Geld & Recht alle pijlers

MP second opinion gevraagd.

23-11-2013 13:35 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets op MP staan.

Met een koper een overeenkomst bereikt en de koper zou hem vandaag komen halen.

Er is nog een andere koper geïnteresseerd.

Vandaag heb ik op alle mogelijke manieren koper 1 proberen te contacteren.

SMS, mail, bellen. Bij bellen krijg ik "in gesprek". Ik dacht nog dat koper mij probeerde te bellen maar ik hoor nog niks.

Vanmorgen eerst een sms gestuurd, hoe laat ze wilde komen. Daarna drie keer geprobeerd te bellen en later nóg eens gesmst of ze zo snel mogelijk wil laten weten hoe laat ze komt.

Stilte, stilte, stilte.

Ik ben erg geneigd om met koper 2 in zee te gaan, die het ding erg graag wil hebben en wil komen halen.

Vinden jullie dat ik aso ben als ik een afspraak maak met koper 2?
668, the neighbour of the Beast
Als koper 2 het ding zo graag wil hebben kan hij/zij nog wel een dagje wachten. Je hebt afgesproken met koper 1 dat het vandaag opgehaald wordt. De dag is nog lang niet om en afspraak is afspraak.

Komen ze vandaag niet, dan is het morgen voor koper 2.
deal is deal

en je probeert het pas 1 dag. Kom op zeg, als iemand een week niet reageert heb je recht van spreken.
Maar koper 1 kan niet in redelijkheid van mij verwachten dat ik de hele dag blijf zitten wachten tot koper 1 zich verwaardigt langs te komen.

Ik weet bijna zeker dat koper 1 moet wéten dat ik gebeld heb.

Ik copy paste even van elders:

Vanmorgen drie keer gebeld. Eerste keer viel mijn verbinding weg voor ik gehoor kreeg.

Tweede keer ging ie één keer over en kreeg ik daarna dat het nummer bezet was.

Misschien probeerde ze mij te bellen dus. Derde keer kreeg ik weer hetzelfde. Weer één keer over gaan en daarna die melding.

Dan zijn er twee mogelijkheden. Of ze probeerde mij te bellen en dan had ze daarna toch wel iets mogen laten horen. Of ze zat met een ander te bellen en dan moet ze ook mijn eerdere sms gelezen hebben en had ze ook wel iets moeten laten horen. Of ze drukte me weg en in dat geval had ze zéker iets mogen laten horen.

Hoe dan ook moet ze volgens mij iets gezien hebben en daarom baal ik er ook van als een stekker.

En dan denk ik, heb iig het fatsoen iets te laten weten en laat iemand niet zo hangen.
Dat is dus mijn probleem. Ik houd het ding al een week vast voor koper 1 terwijl die het allang had komen halen.

Ik heb de hele week niks gehoord om een afspraak te maken en moet er nu zelf achteraan. Terwijl de afspraak was dat koper 1 mij gisteren zo contacteren voor een exacte afspraak.
Vandaag afwachten en morgen is het voor koper 2.

Ik zou er dan weer niet voor thuis blijven. Ze heeft je nummer, ze belt je wel als ze een tijd wil afspreken.
Ik zou koper 1 smsen dat vanavond koper 2 van plan is om langs te komen (puur voor een beetje druk op de ketel). Koper 1 heeft nog tot 18 uur om te komen/reageren/bevestigen en daarna ga je koper 2 benaderen voor een moment om af te spreken.
Laatste bericht niet gelezen.

Als ze gister had zullen bellen en dat niet heeft gedaan, dan heeft ze de afspraak toch al verbroken? Je kiest er zelf voor om het een week voor iemand vast te houden, maar als diegene dan niet doet wat is afgesproken, dan is dat wat mij betreft ontbinding van de overeenkomst.
quote:patchouli_ schreef op 23 november 2013 @ 13:47:

Laatste bericht niet gelezen.

Als ze gister had zullen bellen en dat niet heeft gedaan, dan heeft ze de afspraak toch al verbroken? Je kiest er zelf voor om het een week voor iemand vast te houden, maar als diegene dan niet doet wat is afgesproken, dan is dat wat mij betreft ontbinding van de overeenkomst.

Mijn idee dus, maar ik wil dan ook weer geen aso zijn. Ik heb haar maandag gesproken en ze kon pas in het weekend komen halen. Geen probleem.

Ze zou vrijdag even bellen voor een afspraak. Niet gedaan.

Dus ik heb vanmorgen om 9 uur een smsje gestuurd hoe laat ze komt. Om 11 uur nog eens proberen te bellen en om 12 uur wéér gesmst of ze alsjeblieft z.s.m. iets wil laten weten.

Ik denk dat ik van mijn kant wel genoeg moeite gedaan heb....

Nu is daar koper 2 die serieus interesse heeft. En ook bij mij groeit het geld niet aan de bomen, dus als koper 2 wél serieus wil langs komen, dan graag...

Maar ik zat een beetje te twijfelen hoe lang ik nog moest wachten.
quote:Marels schreef op 23 november 2013 @ 13:50:

[...]

Mijn idee dus, maar ik wil dan ook weer geen aso zijn. Ik heb haar maandag gesproken en ze kon pas in het weekend komen halen. Geen probleem.

Ze zou vrijdag even bellen voor een afspraak. Niet gedaan.

Dus ik heb vanmorgen om 9 uur een smsje gestuurd hoe laat ze komt. Om 11 uur nog eens proberen te bellen en om 12 uur wéér gesmst of ze alsjeblieft z.s.m. iets wil laten weten.

Ik denk dat ik van mijn kant wel genoeg moeite gedaan heb....

Nu is daar koper 2 die serieus interesse heeft. En ook bij mij groeit het geld niet aan de bomen, dus als koper 2 wél serieus wil langs komen, dan graag...

Maar ik zat een beetje te twijfelen hoe lang ik nog moest wachten.In dat geval zou ik zeggen dat ze vóór 17 uur moet komen halen en als ze om 17 uur niet geweest is á la minute koper 2 bellen.
Mensenhandel is strafbaar.
quote:Marels schreef op 23 november 2013 @ 13:40:

Maar koper 1 kan niet in redelijkheid van mij verwachten dat ik de hele dag blijf zitten wachten tot koper 1 zich verwaardigt langs te komen.

Ik weet bijna zeker dat koper 1 moet wéten dat ik gebeld heb.

Ik copy paste even van elders:

Vanmorgen drie keer gebeld. Eerste keer viel mijn verbinding weg voor ik gehoor kreeg.

Tweede keer ging ie één keer over en kreeg ik daarna dat het nummer bezet was.

Misschien probeerde ze mij te bellen dus. Derde keer kreeg ik weer hetzelfde. Weer één keer over gaan en daarna die melding.

Dan zijn er twee mogelijkheden. Of ze probeerde mij te bellen en dan had ze daarna toch wel iets mogen laten horen. Of ze zat met een ander te bellen en dan moet ze ook mijn eerdere sms gelezen hebben en had ze ook wel iets moeten laten horen. Of ze drukte me weg en in dat geval had ze zéker iets mogen laten horen.

Hoe dan ook moet ze volgens mij iets gezien hebben en daarom baal ik er ook van als een stekker.

En dan denk ik, heb iig het fatsoen iets te laten weten en laat iemand niet zo hangen.

je hebt een deal met koper 1, de dag is nog niet voorbij.

Het is onfatsoenlijk om nu al over te stappen naar koper 2. Je bent verblind door die dollartekens in je ogen
quote:dapperedoda schreef op 23 november 2013 @ 13:54:

[...]

In dat geval zou ik zeggen dat ze vóór 17 uur moet komen halen en als ze om 17 uur niet geweest is á la minute koper 2 bellen.Dat had ze dus van te voren moeten afspreken.
quote:Istar_ schreef op 23 november 2013 @ 13:57:

Mensenhandel is strafbaar.ook dat
Jij bent met koper 1 overeen gekomen dat die persoon het item vandaag zou komen halen. Je hebt een deal.

Dat als je fatsoen hebt, dan mail je persoon 2 dat als persoon 1 het item vandaag niet op komt halen, dat die persoon het item kan halen en dat je hem/haar iets laat weten, zodra persoon 1 is geweest of vanavond als persoon 1 niet is geweest.

@Marels, ik vind je al onduidelijk in bovenstaande posts in dit topic.

Waarom ben je sowieso niet wat duidelijker qua afspaaktijd (bijv. tussen 13:00 en 14:00 uur of afspreken rond 13:30 uur is voor beide partijen duidelijker en prettiger) Jij bent dan vrijer in je doen en laten in buiten huis, je zit niet een hele dag te wachten. Daarbij had je dan naar persoon 2 ook gelijk meer duidelijkheid kunnen geven ( via mail laten weten dat na je hem/haar rond 15:00 zal laten weten of hij/zij het kan halen)
quote:Istar_ schreef op 23 november 2013 @ 13:58:

[...]

Dat had ze dus van te voren moeten afspreken.Ja, als koper 1 zoals afgesproken gisteren even gebeld had om de def. time & place af te spreken. Maar dat heeft koper 1 niet gedaan. Dus die begon met het niet nakomen van afspraken...
Ben t overigens wel eens met Limelight dat je beter een tijdslot kunt afspreken ipv een hele dag.
Ik zou voor koper 2 gaan na al die moeite sorry hoor maar hoe vaak er tegen mij niet gezegd is dat ze het komen halen en dan vervolgens niet op komen dagen.. Je hebt contact gezocht. Desnoods stuur je nog sms of spreekt vm in dat als je niet hoort binnen een uur oid dat je voor een andere koper kiest..
Wat een onzin zeg om op koper 1 te wachten. Hij zou gister laten weten hoe laat.

Los daarvan: als je niet bijtijds laat weten hoe laat je komt en niet reageert op berichten is die hele fatsoensregel 'afspraak=afspraak' wat mij betreft sowieso van tafel.
Eens met Strike. Koper 1 heeft genoeg kansen gehad.
Ik doe hetzelfde overigens bij heel veel afspraken: bij een date, persoonlijke afspraken of bij werknemers die voor me komen werken: als mensen op de dag zelf niet reageren op normale tijden ga ik er vanuit dat het niet doorgaat. Graag of niet hoor.
Sommige mensen lijken wel een dagtaak te hebben met kopen en verkopen op MP.

" Omdat ze weinig geld hebben " ....koop dan niks, ipv steeds meuk die je dan snel weer doorverkoopt vanwege toch niet leuk/ mooi/ handig/ te duur.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Koper 1 reageert niet, dus koper 2 benaderen
Koper 1 heeft haar kans gehad. Ik zou een mail sturen dat je met koper 2 in zee gaat, omdat koper 1 niet reageert. Ze zou gisteren al reageren.
Als koper 1 geen afspraak gemaakt heeft op welke tijd hij het af komt halen, is er dus nog geen sprake van 'n deal. Een deal is als hij had gezegd, ik kom om 10.00 langs en hij was er al mee weg. Door alleen te zeggen, ik kom zaterdag wel en hij is daarna niet meer te bereiken en reageert ook niet op jouw mail/telefoon, dan lijkt het me 'n afhaker. Ik zou hem nog 1 kans geven door nu te bellen of sms-en als ie niet opneemt, dat hij per omgaande moet laten weten of hij nog interesse heeft en het dan voor 16 uur kan afhalen, anders gaat het naar de volgende op rij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven