Geld & Recht alle pijlers

Niet uitbetaald nieuw uitzendbureau

01-07-2011 13:57 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik zit even met een gefrustreerd gevoel.

3 jaar werk ik al via een uitzendbureau (laten we het even A noemen) bij mijn huidige werkgever. Sinds een maand zijn wij allemaal overgegaan op een ander uitzendbureau die beter in contact zou staan met mijn werkgever.

Nu is het afgelopen maand 2 weken lang voorgekomen dat ik niet kreeg uitbetaald (ik krijg per week uitbetaald) er was wat mis gegaan met de formulieren en ik hing dus tussen uitzendbureau's in.

Mijn oude uitzendbureau (B) heeft toen besloten mij nog een tijdje uit te betalen en dat als alles geregeld was bij A, ik daar naar toe zou gaan.

Nu kreeg ik vorige week weer geen loon! Inmiddels wel gehad via uitzendbureau A (de oude dus). maar geen reiskostenvergoeding! Daarnaast waren de papieren weer kwijt volgens een persoon, maar iemand anders had ze opeens weer gevonden!

Watkan ik nu doen? Want het levert veel stress en bij mijn collega hetzelfde verhaal!
Ik denk dat het goed is dat je huidige werkgever hiervan afweet en dat je het hem verteld. Dit is voor niemand leuk en hij moet weten welke gevolgen zijn keuze voor jullie op dit moment heeft. Op dit moment is het nog te vroeg op allerlei andere stappen te ondernemen.
Ja inderdaad! Ze weten er ook vanaf en doen hard hun best om met HR van mijn werkgever alles te regelen, alleen het nieuwe uitzendbureau maakt zoveel fouten!
Je noemt je oude uitzendbureau zowel A als B.

Mij lijkt het niet helemaal fair dat dat nieuwe uitzendbureau dus zomaar gaat verdienen aan het werk van het oude uitzendbureau en er dan ook nog eens een potje van maakt.
quote:justme27 schreef op 01 juli 2011 @ 14:17:

Je noemt je oude uitzendbureau zowel A als B.

Mij lijkt het niet helemaal fair dat dat nieuwe uitzendbureau dus zomaar gaat verdienen aan het werk van het oude uitzendbureau en er dan ook nog eens een potje van maakt.Excuus, maar ben het met je eens. However is dat nu niet mijn zorg.
Ik zou gewoon eisen dat je weer via je oude uitzendbureau werkt, omdat je nu al 2 keer geen loon hebt gehad en je voorheen nooit problemen had.

Lekker makkelijk om te zeggen dat het niet jouw zorg is, het was namelijk ook niet hún zorg dat je nieuwe uitzendbureau je niet betaalt, maar ze lossen het wel netjes voor je op. Dus wat loyaliteit zou niet misplaatst zijn.
Hier moet je heel strak achteraan zitten. Ik heb ook weleens zoiets gehad en iedereen schoof het op elkaar af, totdat ik dreigde een klacht in te dienen. Dus overweeg dat te zeggen of te doen. Eis een voorschot in ieder geval.
quote:pluis22 schreef op 01 juli 2011 @ 13:57:

3 jaar werk ik al via een uitzendbureau (laten we het even A noemen) bij mijn huidige werkgever. Sinds een maand zijn wij allemaal overgegaan op een ander uitzendbureau die beter in contact zou staan met mijn werkgever.

Ze waren gewoon goedkoper, en dat uit zich in o.a. kwaliteit. Waarschijnlijk is er een raamcontract afgesloten?

Ik denk dat jij weinig te 'willen' hebt over het blijven bij je oude uitzendburo, maar je kunt het natuurlijk proberen.

Je werkt al 3 jaar bij UZB-A, worden je rechten overgenomen door UZB-B en zou je dus in principe binnenkort overgaan naar fase C bij UZB-B?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het duurt altijd wel even voordat alles goed op de rit is, geef het nieuwe uitzendbureau even de tijd om alles in orde te maken. Wat je wel kunt doen is bellen op de dag dat je salaris verwerkt wordt (elke maandag?) om te vragen of alles in orde is.

Het zou ook goed kunnen dat je oude uzb alle informatie niet op tijd/compleet heeft overgebracht naar het nieuwe uzb.
Het lijkt me dat je van uitzendbureau moet veranderen omdat het nieuwe uzb goedkoper is of omdat men een face C contract wilde vermijden. Het is niet in je voordeel maar in de praktijk sta je als uitzendkracht toch machteloos. Het enige wat je kunt doen is ze constant achter de broek zitten. Zodra je loon 1 dag te laat binnen is begin je te bellen. Elke dag weer tot je je geld hebt. Zorg dat ze zo'n last van je hebben dat ze het daar liever goed afhandelen. Als je nl niks zegt dan merken ze niet snel dat er iets niet klopt en laten ze het op zijn beloop. Desnoods ga je er elke dag persoonlijk langs. Dan vergeten ze je niet snel meer en maken ze jouw probleem eerder tot een prioriteit. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven