Geld & Recht alle pijlers

Misleiding door internetprovider?

06-11-2016 11:42 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik ben mn diverse abonnementen (energie, daar heb ik gister een topic over geopend) eens onder de loep aan het nemen.

Vandaag eens met mn internet/tv/telefoon producten aan de gang gegaan.

Ook bij mijn internetprovider ben ik al klant vanaf het moment dat er alleen nog telefoon bestond, nooit gewisseld. Wel steeds een aanpassing, internet erbij, tv erbij.. etc.

Op een gegeven moment via een stappenplan gekozen - wat wilt u en welk pakket past daarbij - met internettende en game spelende kinderen voor een wat duurder pakket met sneller internet.

Nu de kinderen dat gamen enz. achter zich hebben gelaten - denk ik terug te kunnen gaan naar een meer basis pakket, van dezelfde provider, dat dan wel. Scheelt toch al zo'n 11,00 per maand.

Wel even vergelijken wat dan precies het verschil is, wil er niet teveel op achteruit gaan.

Doe dus de postcode check voor het goedkope pakket.. en dan voor mijn huidige duurdere pakket...

blijkt dat het duurdere pakket op mijn adres niet geleverd wordt omdat de snelheid niet gehaald kan worden..

Huh? Ik kijk nog even of het klopt..ik heb toch dat standaard..?? Ja en wel vanaf medio 2013..

Snel rekensommetje leert mij dat ik dan al ruim drie jaar elke maand 11 euro voor iets heb betaald waar ik geen gebruik van kan maken.

Direct contact opgenomen met de provider, die zegt dat ik zelf gekozen heb voor dat pakket en dat ook in mijn bevestigingsbrief staat dat de door mij gekozen snelheid ook daadwerkelijk is geleverd.

Mijn tegenwerping dat ik als klant niet technisch ben, en mag verwachten dat ik juist geinformeerd wordt door de provider die wel weet hoe die dingen werken, heeft geen effect.

Wanneer ik zeg dat ze dat blijkbaar op dit moment wel doen, is het antwoord, ja dat is op een gegeven moment wel de policy geworden.

Dan zeg ik: hadden jullie dan op dat moment mij als bestaand gebruiker van deze luchtbel niet in kunnen lichten?

Dan wordt weer terug verwezen naar mijn eigen verantwoordelijkheid in deze.

Ik voel me misleid.

Helaas kon de medewerkster niets voor me betekenen, maar ze heeft een klachtenformulier aangemaakt, en ik zou er nog van horen.

Ik verwacht er eigenlijk niets van, zo als de boot nu al werd afgehouden.

Voel me echt super genept.
Heb je de hogere snelheid nou wel of niet daadwerkelijk gekregen?

Heb je nu ook nog dat duurdere pakket? Want dan zou je de snelheid kunnen meten. Daar zijn verschillende sites voor ( op de pc - bekabeld internet)
Je bent zelf een theepot
Laat me raden: Ziggo.
Inderdaad even zelf je snelheid meten. Dan weet je hoe het er voor staat
Kijk eens na wat in 2013 de snelheid was die bij je pakket hoorde en wat deze nu is.

Het kan zomaar zijn dat de toenmalige snelheid WEL haalbaar is/was, maar dat het pakket inmiddels versneld is naar iets dat bij jou nu niet kan.

Ik heb zoiets ook gehad en ben keurig overgezet naar een "lager" pakket dat wel aansluit bij mijn haalbare snelheid. En inmiddels is er technisch meer haalbaar en ben ik gratis binnen mijn pakket "versneld".
http://www.speedtest.net/nl/

eens met de voorgangers, doe even een paar keer per dag een test.
Ik denk in dit geval helaas pindakaas...

Maar jouw kinderen konden gewoon gamen en hadden wel snel

internetverbinding?

Je kan natuurlijk ook weggaan bij je huidige provider.

Wel lullig voor je.
Prrrr, mauw miawwwww.
Maar je hebt dus zelf bevestigd dat de snelheid wel werd geleverd maar je hebt dat dus helemaal niet gecontroleerd?

Dan kan het toch niet hun fout zijn? Dit heb je toch echt zelf gedaan.
Rare kinderen trouwens in 3 jaar tijd van veel gamen naar helemaal niet meer. Die van ons was 3 jaar geleden al aan het zeuren over internet te langzaam en nu mag ik toch echt niet naar beneden brengen. En hebben nog minimaal 5 jaar te gaan voor dat dat ophoud cq uit huis gaat.
fietsen varen vrouwelijk doen
Als ik jou was zou ik niet luisteren naar de idioten hier die zeggen dat het je eigen schuld is. Je provider wist/ had kunnen weten dat ze jou een product verkochte dat je niet kan afnemen. Ik vind het compleet logisch dat, als je niet technisch onderlegd bent, dit niet wist. Het was netjes geweest als jouw provider dit had gemeld; dat noemen ze klantvriendelijkheid. Jouw provider heeft gewoon zijn zakken gevuld. Ik zou kijken of er een andere provider is die dezelfde diensten levert. Zo ja, zou ik je huidige provider opbellen en zeggen dat je wenst op te zeggen als je geen compensatie krijgt. Zodra je de compensatie hebt ontvangen (zonder hiervoor een nieuw abonnement te hoeven afsluiten met wederom een looptijd van minimaal 1 jaar). Zou ik alsnog opzeggen.

Succes!
Het internet bij mij thuis is vaak zo traag als stroop. Hier heb ik in het verleden meerdere keren over gebeld wanneer het heel erg was. Naar de provider. N.a.v. deze telefoontjes kreeg ik dan het advies om naar een ander kanaal te switchen waar het dan 'minder druk' zou zijn. Soms hielp dat, en andere keren weer niet.

Ik had dan contact met een medewerker van de provider. Een keer was het advies om de afstand van het modem tot de betreffende laptop te gaan meten, een heel gedoe, aan de telefoon met een meetlat. Zo groot zijn de afstanden in mijn huis niet, maar er werd me wel geadviseerd om een wifi versterker aan te schaffen.

Tijdens deze momenten hadden ze me ook kunnen vertellen dat van de door mij afgenomen snelheid geen gebruik kon worden gemaakt op mijn adres. Nu doen ze dit via hun website ten opzichte van potentiele nieuwe klanten wel. In mijn geval wordt het teruggeredeneerd naar mijn eigen keuze.

Tuurlijk heb ik die keuze destijds zelf gemaakt. Maar wel op hun advies.

En het checken van de haalbare snelheid, daar was ik - tot nu - niet bekend mee.

Dat zal ik even gaan doen.
Livva99,

Precies.

Dat is ook wat ik van plan ben.

Ze hebben me willens en wetens iets verkocht waarvan ze wisten dat ik er geen gebruik van kan maken.

En zoals in mijn laatste post hiervoor, ik heb zo vaak gebeld met vragen waarom mijn internet zo traag was.
quote:willem1959 schreef op 06 november 2016 @ 11:59:

Laat me raden: Ziggo.Nee. Ik was wel aan het kijken of ik daarheen wil overstappen.
3 jaar geleden lagen de snelheden trouwens een stukje anders.

Stel je nam toen het duurste pakket van 50 Mb wat nu is geworden 150Mb betaalnje natuurlijk voor het contract van 50Mb en de gratis erbij gekregen snelheid.

Dat duurste pakket van nu is anders dan de jouwe TO dus ook heelngoed mogelijk dat die niet leverbaar is. Wat niks wil zeggen over wat jij in die 3 jaar gekregen hebt.
quote:hallodaar... schreef op 06 november 2016 @ 12:33:

Het internet bij mij thuis is vaak zo traag als stroop. Hier heb ik in het verleden meerdere keren over gebeld wanneer het heel erg was.Maar hoe bepaalde jij dat dan van traag alsnje de snelheidscheck niet kent. En enig idee wat je kinderen echtgenoot aan het doen waren. Ik ken meerdere programma's waarmee ik zo de hele bandbreedte kan opslokken en dan lijkt het voor de rest dat het langzaam is terwijl dat niet het geval is.
quote:Annelleke schreef op 06 november 2016 @ 12:09:

Maar je hebt dus zelf bevestigd dat de snelheid wel werd geleverd maar je hebt dat dus helemaal niet gecontroleerd?

Deze vraag heb ik ook, want dat snapte ik niet helemaal in je verhaal. Zeker met de aanvulling dat je vaak gebeld hebt over traag internet. Verder zou ik ook echt not amused zijn en hier zeker over klagen en geld terugeisen. En daarna overstappen. Bah, vind het echt sluwe praktijken.
quote:zeefietser1 schreef op 06 november 2016 @ 12:22:

Rare kinderen trouwens in 3 jaar tijd van veel gamen naar helemaal niet meer. Die van ons was 3 jaar geleden al aan het zeuren over internet te langzaam en nu mag ik toch echt niet naar beneden brengen. En hebben nog minimaal 5 jaar te gaan voor dat dat ophoud cq uit huis gaat.Wow, wat heeft dit er nou mee te maken? Sommige mensen proberen ook daadwerkelijk te zeiken over alles.
quote:zeefietser1 schreef op 06 november 2016 @ 12:22:

Rare kinderen trouwens in 3 jaar tijd van veel gamen naar helemaal niet meer. Die van ons was 3 jaar geleden al aan het zeuren over internet te langzaam en nu mag ik toch echt niet naar beneden brengen. En hebben nog minimaal 5 jaar te gaan voor dat dat ophoud cq uit huis gaat.Niets raars aan mijn middelste gamede ook veel online twee jaar terug. Nu nauwelijks. Niets vreemds aan.
quote:hallodaar... schreef op 06 november 2016 @ 12:36:

Livva99,

Precies.

Dat is ook wat ik van plan ben.

Ze hebben me willens en wetens iets verkocht waarvan ze wisten dat ik er geen gebruik van kan maken.

En zoals in mijn laatste post hiervoor, ik heb zo vaak gebeld met vragen waarom mijn internet zo traag was.Let wel dat het om bekabeld internet gaat hè? Aan de wifisnelheid kan een provider minder doen
Je bent zelf een theepot
quote:poldervrouw schreef op 06 november 2016 @ 13:03:

[...]

Niets raars aan mijn middelste gamede ook veel online twee jaar terug. Nu nauwelijks. Niets vreemds aan.Nee zeker niet maar heb zelf zoonlief eerst een jaar of 2 laten zeuren over sneller internet, nu is het zijn computer weer maar niks mis mee dus wachten we maar weer.
Laat me raden: KPN. Je wordt in ieder geval wel koninklijk genaaid, dat scheelt.
Niks niks
quote:chocolol schreef op 06 november 2016 @ 12:54:

[...]

Deze vraag heb ik ook, want dat snapte ik niet helemaal in je verhaal. Zeker met de aanvulling dat je vaak gebeld hebt over traag internet. Verder zou ik ook echt not amused zijn en hier zeker over klagen en geld terugeisen. En daarna overstappen. Bah, vind het echt sluwe praktijken.

Provider zei vanochtend dat de snelheid duidelijk in de bevestigingsmail n.a.v. mijn bestelling heeft gestaan, dus a: ik heb er zelf voor gekozen, en b: dat hebben zij dus ook nog eens expliciet aangegeven.

Dus, volgens hen heb ik zelf ingestemd met het afnemen van deze snelheid.

Als je het zo sec stelt, kan ik er inderdaad niets tegenin brengen.

Maar zij weten dat hetgeen ze bieden een reëel aanbod is of niet. En naar mijn mening is hun aanbod niet reëel geweest.

Ik ben nu de aanbiedingen van andere providers aan het bekijken, en bij sommigen kan er niet eens interactieve tv op mijn adres geleverd worden..dit klopt trouwens ook niet want op dit moment heb ik dat wel.

Ik vind dat wel erg raar. Het lijkt wel of de gegevens m.b.t. beschikbaarheid op mijn adres niet juist zijn.
De internetsnelheid is van veel dingen afhankelijk. Zomaar zeggen dat je een snelheid wel of niet haalt is onzin. En drie jaar geleden golden er sowieso andere snelheden.

Wat wil je nou precies? 36 x 11 euro terug?
Maar heb je nou al je snelheid gemeten?
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven