Geld & Recht alle pijlers

minderjarig kind en gedrag deurwaarder

20-04-2012 12:40 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gegoogled, maar het niet kunnen vinden.

Mag een deurwaarder tegen een minderjarige kind, dat alleen thuis is, zeggen dat hij beslag komt leggen ?

Volgens mij mag dat niet en had hij of zij andere keer terug moeten komen ?

Wie weet het antwoord
Ja dat mag. Een deurwaarder mag ook binnentreden als er niemand aanwezig is.
quote:felicia schreef op 20 april 2012 @ 13:14:

[...]

Alvorens er een dagvaarding uit wordt gebracht moet de deurwaarder de GBA checken. Het adres waar de debiteur ten tijde van de dagvaarding staat ingeschreven is het adres waar op wordt betekent. Wat in de GBA staat wordt verondersteld juist te zijn en wanneer daar is betekent, gaat de rechter er vanuit dat de debiteur bekent is met de dagvaarding. Als vervolgens vonnis is gewezen en het vonnis is betekent (dit weer na het nemen van een nieuwe GBA) dan mag de deurwaarder over gaat tot het leggen van een vorm van beslag. Ook dit beslag moet weer worden betekent, ook dit weer op na het nemen van een GBA. Als een zaak binnen komt bij de deurwaarder wordt als eerste een GBA genomen. Als dan blijkt dat debiteur verhuisd is wordt eerst nog een sommatie naar het nieuwe adres verstuurd voor dat gedagvaard word. De kans is dus ontzettend klein dat iemand niet op de hoogte is van de vordering. Daarbij is het de eigen verantwoordelijkheid van de debiteur om verhuizingen door te geven. Daarmee ontkom je niet aan je schuld.Precies. Eigen verantwoordelijkheid.
quote:kwatta-katta schreef op 20 april 2012 @ 13:00:

[...]

Voor beslaglegging is een uitspraak van de rechter nodig. De aankondiging van de beslaglegging wordt daarna als exploot persoonlijk door de deurwaarder bezorgd. Als dat niet op het goede adres kon, is de schuldenaar te laat geweest met wijzigen adres in de GBA. Eigen schuld dus.Ja tuurlijk en iedere deurwaarder checkt keurig het adres alvorens brieven en dergelijke te komen brengen. Heb je enig idee hoe laks veel deurwaarders zijn met het daadwerkelijk checken van informatie? Kreeg hier ooit eens een heel rechtbankgebeuren. Bleek dat de deurwaarder een oud adres had gebruikt en niets had gecheckt. Let wel, ik woonde op dat moment al drie jaar!! op mijn adres en had dat indertijd netjes doorgegeven bij de gemeente.
Dus moeder in kwestie dacht dat ze, door haar minderjarige kind alleen thuis te laten, de beslaglegging tegen kon gaan / uit laten stellen? Of begrijp ik het nu verkeerd?
je begrijpt t verkeerd Stampertje, er was geen vooraankondiging geweest, tenminste niet ontvangen.

maar topic kan dicht, wij hadden het fout blijkbaar, toen we dachten dat deurwaarder dit niet tegen haar minderjarige kind mocht zeggen.

bedankt allemaal
quote:dasminder schreef op 20 april 2012 @ 15:32:

je begrijpt t verkeerd Stampertje, er was geen vooraankondiging geweest, tenminste niet ontvangen.

maar topic kan dicht, wij hadden het fout blijkbaar, toen we dachten dat deurwaarder dit niet tegen haar minderjarige kind mocht zeggen.

bedankt allemaal

Als de deurwaarder idd geen info heeft ingewonnen over het juiste woonadres en nu pas er mee aan komt, kan je eventueel een klacht indienen bij de kamer voor gerechtsdeurwaarders in Amsterdam.

http://www.kbvg.nl/index.php?id=134
quote:saartjuh schreef op 20 april 2012 @ 13:20:

[...]

Dit klopt. Al kan het zijn dat een deurwaarder het toch probeert op het oude adres, ter controle. (heb me hier een aantal x gelegitimeerd

Heb er ook al meerdere gehad, laten checken bij gemeente en die mensen zijn hier wel uitgeschreven, dus je zou verwachten dat ze niet meer komen,maar goed.

Was allang blij dat ik die keren thuis was, stel dat ze je hele huis leeghalen terwijl je er niet bent en het niet eens jou schuld is.
quote:dasminder schreef op 20 april 2012 @ 12:40:

Ik heb gegoogled, maar het niet kunnen vinden.

Mag een deurwaarder tegen een minderjarige kind, dat alleen thuis is, zeggen dat hij beslag komt leggen ?

Volgens mij mag dat niet en had hij of zij andere keer terug moeten komen ?

Wie weet het antwoord Aanbellen en vertellen dat hij beslag komt leggen dat mag hij best doen. Maar binnentreden en daadwerkelijk beslag leggen is een ander verhaal.

Om beslag te mogen leggen heeft hij een gerechtelijk vonnis of een dwangbevel nodig. Anders kan hij geen beslag leggen. Dat is tevens zijn machtiging waarmee de deurwaarder kan binnentreden. Het zogenaamde executoriale titel. Echter hiermee kan de deurwaarder nog steeds niet zomaar binnentreden.

De deurwaarder heeft toestemming nodig van de bewoner/rechthebbende van het pand. De deurwaarder dient zich kenbaar te maken middels een legitimatiebewijs en heeft dan ook het vonnis bij zich.

Wanneer er geen bewoner aanwezig is / de bewoner de deurwaarder niet binnen laat kan de deurwaarder niet naar binnen. De deurwaarder zal dan in gezelschap van de politie moeten binnentreden. De ambtenaar van de politie moet een hulpofficier van jusitie (hovj) zijn. De hovj vertegenwoordigt in dat geval de bewoner en ziet erop toe dat alles volgens de regels verloopt.

Na het binnentreden van de woning zonder toestemming van de bewoner moet er proces verbaal worden opgemaakt waarin beschreven staat:

- Hoe men is binnen gekomen,

- Wie er binnen zijn geweest en waarom?

- Wat is er allemaal in beslag genomen?

Een kopie van dit proces verbaal moet 4 dagen nadat men binnen is geweest naar de bewoner verzonden worden.

Wanneer het kind de deur opent en de deurwaarder binnen laat is er zover ik weet geen sprake meer van binnen treden zonder toestemming. Want het kind is ook bewoner en mag daardoor mensen binnen laten.
quote:dasminder schreef op 20 april 2012 @ 15:32:

Ook meegemaakt, met KPN. Die hadden brieven voor graafwerkzaamheden op het nieuwe adres en waarvan wij niet eens wisten dat ze apart betaald moesten worden, naar het oude adres gestuurd, zeven maanden nadat de werkzaamheden waren uitgevoerd en onze post niet meer werd doorgestuurd. De bewoners van ons oude huis gooiden deze post weg en we wisten oprecht van niks.

Het rare was dat we wel ándere post van KPN op ons nieuwe adres ontvingen. Dat konden we bewijzen.

De vordering werd uiteindelijk teruggetrokken. We mochten de 'gewone' nota betalen.

Maar bij ons stond dus ook vanuit het niks een deurwaarder aan de deur. Vervelend zeg Dasminder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven