Netto minimumloon
vrijdag 19 oktober 2012 om 10:23
vrijdag 19 oktober 2012 om 10:26
http://www.intermediair.n ... OrZjYrUjLMCFYXJtAoddyYAfw
deze dus (intermediair) .. vind ik een goede
deze dus (intermediair) .. vind ik een goede
vrijdag 19 oktober 2012 om 10:42
quote:miek79 schreef op 19 oktober 2012 @ 10:33:
Bedankt hier heb ik eindelijk wat aan.
Zelfs het uwv kon me er geen antwoord opgeven...
maar als ik dit in 90 seconden kan googelen, had je dat toch zelf ook kunnen doen? Zo ingewikkeld is het niet hoor..
En zoals al eerder gezegd: het is afhankelijk van je persoonlijke situatie. Dus het zijn maar ruwe schattingen.
*genoemde bedragen geven geen garantie voor de toekomst en deze poster is niet aansprakelijk voor eventuele toekomstige teleurstellingen.*
Bedankt hier heb ik eindelijk wat aan.
Zelfs het uwv kon me er geen antwoord opgeven...
maar als ik dit in 90 seconden kan googelen, had je dat toch zelf ook kunnen doen? Zo ingewikkeld is het niet hoor..
En zoals al eerder gezegd: het is afhankelijk van je persoonlijke situatie. Dus het zijn maar ruwe schattingen.
*genoemde bedragen geven geen garantie voor de toekomst en deze poster is niet aansprakelijk voor eventuele toekomstige teleurstellingen.*
vrijdag 19 oktober 2012 om 11:46
vrijdag 19 oktober 2012 om 14:33
quote:dash2in1 schreef op 19 oktober 2012 @ 11:46:
die van mij klopt precies wat ik op intermediair heb berekend. Dus ik denk (aangezien je uitkering krijgt) dat het bij jou ook redelijk nauwkeurig zal zijn. Maar goed kan inderdaad afwijken.
@laylalala niet iedereen is handig met google of weet hoe die dingen moet zoeken.
Dat niet iedereen zoveel tijd doorbrengt op internet als ik, dat snap ik. Maar ik heb gewoon gegoogeld op de termen "bruto minimumloon", "netto minimumloon" en "bruto netto berekenen".
dus dat lijkt me niet zo ingewikkeld.
die van mij klopt precies wat ik op intermediair heb berekend. Dus ik denk (aangezien je uitkering krijgt) dat het bij jou ook redelijk nauwkeurig zal zijn. Maar goed kan inderdaad afwijken.
@laylalala niet iedereen is handig met google of weet hoe die dingen moet zoeken.
Dat niet iedereen zoveel tijd doorbrengt op internet als ik, dat snap ik. Maar ik heb gewoon gegoogeld op de termen "bruto minimumloon", "netto minimumloon" en "bruto netto berekenen".
dus dat lijkt me niet zo ingewikkeld.
vrijdag 19 oktober 2012 om 16:51
Ik weet niet wat voor uitkering je krijgt? Wajong is bijvoorbeeld wel gebaseerd op het minimumloon, maar ligt daar wel 25% onder. Op basis van 100% van het minimumloon (voor volwassenen) zou je uitkomen op netto 1169,93 euro. Maar nogmaals: als de uitkering geen 100% van het minimumloon is, dan is ook het nettobedrag dus minder.
vrijdag 19 oktober 2012 om 16:54
quote:laylalala schreef op 19 oktober 2012 @ 10:23:
Je brutominmumloon hangt onder andere af van je leeftijd.
Als de 79 in je nick je geboortejaar is, dan is je minimum bruto maandloon bij volledige werkweken: 1456,20 euro
Invullen in een versimpelde bruto-netto calculator (intermediair website) geeft een minimum netto maandloon van: 1235 euro.Dat krijg ik ook uit de calculator, maar dat komt dus niet overeen met het bedrag dat maandelijks gestort wordt bij een uitkering die gebaseerd is op 100% minimumloon... Dat bedrag is die 1169,93 euro die ik in mijn vorige post noemde.
Je brutominmumloon hangt onder andere af van je leeftijd.
Als de 79 in je nick je geboortejaar is, dan is je minimum bruto maandloon bij volledige werkweken: 1456,20 euro
Invullen in een versimpelde bruto-netto calculator (intermediair website) geeft een minimum netto maandloon van: 1235 euro.Dat krijg ik ook uit de calculator, maar dat komt dus niet overeen met het bedrag dat maandelijks gestort wordt bij een uitkering die gebaseerd is op 100% minimumloon... Dat bedrag is die 1169,93 euro die ik in mijn vorige post noemde.
vrijdag 19 oktober 2012 om 20:45
Voor loon moet je witte loonbelasting tabellen hebben en voor uitkeringen (behalve ziektewet) de groene. Als dus de groene loonbelasting tabellen van toepassing zijn heeft het niet veel zin om op de tools van intermediair te kijken.
Zelf vind ik berekenhet.nl een fijne site:
http://www.berekenhet.nl/ ... omen/uitkering-netto.html
Zelf vind ik berekenhet.nl een fijne site:
http://www.berekenhet.nl/ ... omen/uitkering-netto.html
vrijdag 19 oktober 2012 om 21:17
Behalve dat die op bijna 60 euro minder uit komt dan het bedrag dat ik noem. Maar dat is nog altijd beter dan denken dat je ruim 60 euro boven het bedrag uit gaat komen dan wat er daadwerkelijk gestort wordt. Dus TO, mocht het om een percentage gaan van het minimumloon, dan zou ik de calculator van berekenhet.nl aanhouden die Jo1980 hierboven geeft.