Geld & Recht alle pijlers

Omgangsregeling opgeschort. Wat nu met de vakantie?

15-07-2010 08:22 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
De ex van mijn vriend heeft gisteren per brief laten weten dat zij met omiddelijke ingang de omgangsregeling met de kinderen opschort, aangezien zij een procedure voorbereid voor herziening van deze regeling. De afspraak was echter dat mijn vriend zijn kinderen de laatste 3 weken van de zomervakantie zou hebben (volgens uitspraak van de rechter, 3 weken ieder van de vakantie).

Wij hadden gepland een weekje tussenuit te gaan met al onze kinderen (5 in totaal). Gelukkig hebben we nog niet geboekt, omdat onze financiële situatie dat niet zo gemakkelijk toelaat en we even wilden afwachten of het allemaal zou lukken.

Nu blijkft dat zijn ex tot 1 augustus op vakantie is en hij zijn kinderen alleen op zondag kan/mag zien. Kan zij dit zomaal eenzijdig doordrukken. De vakantie, waar we allemaal best aan toe zijn, zal dan niet door kunnen gaan. Kan dit zomaar?

Misschien zijn er hier mensen met ervaringen op dit gebied...
Horen, zien en .... reageren
quote:dubiootje schreef op 15 juli 2010 @ 10:19:

Loomii, daar verwacht je toch niet echt een antwoord op hè? .Nee, tuurlijk niet. Maar ik vind het zo'n bullshit, die cijfers. Hier zie je idd alleen de probleemgevallen, maar kijk eens op andere sites, of gewoon om je heen, daar zie je heel veel exen annex ouders hun stinkende best doen om e.e.a. zo soepel mogelijk te laten verlopen.
quote:dubiootje schreef op 15 juli 2010 @ 10:19:

Loomii, daar verwacht je toch niet echt een antwoord op hè?

Yathibiyya, misschien kan je vriend de houding van de moeder meteen aan de rechter kenbaar maken, zodat deze er een uitspraak over kan doen (uitspraak niet in de zin van vonnis maar meer vermanende woorden aan de moeder). Dan is het in elk geval gedocumenteerd en kan hij daarop terugvallen als ze die houding voortzet. Hij geeft daarmee ook een duidelijk signaal dat hij dergelijke discussies niet meer aangaat. Als hij een formele omgangsregeling heeft hoeft hij dat ook niet meer te doen.

Hij kan de moeder ook zelf rechtstreeks laten weten dat zij erop kan vertrouwen dat hij de kinderen goed zal verzorgen en ervan uitgaat dat de verschillen in visie over opvoeding en verzorging van beide zijden worden geaccepteerd en gerespecteerd (een positieve boodschap).

Ja thnks voor de tip. Ik zal dat aan mijn vriend doorgeven, kan hij het met zn advocaat er over hebben.

Dat laatste probeert hij echt al 12 jaar. Maar zij heeft al 12 jaar in zijn hoofd dat hij de slechtste vader is die ze maar kan wensen voor de kinderen en hij kan het haar echt niet meer duidelijk maken..
Perfectionisme is niet perfect...
quote:mamzelle schreef op 15 juli 2010 @ 10:01:

Ik heb uitgelegd welke stappen ik heb genomen. Uitleggen dat ik een ernstig vermoeden heb dat vader middelen heeft gebruikt vind ik dan weer wat lastiger, wat dat betreft is alcoholmisbruik iets acceptabeler door te brieven aan kinderen dan drugsmisbruik.

Hoezo? Het lijkt me juist beter uit te leggen dat vader illegale middelen gebruikt dan dat hij onder invloed is van een goedje dat je zelf ook in huis hebt en dat zo ongeveer iedereen gebruikt.

Hoezo een ernstig vermoeden, weet je het niet zeker? De instanties delen je zorg (en vermoeden) toch?

Toen je hoorde dat hij harddrugs gebruikte, heb je de omgang stopgezet en omgang onder toezicht gevraagd en gekregen. Dat klinkt niet als een slechte ex, maar als een goede moeder. De enige slechte ex in het verhaal is hij.
Ga in therapie!
Ook vaders kunnen dus zomaar een omgangsregeling frustreren. Er is geen wet die hen verplicht hun kinderen te zien. Het is echt niet altijd de moeder die dwarsligt, weet ik dus uit eigen ervaring.

To:Als er een beschikking is waarin de rechter heeft bepaalt dat de kinderen in de vakantie bij hun vader moeten zijn. Dan heeft de moeder van de kinderen zich daar aan te houden. Daar moet de advocaat dus met spoed de rechtbank over aanschrijven.

Helaas weet ik ook uit eigen ervaring, dat als je advocaat het niet met je eens is, je dat moet aankijken of een andere moet zoeken.
quote:yathibiyya schreef op 15 juli 2010 @ 10:25:

[...]

Dat laatste probeert hij echt al 12 jaar. Maar zij heeft al 12 jaar in zijn hoofd dat hij de slechtste vader is die ze maar kan wensen voor de kinderen en hij kan het haar echt niet meer duidelijk maken..

Misschien zal de boodschap nooit doordringen, maar het is toch goed om die te blijven herhalen. Ergens op een onbewust niveau komt het toch aan. Ik heb tot nu toe ook nog geen succes gehad, maar ik weet wel zeker dat een positieve boodschap (ik verwacht dat je je als een verantwoordelijke vader gedraagt en vind het belangrijk dat de kinderen contact met je hebben) beter is dan een negatieve (zie je wel, ik kan je niet vertrouwen, je verpest het elke keer weer, je kan niet voor de kinderen zorgen).

Je kan beter de woorden kiezen voor het gedrag dat je wél wilt zien dan dat wat je niet wilt zien, want die woorden blijven toch hangen en versterken het gedrag.

Waarom zet hij pas na 12 jaar de erkenning door?
Ga in therapie!
Ik heb geen omgang onder toezicht gekregen. Ik heb een aanbeveling van het AMK gekregen dat ik tot dan toe op de goede weg was door een evenwicht te zoeken tussen behoud van de omgangsregeling en veiligheid van de kinderen. En ben terugverwezen naar Jeugdzorg en mijn eigen hulpverleners over hoe het nu uit te voeren.

Die man die me vertelde dat ex positief was getest op harddrugs zal niet liegen maar ik heb de test niet met eigen ogen gezien, zeg maar.

Ik zal maar weer eens met de hulpverleners overleggen hoe ik e.e.a. het beste bij mijn kinderen kan brengen (na de vakantie).. sinds rond vaderdag is het weer redelijk actueel en gisteren belde mijn ex me weer hierover.
Succes Mamz. Met de hulp van de hulpverleners gaat het wel lukken. Ik heb bij mijn gesprek met de kinderen een objectieve toon gekozen, uitgelegd wat de effecten van alcoholgebruik zijn en waarom je onder invloed van alcohol niet goed voor kinderen kan zorgen. Een heel duidelijk verhaal waar ik nog regelmatig op teruggrijp. Consequent en neutraal zijn is heel belangrijk. Ik blijf daarbij benadrukken dat ik het heel belangrijk vind dat ze naar hun vader gaan. Mits veilig. Dat snappen ze heel goed.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 15 juli 2010 @ 10:35:

[...]

Misschien zal de boodschap nooit doordringen, maar het is toch goed om die te blijven herhalen. Ergens op een onbewust niveau komt het toch aan. Ik heb tot nu toe ook nog geen succes gehad, maar ik weet wel zeker dat een positieve boodschap (ik verwacht dat je je als een verantwoordelijke vader gedraagt en vind het belangrijk dat de kinderen contact met je hebben) beter is dan een negatieve (zie je wel, ik kan je niet vertrouwen, je verpest het elke keer weer, je kan niet voor de kinderen zorgen).

Je kan beter de woorden kiezen voor het gedrag dat je wél wilt zien dan dat wat je niet wilt zien, want die woorden blijven toch hangen en versterken het gedrag.

Waarom zet hij pas na 12 jaar de erkenning door?

Ook eens met je over de woorden kiezen en positief overbrengen ipv negatief. Ben ik ook heel erg mee bezig geweest met vriend, want daar had hij veel moeite mee. Maar het maakt echt, echt niet uit wat je tegen haar zegt (overigens gaat alles per sms) ze blijft maar zeggen wat voor slechte vader hij is, haalt alleen maar oude koeien uit de sloot en eindstand heeft ze het niet meer over de kinderen maar ligt de focus op hem.

Hij heeft het zo gelaten omdat hij altijd heeft geprobeerd, om zijn kinderen maar te kunnen blijven zien, maar te doen wat zij van het eiste en verwachtte. Heeft ook heel lang geprobeerd om bij haar te blijven voor de kinderen. Hij wist dat hij zodra hij naar een Rechter zou gaan hij de kinderen voor langere tijd niet te zien zou krijgen. Maar is nu eindelijk gaan inzien dat, wat hij ook doet, het niks uitmaakt. En dat hij dan maar een aantal maanden zn kinderen niet ziet, maar dat het dan gewoon geregeld is en beide partijen zich wel aan de afspraken moeten houden.
Perfectionisme is niet perfect...
Ik zie dat er hier al veel bruikbare tips worden gegeven. Wil eigenlijk alleen even zeggen dat ik het zo naar vind voor iedereen die in zo'n dergelijke situatie zit...

Ik maak dit soort kwesties dagelijks mee, zakelijk gezien dan, maar dan kan ik me er goed van distantiëren. Op het forum grijpt het me om de een of andere reden toch meer aan.

Een voor jullie!
Lieve mensen, alvast hartelijk bedankt voor alle reakties.

In het kort. Ik hou me persoonlijk zo veel mogelijk BUITEN het geschil en help mijn vriend alleen als hij er om vraagt. Ik steun hem waar ik kan en adviseer hem alleen. Vanmorgen was hij bv even in paniek over de hele situatie en heb ik hem geholpen alles op een rijtje te krijgen.

Hij heeft nu een nieuwe advocaat gebeld en kan morgen op gesprek komen. Ik laat dat verder aan hem. Hij ging daarna naar zijn werk, wat toch ook gewoon doorgaat. Hij weet dat hij mij op elk moment kan bellen.

Bedankt voor bepaalde suggesties over sites waar je info kunt vinden, ga ik alvast zeker even kijken.

......................

Ik hoop dat jullie het hele verhaal nu beter begrijpen, al is het voor betrokkenen wel herkenbaar helaas. Misschien haal ik later een en ander nog weg...

Ik heb het uitleggedeelte verwijderd.. voel me er niet prettig bij inderdaad....
Ik zou het verwijderen, Carliena... je hoeft je tegenover forummers niet te verantwoorden.

En verder heb ik niets toe te voegen aan de goede tips die gegeven zijn. Heb hier verder geen ervaring mee gelukkig. Veel sterkte ermee!
Carliena, ik hoop dat de advocaat je vriend goed verder kan helpen. Er moet overigens heel wat mis zijn wil een rechter opschorting van een omgangsregeling toestaan. Of de rechterlijke uitspraak feitelijk iets verandert, ik begrijp van dwaze vaders en dergelijke dat het daar nog wel eens aan wil schorten.
Jammer, ik heb je uitleg gemist. Maar het is ook belangrijk dat je niet herkend wordt hier, dat zou de zaak nog eens kunnen verergeren.

Ik zou als ik je vriend was, specifiek aan de advocaat vragen wat zijn rechten en mogelijkheden zijn om naleving van de omgangsregeling af te dwingen. Ik zou beginnen met te eisen dat de omgangsregeling zoals die er nu ligt wordt nagekomen. Dan weet de moeder in elk geval dat ze er niet vanuit mag gaan dat zij bepaalt hoe de vakantie wordt ingedeeld en wat de positie van je vriend is.

De politie kan hier bijvoorbeeld een rol in spelen. Ik meen dat die proces-verbaal kan opmaken als de moeder op de afgesproken dag de kinderen niet meegeeft. Dan heb je bewijs dat zij de omgangsregeling frustreert. Via een kort geding kun je zo nodig bij de rechter eisen dat de moeder sancties krijgt als ze de omgangsregeling blijft frustreren (bv. een boete voor elke dag dat ze ze niet meegeeft).
Ga in therapie!
Yathibiyya, toch die boodschap blijven herhalen en vooral! weigeren in haar lijn van discussiëren mee te gaan waarbij de focus op hem komt te liggen. Als een discussie nodig is (vaak is niet reageren ook een optie), blijf die dan elke keer richten op het punt waar het hém om gaat. Niet happen op het aas dat zij elke keer weer uitgooit. Als hij zijn eigen boodschap voor ogen houdt, zullen die discussies niet meer zo eindigen. Dit is zwaar irritant voor de andere partij en zal uiteindelijk tot iets leiden. Misschien geen/nog minder contact, misschien beter contact, maar in elk geval zullen die discussies stoppen.

Zo te horen moet de ex van je vriend begrijpen dat hij zich niet meer door haar laat ringeloren en dat hij nu duidelijke eisen stelt.
Ga in therapie!
@TO: Nee, dit kan niet zomaar. Het staat de moeder vrij om een procedure op te starten om de zorgregeling te laten wijzigen, maar tot de evt. herziene uitspraak van de rechter heeft zij zich aan de huidige uitspraak te houden. Zo niet, dan is er sprake van ontvoering.

Als communicatie écht geen optie is (alles proberen! en zoals Dubio aangeeft; op neutrale wijze, zonder verwijten), dan zou ik direct aangifte doen bij de politie op de dag dat de kinderen bij hem zouden zijn en niet komen en vervolgens een kort geding opstarten. Kan de pro-deo dat niet doen tot er een andere advocaat is? Is er geen andere pro-deo die de zaak kan overnemen?
Aangaande de communicatie: Ex heeft aangegeven alleen nog via de advocaten te willen communiceren. Mijn vriend is momenteel nog niet rustig genoeg om eventueel met zijn ex te overleggen, dus ik raad hem dat niet aan. Waarschijnlijk gaat zij vandaag of morgen op vakantie (aangezien zij 1 augustus terug is), te kort tijd om nog iets in der minne te overleggen/regelen. Over alles proberen: De kinderen zijn al eerder bij mijn vriend weggehouden en hij heeft toen getracht contact te krijgen met zijn ex. Op een gegeven moment is het hem echter door zijn vorige advocate afgeraden dit te blijven doen, omdat hij anders misschien beschuldigd zou kunnen worden van "lastig vallen"..... tja....

De opmerkingen over aangifte en Kort Geding knoop ik even in mijn oren... dit kan ik aan mijn vriend voorstellen,
Een en al herkenning m.b.t. je laatste post helaas, Carliena... Het is van de zotte. Zou je als vader met gedeeld gezag besluiten om de kinderen bij hun moeder weg te houden tegen de uitspraak van de rechter in, dan vraag ik me af hoe lang het duurt voor de politie ze komt ophalen... [Niet dat je dat moet willen of zou doen, maar even om het principe duidelijk te maken. Er zijn hier een aantal mensen die hebben aangegeven dat ze de kinderen weg zouden houden als ze het gevoel hebben dat die gevaar lopen bij de ander. Eigen rechter spelen voor de veiligheid van je kind. Dat gevoel begrijp ik op zich echt wel, maar wat als hun ex hetzelfde zou doen? En waar ligt dan de grens?]

Is mail contact (evt. via een neutrale derde die de mails screent op neutraliteit) een optie? Hoe reageren de kinderen inmiddels naar hun vader? Nemen ze de mening en het gedrag van de moeder over? Zo ja, kijk dan eens op ouderverstoting punt&L.

Heel veel sterkte, is voor jullie allemaal een waardeloze situatie.
sneez met het risico op herkenning, mijn dochter was 9 maanden toen ex en ik uit elkaar gingen. Hij gaf toen aan dat hij af en toe tentamens had in 'Zijn' weekeind en dat ze dan naar oma/zijn beste vriend zou gaan. vond ik geen probleem. toen ze 10 maanden was kwam het verzoek haar bij oma te brengen, hij zou dan een uurtje later uit school haar ophalen. Dochter was toen 10 maanden, ze viel van de trap. toen ze 11 maanden was viel ze bij oma van de bank, met 13 maanden kreeg ze bij beste vriend geen schone luier (6 uur lang!) hij vond een poepluier vies. En zo kan ik nog even doorgaan. Ik noem dat verwaarlozing en een onveilige situatie. en dus mag ze daar niet meer alleen heen ex staat er nu wel achter.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Belbe, vind je dat je dochter gevaar loopt als ze bij oma is? Of waren die val van de trap en van de bank ongelukjes die misschien ook bij iemand anders hadden kunnen gebeuren (bij je eigen moeder thuis bijvoorbeeld)? Bij mij is ook wel eens een kind van de bank gevallen (niet mijn eigen kind, dus ik voelde me erg schuldig).

6 uur lang geen luier verschonen is absoluut geen goede zaak, het kan een kind luiereczeem geven, maar als het eenmalig was kan het geen verwaarlozing worden genoemd. Het is zeker geen reden om je kind bij haar vader weg te houden. Wie weet heeft hij daarna ook wel besloten haar niet meer (zo lang) bij die vriend te brengen.

Het klinkt niet alsof je ex op zich heel onverantwoordelijk met haar omgaat. Als hij tentamens heeft, zou hij ook de makkelijke weg kunnen kiezen en gewoon afzeggen. Hij haalt zijn dochter toch op en regelt opvang zodat hij kan studeren. Hij moet wel de vrijheid krijgen om oplossingen te zoeken, vind ik (en dat zal een rechter ook vinden). Net zoals jij als moeder de vrijheid moet krijgen om oplossingen te zoeken als je opvang nodig hebt.
Ga in therapie!
quote:sneez schreef op 15 juli 2010 @ 14:53:

Een en al herkenning m.b.t. je laatste post helaas, Carliena... Het is van de zotte. Zou je als vader met gedeeld gezag besluiten om de kinderen bij hun moeder weg te houden tegen de uitspraak van de rechter in, dan vraag ik me af hoe lang het duurt voor de politie ze komt ophalen... [Niet dat je dat moet willen of zou doen, maar even om het principe duidelijk te maken. Er zijn hier een aantal mensen die hebben aangegeven dat ze de kinderen weg zouden houden als ze het gevoel hebben dat die gevaar lopen bij de ander. Eigen rechter spelen voor de veiligheid van je kind. Dat gevoel begrijp ik op zich echt wel, maar wat als hun ex hetzelfde zou doen? En waar ligt dan de grens?]

Uiteraard leg je die grens zelf en dat is inderdaad niet zoals het hoort. Ik vind dan ook dat je de omgangsregeling alleen in extreme gevallen (dus acuut gevaar) mag stopzetten en direct naar de rechter en desbetreffende instanties moet stappen, zodat de situatie objectief kan worden onderzocht. Helaas is het leveren van bewijs nogal eens lastig.

Ik vind niet dat je af kunt gaan op een gevoel dat ze gevaar lopen. Maar als je wéét dat ze gevaar lopen, dan is het je plicht om de kinderen te beschermen. Dat is niet het recht in eigen hand nemen, maar je ouderlijke plicht vervullen.

En om je vraag te beantwoorden: als mijn ex zou doen wat ik doe, zou ik daar volledig aan meewerken (ook al weet ik dat het in mijn geval uit de lucht gegrepen is). Ik zou meewerken aan een psychologisch en bloedonderzoek om vast te stellen dat ik geen alcoholist ben. Ik zou ook getuigeverklaringen indienen waaruit blijkt dat ik geen alcoholprobleem heb. Dat kan hij niet doen omdat niemand dat voor hem kan getuigen. Als ik wel een drankprobleem had, dan had ik daar alláng hulp voor gezocht. Zeker als ik mijn kinderen dreigde te verliezen.

Overigens kan de niet-verzorgende ouder met de politie de kinderen gaan ophalen als de verzorgende ouder weigert ze mee te geven. Ik denk dat vaders hier over het algemeen net zo terughoudend in zijn als moeders.
Ga in therapie!
Goede post, Dubio!

@Belbe; "verwaarlozing" en "gevaarlijke situatie" vind ik zware aantijgingen. Je kind zal ongetwijfeld in haar leven nog wel een aantal keren vallen, ook bij jou (of bij jouw oppas). Als je ex ook gezag heeft, zou hij volgens jou dan goed handelen door je dochter niet na zo'n valpartij meer bij jou te laten? M.a.w.; draai de zaak eens om...?

Nee, een luier niet verschonen is geen goede zaak, maar voor mij zou het geen reden zijn om mijn dochter weg te houden bij haar vader. Ouders (beiden) moeten ook de kans krijgen om te leren ouderen. Het kiezen van de juiste oppas is daar een onderdeel van. Door precies te kunnen omschrijven in welke maand er wat verkeerd ging, komt het op mij over alsof je "bewijzen" aan het verzamelen bent/was om te rechtvaardigen dat je dochter niet meer bij haar vader mag zijn. En àls dat zo is, vind ik dat een vorm van verwaarlozing; emotioneel komt ze op deze manier -in mijn beleving ten onrechte!- tekort.
quote:dubiootje schreef op 16 juli 2010 @ 10:00:

[...]

Uiteraard leg je die grens zelf en dat is inderdaad niet zoals het hoort. Ik vind dan ook dat je de omgangsregeling alleen in extreme gevallen (dus acuut gevaar) mag stopzetten en direct naar de rechter en desbetreffende instanties moet stappen, zodat de situatie objectief kan worden onderzocht. Helaas is het leveren van bewijs nogal eens lastig.

Ben ik helemaal met je eens. Maar zoals het geval van Belbe voor mij aantoont, komt het helaas ook voor dat het niet om acuut gevaar (mijn mening) gaat. Ouders staan per definitie niet objectief in die beoordeling. En helaas komt het ook voor dat er valse aantijgingen worden gedaan omdat een ouder het zelf niet aankan om zijn/haar kind tijdelijk bij het object van wrok en haat te laten verblijven. Jouw situatie is anders, dat weer ik.

Ik vind niet dat je af kunt gaan op een gevoel dat ze gevaar lopen. Maar als je wéét dat ze gevaar lopen, dan is het je plicht om de kinderen te beschermen. Dat is niet het recht in eigen hand nemen, maar je ouderlijke plicht vervullen.

Eens. Nogmaals, ik kan me het gevoel écht voorstellen, maar dan moet je wel in staat zijn om voldoende afstand te nemen om de zaak enigszins reëel te bekijken. En dan de weg volgen zoals het hoort, niet zelf maar beslissen op basis van een onderbuikgevoel.

En om je vraag te beantwoorden: als mijn ex zou doen wat ik doe, zou ik daar volledig aan meewerken (ook al weet ik dat het in mijn geval uit de lucht gegrepen is). Ik zou meewerken aan een psychologisch en bloedonderzoek om vast te stellen dat ik geen alcoholist ben. Ik zou ook getuigeverklaringen indienen waaruit blijkt dat ik geen alcoholprobleem heb. Dat kan hij niet doen omdat niemand dat voor hem kan getuigen. Als ik wel een drankprobleem had, dan had ik daar alláng hulp voor gezocht. Zeker als ik mijn kinderen dreigde te verliezen.

Ook hier weer eens! Helaas wordt er in familierecht niet/nauwelijks aan waarheidsvinding gedaan en het is erg moeilijk om te bewijzen wat je niet hebt gedaan.

Overigens kan de niet-verzorgende ouder met de politie de kinderen gaan ophalen als de verzorgende ouder weigert ze mee te geven. Ik denk dat vaders hier over het algemeen net zo terughoudend in zijn als moeders.Ik heb niet de ervaring dat dat werkt. De politie is -de keren dat het hier speelde- niet genegen geweest om de kinderen bij de verzorgende ouder weg te halen tijdens de zorgperiode van de andere ouder. En nee, de politie bellen doe je niet zomaar - is voor de kinderen erg heftig.
Misschien is het ook niet zo'n slechte zaak dat de politie niet voor elk akkefietje meekomt. Ik denk (hoop) dat het anders ligt als de politie op de hoogte is van de situatie en weet dat er sprake is van herhaaldelijke schending van de omgangsregeling. Maar al te vaak wordt de politie als wapen ingezet door wraakzuchtige of kwade exen en dat helpt de situatie natuurlijk niet, dus ik begrijp dat ze daar terughoudend in zijn. Ik denk trouwens dat ze, als je erop staat dat ze meekomen, hier wel toe verplicht zijn. Het is tenslotte aan de politie om naleving van gerechtelijke beschikkingen af te dwingen.

Tja, waarheidsvinding... er wordt in mijn geval niet eens naar gezocht...
Ga in therapie!
Lieve mensen,

Ik reageer niet zoveel op andere zaken, aangezien de tijd daarvoor me gewoon ontbreekt. Mijn vriend heeft over een paar uur een gesprek met een nieuwe advocaat en ik hoop dat deze slagvaardiger zal zijn dan de vorige.

Ex was gisterenavond nog thuis, dus heel misschien kan er voordat zij vertrekt nog iets bewerkstelligt worden (overhandigen van een brief b.v.), al is het wel heel kort dag.
Trouwens, de politie is wel verplicht mee te werken aan de uitvoering van de gerechterlijke uitspraak. Zij beroepen zich vaak op privaat recht, maar dat is in dit geval niet van toepassing.... Zij MOETEN je helpen als je dat vraagt.

En trouwens... zijn hier niet de wijkagenten voor???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven