Geld & Recht alle pijlers

Na uitkering weer een baan, maar bevalt niet

05-07-2011 20:20 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Begin mei werd ik werkloos doordat mijn tijdelijke baan (inval voor ziekte) afliep en kreeg ik een ww-uitkering. Half juni vond ik weer een baan waarvan ik dacht dat deze erg goed bij me zou passen. Inmiddels werk ik er voor de derde week en ik vind het vreselijk! Het is totaal niet wat ik ervan had verwacht en ik ga nu al met enorme tegenzin heen.. Heb er een klomp van in mijn maag.. Het is gewoon niet wat ik zoek en ik zie er al helemaal geen toekomst voor mezelf, ook omdat er nog een reorganisatie op poten staat..

Als ik nu hiermee stop, kan ik dan terugvallen op mijn ww? In de brief staat wel dat ik binnen een half jaar mijn ww voort kan zetten, maar niet of dat zo is als ik zelf besluit te stoppen..
& chickk, ik gun je van harte je droombaan, en ik vind het oprecht vervelend dat je met zoveel tegenzin naar je werk gaat. Maar een feit blijft dat de WW er niet is voor mensen die hun werk niet leuk vinden, de WW is er voor mensen die geen werk kunnen vinden.

Dan kun je je verschuilen achter excuses dat je het niet eerlijk vindt t.o.v het bedrijf, en achter het feit dat iedereen huppelend naar zijn werk moet gaan, maar zo werkt het gewoon niet.

Zeker in tijden van economische crisis is het zo dat je het niet voor het uitkiezen hebt, en als je dan werk hebt gevonden, zullen ze bij het UWV heus niet zeggen 'gut chickk, we begrijpen je helemaal'.
Maar ik zie dat het UWV zelf ook al van zich heeft laten horen. Hopelijk ben je niet te herkenbaar
Zoveel mogelijk solliciteren. Is inderdaad vaak gunstiger vanuit een baandan vanuit de ww.

Verder ben ik het roerend eens met iemand die aangaf dat werk niet altijd leuk hoeft te zijn, het is een manier om in leven te blijven, gewoon een noodzakelijk iets.
En waar je nu zit, kan een opstap zijn naar het werk dat je wel leuk vindt. Staat beter op je CV dan een uitkering. En dit is pas je derde week. Wij hebben ook wel eens iemand gehad die hier slechts enkele weken werkte en daarna niet meer kwam omdat ze het 'niet leuk vond'. Die hoeft hier dus nooit meer aan te kloppen. Ook niet voor een andere functie. En ik zou daar als werkgever ook vragen over stellen als ik een arbeidsverband van 3 weken op iemands CV zou zien staan.
Erg vervelend dat het niet is wat je zoekt, maar werk is werk, niets weerhoudt je om verder te zoeken, ook al kan dat nog even duren, sorry maar ik vind het een mentaliteit van lik mijn vestje dat je nog gaat vragen of je op de WW kan terugvallen als je stopt met deze baan omdat je na 3 weken al hebt besloten dat het niets is. Kijk het gewoon aan, wees blij dat je weer aan de bak bent en ga rustig verder zoeken.
Ik verbaas me ook altijd over zo'n mentaliteit. Die dames die destijds hier werkten ook (eentje was na 2 weken weg, eentje na een paar dagen en eentje is hier maar één dag geweest!). Ik had destijds heel wat over gehad voor zo'n instapmogelijkheid. Ik mag hopen dat die vrouwen geen enkele uitkering kregen.
MENSEN ZOALS IK AL HEB AANGEGEVEN IS HET ME INMIDDELS DUIDELIJK DAT IK GEEN WW KRIJG ALS IK ZELF STOP.. DUIDELIJK.. KLAAR!

Ik ga nu nadenken wat ik verder wil en ga doen.. Nu gesprek met manager..
Damn. Hoe oud ben je zeg? 14?
Nee, maar iedereen dramt maar door over die WW en daar was ik inmiddels wel al achter hoe dat zat.. Logisch ook, niet bij stil gestaan.. Krijg hier altijd het idee dat mensen de OP lezen en dan reageren en zo krijg je een herhaling van dingen die al 600x zijn gepost.

Nu gaat het er mij meer om dat ik voor mezelf moet nadenken hoe verder..

Net even met de manager gepraat en toevallig kwam het ter sprake (ik begon er niet eens over) Hij vroeg me op de man af of ik het wel naar mijn zin had.. Ik heb het nog wel genuanceerd en aangegeven dat ik zeker dingen mis hier, maar dat ik wel veel kan leren (is ook zo) Hij vroeg me dus wel of, als het me echt niet meer beviel, ik het op tijd wou aangeven. Maar toen hij net het hele riedeltje opnoemde van werkzaamheden die ik moet gaan oppakken dacht ik wel meteen weer....... bah..
quote:chickk schreef op 06 juli 2011 @ 16:10:

Nee, maar iedereen dramt maar door over die WW en daar was ik inmiddels wel al achter hoe dat zat.. Logisch ook, niet bij stil gestaan.. Krijg hier altijd het idee dat mensen de OP lezen en dan reageren en zo krijg je een herhaling van dingen die al 600x zijn gepost.

Nou als ik het zo teruglees krijg ik die indruk totaal niet sinds jouw post van vanmorgen waarin je aangeeft dat dat inmiddels wel duidelijk is. Nu gaat het er mij meer om dat ik voor mezelf moet nadenken hoe verder..

Net even met de manager gepraat en toevallig kwam het ter sprake (ik begon er niet eens over) Hij vroeg me op de man af of ik het wel naar mijn zin had.. Ik heb het nog wel genuanceerd en aangegeven dat ik zeker dingen mis hier, maar dat ik wel veel kan leren (is ook zo) Hij vroeg me dus wel of, als het me echt niet meer beviel, ik het op tijd wou aangeven. Maar toen hij net het hele riedeltje opnoemde van werkzaamheden die ik moet gaan oppakken dacht ik wel meteen weer....... bah..

Bah ja.. eerst zeg je dat je het op tafel gaat gooien.

Blijkbaar valt het dusdanig op dat je leidinggevende het zo direct vraagt en dan ben je niet eerlijk.
Waarom doe je dat nou? Dan wórdt je op de man af gevraagd wat je er van vind, en dan ben je niet eerlijk?!!? Echt hoor... mag ik heel eerlijk zeggen dat ik je een muts vind? Als het bedrijf je de wacht aangezegd had, had je precies dát gekregen wat je wilde, het bedrijf had je misschien zelfs wat anders kunnen aanbieden, maar nee, je 'nuanceerd' het geheel waardoor hij niet weet dat je het helemaal niet naar je zin hebt.

Tut.
Goed hoor chickk, val ik niet meer in herhaling als jij dan even echt leest wat hier geschreven wordt. Het gaat namelijk niet alleen om het niet krijgen van de WW, maar om jouw houding in deze. Die trouwens ook uit je laatste post weer blijkt. Onvolwassen en onprofessioneel.

Succes ermee.
Tja To You cant always get what you want.

Ik heb zovaak rotbaantjes gehad, dat ik elke dat met tegenzin naar mijn werk ging maar ja werk is werk en geld is geld.
quote:alexisss schreef op 06 juli 2011 @ 11:57:

[...]

Ik onderschat helemaal niks. Volgens mij onderschat jij de kracht van je eigen gedachtes.Dat Hapinezz-denken wordt ooit nog wel eens door levenservaring ingehaald.
quote:chickk schreef op 06 juli 2011 @ 16:10:

Ik heb het nog wel genuanceerd en aangegeven dat ik zeker dingen mis hier, maar dat ik wel veel kan leren (is ook zo) Hij vroeg me dus wel of, als het me echt niet meer beviel, ik het op tijd wou aangeven. Maar toen hij net het hele riedeltje opnoemde van werkzaamheden die ik moet gaan oppakken dacht ik wel meteen weer....... bah..

Maar je hebt dys niet gezegd dat je er geen ruk aan vindt en eigenlijk weg wilt?

En hoe zit het na dit gesprek met je loyaliteitsgevoel? Vind je het nu niet meer vervelend dat ze tijd en geld in je steken? Het had juist hét moment geweest om te zeggen dat ze dat beter achterwege kunnen laten omdat je (binnenkort) weg gaat?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben wél eerlijk geweest..! Ik heb aangegeven dat ik bepaalde dingen miste en dat ik het project wat ik ondersteun helemaal niks vind omdat het me niks zegt (ICT) Toen gaf hij aan dat we het maar even aan moesten kijken en als ik het echt niet meer zag zitten ik het op tijd aan moest geven.. Dat geeft mij dus nog even gelegenheid om uit te vogelen of ik het op de een of andere manier wel leuker ga vinden.

Ik moet namelijk eerst voor mezelf eruit zijn of ik met tegenzin naar mijn werk wil blijven gaan (wat voor sommigen hier blijkbaar heel normaal is..?) of dat ik de gok neem en wegga. Ondertussen kijk ik uiteraard wel rond naar de vacatures en heb het uitzendbureau mijn verhaal voorgelegd.
quote:chickk schreef op 06 juli 2011 @ 19:01:

Ik ben wél eerlijk geweest..! Ik heb aangegeven dat ik bepaalde dingen miste en dat ik het project wat ik ondersteun helemaal niks vind omdat het me niks zegt (ICT) Toen gaf hij aan dat we het maar even aan moesten kijken en als ik het echt niet meer zag zitten ik het op tijd aan moest geven.. Dat geeft mij dus nog even gelegenheid om uit te vogelen of ik het op de een of andere manier wel leuker ga vinden.

Ik moet namelijk eerst voor mezelf eruit zijn of ik met tegenzin naar mijn werk wil blijven gaan (wat voor sommigen hier blijkbaar heel normaal is..?) of dat ik de gok neem en wegga. Ondertussen kijk ik uiteraard wel rond naar de vacatures en heb het uitzendbureau mijn verhaal voorgelegd.Ben al ruim een jaar niet meer happy op mijn werk (zeg maar gerust ga iedere dag met tegenzin) en nu ruim een half jaar intensief aan het solliciteren, maar mijn zoektocht wil ook niet al te snel lukken. Ik zal toch moeten wonen, eten, etc., dus zolang ik nog geen andere baan heb, vind ik het inderdaad heel normaal dat ik met tegenzin naar mijn werk blijf gaan. Maar als jij het geld niet nodig hebt dan zou ik in jouw geval ook de gok nemen en weggaan.
quote:chickk schreef op 06 juli 2011 @ 19:01:

Ik moet namelijk eerst voor mezelf eruit zijn of ik met tegenzin naar mijn werk wil blijven gaan (wat voor sommigen hier blijkbaar heel normaal is..?) of dat ik de gok neem en wegga. Ondertussen kijk ik uiteraard wel rond naar de vacatures en heb het uitzendbureau mijn verhaal voorgelegd.

Ik lees vooral een hoop gedraai. Bepaalde dingen missen, wel veel leren... Dat is toch echt een ander geluid dan "ik vind het vreselijk! Het is totaal niet wat ik ervan had verwacht en ik ga nu al met enorme tegenzin heen.. Heb er een klomp van in mijn maag.. Het is gewoon niet wat ik zoek en ik zie er al helemaal geen toekomst voor mezelf" zoals in je openingspost staat.

En dat mensen door blijven gaan over die WW is ook niet zo gek. het gaat er niet om dat je inmiddels weet dat je het niet krijgt als je ontslag neemt. Het gaat om de mentaliteit dat je er uberhaupt naar vraagt en over denkt.
*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven