Geld & Recht alle pijlers

MP wasmachine verkocht - koper wil teruggeven...

19-12-2011 16:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Circa 4 weken geleden hebben we uit een erfenis op Marktplaats een 2e hands wasmachine verkocht voor een klein bedragje (40 Euro).

Ondanks dat wij duidelijk in de advertentie hadden vermeld dat het afpompen van het water af en toe hapert, beweert de koper nu dat enkel de voorweek werkt maar dat de machine verder niets doet.

Graag wil hij de machine teruggeven...

Wat vinden jullie hiervan ? Persoonlijk voel ik hier niet zo veel voor:

- koop is immers koop;

- 2e hands geen garantie;

- heb ik gewezen dat de machine niet probleemloos werkt;

- lage prijs was er ook naar;

- de machine al bijna een maand geleden is opgehaald;

- de koper er waarschijnlijk meer van weet resp. kenner of handelaar is in wasmachines;

- ik niet kan beoordelen wat ik terugkrijg identiek is aan hetgeen geleverd...

Graag jullie mening/ visie...
Helaas pindakaas voor de koper. Dat is nou eenmaal het risico van spullen op marktplaats kopen?
Nee hoor, op mp verkocht is verkocht, je hoeft geen garantie te geven. Jammer voor koper.

(Maar waarom zet je een kapotte wasmachine op mp? waarom niet gewoon grofvuil?)
Inderdaad het risico van marktplaats. Dus koop = koop. Dat zal ik de koper melden en vervolgens niet meer reageren.
Dubbel
Terug geven kan hij natuurlijk altijd.

Ik zou alleen geen veertig euro aan hem retour geven.

Het is heel vervelend voor hem. Maar je hebt al aangegeven dat er iets haperde. Hij wist dus dat hij een niet perfecte machine kocht. Verder is het bij tweede hands: je hebt garantie tot de hoek van de straat....

Dat het inmiddels een maand geleden is dat je de machine verkocht hebt vind ik ook tegen het inruilen pleiten. Als het nou meteen de dag erna was geweest had je nog met je hand over je hart kunnen strijken.
Bedankt voor jullie snelle reacties !

@moirijke; sommige handige personen kopen oudere of defecte wasmachines, repareren ze, en verkopen ze vervolgens weer op Marktplaats.

Sommige kopen oude wasmachines ook voor de onderdelen.

Zodoende dat ik 40 Euro ook een mooi bedragje vond: dan kon de eventuele koper -wetende dat de machine niet optimaal werkt- ook evt. nog wat geld in reparatie stoppen (als dat al nodig was; ik ben geen kenner van wasmachines) of wat verdienen aan verkoop van onderdelen.
Garantie tot aan de voordeur

Nee hoor, koper heeft pech. Als hij nou na een dag al gebeld had, dan had je misschien nog kúnnen delen, maar na een maand? Welnee.

Enige probleem is; hij weet waar je woont. Is het je vier tientjes waard om straks misschien een flinke kras in je auto te krijgen?
MP-verkopen hebben geen garantie, hij heeft gekocht, dus verkoopt 'm zelf maar door als ie er weer vanaf wil.
Moeilijk doen over 40 euro? En dat voor een wasmachine? Had hij hem willen zien draaien of zo?

Wie weet heeft ie met sjouwen hem wel uit zijn handen laten stuiteren.
Hè @exces, wat ben je luguber!
Hij kan het natuurlijk ook zo zien:

Hij heeft een maand zijn was kunnen doen voor maar 40 euro

Nee even serieus, wat een sukkel. Denkt hij nou echt dat jij dat kreng terug gaat nemen en zijn geld teruggeeft?? Je bent geen winkel.
quote:flowerbombje schreef op 19 december 2011 @ 16:29:

Helaas pindakaas voor de koper. Dat is nou eenmaal het risico van spullen op marktplaats kopen?Inderdaad een geval van:

Heb dit ook ooit aan de hand gehad met een inbouwkookplaat.

Verkocht op MP voor 15 euries !!!

wilde hij 'm ook terug komen brengen omdat zijn vrouw t niet mooi vond.

Heb voet bij stuk gehouden, dan moeten ze maar naar een winkel gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven