Geld & Recht alle pijlers

niet afgeschreven

09-02-2011 18:18 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraagje, net gepind in de supermarkt, betaling geslaagd volgens het apparaat en de bon, maar nu thuis zie ik dat het niet is afgeschreven.

Komt dit vanzelf goed, ofwel wordt het alsnog afgeschreven later? Ik kan pas zaterdag terug naar die winkel namelijk en dat voelt toch niet zo lekker. Eerder gaat echter in verband met werk, oppas en zieken thuis niet lukken...

Iemand ervaring hiermee, dat het alsnog gewoon wordt afgeschreven later, scheelt mij een hoop moeite

En stel ik ga zaterdag terug en betaal alsnog, loop ik dan niet het risico dat het alsnog wordt afgeschreven en ik dus 2x betaal?

Groetjes,

fem1966
Komt echt wel goed!

Check je altijd meteen of het geld is afgeschreven?
Kijk morgen nog eens, dan is het er vast af. Heb ik ook wel eens gehad.
Komt vanzelf goed! Duurt soms even.

Niet teruggaan om nog eens te betalen, want dan betaal je dus 2x.
Thanks! Ik wacht het even af, is het er volgende week nog niet af is het vroeg genoeg voor actie dan.

@annie2, nee hoor maar heb vanmiddag mijn administratie bijgewerkt, doe ik elke woensdag, toen zag het toevallig met telebankieren. Heb een tijd gehad dat het geld iedere keer op was voor de maand voorbij was en geen flauw idee waar het bleef, sindsdien kijk ik e.e.a. wekelijks even na, betaal rekeningen gelijk en dan weet ik precies hoeveel ik nog heb voor de rest van de maand en hoeveel ik (ongeveer) heb uitgegeven.
Teruggaan en nog een keer betalen? Heb je geld teveel? Ik zou even afwachten, gaat er vanzelf af.
soms duurt het inderdaad even. Komt wel goed dus.
ik zou juist blij zijn als het niet was afgeschreven, scheelt weer...
Ze hebben bij ons in de supermarkt een nieuw systeem en ik controleer het inderdaad direct. Nu staat er ineens: gereserveerd en het bedrag. Normaal is het bedrag er direct af...
Waar maak je je druk om.
quote:ossiepossie schreef op 09 februari 2011 @ 18:28:

Teruggaan en nog een keer betalen? Heb je geld teveel? Ik zou even afwachten, gaat er vanzelf af.

Ze zien je aankomen inderdaad!

Wat is dit voor een gekkigheid? Wou je teruggaan en zeggen dat het nog niet van je rekening is afgeschreven? Je hebt toch een pinbon? Zij hebben jou toch ook "laten gaan"? :-)

Ik begrijp het "probleem" werkelijk niet.....
Vorig jaar ook een keer gehad. Eerst dacht ik nog, jippie , gratis kleding gekocht.

Maar helaas , een paar dagen later is het alsnog afgeschreven.

Komt vanzelf goed, hebben vast ergens een back up systeem.
Ik mis werkelijk even waarom TO voor gek wordt verklaard, terwijl ze gewoon netjes haar boodschappen wil betalen.. Ik vind het super eerlijk van je fem!!
pff, hoe vaak ik wel niet naar de servicebalie moet omdat er artikelen te veel worden aangeslagen. of dat de prijzen op de schappen gewoon fout zijn. Laatst bij de AH hing er een groot bord bij de pizza's 2e GRATIS.....en in kleine lettertjes eronder: aanbieding geldig tot 16-1. Het was inmiddels al een week later. Dus, de supermarkt verdiend centen genoeg aan klanten die wat minder oplettend zijn en een leuke aanbieding denken te kopen.

Dan gaan ze vast niet failliet aan een onbetaald boodschappenwagentje.
quote:Nammma schreef op 09 februari 2011 @ 19:10:

Ze hebben bij ons in de supermarkt een nieuw systeem en ik controleer het inderdaad direct. Nu staat er ineens: gereserveerd en het bedrag. Normaal is het bedrag er direct af...Dat viel mij ook al op, volgens mij is dat sinds dat nieuwe pin systeem waarbij je je pin pas aan de voorkant van het apparaat moet stoppen. Pas een paar dagen later wordt het dan definitief of zoiets.
Starshine, bij AH doen ze dan toch niet moeilijk en geven ze je de aanbieding alsnog? Hier in elk geval wel en daarna halen ze het bord weg.

To, is het al afgeschreven?
jeetje, ik maak me meestal druk om het feit dat tegenwoordig alles DIRECT wordt afgeschreven.

* ik heb nooooit een klein gelukje!
Het is er nog niet af, weird.... ik hou jullie op de hoogte!
quote:Quacker schreef op 10 februari 2011 @ 13:55:

Starshine, bij AH doen ze dan toch niet moeilijk en geven ze je de aanbieding alsnog? Hier in elk geval wel en daarna halen ze het bord weg.

dan moet je het wel opmerken en dan gaan zeuren om je geld.

Ik bedoel ermee te zeggen dat supermarkten zelf ook extra geld binnenhalen waar ze geen recht op hebben.

Maar goed, dat is verder een hele andere discussie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven