Geld & Recht alle pijlers

Omgangsregeling opgeschort. Wat nu met de vakantie?

15-07-2010 08:22 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
De ex van mijn vriend heeft gisteren per brief laten weten dat zij met omiddelijke ingang de omgangsregeling met de kinderen opschort, aangezien zij een procedure voorbereid voor herziening van deze regeling. De afspraak was echter dat mijn vriend zijn kinderen de laatste 3 weken van de zomervakantie zou hebben (volgens uitspraak van de rechter, 3 weken ieder van de vakantie).

Wij hadden gepland een weekje tussenuit te gaan met al onze kinderen (5 in totaal). Gelukkig hebben we nog niet geboekt, omdat onze financiële situatie dat niet zo gemakkelijk toelaat en we even wilden afwachten of het allemaal zou lukken.

Nu blijkft dat zijn ex tot 1 augustus op vakantie is en hij zijn kinderen alleen op zondag kan/mag zien. Kan zij dit zomaal eenzijdig doordrukken. De vakantie, waar we allemaal best aan toe zijn, zal dan niet door kunnen gaan. Kan dit zomaar?

Misschien zijn er hier mensen met ervaringen op dit gebied...
Horen, zien en .... reageren
Ik hoop dat je vriend nog iets voor elkaar krijgt, Carliena. Fijn dat hij in elk geval een andere advocaat heeft gevonden.
Ga in therapie!
Hier vind je meer info over de mogelijkheden om omgang af te dwingen. Je kunt dus bv. vragen dat in de beschikking wordt opgenomen dat de sterke arm mag worden ingeroepen: in dat geval is de politie verplicht mee te komen.

Voor de betrouwbaarheid van de bron sta ik niet in, maar volgens mij zijn dit letterlijke citaten.
Ga in therapie!
Ja natuurlijk kan mijn kind ook bij mij, mijn moeder of elke willekeurige oppas vallen. En ja natuurlijk is zij wel eens gevallen terwijl ze probeerde te lopen, rende etc. Maar als iemand je vraagt op haar kind te passen, laat jij een kind van een maand of 10 dan alleen op een overloop kruipen, terwijl jij achter de computer zit met de deur bijna dicht? Ja dat heeft zijn moeder zelf verteld toen ik vroeg hoe het in hemelsnaam had kunnen gebeuren. Ik heb van die twee gebeurtenissen toevallig nog een maand in mijn hoofd maar er is veel meer gebeurd. De beslissing dat ze daar niet meer heen mag zonder een ouder is niet alleen de mijne ook die van mijn ex. En ja als hij dat toch zou doen dan vind ik dat onverantwoordelijk omdat hij ook precies weet wat er daar allemaal gebeurd.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Carliena, ik hoop dat jullie nog iets hebben kunnen regelen. Wat een stress zo op het allerlaatste moment. Overigens heb ik de ervaring inderdaad dat de politie niet optreedt onder het mom van "privaatrecht".

Algemeen: je denkt (als wél willend ouder) wel 10 x na om op die manier te handelen, omdat het dus voor de kinderen zoveel stress oplevert. De niet willende ouder kan dat zomaar als machtsmiddel inzetten... Als je de politie wel inschakelt veroorzaak jij het trauma voor de kinderen, terwijl de ander zich niet aan de uitspraak en afspraak houdt. Doe je het niet, dan wordt je verweten dat je niet naar je kinderen omkijkt. Catch-22.

Belbe, heb je nou bepaald dat jullie kind niet onbegeleid naar oma mag of dat ze niet naar haar vader mag? Sorry, maar jouw situatie komt op mij nog steeds niet over als een gerechtvaardigde reden om de omgang met de vader op te zeggen. Als hij het met je eens is dat jullie kind niet onbegeleid naar oma mag, dan kun je het kind toch niet ook eenzijdig de omgang met haar vader ontzeggen?
Dat doe ik toch ook niet of wel? Als je goed gelezen had dan weet je dat ze wel naar haar vader gaat maar dat ik niet wil dat hij Zijn moeder of beste vriend als oppas vraagt. Mocht hij dat wel doen dan zou dat genoeg reden zijn om haar op dat moment weg te houden tot er een andere oplossing is. Ik heb geen zin meer in ziekenhuizen omdat de oppas onverantwoordelijk bezig is. Mijn ex weet dat, begrijpt dit en staat hier achter. Hij is er steeds bij geweest in de ziekenhuizen ex dokters bezoeken en geeft ook aan dat al deze ongelukken geen toeval meer zijn, maar het gevolg van onverantwoordelijk gedrag (zoals al eerder gezegd er is veel meer aan de hand dan de hier genoemde dingen) Mijn dochter komt dus nog wel bij haar vader maar niet meer zonder ouders naar oma of zijn beste vriend.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Vandaar ook mijn vraag - het was me niet duidelijk. Helder nu. Als vader het er mee eens is, hebben jullie het blijkbaar in goed overleg opgelost. Prima, dus!
Mijn vriend heeft een zeer constructief gesprek gehad met een nieuwe advocaat. Aangezien het Viva-forum openbaar is, kan ik helaas niet meer melden hoe we alles verder gaan aanpakken. We hopen op het beste, vooral voor de kinderen.
Horen, zien en .... reageren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven