Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
03-08-2018 10:07
.
Vind ik vrij onbeleefd en niet handig. Wil je je spullen nou kwijt of niet? Het kost je letterlijk een minuut om aan te geven dat je het te weinig vindt en je graag ... wilt hebben.

Als ik zo’n item wil hebben ga ik niet zomaar je vraagprijs bieden. Het is juist het spelletje van MP om te onderhandelen. Dus ik zet lager in om nog wat onderhandelingsruimte te hebben. Als ik dan een reactie krijg van “bedrag x is te weinig, maar voor bedrag y kun je het krijgen” dan overweeg ik dat en doe mogelijk een verbeterde bieding. Als jij niet reageert dan heb ik geen flauw idee wat jouw grens is en laat ik het 9 van de 10 keer lopen want ik heb geen zin in iemand die slecht communiceert.
Ik heb bij al mijn advertenties staan vaste prijs.en dat ik niet inga op biedingen.toch krijg ik biedingen.ik reageer dan toch echt niet .heb absoluut geen trek in dat over en weer mailen.ik zoek geen correspondentie vriend . Kom nou .heb mijn telefoon nummer er bij staan .ze kunnen ook bellen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
chrisjoh schreef:
04-08-2018 19:03
heb mijn telefoon nummer er bij staan .ze kunnen ook bellen.
.
Daar heb ik dan geen zin in, telefonisch contact met een MP-verkoper. Ik heb afspraken liever zwart-op-wit staan.
Alle reacties Link kopieren
ZegmaargewoonTheahoor schreef:
04-08-2018 18:36
ik vind dat hele "spelletje spelen" juist onwijs kinderachtig.

Ik bied wat ik wil geven, heel simpel. Ga echt niet nog 3 x op en neer mailen over de prijs hoor.

Werk zelf altijd met vaste prijzen, zijn er ook mensen die helemaal boos zijn omdat ze niet af mogen dingen (geen cent).
En dan hoeven ze het niet meer omdat ik zo vasthoud aan de prijs.
Onzinnig gedoe en zonde van mijn tijd.

Maar ik lees dat meerdere mensen het dus wel normaal vinden.
Ja, ik vind MP juist wel een plek voor onderhandeling. Zowel als ik koop als wanneer ik verkoop.
Laatst had ik een item op MP gezet. Ik hoefde t niet meer, maar dacht dat t best nog wel wat zou kunnen opleveren. Voor 50 euro erop gezet, maar nauwelijks reactie. Uiteindelijk voor 30 verkocht, want: beter 30 euro verdiend en ding dat niet meer ‘in de weg’ stond dan niks en dat ding op zolder.
Als iemand een item er wekenlang op heeft staat zonder biedingen, neem ik aan dat ze alsnog wel wat willen verdienen. En dat ik dan dus lager kan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan, maar dan werk jij dus niet met vaste prijzen. En ik wel.
Er staat duidelijk in iedere advertentie van mij dat het een vaste prijs is.
Bieden is ingesteld vanaf dat bedrag.

En dan nog zijn er mensen die dan via de mail de helft gaan bieden.
Die willen dus dat spelletje spelen, terwijl ik echt super duidelijk ben in wat het kost.

En ook al staat het wekenlang op MP dan wil nog niet zeggen dat het voor minder weg mag.
Met een paar klikken zet ik het weer bovenaan.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
04-08-2018 19:26
.
Daar heb ik dan geen zin in, telefonisch contact met een MP-verkoper. Ik heb afspraken liever zwart-op-wit staan.
Ik ook. Ik bel alleen als ik per se iets wil hebben en het een ongelooflijk goede deal is (om te zorgen dat ik de 1e ben).
Don't follow me. I'm lost too..
Alle reacties Link kopieren
peach1990 schreef:
31-07-2018 09:26
Ik wordt gek van mensen die niet goed lezen. Ik heb een nog mooie fiets met een paar gebreken (een beetje handig persoon kan het maken en heeft nog jaren een prima fiets) op marktplaats staan. Staat in de titel en in het bericht dus erg duidelijk dat er wat aan gedaan moet worden. Gister een afspraak gemaakt met iemand die komt kijken en verbaasd concludeert dat er wat aan gedaan moet worden. Ja meneer dat stond in de advertentie en wat denk je dan dat je voor 25 euro een perfecte fiets koopt?
Dus nu vraag ik aan iedereen die een bericht stuurt of ze er van op de hoogte zijn dat er wat aan gedaan moet worden. En echt meer dan de helft haakt af omdat ze dat dus niet gelezen hadden. Echt hoe moeilijk is het.
Inderdaad, ronduit irritant; mensen die 1) niet de advertentie (volledig) lezen en 2) verwachten voor een dubbeltje op de eerste rij te kunnen zitten.

Voor € 25 een goede fiets verwachten.. :bonk: Dan kom je ook van een andere planeet :nooo:
Don't follow me. I'm lost too..
Alle reacties Link kopieren
Hier flink aan het verkopen geweest. Meeste gaat goed. Maar 1 ergernis, dat valt mee. Jurk verkocht, bieding geaccepteerd. Kreeg al het adres doorgemaild en stuurde mijn bankgegevens. Kreeg ik een bericht of dat wel klopte, was het geen buitenlandse rekening? Eh, nee, gewoon een Nederlandse, maar niet 1 van de groten. Dus gemaild dat het klopt. Daarna niets meer. Ik heb nog een keer gevraagd dat ik geen geld binnen had, of ze nog interesse had. Geen reactie meer gehad. Raar, ik denk dat ze hoopte dat ik het op zou sturen voordat het geld binnen was. Niet dus.
Gelukkig andere dingen wel verkocht en goed afgehandeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even flink op MP bezig. Ik krijg een bod op een klok. Ga akkoord. En dan het bericht " Ik kom donderdag langs, ik laat het je wel weten als ik eraan kom". Uhm, zullen we eerst bespreken wanneer je kan komen? Nou was ik gewoon thuis hoor, maar zo'n toon kan ik niet tegen. Uiteraard is meneer niet langs geweest.

En dan net. Ik zoek voor dochter mijn oude barbies/barbiekleertjes op MP. Vind ik leuk. Weer een leuk setje gevonden, mocht het overnemen, leuk contact, krijg ik het binnen, 2 kledingstukken gewoon helemaal kapot. En dan heb ik het niet over een draadje maar grote gaten in die toch al niet zo grote stof voor barbie. Wat denk je dan als je dat verkoopt?
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb donderdag een verkoper gemaild dat ik haar artikel over wil nemen voor de vraagprijs, geef mijn adres door na akkoord van haar kant , maak het geld over waarop ik netjes bericht krijg dat ze het geld heeft en laat weten wanneer ze het op de post doet en daarna hoor ik niks meer.. dus ik maandag mailen of het al op de post is, en gisteren nog eens maar krijg gewoon geen antwoord. Kijk ik net op mijn bank, heeft ze het bedrag vrijdag direkt al teruggestort?? Heel vaag.. de advertentie staat er nog gewoon op en er staan ook geen hogere biedingen oid. Waarom doet iemand zoiets?? :-?
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
17-08-2018 22:49
Ik heb donderdag een verkoper gemaild dat ik haar artikel over wil nemen voor de vraagprijs, geef mijn adres door na akkoord van haar kant , maak het geld over waarop ik netjes bericht krijg dat ze het geld heeft en laat weten wanneer ze het op de post doet en daarna hoor ik niks meer.. dus ik maandag mailen of het al op de post is, en gisteren nog eens maar krijg gewoon geen antwoord. Kijk ik net op mijn bank, heeft ze het bedrag vrijdag direkt al teruggestort?? Heel vaag.. de advertentie staat er nog gewoon op en er staan ook geen hogere biedingen oid. Waarom doet iemand zoiets?? :-?
Al een geluk dat je je geld terugkrijgt ...
Alle reacties Link kopieren
Ja dat wel, maar waarom zou je als verkoper niet laten weten dat je het geld hebt teruggestort? De reden zou ook leuk zijn geweest maar dat hoeft niet perse, als ik maar had geweten dat de koop niet doorging had ik verder gezocht en niet voor niks zitten wachten op een pakketje dat nooit komt.. nu heb ik nog niks en ben ik al een week verder. Beetje jammer..
Alle reacties Link kopieren
:lol:
anoniem_373403 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 09:26
Reden: ik kan blijkbaar niet lezen en zien dat ik reageerde op een post uit 2017 hahaha
98.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
17-08-2018 22:49
Ik heb donderdag een verkoper gemaild dat ik haar artikel over wil nemen voor de vraagprijs, geef mijn adres door na akkoord van haar kant , maak het geld over waarop ik netjes bericht krijg dat ze het geld heeft en laat weten wanneer ze het op de post doet en daarna hoor ik niks meer.. dus ik maandag mailen of het al op de post is, en gisteren nog eens maar krijg gewoon geen antwoord. Kijk ik net op mijn bank, heeft ze het bedrag vrijdag direkt al teruggestort?? Heel vaag.. de advertentie staat er nog gewoon op en er staan ook geen hogere biedingen oid. Waarom doet iemand zoiets?? :-?
Helaas al meerdere malen meegemaakt, vooral op populaire artikelen (speelgoed). Men heeft een hoger bod, geen zin om in te pakken of gewoon vage redenen.. gelukkig wel altijd geld teruggestort gekregen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik zie trouwens veel mensen hier klagen over dat ze geen reactie krijgen op een advertentie die er nog wel gewoon staat... Guilty.

Als ik iets verkocht heb, wacht ik eigenlijk altijd gewoon tot de advertentie verloopt en negeer ik nieuwe biedingen :lol: oeps.

Misschien maar eens wat advertenties verwijderen dan.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik echt asociaal.
¡Apagando las luces!
Zeeepje schreef:
18-08-2018 09:32
Ik zie trouwens veel mensen hier klagen over dat ze geen reactie krijgen op een advertentie die er nog wel gewoon staat... Guilty.

Als ik iets verkocht heb, wacht ik eigenlijk altijd gewoon tot de advertentie verloopt en negeer ik nieuwe biedingen :lol: oeps.

Misschien maar eens wat advertenties verwijderen dan.
Aso.

Hoeveel moeite is het om gewoon even aan te klikken dat het verkocht is.
Alle reacties Link kopieren
Maakt het echt zo veel uit? Het is marktplaats, kans dat dingen niet perfect lopen is 100%. Als ik geen reactie van iemand krijg, is dat jammer en zoek ik verder. Ik neem dan aan dat het product al weg is of dat mijn bod niet goed was, interesseert mij wat op welk knopje die verkoper klikt eigenlijk.
Nou 2 reacties en beide vinden je aso. Wat denk je zelf?
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
18-08-2018 11:33
Nou 2 reacties en beide vinden je aso. Wat denk je zelf?
Dat twee mensen tijd te veel hebben en anders over dingen denken dan ik.

Oh wacht, je verwacht dat ik nu schuldbewust in een hoekje ga zitten huilen :lol:
Doe niet zo dom. Je vraagt het hier toch?
Alle reacties Link kopieren
Zeeepje schreef:
18-08-2018 09:32
Ik zie trouwens veel mensen hier klagen over dat ze geen reactie krijgen op een advertentie die er nog wel gewoon staat... Guilty.

Als ik iets verkocht heb, wacht ik eigenlijk altijd gewoon tot de advertentie verloopt en negeer ik nieuwe biedingen :lol: oeps.

Misschien maar eens wat advertenties verwijderen dan.
Het zijn juist mensen zoals jij die het goede publiek op Marktplaats wegjagen.
Don't follow me. I'm lost too..
Alle reacties Link kopieren
Zeeepje schreef:
18-08-2018 11:28
Maakt het echt zo veel uit? Het is marktplaats, kans dat dingen niet perfect lopen is 100%. Als ik geen reactie van iemand krijg, is dat jammer en zoek ik verder. Ik neem dan aan dat het product al weg is of dat mijn bod niet goed was, interesseert mij wat op welk knopje die verkoper klikt eigenlijk.
Ik vind het goed van je dat je het je nu realiseert en die advertenties gaat verwijderen. Wat dat betreft heeft het niet zoveel zin om dan nu nog in te gaan wrijven dat het aso zou zijn, juist nu je 'je leven wilt beteren'.

Wel vind ik je er heel luchtig over doen. Ja, als koper maakt het mij veel uit inderdaad. Ik koop op Marktplaats dingen die ik nodig heb, niet puur voor de lol. En dan is het heel vervelend als dingen in het luchtledige blijven hangen en ik geen idee heb waar ik aan toe ben. Ik bied op 1 item tegelijk, want als ik bied dan vind ik het flauw en vervelend voor de verkoper om me later weer terug te trekken (andere bieders zijn dan vaak alweer voorzien en dan moet de verkoper weer van vooraf aan beginnen). Als mensen dan niet reageren kost het me nodeloos veel tijd, elke keer weer een paar dagen voor nop wachten (en pas geleden mijn dochter ook die zich al erg verheugde op de mogelijke fiets voor haar) voor ik weer verder kan. Terwijl het voor de verkoper slechts de moeite van 1 klik is om de advertentie even te verwijderen.
BruinHondje schreef:
04-08-2018 22:32
Inderdaad, ronduit irritant; mensen die 1) niet de advertentie (volledig) lezen en 2) verwachten voor een dubbeltje op de eerste rij te kunnen zitten.

Voor € 25 een goede fiets verwachten.. :bonk: Dan kom je ook van een andere planeet :nooo:
Ik was ooit zo dom om te geloven dat een fiets van een paar 10jes best nog wel te rijden valt. Mijn fiets was gestolen en moest toen heel snel een andere, dat bleek dus achteraf echt een miskoop. Naief heel naief :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Ik doe tegenwoordig niets meer met marktplaats, ik ga wel naar de kringloop, dat bevalt me een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even om hier te toetsen of ik het hetzelfde zie als anderen of dat ik ook aso bezig ben: als iemand iets wil kopen (langskomen of geld overmaken) zet ik het op gereserveerd. En daar laat ik het dan op staan tot de AD verdwijnt. Ik vind het ergens fijn om te laten staan dat de "zaken" goed gaan. Is dat aso? JE ziet dat het product niet meer beschikbaar is.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven