NHG
maandag 8 april 2013 om 20:28
Hoi.
Is er hier iemand die een succes verhaal heeft over de NHG? Ik heb een huis met mijn ex, maar het kan worden verkocht met 30.000 schuld.
Nu heb ik gebeld maar ze kunnen nog geen zekerheid geven of ze het betalen ja of te nee
Ex is werkloos. Nu is het zo dat we alleen een huis op beide namen hadden en nog geen samenlevingscontract, zou dit een probleem zijn? Ik zit er erg mee want ik heb net een appartementje toegewezen gekregen. Ik werk wel gewoon 40u en wil het liefst gewoon verder met mijn leven....
Help!
Is er hier iemand die een succes verhaal heeft over de NHG? Ik heb een huis met mijn ex, maar het kan worden verkocht met 30.000 schuld.
Nu heb ik gebeld maar ze kunnen nog geen zekerheid geven of ze het betalen ja of te nee
Ex is werkloos. Nu is het zo dat we alleen een huis op beide namen hadden en nog geen samenlevingscontract, zou dit een probleem zijn? Ik zit er erg mee want ik heb net een appartementje toegewezen gekregen. Ik werk wel gewoon 40u en wil het liefst gewoon verder met mijn leven....
Help!
Life is good!
maandag 8 april 2013 om 20:57
Hi, niet mee bekend maar : https://www.nhg.nl/consum ... tschuld-wat-nu.html#c1796 . Misschien had je dit zelf allang gezien
.
maandag 8 april 2013 om 21:27
maandag 8 april 2013 om 21:28
quote:loisnvt schreef op 08 april 2013 @ 21:26:
Ik ga meelezen, want ik moet deze week beslissen of ik mijn hypotheek (rentevastperiode loopt af) ga afsluiten met NHG of niet? Ik hoor namelijk ook de mindere kanten van NHG......Niet voor een of ander maar voor dat eenmalige bedrag van een % van de hypotheek (die ook nog eens aftrekbaar is van de belasting) kan een hele hoop gezeik bespaard worden.
Ik ga meelezen, want ik moet deze week beslissen of ik mijn hypotheek (rentevastperiode loopt af) ga afsluiten met NHG of niet? Ik hoor namelijk ook de mindere kanten van NHG......Niet voor een of ander maar voor dat eenmalige bedrag van een % van de hypotheek (die ook nog eens aftrekbaar is van de belasting) kan een hele hoop gezeik bespaard worden.
maandag 8 april 2013 om 21:46
Behalve de eenmalige borgsom a 0,85% weet ik geen negatieve punten van NHG. Die 0,85% verdien je al snel terug door de rente korting die de bank geeft, de borg is dan dus eigenlijk alleen mooi meegenomen( de meeste mensen hoeven hier gelukkig ook geen gebruik van te maken).
@to, voordat ze toezeggen zullen ze ( via de bank waarschijnlijk) eerst kijken of een van jullie de hypotheek niet alleen kan.betalen en of de prijs reëel is. Telefonisch zullen ze ,lijkt mij, nooit zo iets toezeggen.
@to, voordat ze toezeggen zullen ze ( via de bank waarschijnlijk) eerst kijken of een van jullie de hypotheek niet alleen kan.betalen en of de prijs reëel is. Telefonisch zullen ze ,lijkt mij, nooit zo iets toezeggen.
maandag 8 april 2013 om 22:20
De mindere kanten die ik bedoel is een voorbeeld van een vriendin van mij. Zij en haar inmiddels ex hebben al bijna 2 jaar een woning te koop staan, welke nu met een restschuld van ¤ 30.000 verkocht kan worden. Vriendin heeft contact WBF opgenomen, maar krijgt nog steeds bevestiging dat deze restschuld ook daadwerkelijk zal worden kwijtgescholden. Woning kan dus nog niet officieel verkocht worden, terwijl zij en ex het financieel niet meer kunnen opbrengen de hypotheek te betalen.
Wellicht had ik het woordje 'nadelen' niet moeten gebruiken, maar moeten zeggen dat het niet gegarandeerd is dat een restschuld áltijd zal worden kwijtgescholden.
@Gravinnetje: ook een bestaande hypotheek kan worden overgesloten naar een hypotheek met NHG als je aan alle voorwaarden voldoet.
Wellicht had ik het woordje 'nadelen' niet moeten gebruiken, maar moeten zeggen dat het niet gegarandeerd is dat een restschuld áltijd zal worden kwijtgescholden.
@Gravinnetje: ook een bestaande hypotheek kan worden overgesloten naar een hypotheek met NHG als je aan alle voorwaarden voldoet.
maandag 8 april 2013 om 23:18
Ik werk bij een makelaar en heb de laatste tijd veel woningen verkocht met NHG restschuld.
Je hebt een getekende koopakte nodig. Laat daarin een clausule opnemen dat je de verkoop mag ontbinden wanneer je geen toestemming krijgt voor verkoop van hypotheekverstrekker/nhg.
Heb nog niet meegemaakt dat er geen toestemming werd verleend. Banken weten ook wel dat ze blij mogen zijn met de verkoop, anders wordt het vaak een executie. Succes!
Je hebt een getekende koopakte nodig. Laat daarin een clausule opnemen dat je de verkoop mag ontbinden wanneer je geen toestemming krijgt voor verkoop van hypotheekverstrekker/nhg.
Heb nog niet meegemaakt dat er geen toestemming werd verleend. Banken weten ook wel dat ze blij mogen zijn met de verkoop, anders wordt het vaak een executie. Succes!
dinsdag 9 april 2013 om 06:11
Hoi allemaal, sorry voor de late reactie!
Bedankt, dit stelt me enigszins gerust, maar zal pas echt gerust zijn als ik weet dat ze het zullen betalen. De woning kan idd niet op 1 van beide namen, op brutojaarbasis verdien ik te weinig en ex nu helemaal.
Ik had al zoveel op internet gezocht, maar kon gewoon niks van positieve verhalen vinden..!
En hier toch wel, dankjewel!
Bedankt, dit stelt me enigszins gerust, maar zal pas echt gerust zijn als ik weet dat ze het zullen betalen. De woning kan idd niet op 1 van beide namen, op brutojaarbasis verdien ik te weinig en ex nu helemaal.
Ik had al zoveel op internet gezocht, maar kon gewoon niks van positieve verhalen vinden..!
En hier toch wel, dankjewel!
Life is good!
dinsdag 9 april 2013 om 06:20
dinsdag 9 april 2013 om 07:30
Hier een succesverhaal met NHG. Zat in dezelfde situatie als jij, uit elkaar met ex, niet getrouwd of geregistreeds partnerschap, wel een samenlevingscontract. Huis verkocht met verlies van 25.000 euro en NHG heeft dit kwijtgescholden. Duurde wel even voordat we dit te horen kregen, huis verkocht in Augustus, en in Januari hoorde we dat het was kwijtgescholden. En dat je geen huis kunt kopen binnen 5 jaar is onzin. Ik heb binnen 3 jaar weer een hyptheek gekregen met NHG. Heb het wel vermeld bij de hypotheekaanvraag, maar ING heeft hier geen seconde moeilijk over gedaan. Dat je een BKR registratie krijgt klopt, maar bij een hypotheek geeft dit geen problemen. Wat ik wel heb gedaan is dit alles laten regelen door een financieel adviseur. Dit koste ons eenmalig 600 euro, maar heeft ons echt veel geholpen! Heel veel succes ermee! Ik weet hoe KLOTE deze situatie is!
dinsdag 9 april 2013 om 09:17
Dit is een hele goeie thread op Fok forum:
http://forum.fok.nl/topic/1684292#99589909
En hier is ook een goeie thread op dit forum:
NHG vs BKR registratie
http://forum.fok.nl/topic/1684292#99589909
En hier is ook een goeie thread op dit forum:
NHG vs BKR registratie
dinsdag 9 april 2013 om 11:32
dinsdag 9 april 2013 om 11:54
Negatief bericht: Ik heb mijn huis verkocht met 40.000,- restschuld na goedkeuring hypotheekverstrekker / nhg. Nu, 3 maanden later heeft nhg wel hypotheekverstrekker afbetaald, maar krijg ik een brief dat ik nhg moet terugbetalen... Zit nu in de fase van bezwaarschriften, behoorlijk rot, maar goed..
dinsdag 9 april 2013 om 12:44
Nhg heeft berekend dat we hadden kunnen blijven betalen. Dat klopt, ware het niet dat we zijn gescheiden en ik dus op zoek moest naar andere woonruimte.
Ik heb 2 jaar lang dubbele lasten betaald en een chronisch longprobleem opgelopen omdat ik alleen een tochtig vakantiehutje kon betalen ernaast. Helaas was er minder probleem met nhg geweest als ik gewoon was gestopt met betalen en het hem maar uit had laten zoeken.
We konden beiden trouwens de hypotheek niet op 1 naam krijgen, gaat dus puur over maandelijkse lasten.
Afijn, toch cru als ja dan opeens nee blijkt te zijn. Zeker omdat ik inmiddels een appartementje met verwarming heb betrokken
Ik heb 2 jaar lang dubbele lasten betaald en een chronisch longprobleem opgelopen omdat ik alleen een tochtig vakantiehutje kon betalen ernaast. Helaas was er minder probleem met nhg geweest als ik gewoon was gestopt met betalen en het hem maar uit had laten zoeken.
We konden beiden trouwens de hypotheek niet op 1 naam krijgen, gaat dus puur over maandelijkse lasten.
Afijn, toch cru als ja dan opeens nee blijkt te zijn. Zeker omdat ik inmiddels een appartementje met verwarming heb betrokken
dinsdag 9 april 2013 om 18:22