zullen rond de 4,50 kunnen liggen, mocht je het boek van marktplaats willen laten opsturen.
Minnimouse had incl. Verzendkosten geboden.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Voor de dames die kinderkleding verkopen op FB en MP?
Hoe gaat het bij jullie?
Hier lijkt het dieptepunt bereikt !!
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
18-01-2020 14:30
Voor de dames die kinderkleding verkopen op FB en MP?
Hoe gaat het bij jullie?
Hier lijkt het dieptepunt bereikt !!
Ik kreeg vaak berichten van alleenstaande moeders van 4 die in de bijstand zitten, zo zielig, geen geld, of het gratis mag :facepalm:
Uhmm, nee?!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind (kinder)kleding verkopen teveel gedoe voor wat t oplevert. Heel af en toe zet ik er iets op wat echt nog als nieuw is, zo ook vorige week. Meteen reactie van iemand of ik nog meer kleding in die maat had, en dat had ik. Snel wat fotos gemaakt en hele zooi verkocht zonder moeite :loveit:
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
18-01-2020 14:30
Voor de dames die kinderkleding verkopen op FB en MP?
Hoe gaat het bij jullie?
Hier lijkt het dieptepunt bereikt !!
Wat is er gebeurd dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven