Geld & Recht alle pijlers

nalatige bewindvoerder, geen eten, afgesloten en zwanger.

05-06-2018 03:33 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger, heb niets te eten en ben afgesloten van gas water en licht door nalatigheid bewindvoerder, maar niemand helpt.

Waar kan ik hulp krijgen in Nederland? Edit: ik begrijp dat er op dit forum veel nepverhalen worden gepost en mijn verhaal daarom veel twijfels oproept. Dit snap ik, maar ik weet echt niet meer bij wie ik aan moet kloppen. Ik zal jullie verder niet lastigvallen.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-06-2018 12:55
Reden: openingspost deels verwijderd, maatregelen genomen
87.10% gewijzigd
Pientjexxxx schreef:
05-06-2018 14:54
TO schrijft dat ze zwaar ondervoed is en dan denk jij dat een arts of verloskundige geen actie onderneemt?

Als TO zo weinig te eten heeft waarom gaat ze dan niet naar de voedselbank, het Leger des Heils of een andere opvang? Niemand laat je in Nederland verhongeren, zeker niet als je 5 maanden zwanger bent.

Er zullen best schrijnende gevallen zijn, maar deze TO neemt zeer waarschijnlijk een loopje met de waarheid.

Heb je eigenlijk de volledige OP gelezen, voordat TO het grootste deel verwijderd had?
Ja, ik had de OP gelezen.

Maar wat moet een arts dan doen? Die kan haar hooguit doorverwijzen naar maatschappelijk werk en mijn ervaring is dat dat vaak hele aardige mensen zijn maar dat ze concreet ook echt geen bal doen.
En voor de Voedselbank moet je voldoen aan bepaalde criteria en daar voldoe je als je geen bijstandsuitkering hebt al heel snel niet aan.

Juist omdat mijn ervaring is zoals hij is geloof ik TO wel. Men denkt altijd dat we in Nederland alles zo goed geregeld hebben maar dat is juist helemaal niet zo. Ja, voor de onderlaag van de samenleving is er hulp in alle soorten en maten maar hoor je bij de werkende middenklasse dan val je al snel op elk gebied tussen wal en schip. En dus ook bij de Voedselbank.
Am Yisrael Chai!
Bblientje schreef:
05-06-2018 14:15
Jeetje.
Het verhaal van FashiomVictim bevestigt alleen maar dat het dus wel degelijk mogelijk is. Mensen worden hier veel te snel voor trol versleten.
FV zat niet ondervoed zwanger te wezen en is niet afgesloten van water... Dat doen ze niet bij zwangere vrouwen! En als ondervoeding is vastgesteld dan zou TO om sociale redenen opgenomen kunnen worden bv. Daar zorgt zo'n gynaecoloog? (really) dan voor hoor. Het verhaal rammelt echt aan alle kanten.
Er kan veel in nederland echt wel maar dit niet.
bethweeter schreef:
05-06-2018 15:17
Maar zijn die ook zwanger en zwaar ondervoed? En hebben die allemaal geschreven naar Amnesty en College voor de Rechten van de mens, De Ombudsman etc maar zijn ze niet op het idee gekomen om naar de voedselbank te gaan als eerste stap. Heb je de originele OP wel gelezen?

Niemand zal ontkennen dat er malafide bewindvoerders rondlopen die mensen nog meer in de problemen helpen. Maar het verhaal van TO is gewoon niet logisch. Ze zal ongetwijfeld problemen hebben maar niet zoals ze in de originele OP schreef. En op dat laatste reageren mensen hier.
Ik heb destijds eerst voor mijn moeder en later voor mezelf ook met iedereen die ik kon bedenken gemaild, gebeld, op de stoep gestaan, etc. Als je wanhopig bent en overal van het kastje naar de muur wordt gestuurd en je steeds verder wegzakt dan wil je bij iedereen aankloppen. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo gek bedacht, hoor.

Destijds met mijn moeder had ik bijvoorbeeld de lokale media ingeschakeld en ben ik uiteindelijk min of meer gaan kamperen in de hal van het gemeentehuis totdat een wethouder zich in de zaak wilde gaan verdiepen, want ik kwam geen steek verder via de route die je dan zogenaamd moet afleggen. Maatschappelijk werk verwees me naar de sociale raadslieden die me naar het juridisch loket verwezen die me naar de gemeente verwezen die me naar UWV verwezen die me weer terug naar de gemeente verwezen die me naar maatschappelijk verwezen en zo ging het maar door. En ondertussen had mijn moeder geen water, geen stroom, dreigde haar huis kwijt te raken en geen inkomen terwijl ze gewoon een baan had.
Am Yisrael Chai!
Bblientje schreef:
05-06-2018 14:15
Jeetje.
Het verhaal van FashiomVictim bevestigt alleen maar dat het dus wel degelijk mogelijk is. Mensen worden hier veel te snel voor trol versleten.
Ik geloof wel dat er een hoop niet klopt in dit land, en juist inderdaad de werkenden (en vooral de zelfstandigen) snel tussen wal en schip vallen. Maarrr, je bent er wel zelf bij, maar je bent ook nog ergens een beetje zelf verantwoordelijk. En als je al heel lang aan het kloten bent met je bewindvoerder en je financiën en het verstandig vindt om een kind op de wereld te zetten, dan is er met je realiteitszin ook wat mis. Tenzij je verwacht dat anderen je wel (weer) zullen helpen. En wat is er mis met iemand op eigen verantwoordelijkheden wijzen?
nina1966 schreef:
05-06-2018 15:25
FV zat niet ondervoed zwanger te wezen en is niet afgesloten van water... Dat doen ze niet bij zwangere vrouwen! En als ondervoeding is vastgesteld dan zou TO om sociale redenen opgenomen kunnen worden bv. Daar zorgt zo'n gynaecoloog? (really) dan voor hoor. Het verhaal rammelt echt aan alle kanten.
Jij toch ook niet?
Jij weet dus evenmin hoe zoiets gaat en ookal spreek je wel uit eigen ervaring zegt dat nog niks over het waarheidsgehalte van To's verhaal.
Ik geloof niet dat To dit bij elkaar verzint. Als je de verhalen op het internet leest van vele andere gedupeerden is dit verhaal ook niet zo ondenkbaar meer.
Overigens denk ik ook dat To niet zonder eten hoeft te zitten maar ze gewoon nog niet de juiste wegen daarvoor heeft bewandeld of de juiste mensen heeft getroffen.
Niet alle hulpverleners zijn even adequaat zoals al gesteld was.
Dat van die nalatige bewindvoerder geloof ik, en ook dat je daarop actie móet ondernemen die misschien buiten het geijkte gaat, dus media, raadsleden en wethouders aanschrijven etc

Maar hier op de verloskundigenpraktijk komen regelmatig vrouwen met problemen. Die worden altijd onderhands geholpen met kraampakket, basic spullen, eetpakketten etc. Dat ondervoed geloof ik dan ook geen seconde, hoewel ik niet zeg dat er niet heel veel partijen kunnen zijn die een steek laten vallen hier.. want het zou niet zo moeten zijn dat een verloskundigenpraktijk dit oplost. Als je zelf niet bij een vk loopt maar bijv in het ziekenhuis, denk er dan over na om bij een verloskundigenpraktijk of huisartsenpraktijk aan te kloppen. Dan is je directe probleem (voedsel en basics verzorging) opgelost en kun je je richten op een fatsoenlijke bewindvoering ipv die je nu hebt, en jullie toekomst.
nina1966 schreef:
05-06-2018 15:25
Echt niet.

Er wordt hier een boel geroepen wat helemaal niet mogelijk is in de praktijk. Een opname kan zo snel niet. Zelfs niet (of juist niet) op sociale gronden.
En een huisarts of gynaecoloog kan dit ook niet even oplossen met een verwijzinkje voor het een of ander.
Makkelijk roepen zo naar de TO, vreselijk zeg
Dat eten lijkt me nog het minste probleem van alles. Ze heeft een partner, die kan toch eten koken? Of vrienden, vriendinnen, kennissen, buren, en als dat niet werkt ga je naar de noodopvang of naar het Leger des Heils.
Schrijnende zaken zoals FV beschrijft komen zeker voor, heel vervelend voor de betrokkenen. Daarom is het des te erg dat deze TO met een niet kloppend verhaal. Vooral dat ondervoede, dat gelooft toch niemand. Van alle mensen die ze kent, ook al is het niet van dichtbij, geeft niemand haar een boterham of prak hutspot? Of alle hulpverleners? En dan heb je ook nog Leger des Heils en dat soort instanties. Honger is vreselijk, dan ga je echt geen nutteloze brieven zitten schrijven. Totaal ogeloofwaardig.
julius schreef:
05-06-2018 15:23
Natuurlijk is dat wel relevant voor haar hulpvraag. Na het lezen van dit topic weet ik nu nog steeds niet wat haar hulpvraag is. Jij wel?
Ik had het idee dat ze ten eerste gewoon van zich af wilde schrijven en ten tweede vroeg ze volgens mij om concrete tips van welke wegen ze nog meer kon bewandelen om van die bewindvoerder af te komen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
05-06-2018 15:24
Ja, ik had de OP gelezen.

Maar wat moet een arts dan doen? Die kan haar hooguit doorverwijzen naar maatschappelijk werk en mijn ervaring is dat dat vaak hele aardige mensen zijn maar dat ze concreet ook echt geen bal doen.
En voor de Voedselbank moet je voldoen aan bepaalde criteria en daar voldoe je als je geen bijstandsuitkering hebt al heel snel niet aan.

Juist omdat mijn ervaring is zoals hij is geloof ik TO wel. Men denkt altijd dat we in Nederland alles zo goed geregeld hebben maar dat is juist helemaal niet zo. Ja, voor de onderlaag van de samenleving is er hulp in alle soorten en maten maar hoor je bij de werkende middenklasse dan val je al snel op elk gebied tussen wal en schip. En dus ook bij de Voedselbank.
Als je echt niets te eten hebt dan kun je altijd nog een maaltijd krijgen bij het Leger des Heils of een andere instantie.

TO heeft het over zwaar ondervoed, dat word je niet van 1 of 2 keer een maaltijd overslaan. Je maakt mij niet wijs dat we mensen in Nederland anno 2018 letterlijk laten verhongeren. Zeker geen zwangere vrouwen. TO zou dan de eerste zijn. En dat geloof ik dus niet.
juliaaana schreef:
05-06-2018 15:41
Echt niet.

Er wordt hier een boel geroepen wat helemaal niet mogelijk is in de praktijk. Een opname kan zo snel niet. Zelfs niet (of juist niet) op sociale gronden.
En een huisarts of gynaecoloog kan dit ook niet even oplossen met een verwijzinkje voor het een of ander.
Makkelijk roepen zo naar de TO, vreselijk zeg

Treurig gesteld dan met de zorg.
Molenaarsdochter schreef:
Schrijnende zaken zoals FV beschrijft komen zeker voor, heel vervelend voor de betrokkenen. Daarom is het des te erg dat deze TO met een niet kloppend verhaal. Vooral dat ondervoede, dat gelooft toch niemand. Van alle mensen die ze kent, ook al is het niet van dichtbij, geeft niemand haar een boterham of prak hutspot? Of alle hulpverleners? En dan heb je ook nog Leger des Heils en dat soort instanties. Honger is vreselijk, dan ga je echt geen nutteloze brieven zitten schrijven. Totaal ogeloofwaardig.
Dit. Schrijnende situaties bestaan maar geen enkele instantie laat zwangere vrouwen verhongeren hoor. Niet in Nederland. Echt onzin.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
bethweeter schreef:
Maar zijn die ook zwanger en zwaar ondervoed? En hebben die allemaal geschreven naar Amnesty en College voor de Rechten van de mens, De Ombudsman etc maar zijn ze niet op het idee gekomen om naar de voedselbank te gaan als eerste stap. Heb je de originele OP wel gelezen?

Niemand zal ontkennen dat er malafide bewindvoerders rondlopen die mensen nog meer in de problemen helpen. Maar het verhaal van TO is gewoon niet logisch. Ze zal ongetwijfeld problemen hebben maar niet zoals ze in de originele OP schreef. En op dat laatste reageren mensen hier.
In de originele OP stond niets in over de voedselbank. Dus ook niet dat ze dat niet geprobeerd heeft. Dat wordt er allemaal bij verzonnen door de reageerders.

En daarbij, het is serieus niet makkelijk om bij de voedselbank binnen te komen.
Ook niet als je zwanger bent.

Degene die dat allemaal roepen, hebben die wel eens te maken gehad met het aanvragen bij een voedselbank of andere ondersteuning?
Ik durf dat te betwijfelen
bethweeter schreef:

In de originele OP stond niets in over de voedselbank. Dus ook niet dat ze dat niet geprobeerd heeft. Dat wordt er allemaal bij verzonnen door de reageerders.

En daarbij, het is serieus niet makkelijk om bij de voedselbank binnen te komen.

Degene die dat allemaal roepen, hebben die wel eens te maken gehad met het aanvragen bij een voedselbank of andere ondersteuning?
Oakes schreef:
Dat eten lijkt me nog het minste probleem van alles. Ze heeft een partner, die kan toch eten koken? Of vrienden, vriendinnen, kennissen, buren, en als dat niet werkt ga je naar de noodopvang of naar het Leger des Heils.
Mensen hebben ook nog zoiets als schroom. Niet handig, wel menselijk.

Maar als je niet dakloos bent kom je sowieso niet in aanmerking voor noodopvang of Leger des Heils.
Geen water of stroom hebben is geen criterium, er wonen duizenden mensen in Nederland, soms zelfs gezinnen met pasgeboren baby's of kleine kinderen zonder stroom of water.

Voedselbank zal TO niet voor in aanmerking komen, gok ik. En als je een partner hebt (of zelfs gewoon normale kleding draagt, dat heb ik serieus wel eens gehoord) vinden mensen vaak dat je eerst die partner maar om hulp moet vragen / dan maar geen kleding moet kopen / vast iets verzwijgt / etc.
Am Yisrael Chai!
Ik durf hier niet eens een plaatje te plakken van een zwaar ondervoede vrouw, want dat ziet er echt heel naar uit. Het gaat er bij mij daarom niet in dat een arts of verloskundige iemand die er zo aan toe is zomaar zonder hulp of voedsel naar huis stuurt.
fashionvictim schreef:
05-06-2018 15:42
Ik had het idee dat ze ten eerste gewoon van zich af wilde schrijven en ten tweede vroeg ze volgens mij om concrete tips van welke wegen ze nog meer kon bewandelen om van die bewindvoerder af te komen.
Dit las ik ook in de OP

Ik ben verbaasd over de reacties en alles wat er ingevuld wordt over TO en haar verhaal. En hoe klakkeloos dat overgenomen wordt.
juliaaana schreef:
05-06-2018 15:45

Ze maakte een opsomming wat ze allemaal geprobeerd had; de voedselbank stond hier niet bij, dus op zich een logisch advies toch? Net als Leger des Heils.
fashionvictim schreef:
05-06-2018 15:46
Mensen hebben ook nog zoiets als schroom. Niet handig, wel menselijk.

Maar als je niet dakloos bent kom je sowieso niet in aanmerking voor noodopvang of Leger des Heils.
Geen water of stroom hebben is geen criterium, er wonen duizenden mensen in Nederland, soms zelfs gezinnen met pasgeboren baby's of kleine kinderen zonder stroom of water.

Voedselbank zal TO niet voor in aanmerking komen, gok ik. En als je een partner hebt (of zelfs gewoon normale kleding draagt, dat heb ik serieus wel eens gehoord) vinden mensen vaak dat je eerst die partner maar om hulp moet vragen / dan maar geen kleding moet kopen / vast iets verzwijgt / etc.

Nu haal je iets aan dat ik als laatste optie noem. Daaraan voorafgaand zijn er veel meer mogelijkheden, zoals partner, familie en vrienden/vriendinnen. Bovendien, je maakt mij niet wijs dat als je met dit verhaal bij het Leger des Heils komt, dat ze niet bereid zouden zijn om TO tenminste een paar belegde boterhammen met een kopje thee te geven, al is het maar een paar keer per week.
Star² schreef:
05-06-2018 15:43
Treurig gesteld dan met de zorg.
Niet zozeer de zorg. Heeft met name te maken met de verscheidenheid aan financieringen.
Een opname is vanuit de zorgverzekering en sociale problematiek via de WMO.
Uiteindelijk gaat het meestal om wie neemt risico dat (dure) zorg niet betaald wordt. Want overal moet een indicatie voor komen en dat is vaak een tamelijke willekeur.
Pientjexxxx schreef:
05-06-2018 15:47
Ik durf hier niet eens een plaatje te plakken van een zwaar ondervoede vrouw, want dat ziet er echt heel naar uit. Het gaat er bij mij daarom niet in dat een arts of verloskundige iemand die er zo aan toe is zomaar zonder hulp of voedsel naar huis stuurt.
Ze zal er heus niet als Biafra uitzien maar als je zwanger bent en bijvoorbeeld maar 1 maaltijd per dag eet is er al snel sprake van stille ondervoeding.

Trouwens, als je een beetje streng lijnt ben je zelf ook zo ondervoed, hoor.
Am Yisrael Chai!
juliaaana schreef:
05-06-2018 15:51
Niet zozeer de zorg. Heeft met name te maken met de verscheidenheid aan financieringen.
Een opname is vanuit de zorgverzekering en sociale problematiek via de WMO.
Uiteindelijk gaat het meestal om wie neemt risico dat (dure) zorg niet betaald wordt. Want overal moet een indicatie voor komen en dat is vaak een tamelijke willekeur.
Maar als jij als gyn een zwangere voor je neus hebt, die zwaar ondervoed is en derhalve een gevaar voor zichzelf en het ongeboren kind, dan heb je als arts toch een eed afgelegd? Of denk ik nu echt te simpel?
Star² schreef:
05-06-2018 15:49
Ze maakte een opsomming wat ze allemaal geprobeerd had; de voedselbank stond hier niet bij, dus op zich een logisch advies toch? Net als Leger des Heils.

Jazeker een goed advies, echter wordt er TO verweten dat ze dat allemaal niet heeft gedaan en dat daarom haat verhaal ongeloofwaardig is.
Misschien heeft de het wel gedaan, maar vergeten op te schrijven in het rijtje. Maar daar wordt niet naar gevraagd. Althans niet door degene waar ik op reageerde.
Star² schreef:
05-06-2018 15:49
Ze vroeg ook niet hoe ze aan eten kwam, maar hoe ze structureel het probleem van die bewindvoerder die haar klem zet kan oplossen.

En dat is inderdaad haar grootste probleem. Als je onder bewind staat MAG je niet over je eigen geld beschikken of zelf financiele zaken regelen dus ze moet idd zsm van die bewindvoerder af.

Ze had waarschijnlijk - net als ik destijds - überhaupt nooit onder bewind gemogen want bewind is eigenlijk helemaal niet voor dit soort gevallen bedoeld.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven