nalatige bewindvoerder, geen eten, afgesloten en zwanger.
dinsdag 5 juni 2018 om 03:33
Ik ben zwanger, heb niets te eten en ben afgesloten van gas water en licht door nalatigheid bewindvoerder, maar niemand helpt.
Waar kan ik hulp krijgen in Nederland? Edit: ik begrijp dat er op dit forum veel nepverhalen worden gepost en mijn verhaal daarom veel twijfels oproept. Dit snap ik, maar ik weet echt niet meer bij wie ik aan moet kloppen. Ik zal jullie verder niet lastigvallen.
[...]
Waar kan ik hulp krijgen in Nederland? Edit: ik begrijp dat er op dit forum veel nepverhalen worden gepost en mijn verhaal daarom veel twijfels oproept. Dit snap ik, maar ik weet echt niet meer bij wie ik aan moet kloppen. Ik zal jullie verder niet lastigvallen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-06-2018 12:55
Reden: openingspost deels verwijderd, maatregelen genomen
Reden: openingspost deels verwijderd, maatregelen genomen
87.10% gewijzigd

dinsdag 5 juni 2018 om 11:04
En hoe zou TO moeten koken dan als gas en electra is afgesloten?
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
dinsdag 5 juni 2018 om 11:07

dinsdag 5 juni 2018 om 11:21
Gisterenbethweeter schreef: ↑05-06-2018 11:07Inderdaad. Spaargeld hebben en een eigen bedrijf: dan komt er geen bewindvoering aan te pas.
anoniem_368366 wijzigde dit bericht op 10-06-2018 20:59
37.37% gewijzigd
dinsdag 5 juni 2018 om 11:40
Yasmeenah82 schreef: ↑05-06-2018 11:04En hoe zou TO moeten koken dan als gas en electra is afgesloten?
Wortels kun je rauw eten, bonen in blik zijn al gekookt.
dinsdag 5 juni 2018 om 11:50
Met mijn bedrijfje ben ik gestopt sinds ik onder bewind ben gegaan.. Ik snap dat dit een ongeloofwaardig verhaal is, maar helaas is het echt en ik ben ook niet de enige in deze situatie. Google maar eens op het onderzoek van nieuwsuur over schrikbewind. Ik vraag niet om geld. Alleen om tips om hieruit te komen. Daarnaast wil ik graag dat bekend wordt dat dit soort dingen gebeuren in nederland. Voedselbank kun je alleen aanvragen met officiele brieven waaruit je inkomen blijkt. Die heb ik niet. Mijn bewindvoerder ontvangt al mijn post, dus ik kan daar niet bijkomen.
Wijkteam zal ik inschakelen, dat is een goeie en de ombudsman nog eens proberen. Wel duurt de ombudsman erg lang. Ik heb nu hulp nodig. De politiek aanschrijven is me ook aangeraden. Dat ga ik ook doen. Ik begrijp dat er veel nepverhalen gepost worden hier en dat dit misschien niet de goede plek is voor mijn verhaal. Bedankt voor jullie tijd.
Wijkteam zal ik inschakelen, dat is een goeie en de ombudsman nog eens proberen. Wel duurt de ombudsman erg lang. Ik heb nu hulp nodig. De politiek aanschrijven is me ook aangeraden. Dat ga ik ook doen. Ik begrijp dat er veel nepverhalen gepost worden hier en dat dit misschien niet de goede plek is voor mijn verhaal. Bedankt voor jullie tijd.

dinsdag 5 juni 2018 om 11:54

dinsdag 5 juni 2018 om 12:04
Er zijn echt genoeg verhalen bekend van bewindvoerders die er een zootje van maken. De hele schuldenindustrie is een belachelijk instituut.
Maar het is niet heel handig om dan wel amnesty aan te schrijven maar niet het wijkteam. Maar goed, als TO in staat was om haar zaakjes allemaal super goed te regelen dan zat ze niet in deze situatie.
Maar het is niet heel handig om dan wel amnesty aan te schrijven maar niet het wijkteam. Maar goed, als TO in staat was om haar zaakjes allemaal super goed te regelen dan zat ze niet in deze situatie.
dinsdag 5 juni 2018 om 12:07
TO, als je in Rotterdam woont wil ik je wel eten geven. Groenten uit blik en tomaten en wortelen, bonen uit blik zijn allemaal lang genoeg houdbaar zonder koelkast, sommige dingen heel lang en sommige lang genoeg en kun je goede, vullende maaltijdsalades van maken. Dat soort spullen wil ik best voor je kopen als het je helpt, ook voor een langere periode. Ook brood met pindakaas bijvoorbeeld. En volgens mij heb ik nog zwangerschapsmultivitamines, die mag je zo hebben. Die kan ik ook opsturen als je niet in Rotterdam woont.

dinsdag 5 juni 2018 om 12:14
Nee ik geloof daar ook niks van.Pientjexxxx schreef: ↑05-06-2018 12:09En jullie geloven (bijna) allemaal dat TO zwaar ondervoed is terwijl ze zwanger is? In Nederland?

dinsdag 5 juni 2018 om 12:18
1. NIeuwsuur was een vreselijk item waar het alleen ging over bewindvoerders in zijn algemeenheid in een kwaad daglicht willen zetten omdat zij het lef hebben geld te vragen voor hun werkzaamheden bij de gemeente in de vorm van bijzondere bijstand.ikweettooknietmeer schreef: ↑05-06-2018 11:50Met mijn bedrijfje ben ik gestopt sinds ik onder bewind ben gegaan.. Ik snap dat dit een ongeloofwaardig verhaal is, maar helaas is het echt en ik ben ook niet de enige in deze situatie. Google maar eens op het onderzoek van nieuwsuur over schrikbewind. Ik vraag niet om geld. Alleen om tips om hieruit te komen. Daarnaast wil ik graag dat bekend wordt dat dit soort dingen gebeuren in nederland. Voedselbank kun je alleen aanvragen met officiele brieven waaruit je inkomen blijkt. Die heb ik niet. Mijn bewindvoerder ontvangt al mijn post, dus ik kan daar niet bijkomen.
2. Je hebt gewoon inloggegevens van je bewindvoerder gekregen waaruit het hele reilen en zeilen blijkt.
3. Bewindvoerder kan je inzage geven in je stukken en wil je ook de stukken voor de voedselbank doorsturen.
4. Ik ben echt ZOOOOO benieuwd naar de kant van de bewindvoerder in deze! Want wat een werk kost dit de bewindvoerder, om zo met je om te gaan. Wat een post aan herinneringen, aanmaningen en afsluitingen, wat een mails over dit verhaal. Kun je beter gewoon je werk doen, scheelt je veel tijd en energie.
Dus nee, ik geloof je niet dat het 100% aan de bewindvoerder ligt.
dinsdag 5 juni 2018 om 12:19
To, ik vind het verschrikkelijk om je verhaal te lezen. Ik lees trouwens her en der op internet meer slechte verhalen over deze bewindvoerder. Belachelijk dat je de regie niet terug kunt pakken of een andere bewindvoerder in kunt schakelen. Ik wens je heel veel sterkte. Om de eerste en ergste nood te lenigen zijn het wijkteam en de voedselbank je eerste aanspreekpunt. Verder heeft onze protestantse kerk een noodfonds voor mensen in accute financiële nood. Maar ik zit in een andere regio. Ik weet dat er hier een grote allergie heerst voor alles wat aan religie raakt, maar voor naastenliefde zit je bij de kerk wel goed. Dat zou je kunnen proberen. Sterkte

dinsdag 5 juni 2018 om 12:22
Tuurlijk kan dat wel!AaltjeR schreef: ↑05-06-2018 12:19To, ik vind het verschrikkelijk om je verhaal te lezen. Ik lees trouwens her en der op internet meer slechte verhalen over deze bewindvoerder. Belachelijk dat je de regie niet terug kunt pakken of een andere bewindvoerder in kunt schakelen. Ik wens je heel veel sterkte. Om de eerste en ergste nood te lenigen zijn het wijkteam en de voedselbank je eerste aanspreekpunt. Verder heeft onze protestantse kerk een noodfonds voor mensen in accute financiële nood. Maar ik zit in een andere regio. Ik weet dat er hier een grote allergie heerst voor alles wat aan religie raakt, maar voor naastenliefde zit je bij de kerk wel goed. Dat zou je kunnen proberen. Sterkte
TO kan gewoon een gesprek aangaan met een andere bewindvoerder en een verzoek tot wijziging bewind indienen.
Dan wordt de tegenpartij gehoord. En als die akkoord is, dan is de overstap klaar. Is de bewindvoerder niet akkoord dan komt er een zitting en doet de rechter uitspraak over blijven of overstappen.
Je zit helemala niet gevangen tot het einde der tijden. En de rechtbank doet er al helemaal geen 15 maanden over voor dit hele verhaal. 4 maanden maximaal in dit kanton.

dinsdag 5 juni 2018 om 12:24
dinsdag 5 juni 2018 om 12:24
Verbaast mij ook dat zoveel forummers het geloven. Zo overduidelijk verzonnen met veel details die niet kloppen.Pientjexxxx schreef: ↑05-06-2018 12:09En jullie geloven (bijna) allemaal dat TO zwaar ondervoed is terwijl ze zwanger is? In Nederland?
Wat heeft ze nog meer verzonnen of zwaar overdreven?
Nu heeft ze de OP ook nog bijna helemaal leeg gehaald.
dinsdag 5 juni 2018 om 12:29
Ok, goed om te weten. Hier schiet mijn kennis te kort. Maar hoe je het ook wendt of keert, het lukt TO niet. Niet iedereen is handig genoeg om in deze situatie de juiste stappen te doorlopen.
dinsdag 5 juni 2018 om 12:33
Nou, het lijkt mij sterk. De gyn is er bij betrokken omdat er iets niet helemaal goed gaat in de zwangerschap, maar die laat TO gewoon de deur uit gaan met een 'tot de volgende x mevrouw, ben benieuw hoeveel ribben ik de volgende keer kan tellen'? Die biedt geen verwijzing, suggesties of andere hulp?Pientjexxxx schreef: ↑05-06-2018 12:09En jullie geloven (bijna) allemaal dat TO zwaar ondervoed is terwijl ze zwanger is? In Nederland?
Ja, er zijn rotte appels, maar bij TO gaat het allemaal wel heel ver. Ik kan mij niet voorstellen dat geen enkele instantie zich niets aantrekt van haar situatie juist omdat er een ongeboren kind bij betrokken is die belangrijke voedingsstoffen hoort binnen te krijgen deze periode. Het lijkt ook alsof ze zelf geen verantwoording neemt. Hoppaaaaaa, we nemen gewoon een kindje in deze rottige situatie met een man die hooguit een maaltijdje kan sponsoren zo nu en dan. Lekker stabiel!
Maar goed, je moet naar het wijkteam toe, TO. En als het echt allemaal is gegaan zoals jij zegt dat het gaat, zou ik de media benaderen, want dit kan dan natuurlijk niet. Realiseer je wel dat als je onwaarheden vertelt zij dit heus ook snel boven tafel zullen krijgen.

dinsdag 5 juni 2018 om 12:36
Bijvoorbeeld:zeeuwsmeisje1981 schreef: ↑05-06-2018 12:24
Doreia, kan jij uitleggen hoe je toch in een situatie van afsluiten van GWL terecht kunt komen als je al onder bewind staat?
TO is zwanger, dus er is een vriend of een liefdesrelatie. Vriend staat niet onder bewind.
Stel nu dat vriend zorgt voor een vermindering op het inkomen van TO. Dan krijgt de bewindvoerder minder geld.
Of dat er beslag wordt gelegd op het inkomen van TO en de bewindvoerder gegevens nodig heeft van vriend om tot een
juiste beslagvrije voet te komen. Als die niet gegeven worden, is er simpelweg te weinig geld om alle vaste lasten te betalen.
En dan volgt afsluiting gwl.
Misschien zijn er afspraken gemaakt dat vriend GWL betaald en doet hij dit niet. Is de bewindvoerder niet aan te rekenen.
Misschien zijn er afspraken gemaakt over leefgeld van vriend en haalt vriend geen boodschappen.
Ik denk in elk geval sterk in de richting dat het met vriend te maken moet hebben. En dat er dus veel meer eigen aandeel in zit
dan deze TO wenst te vertellen.

dinsdag 5 juni 2018 om 12:38
De enige die de bewindvoerder op de vingers kan tikken is de kantonrechter.
Die kan ze bestoken met telefoon en brieven. Maar dan moet ze niet om opheffing bewind vragen, maar om een andere bewindvoerder. Dit zal haar ook door de rechtbank duidelijk worden uitgelegd. Er is een speciale bewindvoerdersafdeling bij de rechtbank en ook kun je er heel veel over vinden op internet.
Maar dat kan ze allemaal niet vinden, wat ze zelf moet doen. Maar instanties die andere organisaties op de vingers kunnen tikken, die kan ze allemaal 1 voor 1 wel vinden. Curieus.

dinsdag 5 juni 2018 om 13:41