MP wasmachine verkocht - koper wil teruggeven...
maandag 19 december 2011 om 16:27
Circa 4 weken geleden hebben we uit een erfenis op Marktplaats een 2e hands wasmachine verkocht voor een klein bedragje (40 Euro).
Ondanks dat wij duidelijk in de advertentie hadden vermeld dat het afpompen van het water af en toe hapert, beweert de koper nu dat enkel de voorweek werkt maar dat de machine verder niets doet.
Graag wil hij de machine teruggeven...
Wat vinden jullie hiervan ? Persoonlijk voel ik hier niet zo veel voor:
- koop is immers koop;
- 2e hands geen garantie;
- heb ik gewezen dat de machine niet probleemloos werkt;
- lage prijs was er ook naar;
- de machine al bijna een maand geleden is opgehaald;
- de koper er waarschijnlijk meer van weet resp. kenner of handelaar is in wasmachines;
- ik niet kan beoordelen wat ik terugkrijg identiek is aan hetgeen geleverd...
Graag jullie mening/ visie...
Ondanks dat wij duidelijk in de advertentie hadden vermeld dat het afpompen van het water af en toe hapert, beweert de koper nu dat enkel de voorweek werkt maar dat de machine verder niets doet.
Graag wil hij de machine teruggeven...
Wat vinden jullie hiervan ? Persoonlijk voel ik hier niet zo veel voor:
- koop is immers koop;
- 2e hands geen garantie;
- heb ik gewezen dat de machine niet probleemloos werkt;
- lage prijs was er ook naar;
- de machine al bijna een maand geleden is opgehaald;
- de koper er waarschijnlijk meer van weet resp. kenner of handelaar is in wasmachines;
- ik niet kan beoordelen wat ik terugkrijg identiek is aan hetgeen geleverd...
Graag jullie mening/ visie...

maandag 19 december 2011 om 16:34
Terug geven kan hij natuurlijk altijd.
Ik zou alleen geen veertig euro aan hem retour geven.
Het is heel vervelend voor hem. Maar je hebt al aangegeven dat er iets haperde. Hij wist dus dat hij een niet perfecte machine kocht. Verder is het bij tweede hands: je hebt garantie tot de hoek van de straat....
Dat het inmiddels een maand geleden is dat je de machine verkocht hebt vind ik ook tegen het inruilen pleiten. Als het nou meteen de dag erna was geweest had je nog met je hand over je hart kunnen strijken.
Ik zou alleen geen veertig euro aan hem retour geven.
Het is heel vervelend voor hem. Maar je hebt al aangegeven dat er iets haperde. Hij wist dus dat hij een niet perfecte machine kocht. Verder is het bij tweede hands: je hebt garantie tot de hoek van de straat....
Dat het inmiddels een maand geleden is dat je de machine verkocht hebt vind ik ook tegen het inruilen pleiten. Als het nou meteen de dag erna was geweest had je nog met je hand over je hart kunnen strijken.
maandag 19 december 2011 om 16:34
Bedankt voor jullie snelle reacties !
@moirijke; sommige handige personen kopen oudere of defecte wasmachines, repareren ze, en verkopen ze vervolgens weer op Marktplaats.
Sommige kopen oude wasmachines ook voor de onderdelen.
Zodoende dat ik 40 Euro ook een mooi bedragje vond: dan kon de eventuele koper -wetende dat de machine niet optimaal werkt- ook evt. nog wat geld in reparatie stoppen (als dat al nodig was; ik ben geen kenner van wasmachines) of wat verdienen aan verkoop van onderdelen.
@moirijke; sommige handige personen kopen oudere of defecte wasmachines, repareren ze, en verkopen ze vervolgens weer op Marktplaats.
Sommige kopen oude wasmachines ook voor de onderdelen.
Zodoende dat ik 40 Euro ook een mooi bedragje vond: dan kon de eventuele koper -wetende dat de machine niet optimaal werkt- ook evt. nog wat geld in reparatie stoppen (als dat al nodig was; ik ben geen kenner van wasmachines) of wat verdienen aan verkoop van onderdelen.

maandag 19 december 2011 om 16:39