Geld & Recht alle pijlers

Motorrijtuigbelasting

13-09-2016 23:07 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik hoop dat ik hier iemand vind die mij wat antwoorden kan geven.

Een paar jaar geleden is de motor van mijn man in beslag genomen wegens verkeerd parkeren, nu ontdekte ik net( mijn man had me er niet over verteld) dat wij nog steeds motorrijtuigbelasting betalen voor die motor, en dat terwijl hij de motor al jaren niet meer heeft. Iemand enig idee waar ik moet zijn om dit te stoppen? Want mij lijkt toch dat je niet moet betalen voor iets dat je niet meer hebt? Of zie ik dat verkeerd?
Vrienden heb je nooit teveel
Huh? En het komt niet terug op de rekening?

Even bellen met de RDW en de Belastingdienst wat er nog op wiens naam geregistreerd staat.

Betaalt hij ook nog altijd verzekering? Bestaat de motor nog? Heb je een vrijwaringsbewijs? Waar is die motor nu? Anders heb je misschien ook wel elk kwartaal een boete voor het niet in stand houden van een verzekering oid.
In beslag genomen wegens fout parkeren? Bijzonder.
quote:MinkeDeWit schreef op 13 september 2016 @ 23:12:

In beslag genomen wegens fout parkeren? Bijzonder.

Ik denk dat een motor ook wel weggesleept kan worden als deze fout staat geparkeerd (net als een auto). Maar zolang je die motor niet ophaalt of iets dergelijks, blijft die motor je eigendom en moet je zorgen voor een verzekering en betaal je motorrijtuigenbelasting.

Dus TO, wat is er met die motor gebeurd?
quote:nerdopviva schreef op 13 september 2016 @ 23:14:

[...]

Ik denk dat een motor ook wel weggesleept kan worden als deze fout staat geparkeerd (net als een auto). Maar zolang je die motor niet ophaalt of iets dergelijks, blijft die motor je eigendom en moet je zorgen voor een verzekering en betaal je motorrijtuigenbelasting.

Dus TO, wat is er met die motor gebeurd?Dan haal je hem toch direct op?
quote:MinkeDeWit schreef op 13 september 2016 @ 23:17:

[...]

Dan haal je hem toch direct op?Dat lijkt mij ook, dus ik ben wel benieuwd wat er is gebeurd.
Als je niet meer de eigenaar bent van de motor. Moet je m afmelden bij de verzekering en bij de belasting

Het te veel betaalde wordt dan terug gestort op de rekening.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Hij is in beslag genomen, maar dan betaal je de boete en dan is het toch klaar? waarom heeft hij hem niet opgehaald?
Waarom denken jullie beide dat de motor niet meer van je man is, als hij in beslag wordt genomen?
jaren geleden??? Ik ben ook wel heel benieuwd waarom je man niet gewoon een boete heeft betaald en motor heeft opgehaald. Zoveel tijd blijven betalen voor iets dat je niet meer hebt? Zeer vreemd....
Zonder oorzaak geen gevolg
Dat was een keer bij mr visser. Bij een in beslag genomen voertuig blijf je verantwoordelijk, ook voor apk bijv...
Inbeslagname betekent idd. niet dat je geen eigenaar meer bent. Jaren geleden had ik een motor die al weinig meer waard was en die toen gestolen werd. Na twee weken werd hij teruggevonden. Ik heb toen bij het depot van de politie officieel afstand gedaan. Daarna kreeg ik autimatisch de teveel betaalde belasting terug en kon ik de verzekering van de motor stopzetten.

Ik zou inderdaad maar eens heel gauw gaan uitzoeken hoe het met de verzekering zit. Die premie is waarschijnlijk nog een stuk meer dan de belasting, en de boete voor onverzekerd zijn zeker.

Maar waarom kom jij hier nu pas achter? Kijk jij nooit naar jullie rekeningoverzichten?
Maar hebben jullie ooit dit kenteken geschorst? Want dat is iets wat de politie niet voor je doet!

Je moet dus afstand doen van de motor.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:MinkeDeWit schreef op 13 september 2016 @ 23:12:

In beslag genomen wegens fout parkeren? Bijzonder.Ja , nog nooit van gehoord
.
Je moet sowieso een vrijwaringsbewijs hebben, motor moet van jullie naam af anders blijf je betalen
.
quote:isa__88 schreef op 14 september 2016 @ 10:50:

[...]

Ja , nog nooit van gehoord

Nog nooit dit bord gezien?:

https://pbs.twimg.com/media/CCyTLW0VEAEFE7w.jpg
quote:RegalPrinces schreef op 14 september 2016 @ 10:53:

[...]

https://pbs.twimg.com/media/CCyTLW0VEAEFE7w.jpgJawel. Maar in beslag nemen is iets heel anders. Dan krijg je hem niet zomaar terug. Bij wegslepen hoef je maar te betalen en dan mag je je voertuig zo weer meenemen.
quote:RegalPrinces schreef op 14 september 2016 @ 10:53:

[...]

https://pbs.twimg.com/media/CCyTLW0VEAEFE7w.jpg

Ja maar dat noem ik niet echt in beslag nemen, je kan hem gewoon weer ophalen tegen betaling.

Vraag me af waarom to en man dat niet hebben gedaan
.
Misschien bedoelt TO dat wel?
Wel jammer dat TO niet even opheldering geeft..
quote:Ms-mieps schreef op 14 september 2016 @ 15:51:

Wel jammer dat TO niet even opheldering geeft..Inderdaad.
quote:Sofief schreef op 14 september 2016 @ 06:27:

Dat was een keer bij mr visser. Bij een in beslag genomen voertuig blijf je verantwoordelijk, ook voor apk bijv...Klopt. Je blijft verantwoordelijk voor de verzekering en APK als je voertuig in beslag is genomen, tot op het moment dat het voertuig is opgenomen bij Domeinen Roerende Zaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven