Niet werken, wel kinderopvang vergoed door gemeente.
woensdag 8 december 2010 om 15:38
Weer een staaltje positieve discriminatie, kan me hier zo kwaad om maken:
Situatie: Asielzoekersgezin met vier kinderen, werken beiden niet.
Hij heeft inburgeringscursus gedaan, maar spreekt nog amper Nederlands. Zij is nu bezig met inburgeringscursus en zwanger van nr. 5. Wanneer zij naar de cursus gaat (twee dagen per week) worden de kinderen opgevangen door een gastouder.
En die gastouder wordt betaald door.... jawel hoor.... de gemeente. Terwijl hij gewoon thuis zit.
Gastouder (ken ik goed) had eens aan hem gevraagd waarom hij niet zelf voor de kinderen zorgt als zijn vrouw op cursus gaat.
Zijn antwoord: Ik niet zin in.
Nou ja, het moet niet gekker worden toch?
Situatie: Asielzoekersgezin met vier kinderen, werken beiden niet.
Hij heeft inburgeringscursus gedaan, maar spreekt nog amper Nederlands. Zij is nu bezig met inburgeringscursus en zwanger van nr. 5. Wanneer zij naar de cursus gaat (twee dagen per week) worden de kinderen opgevangen door een gastouder.
En die gastouder wordt betaald door.... jawel hoor.... de gemeente. Terwijl hij gewoon thuis zit.
Gastouder (ken ik goed) had eens aan hem gevraagd waarom hij niet zelf voor de kinderen zorgt als zijn vrouw op cursus gaat.
Zijn antwoord: Ik niet zin in.
Nou ja, het moet niet gekker worden toch?
woensdag 8 december 2010 om 15:42
Babywish, wat wil je hiermee bereiken. Als anderen gaan oordelen over situaties waar ze de ins en outs niet van kennen, is het einde zoek. Laat dit soort situaties ajb beoordeelt worden door de instanties die daarvoor speciaal zijn bedoelt. En als er eens een exces voorkomt is dat helaas pindakaas. Maar dat geldt wel voor meer regelingetjes. Er zijn altijd wel wat mensen die iets doen, krijgen, willen die dat eigenlijk (en zeker in mijn optiek) niet horen te krijgen. Maar dat zijn vooral uitzonderingen. Anders zou die gemeente wel failliet zijn hoor.
Maak je niet zo dik.
Maak je niet zo dik.
woensdag 8 december 2010 om 15:45
Maar asielzoekers mogen niet werken en kunnen dan dus ook geen gebruik maken van de kinderopvangtoeslag, vandaar dat de gemeente daar dus een potje voor heeft.
Ik neem aan dat de man ook verplichtingen elders heeft maar die verzuimd na te gaan ofzo, maar dat is speculeren.
Trouwens er zijn ook dames die 2 dagen werken en de kinderen 4 dagen naar de GO of het KDV brengen en daar ook KOPT voor krijgen, dat is pas krom.
Ik neem aan dat de man ook verplichtingen elders heeft maar die verzuimd na te gaan ofzo, maar dat is speculeren.
Trouwens er zijn ook dames die 2 dagen werken en de kinderen 4 dagen naar de GO of het KDV brengen en daar ook KOPT voor krijgen, dat is pas krom.
woensdag 8 december 2010 om 15:50
Het hebben van 4 (bijna 5) kinderen is tegenwoordig, met alle anti-conceptie methoden, een keuze die je maakt.
Maar laat mensen daar dan ook zelf de verantwoordelijkheid voor dragen. Hij is gewoon thuis en laat een ander voor z'n kinderen opdraaien en ook nog voor de kosten die dat met zich meebrengt. Dit moet toch niet kunnen?
Maar laat mensen daar dan ook zelf de verantwoordelijkheid voor dragen. Hij is gewoon thuis en laat een ander voor z'n kinderen opdraaien en ook nog voor de kosten die dat met zich meebrengt. Dit moet toch niet kunnen?
woensdag 8 december 2010 om 15:55
quote:zusenzoo schreef op 08 december 2010 @ 15:45:
Maar asielzoekers mogen niet werken en kunnen dan dus ook geen gebruik maken van de kinderopvangtoeslag, vandaar dat de gemeente daar dus een potje voor heeft.
Trouwens er zijn ook dames die 2 dagen werken en de kinderen 4 dagen naar de GO of het KDV brengen en daar ook KOPT voor krijgen, dat is pas krom.Ben ook van mening dat het aantal uren waarvoor kinderopvangtoeslag wordt uitgekeerd, gekoppeld moet worden aan het aantal contracturen van de ouders.
Trouwens er zijn ook dames die 2 dagen werken en de kinderen 4 dagen naar de GO of het KDV brengen en daar ook KOPT voor krijgen, dat is pas krom.Ben ook van mening dat het aantal uren waarvoor kinderopvangtoeslag wordt uitgekeerd, gekoppeld moet worden aan het aantal contracturen van de ouders.
woensdag 8 december 2010 om 15:58
quote:zusenzoo schreef op 08 december 2010 @ 15:52:
Net als het feit dat er op het KDV kinderen komen waarvan hun moeder gewoon thuis is.
Er zijn zoveel dingen die niet kunnen.
Als ze dat zelf volledig zelf betalen, heb ik daar geen moeite mee.
Vind wel dat kinderen van werkende moeders voorrang moeten krijgen op de wachtlijst dan.
Net als het feit dat er op het KDV kinderen komen waarvan hun moeder gewoon thuis is.
Er zijn zoveel dingen die niet kunnen.
Vind wel dat kinderen van werkende moeders voorrang moeten krijgen op de wachtlijst dan.
woensdag 8 december 2010 om 16:06
quote:Babywish schreef op 08 december 2010 @ 15:58:
[...]
Dat doen ze niet.
Leuk zo'n oordeel, maar hout snijden doet het niet.
[...]
Dat doen ze niet.
Leuk zo'n oordeel, maar hout snijden doet het niet.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
woensdag 8 december 2010 om 16:09
Vanuit mijn eigen werk kan ik zeggen, dat dit (kinderen in de opvang terwijl vader thuis zit) alleen in zeer uitzonderlijke situaties gebeurt. In mijn eigen gemeente ken ik 2 gezinnen in deze situatie. Het kan zijn dat vader vanwege lichamelijke of psychische klachten niet op zijn eigen kinderen kan letten. Dit wordt ook echt niet zomaar gedaan, er wordt in zulke gevallen altijd onafhankelijk advies gevraagd aan een keuringsarts.
Het kan natuurlijk ook zijn dat vader werk of opleiding heeft, maar verzuimt.
Het kan natuurlijk ook zijn dat vader werk of opleiding heeft, maar verzuimt.
woensdag 8 december 2010 om 16:12
Op dit moment gaat mijn kind naar kdv en ik zit thuis. Waarom? omdat met de wachtlijsten van tegenwoordig (niet overal zo, maar hier wel) je een kind heel snel moet inschrijven, ik raakte onverwacht mijn baan kwijt en heb ondertussen een ander, maar begin pas over een maand. Ik kan niet het contract opzeggen met kdv, want dan ben ik mijn dagen kwijt en heb ik straks geen kdv als ik moet gaan werken. Nu moet ik dus mijn kind wegbrengen terwijl ik thuis zit (studeer wel deeltijd nog), nou daar ben ik ook niet blij mee, wil dan liever thuis zijn met kind.
woensdag 8 december 2010 om 16:29
quote:Renottie schreef op 08 december 2010 @ 16:12:
Op dit moment gaat mijn kind naar kdv en ik zit thuis. Waarom? omdat met de wachtlijsten van tegenwoordig (niet overal zo, maar hier wel) je een kind heel snel moet inschrijven, ik raakte onverwacht mijn baan kwijt en heb ondertussen een ander, maar begin pas over een maand. Ik kan niet het contract opzeggen met kdv, want dan ben ik mijn dagen kwijt en heb ik straks geen kdv als ik moet gaan werken. Nu moet ik dus mijn kind wegbrengen terwijl ik thuis zit (studeer wel deeltijd nog), nou daar ben ik ook niet blij mee, wil dan liever thuis zijn met kind.
Sorry, ik snap best dat je met ellenlange wachtlijsten enzo, je KDV plaatsje niet opzegt als je volgende maand weer aan het werk gaat. Maar daar hebben we het punt, je hebt gewerkt, je gaat weer aan het werk en om dat mogelijk te maken, zeg je je KDV plaats niet op.
Het feit dat KDV nog steeds werken met de regel "dagdelen inkopen en zelfs betalen als je er geen gebruik van maakt"
vind ik ook vragen om onnodige kosten voor kinderopvang.
Ouders moeten betalen en krijgen KOPT voor uren die helemaal niet afgenomen worden. Ook zo krom als de pest.
Hier in de buurt is een flexibele kinderopvang, waar je per half uur betaald. Je geeft door wanneer je opvang nodig hebt en aan de hand van het aantal kinderen zorgen zij voor voldoende personeel.
Als je het mij vraagt zou het zo overal en altijd moeten gaan.
Ook ideaal voor ouders met onregelmatige diensten enzo.
Sorry, ik snap best dat je met ellenlange wachtlijsten enzo, je KDV plaatsje niet opzegt als je volgende maand weer aan het werk gaat. Maar daar hebben we het punt, je hebt gewerkt, je gaat weer aan het werk en om dat mogelijk te maken, zeg je je KDV plaats niet op.
Het feit dat KDV nog steeds werken met de regel "dagdelen inkopen en zelfs betalen als je er geen gebruik van maakt"
vind ik ook vragen om onnodige kosten voor kinderopvang.
Ouders moeten betalen en krijgen KOPT voor uren die helemaal niet afgenomen worden. Ook zo krom als de pest.
Hier in de buurt is een flexibele kinderopvang, waar je per half uur betaald. Je geeft door wanneer je opvang nodig hebt en aan de hand van het aantal kinderen zorgen zij voor voldoende personeel.
Als je het mij vraagt zou het zo overal en altijd moeten gaan.
Ook ideaal voor ouders met onregelmatige diensten enzo.