Geld & Recht alle pijlers

One night stand & gezag

30-10-2017 21:02 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie advies;

Begin dit jaar ben ik bevallen van een prachtig dochtertje. De vader en ik zijn niet samen. Ik ben zwanger geraakt na een one night stand. Wel hebben wij gekeken of het iets zou kunnen zijn, maar helaas.

De vader heeft het kindje erkent en dochtertje draagt ook zijn achternaam. (Waar ik nu spijt van heb....). Hij heeft geen gezag. Wilt die wel, maar ik zie dit niet zitten.

De vader is iets jonger en studeert nog. Financieel draagt hij heel weinig bij (kan niet meer betalen). Financieel is hij niet in staat om voor een kind te zorgen (voor nu).

Ik ben bang dat hij ooit gezag wilt aanvragen. Nou ben ik benieuwd wat;

1: de kosten zijn van een advocaat

2: Ik zorg voor mijn dochtertje, betaal alles etc. Zal een rechter hier na kijken, stel als hij over twee jaar gezag wilt aanvragen?

3: We hebben afgesproken dat we de 'ouderwetse' omgangsregeling hanteren, dus om het weekend vanaf een bepaalde leeftijd. Echter weet ik nu al dat ik mijn dochtertje niet wil meegeven, omdat wij erg verschillen van elkaar in denken, laten & doen. Het is erg dat ik zo denk en ik weet, het gaat toch gebeuren, want ruzie wil ik niet, maar heb het er nu al moeilijk mee.

4: Ik ben bang dat hij haar van mij zal afpakken of co ouderschap eist op een gegeven moment. Kan co ouderschap als ik hier niet achter sta? Waar zal een rechter dan naar kijken?

Alvast bedankt!
Hij kan gezag aanvragen, dat jij dat niet wil is voor de rechter geen geldig excuus. De rechter kijkt naar het belang van het kind en dat is altijd dat het kind een vader en een moeder heeft en met beide een band kan opbouwen
En ja hij kan ook co ouderschap aanvragen. Je bent zwanger geworden en hebt het kindje laten komen, Vader is daar gewoon onderdeel van. Dat zijn de consequenties van je eigen keuzes
Hij is de vader en heeft dus genoeg rechten. Wen er maar aan.

Begrijp trouwens niet dat je een kind zijn vader wilt onthouden.
Het is ook zijn kind hoor. Mijn God, waar om heb je dat kind laten komen als je het al vast de vader wil onthouden? Niet alleen voor hem bijzonder grof, maar wat denk je van het kind? Wil je dat dan wel mee geven?
Waarom gun je je kind geen band met zijn/haar vader?
Het klinkt een beetje als: het is mijn pop en jij mag er lekker niet mee spelen
Wat vind je nu zelf van je eigen gedrag?
Je raakt zwanger van je ONS
je verteld hem dat je zwanger bent.
Hij erkend je kind hij staat je financieel bij ook al is het een kleine bijdrage.
Maar verder wil je hem uit jou leven en dat van jullie kind.

Had dan je mond gehouden toen je zwanger was of had het veilig gedaan.
you go girl
Wat maakt jou die vader of de toekomst van jullie kind jou nou uit, TO. Je hebt de seks die je wilde gehad en je hebt het kind dat je wilde gehad.

Misschien vindt de wet ook wel dat je je zo mag gedragen. Toi toi toi.
Ben je bewust ‘per ongeluk’ zwanger geworden? Lijkt er erg op. Tja, deal with it. Dit zijn de gevolgen van je eigen keuzes, jij hebt geen alleenrecht op JULLIE kind.
is toch logisch kind heeft ook een vader?
Is meestal zo he, als je sex hebt dat je kans hebt om zwanger te worden?
En dat er dan ook een vader is?
_Amand schreef:
30-10-2017 21:11
Wat maakt jou die vader of de toekomst van jullie kind jou nou uit, TO. Je hebt de seks die je wilde gehad en je hebt het kind dat je wilde gehad.

Misschien vindt de wet ook wel dat je je zo mag gedragen. Toi toi toi.
En als dat niet lukt gewoon een knokploeg in huren joh die hem in coma slaat.

Ongelooflijk zulke vrouwen. Je snapt meteen wat meer dat sommige familie drama's ontstaan.
Had je een betere one night stand moeten zoeken.
Arm kind trouwens. Moeders neukt een avond, besluit het kind te houden maar ontzegt tegelijkertijd elk contact met vader. Dat gaat je kind je niet in dank afnemen later, kan ik je nu al op een briefje mee geven.
Wat een eensgezindheid. Benieuwd of TO nog terugkomt :proud:
Wat ga jij je kind dan later vertellen over zijn vader?
De vader ziet zijn kind regelmatig en straks komt er een omgangsregeling. Ik ontzeg hem dus helemaal niets zijn kind. Dochtertje draagt zelf zijn achternaam, omdat ik mij ook in zijn positie verplaatste, hoe lastig dit is als man zijnde. (kind en geen relatie)

Ik wil alleen graag het gezag aan mijn kant houden, omdat we niet samen zijn.
Thats it en daarom vraag ik hier hoe of wat.

Maar mensen hier trekken blijkbaar al gelijk conclusies
_Marana_ schreef:
30-10-2017 21:22
Wat ga jij je kind dan later vertellen over zijn vader?
Dat het een lul is die nooit financiel heeft bijgedragen of enige vorm van interesse heeft getoond. Genoeg vrouwen die dat zo aanpakken, om je dood te schamen.
Ik denk zomaar dat jouw foto naast het woordje "egoïst" in de dikke van Dale staat.
Hoeveel een advocaat kost, hangt ervan af of je toevoeging krijgt (dus hoe hoog je inkomsten zijn).

Maar ook een advocaat kan niet tegenhouden dat hij gezag krijgt als hij dat wil. Het moet wel heel gek lopen wil hij dat niet krijgen, of je het nu eens bent met zijn levensstijl en manier van opvoeden of niet.

Het moet ook wel heel gek lopen wil hij niet een fatsoenlijke omgangsregeling krijgen. Co-ouderschap is ook niet uit te sluiten, maar dat is vooral jouw angst, lees ik. Daar is nu totaal nog geen sprake van.

Je schrijft 'ik ben bang dat hij haar van mij zal afpakken' - pardon??? Zo te lezen ben JIJ degene die haar graag van HEM wil afpakken en voor jezelf wil houden. Gelukkig gebeurt dat niet: het is voor hem niet mogelijk om haar van jou af te pakken en het is voor jou niet mogelijk om haar van hem af te pakken. Anders gezegd: het is niet mogelijk om van een kind haar ouders af te pakken. Gelukkig maar.

Maak gewoon goede afspraken, in het belang van je dochter.
Aapje101 schreef:
30-10-2017 21:26
De vader ziet zijn kind regelmatig en straks komt er een omgangsregeling. Ik ontzeg hem dus helemaal niets zijn kind. Dochtertje draagt zelf zijn achternaam, omdat ik mij ook in zijn positie verplaatste, hoe lastig dit is als man zijnde. (kind en geen relatie)

Maar waarom zou jij meer recht hebben op dat gezag? Hij is ook niet met jou, dus kan hij precies hetzelfde zeggen.
Aapje101 schreef:
30-10-2017 21:26

Gek hè, als er in je OP staat dat je je kind niet mee wil geven?!
En waarom heb je dan spijt van de achternaam?
[quote=Aapje101 post_id=27729593 time=1509395197 user_id=357875]

Natuurlijk, omdat jij maar de helft vertelt.
En hij heeft recht op gezag, omdat het ook zijn kind is.
Dat je dat niet leuk vind had je eerder moeten bedenken.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 30-10-2017 21:31
0.67% gewijzigd
En het feit dat kind zijn achternaam draagt, je praat erover alsof hij je daar eeuwig dankbaar voor moet zijn. Hij is de vader van dat kind!! Doe niet alsof je hem gunsten verleend! Hij heeft net zoveel recht op JULLIE kind als jij. Damn.
Lucylucille schreef:
30-10-2017 21:29
En waarom heb je dan spijt van de achternaam?

Oh dat kan ik me juist heel goed voorstellen. Kind woont bij TO, niet bij de vader, ze zijn niet getrouwd, waarom zou het kind de achternaam van de vader dragen? Ik vind het veel logischer dat kinderen in zo’n geval de achternaam van de moeder krijgen, zou wat mij betreft de standaard moeten zijn als de ouders niet dezelfde achternaam gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven